dzieci są głodne ale gminy wydają setki tysięcy na nauczanie religii

Data: 2012-08-14 07:40:06
Autor: Przemysław W
dzieci są głodne ale gminy wydają setki tysięcy na nauczanie religii
Poseł Ruchu Palikota Michał Kabaciński pyta wójtów i burmistrzów, ile wydają na religię w szkołach. Tylko wójt Goraja nie chce odpowiedzieć.

- Zbieramy takie informacje od samorządów. Później stworzymy z tego raport pokazujący, ile kosztuje nauczanie religii, i przedstawimy pomysł, jak inaczej to zorganizować - tłumaczy Kabaciński.

Większość burmistrzów i wójtów udziela odpowiedzi. - Pierwsze wnioski są zatrważające. Są gminy mające pięć, sześć tysięcy mieszkańców, które na nauczanie religii wydają 250 tys. zł rocznie. Na dwa etaty. A tymczasem w szkole nie ma stołówki albo jest problem z cateringiem dla dzieci - oburza się poseł.

Pismo od posła otrzymał też wójt Goraja (powiat biłgorajski), bezpartyjny, Czesław Małyszek. Odpowiedzieć nie chce. Najpierw wysłał pismo, w którym tłumaczy, że jest sezon urlopowy i nie ma możliwości udzielenia odpowiedzi. W końcu odpowiedział. Napisał, że gmina informacji o kosztach nauczania religii nie ma, bo w budżecie takie środki nie są wyodrębnione. Poseł wysłał interpelację, a według prawa (wójt przytacza tu przepisy) tego typu pisma składa się, gdy poseł chce wiedzieć, na jakim etapie jest dana sprawa. "Pismo (...) nie ma charakteru interwencji poselskiej (brak wskazania toczącego się postępowania), a jest tylko żądaniem udzielenia informacji publicznej" - czytamy w odpowiedzi wójta.

Z wójtem Małyszkiem nie udało nam się porozmawiać. Co o tym mówi ustawa o dostępie do informacji publicznej? Jest tam napisane, że każdemu przysługuje dostęp do informacji. Można jej odmówić np. ze względu na "ochronę ważnego interesu gospodarczego państwa".

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,12305319,Ile_kosztuje_religia.html#ixzz23UokW2o1

Przemek

--

"Istnieje przedsiębiorstwo produkujące kłamstwa - PiS jako partia i "Gazeta Polska", media o. Rydzyka jako narzędzie propagandy.
 I nie chodzi tu tylko o kłamstwo smoleńskie, ale o kłamstwa dotyczące wielu innych spraw:  domniemanego obecnego rozbioru Polski, mitycznego dorobku politycznego Lecha Kaczyńskiego,

Data: 2012-08-14 07:45:10
Autor: Trybun
W dniu 2012-08-14 07:40, Przemysław W pisze:
Poseł Ruchu Palikota Michał Kabaciński pyta wójtów i burmistrzów, ile wydają na religię w szkołach. Tylko wójt Goraja nie chce odpowiedzieć.

Przemek

Ale poza pytaniami co robi żeby sytuację naprawić?

Data: 2012-08-14 08:04:24
Autor: Przemysław W
Użytkownik "Trybun" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomości news:k0cond$h9o$1node1.news.atman.pl...
[...]

Musisz jego zapytać.

Przemek

Data: 2012-08-14 08:51:23
Autor: t-1
dzieci są głodne ale gminy wydają setki tysięcy na nauczanie religii
Dzieci głodne lepiej się uczą i osiągają sukcesy w życiu.
I w sumie są zdrowsze od przeżartych.
Dzieci syte gnuśnieja.
Ty chyba byłeś syty.

t-1

Data: 2012-08-14 14:15:56
Autor: Grzegorz Z.
t-1 napisał:

Dzieci głodne lepiej się uczą i osiągają sukcesy w życiu.
I w sumie są zdrowsze od przeżartych.

"Trzeba zakończyć z fałszywą grą, w której ludzie udają, że pracują, a
państwo udaje, że płaci."

--
"Nie kradnę, nie zabijam, nie wierzę"

Data: 2012-08-14 16:54:04
Autor: Przemysław M.
Dnia Tue, 14 Aug 2012 14:15:56 +0200, Grzegorz Z. napisał(a):

t-1 napisał:

Dzieci głodne lepiej się uczą i osiągają sukcesy w życiu.
I w sumie są zdrowsze od przeżartych.

"Trzeba zakończyć z fałszywą grą, w której ludzie udają, że pracują, a
państwo udaje, że płaci."

Czas by ludzie przestali udawać, że pracują.

--

Nie ukrywam swojego negatywnego stosunku do Donalda Tuska. Jeśli to był "tylko" wypadek, to tym bardziej ponosi odpowiedzialność za śmierć Lecha Kaczyńskiego i całej delegacji prezydenckiej. Musiałbym być psychicznie niezrównoważony, żeby tolerować Tuska, który odpowiada za śmierć moich przyjaciół. Powtarzam, że nie kieruję się żądzą zemsty. Ja potrafiłem w życiu wybaczyć wielokrotnie, ale pan Tusk nie spełnia żadnego kryterium, żebym miał mu wybaczyć - podsumowuje
Kaczyński.

Data: 2012-08-14 21:23:05
Autor: Trybun
W dniu 2012-08-14 08:04, Przemysław W pisze:
[...]

A ty jako jego rzecznik nie mógłbyś udzielić odpowiedzi?

Data: 2012-08-14 08:48:44
Autor: K.S.
Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:k0cobp$1hr$1inews.gazeta.pl...
> [...]
| dostęp do informacji. Można jej odmówić np. ze względu na "ochronę ważnego

|-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Co za bzdura!
Cóz to jest w porównaniu z 700 miliardami złotych rocznie na pensje urzędników - których za bieżącej kadencji podobno znaaaaaaacznie przybyło.
A jak tam z uposażeniami posłów Ruchu Palikora?
Przekazali je na pomoc dla głodujących dzieci?
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2012-08-14 14:13:03
Autor: Grzegorz Z.
K.S. napisał:

> [...]
| dostęp do informacji. Można jej odmówić np. ze względu na "ochronę ważnego

Co za bzdura!

Dlaczego bzdura? Czy dlatego że "biłgorajski filozof" jest be a
pedrylsko-pedofilski kościółek cacy?

Cóz to jest w porównaniu z 700 miliardami złotych rocznie na pensje urzędników

Nie weksluj.