dzieło dla niepełnoletniego?

Data: 2015-03-26 13:20:00
Autor: witek
dzieło dla niepełnoletniego?
Przemysław Adam Śmiejek wrote:
Cześć,

chciałbym zlecić wykonanie dzieła polegającego na montażu kanałów
montażowych (wchodzenie na drabinę, wiercenie, wbijanie kołków, etc)
osobie niepełnoletniej (16-18 lat). Czy można coś takiego zrobić? Czy
teĹĽ jakieĹ› przepisy tu mnie blokujÄ…?

chcesz zlecic czynnosc jako dzielo?
smierdzi

Data: 2015-03-26 19:59:56
Autor: Tom N
dzieło dla niepełnoletniego?
witek w <news:mf1iit$52d$3dont-email.me>:

Przemysław Adam ¦miejek wrote:
Cze¶ć,
chciałbym zlecić wykonanie dzieła polegaj±cego na montażu kanałów
montażowych (wchodzenie na drabinę, wiercenie, wbijanie kołków, etc)
osobie niepełnoletniej (16-18 lat). Czy można co¶ takiego zrobić? Czy
też jakie¶ przepisy tu mnie blokuj±?

chcesz zlecic czynnosc jako dzielo?

Wykonanie malunku na płótnie -- czynno¶ć. Malunek na płótnie -- dzieło

smierdzi

Jak większo¶ć Twoich "rad" ostatnio...

--
'Tom N'

Data: 2015-03-27 00:13:15
Autor: witek
92.150326@81.195956.invalid(Tom N) wrote:
[...]

w gownie byles gowno widziales.

Data: 2015-03-27 06:16:05
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 27.03.2015 o 06:13, witek pisze:
w gownie byles gowno widziales.

Wszyscy znamy twoje motto życiowe....

Przyjmij komplement ("ostatnio") i już.

Data: 2015-03-27 10:33:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 26 Mar 2015, 92.150326@81.195956.invalid wrote:

Wykonanie malunku na płótnie -- czynno¶ć.

  Owszem. Czynno¶ć.
  Dzieło.
  Wyko*ny*wanie malunków, przy którym zapłata nie jest zależna
od "efektu" ale od "staranno¶ci" będzie zleceniem.
  W praktyce zleceniobiorca musi oczywi¶cie jako¶
wykazać że staranno¶ci dochował, ale wiele elementów
może się złożyć na tak± możliwo¶ć ("czynniki zewnętrze",
nie tylko "siły wyższe" ale choćby osoby trzecie).
  Jak rozumiem w±tkotwórca zamierza powierzyć wykonanie
dzieła (jednak), ale to nie zmienia faktu, że może sam
sobie strzelić w stopę np. ujmuj±c na pi¶mie to co
napisał na grupę.
  Realne szanse że kto¶ będzie wnikał w te niuanse jest
oczywi¶cie nikła, i faktycznie większym problemem
jest kwestia odpowiedzialno¶ci za ewentualny wypadek.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-03-27 17:32:21
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 27.03.2015 o 10:33, Gotfryd Smolik news pisze:
  Jak rozumiem w±tkotwórca zamierza powierzyć wykonanie
dzieła (jednak), ale to nie zmienia faktu, że może sam
sobie strzelić w stopę np. ujmuj±c na pi¶mie to co
napisał na grupę.

A to dlaczego? Jak zlecasz montaż anteny satelitarnej, to jasne, że chodzi o to, żeby było zamontowane a nie montowane i takoż samo tu. Zlecam montaż korytek w okre¶lonej liczbie w okre¶lonej lokalizacji. Nie interesuje mnie montowanie, interesuje mnie efekt końcowy.

Data: 2015-03-27 17:42:25
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 27.03.2015 o 17:32, Przemysław Adam ¦miejek pisze:
[...]

To zreszt± jest zupełnie bez zwi±zku z w±tkiem, bo może być U-Z.

Data: 2015-03-26 20:00:09
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 26.03.2015 o 19:20, witek pisze:
[...]

Co śmierdzi? Chcę zlecić rezultat. A więc umowa o dzieło. Może być zlecenie, jeden czort, aczkolwiek mnie interesuje rezultat a nie czynność.

Jak zwał, tak zwał, o nieletność chodzi.

Data: 2015-03-27 00:32:28
Autor: witek
dzieło dla niepełnoletniego?
Przemysław Adam Śmiejek wrote:

Jak zwał, tak zwał, o nieletność chodzi.

zajrzyj sobie do art 304 KP.
ale najpierw zajrzyj a potem pisz, ze to nie umowa o prace.

Genralnie mlodociani nie mogą pracować "na wysokosciach" a pozostali maja teoretycznie miec badania.

Gdzies mi chodzi po glowie, ze "na wysokosciach" jest powyzej 1.5 metra.
Nie wiem na jakies wysokosci masz te kanały.

Data: 2015-03-27 06:41:12
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 27.03.2015 o 06:32, witek pisze:
Przemysław Adam Śmiejek wrote:

Jak zwał, tak zwał, o nieletność chodzi.

zajrzyj sobie do art 304 KP.

   Pracodawca jest obowiÄ…zany zapewnić bezpieczne i higieniczne warunki pracy,

Raz, że dość ogólnie, a dwa że nie ma o nieletnich nic.

Genralnie mlodociani nie mogą pracować "na wysokosciach" a pozostali
maja teoretycznie miec badania.

A z czego to wynika?

Gdzies mi chodzi po glowie, ze "na wysokosciach" jest powyzej 1.5 metra.
Nie wiem na jakies wysokosci masz te kanały.

No kanały są wyżej niż 1,5 metra :) Stąd mowa o drabinie.

Data: 2015-03-27 09:53:43
Autor: witek
[...]

ominales dwie najwazneisze rzeczy,
par 207 tam wymieniony i ze dotyczy to rowniez niepracownikow.

Genralnie mlodociani nie mogą pracować "na wysokosciach" a pozostali
maja teoretycznie miec badania.

A z czego to wynika?

z BHP.
Generalnie trzymal bym sie zasaday, ze BHP dotyczy wszystkich a nie tylko pracownikow.

co co najmniej dwa rozporzadzenia

w 204 KP jest odwolnaie do rozporzadzenia o pracach wzbronionych
  a ta znajdziesz cos na temat prac powzej 3 metrow.
zressta ograniczen tam jest od cholery, lacznie z temepraturą i oświetleniem.

drugie rozporzadzneie w sprawie ogolnych przepisow bezpieczenstwa i hiegieny pracy
tam ejst ograniczenie do 1 m no i jak mowisz jeszcze o wierceniu to trzebaby poparzec na normu halasu.

Gdzies mi chodzi po glowie, ze "na wysokosciach" jest powyzej 1.5 metra.
Nie wiem na jakies wysokosci masz te kanały.

No kanały są wyżej niż 1,5 metra :) Stąd mowa o drabinie.

nie kanaly, tylko jak wysoko musi sie wspiac, zeby do nich dosiegnac.
chodzi o wchodzenie powyzej 1 (cyz tez 1.5) metra.
musialby poszukac aktualnego rozporzadzenia cvzy jest tam 1 czy 1.5 metra.
Jak chlop ma 1.8 plus  metr w w gore, to mnije wiecej na wysokosci 2.5 metra spkojnie siegnie

no i jeszcze ograniczenie co do pracy w niewygodnych pozycjach.

generalnie lepiej zrobic samemu :)

dzieło dla niepełnoletniego?