działka a droga dojazdowa problem ciag dalszy

Data: 2010-01-12 20:13:06
Autor: mareK
działka a droga dojazdowa problem ciag dalszy

Marek Wojtalewicz
Użytkownik "mareK" <momo102@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Mam taki problem dostałem w rozliczeniu działke budowlaną, która została
przepisana notarialnie na mnie na podstawie pełnomocnictwa właścicieli
/małżeństwo, które wyjechało za granicę prawdopodobnie na stałe/ przez ich
pełnomocnika .

Teraz okazało się, ze działka  jest moja  i jestem juz właścicielem w KW ,
ale do działki jest droga
dojazdowa przez inna działkę i do tej drogi mają prawa przejazdu następny
sąsiad i i Ci poprzedni własciciele mojej działki, a ja oficjalnie nie
mam, bo
w akcie nabycia działki nie ma nic, o drodze dojazdowej.
A w Gminie mówią ,że jak nie bedę miał praw do drogi. to nie dostane
pozwolenia na budowę.

Jak to teraz odkręcić, przecież nie moge mieć działki bez dojazdu.
A ci poprzedni właściciele są nieosiągalni, gdzieś za granicą.

Osoba, która miała od nich pełnomocnictwo do sprzedaży tej działki jest
osiągalna i nawet nie wyrzuciła tego pełnomocnictwa.
Chce mi pomóc, ale w pełnomocnictwie też nie ma nic o drodze, jest tylko
do
sprzedaży działki i co prawda na końcu dopisek oraz dokonywania innych
czynności niezbednych do realizacji tego pełnomocnictwa.

Czy ktos mógłby cos poradzić, co w takiej sytuacji zrobić?

Jestem juz po wizycie w KW, droga ma dwóch włascicieli i odrębną KW od
działki - to małżeństwo. które jest nieosiagalne i drugie z sasiedniej
działki.
Myslałem ,ze namówie tych z sasiedniej do sprzedazy jakiegoś udziału i po
sprawie, ale klops.

Oni mówią ,że pieniadze ich nie interesują, a wola mieć niezabudowana
działkę obok siebie - znaczy moją.
I teraz jestem w kropce , bo zostało tylko ustanowienie drogi koniecznej
sądownie, a jak część właścicieli nieosiągalna za granica, to prawnik
powiedział mi ,że może trwać sprawa latami i nie wiadomo czy sie w ogóle
zakończy.
Notariusz który zrobił ten akt sprzedaży, zupełnie się nie przejął, bo
twierdzi, że nic nie wiedział o drodze i to go nie interesuje.

Moze ktos ma jakis pomysł?
Może coś w Gminie, jakiś wniosek o  tą drogę - nie widzę wyjścia z sytuacji.

Pozdr

Marek

Data: 2010-01-12 23:11:44
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "mareK" <momo102@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hiihm8$b3d$1achot.icm.edu.pl...

Moze ktos ma jakis pomysł?
Może coś w Gminie, jakiś wniosek o  tą drogę - nie widzę wyjścia z
sytuacji.

    No wiesz...

    Masz w par. 1 aktu zapewne oswiadczenie strony sprzedającej, że działka posiada dostęp do drogi publicznej. Więc powiedz panu pełnomocnikowi, że o ile ta droga się nie znajdzie, to składasz doniesienie do prokuratury o złożeniu fałszywych oświadczeń i doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzenia mieniem.

    Sądzę, że pełnomocnik bardzo szybko postara się, abyś był w stanie jednak tą drogę nabyć.

Data: 2010-01-26 20:28:05
Autor: mareK

Użytkownik "Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> napisał w wiadomości news:hiis2r$ce9>    Masz w par. 1 aktu zapewne oswiadczenie strony sprzedającej, że działka
[...]

Niestety nie mam w akcie takiego stwierdzenia.
I jak pisał ktos wczesniej, nie ma zakazu prawnego sprzedazy działki bez drogi dojazdowej, to nie jest przestępstwo.
Chociaż nie wszyscy notariusze to zrobią.
A pełnomocnik sie stara niezależnie, ale poprzednia włascicielka wyjechała na stałe za granicę 10 lat temu i mówi ,ze ją sprawy w Polsce juz nie interesują, bo nie wraca.
Mam nawet do niej kontakt telefoniczny, ale nie moge ją do niczego zmusić.

mareK

działka a droga dojazdowa problem ciag dalszy