dzialka z prawem przejazdu (sluzebnosc) - jaka szerokosc ?

Data: 2009-09-21 23:40:48
Autor: gr
dzialka z prawem przejazdu (sluzebnosc) - jaka szerokosc ?
On 21 Wrz, 20:04, news <color1@{wytnij.to}interia.pl> wrote:

I przy okazji, kto odpowiada za wlasciwe utrzymanie tej drogi (np.
odsniezanie) ?

Właściciel drogi

Najlepiej niech znajomy wydzieli drogę z tej działki, potem sprzeda ją
gminie za 1zł za m2 i ma kłopot z głowy.

Data: 2009-09-22 22:58:38
Autor: gr
On 22 Wrz, 13:30, Michal Jankowski <mich...@fuw.edu.pl> wrote:
gr <jagre...@wp.pl> writes:

> Właściciel drogi

Wręcz przeciwnie.

  MJ

To kto w taki razie?

Data: 2009-09-23 08:46:55
Autor: Michal Jankowski

gr <jagre...@wp.pl> writes:

> Właściciel drogi

Wręcz przeciwnie.

To kto w taki razie?

"w braku odmiennej umowy obowiązek utrzymania urządzeń potrzebnych do
wykonywania służebności obciąża właściciela nieruchomości władnącej"
(art. 289§1 kc) (czyli tego, który ze służebności korzysta).

  MJ

Data: 2009-09-23 01:26:59
Autor: gr
On 23 Wrz, 08:46, Michal Jankowski <mich...@fuw.edu.pl> wrote:
gr <jagre...@wp.pl> writes:

> [...]

wykonywania służebności obciąża właściciela nieruchomości władnącej"
(art. 289§1 kc) (czyli tego, który ze służebności korzysta).

Moje niedoczytanie. Przeczytałem samo "kto odpowiada za utrzymanie
drogi"
 a tu chodzi konkretnie "TEJ drogi"

Data: 2009-09-23 22:29:14
Autor: news
gr pisze:
[...]

Dziękuję zatem wszystkim, za rozwianie wątpliwości :)
Pozdr.

dzialka z prawem przejazdu (sluzebnosc) - jaka szerokosc ?