[crosspost pl.rec.dom] działka budowlana 200 metrów od masztu GSM

Data: 2010-10-05 11:09:07
Autor: ad
[crosspost pl.rec.dom] działka budowlana 200 metrów od masztu GSM
Czytajac grupę i widząc jakie emocje wywołują takie tematy (patrz: "Moc stacji bazowych Play kontra W3")obawiałem sie wrzucać troche tutaj ten wątek, ale gdzie indziej mogłbym dostac lepsza odpowiedz?

Do rzeczy:
mam mozliwosc kupienia działki budowlanej na powstalym niedawno osiedlu. Gmina wydzielila tam okolo 20 dzialek. Sęk w tym ze obok stoi 40 metrowy maszt GSM plusa z nadajnikami.
Najblizsze działki maja do nadajnika około 100 metrów, ta która oglądam jest około 200 metrów od nadajnika.
I teraz nie wiem co mam zrobic, bo działka mi sie podoba, lokalizacja fajna, cena dosc atrakcyjna.
Co radzicie? Wiem, ze ten nadajnik moze miec jakis wplyw na cene gruntu, bo niektorzy moga podchodzic sceptycznie do tej lokalizacji.
Mieszka ktoś w takiej odległosci od stacji przekaźnikowej?
Aha, działki w odległosci 100 metrów od nadajnika już wykupili, wiec chyba nie wszyscy zwracaja na to uwagę.
Jakby to bylo pomocne to btsearch.pl pokazuje takie informacje o punkcie:  GSM1800  GSM900 (32651)  UMTS2100 (32651)
Jak się rozchodzi moc z takiego nadajnika i czy odległość 200 metrów wystarczy, żeby spać spokojnie?
Pozdrawiam
P.S. może jak wrzucę wam zdjecie masztu to po kształcie anten będzie wiadomo co tam zamontowali?

Data: 2010-10-05 09:43:10
Autor: SP4OLN
On 5 Paź, 11:09, ad <a...@wp.pl> wrote:
[...]

Proponuję poszukać raportu dla okolicy w jakiej jest działka ,
poniżej lista raportów z okolicy mojej dla porównania :-)
http://www.wios.olsztyn.pl/index.php?pageid=publikacje/raporty.html
Ciekawe dlaczego nie ma pomiarów po roku 2008 ?
Pochwal się jak znajdziesz aktualny .

--
AW

Data: 2010-10-05 12:37:39
Autor: Jakub Danecki
ad wrote:
Mieszka ktoś w takiej
odległosci od stacji przekaźnikowej?

Powiem tylko tyle, że pewnie mniej więcej połowa ludności Polski mieszka
w odległościach do 500m od stacji bazowej - dotyczy to oczywiście miast.
Ja w promieniu 200m znam osobiście 6, w tym jedna w poziomie 20m, w
pionie jakieś 35. W centrum miasta. I bardzo się z tego pwoodu cieszę, bo
mam lepszy sygnał w domu, bateria w telefonie trzyma dłużej i w ogóle och
ach :)
A poważniej - jedyne co może stacja bazowa ci zakłócać, to krajobraz -
zwłaszcza ta gówniana migająca czerwona lampka w nocy :)

Jakub

Data: 2010-10-05 14:49:27
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2010-10-05 11:09, ad pisze:

Co radzicie? Wiem, ze ten nadajnik moze miec jakis wplyw na cene gruntu,
bo niektorzy moga podchodzic sceptycznie do tej lokalizacji.
Mieszka ktoś w takiej odległosci od stacji przekaźnikowej?

W promieniu 200 metrów mam 7 stacji bazowych. Kilometr dalej stoi Pałac Kultury, gdzie 23 nadajniki mają łączną moc powyżej 50 kW.

20 W nadajnika w BTS (wartość maksymalna stosowana w Polsce) w odległości 200 m jest równoważne nadajnikowi 500 W odległemu o kilometr. Zakładając, że wszystkie 3 nadajniki nadają z mocą maksymalną, jesteś "narażony" na 33-krotnie mniejsze promieniowanie, niż ja z Pałacu Kultury.

Data: 2010-10-05 17:51:01
Autor: Waldek Godel
[crosspost pl.rec.dom] działka budowlana 200 metrów od masztu GSM
Dnia Tue, 05 Oct 2010 14:49:27 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

[...]

A masz dokument sekcji zwłok potwierdzający, że to nie promieniowanie było
przyczyną zgonu?
;-))))))))

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-10-05 22:07:18
Autor: Dremka
[crosspost pl.rec.dom] działka budowlana 200 metrów od masztu GSM
Jak się rozchodzi moc z takiego nadajnika i czy odległość 200 metrów wystarczy, żeby spać spokojnie?

W przypadku masztów operatorów komórkowych rzadko się zdarza, aby "bąbel" ponadnormatywnego promieniowania sięgał dalej niż 100m, ponadto jest wysoko, przed antenami, zazwyczaj nie niżej niż 10 metrów od środka anteny.
Jeśli masz telefon w Plusie to nawet lepiej - telefon czy modem będą wytwarzały mniejsze pole wokól siebie...

--
Pozdrowienia,
dremka

Data: 2010-10-06 00:41:10
Autor: quasi
[...]

Jak tak bardzo chciałbyś się dowiedzieć czy to promieniowanie coś szkodzi to możesz zamówić ekspertyzę w sanepidzie.

Nie wiem gdzie mieszkasz, ale skoro w szczecińskim sanepidzie jest osoba od tego typu badań to w Twoim pewnie też.

Data: 2010-10-06 14:09:38
Autor: SDD

Użytkownik "ad" <ad@wp.pl> napisał w wiadomości news:i8epvj$10l$1news.task.gda.pl...

Co radzicie? Wiem, ze ten nadajnik moze miec jakis wplyw na cene gruntu, bo niektorzy moga podchodzic sceptycznie do tej lokalizacji.

Moze jeszcze troche i ludzie zmadrzeja, bo zrozumieja, ze w sytuacji gdy do nadajnika jest blisko, to ich wlasny telefon komorkowy pracuje z minimalna moca i podczas rozmowy emituje "promieniowanie" niewiele wieksze niz stacjonarny telefon bezprzewodowy.
W sytuacji, gdy najblizszy nadajnik jest daleko pracuje z maksymalna moca, a 2 waty przy samej glowie napewno robia z mozgu duzo wieksza (kilka milionow razy wieksza!!!!!) mikrofalowke niz 20 watow 100 metrow dalej.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-06 16:50:25
Autor: adresss
[crosspost pl.rec.dom] działka budowlana 200 metrów od masztu GSM
hmmm

teraz to robia tak, ze wlasciciel gruntu dogaduje sie z
komorkowcami...i jak juz maszty stoja, to reszte sprzedaje na domy.
Gdyby bylo odwrotnie, to by wszyscy protestowali, ze ich
napromieniowac chca. A tak, nie musisz kupowac tej dzialki!!!

Mysle, z te 200 metrow o BTS jest OK.

--
ThinkXtra

Data: 2010-10-07 11:40:52
Autor: ad
[crosspost pl.rec.dom] działka budowlana 200 metrów od masztu GSM
W dniu 2010-10-05 11:09, ad pisze:
Czytajac grupę i widząc jakie emocje wywołują takie tematy (patrz: "Moc

Dzięki wszystkim za pomoc i odpowiedzi :) Nawet te szydercze :P
Przydały sie, decyzja już podjęta.
pozdrawiam

[crosspost pl.rec.dom] działka budowlana 200 metrów od masztu GSM