dziecko na motocyklu

Data: 2011-04-20 14:09:42
Autor: pwz
dziecko na motocyklu
Witam!

Krótkie pytanie: czy i jeżeli tak, to co, mówią przepisy prawa na temat przewożenia dziecka na motocyklu (ewentualnie na motorowerze)?
Uwaga: nie pytam, czy jest to sensowne, czy jest to bezpieczne albo jak należy dziecko ubrać i że koniecznie założyć kask. Bardzo proszę jedynie o wskazówki dotyczące _przepisów_ które w jakiś sposób regulują tę kwestię.
A pytam dlatego, że jeszcze jakiś czas temu PoRD tylko w niewielkim zakresie to regulował (o ile pamiętam - przewozić z przodu i nie szybciej niż 40km/h), ale nie wiem, czy ostatnio się coś w tej sprawie nie zmieniło...
pwz

Data: 2011-04-20 15:32:20
Autor: GR
dziecko na motocyklu
Krótkie pytanie: czy i je¿eli tak, to co, mówi± przepisy prawa na temat przewo¿enia dziecka na motocyklu (ewentualnie na motorowerze)?
Uwaga: nie pytam, czy jest to sensowne, czy jest to bezpieczne albo jak nale¿y dziecko ubraæ i ¿e koniecznie za³o¿yæ kask. Bardzo proszê jedynie o wskazówki dotycz±ce _przepisów_ które w jaki¶ sposób reguluj± tê kwestiê.
A pytam dlatego, ¿e jeszcze jaki¶ czas temu PoRD tylko w niewielkim zakresie to regulowa³ (o ile pamiêtam - przewoziæ z przodu i nie szybciej ni¿ 40km/h), ale nie wiem, czy ostatnio siê co¶ w tej sprawie nie zmieni³o...

Ja wozi³em dziecko w wieku 1-8 lat na d³ugich trasach miêdzy mn± z ¿on±,
w kasku i kombinezonie, zawsze z rozwag± i rzeczywi¶cie nie szybciej ni¿ 70-90 km/h,
i wielokrotnie kontrolowany przez policjê - zawsze spoko. podobno tzreba do 40 km/h
pozdr.
gr

Data: 2011-04-20 15:45:13
Autor: szerszen
dziecko na motocyklu

Użytkownik "pwz" <pwz@onet.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iomie9$7re$1@news.onet.pl...

trochę nie tą grupę wybrałeś ;)

ale jak już ci napisano, jest tylko stwierdzone, że do lat 7 nie szybciej niż 40 km/h

Data: 2011-04-20 19:17:18
Autor: Agent
dziecko na motocyklu

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:iomo17$38g$1news.task.gda.pl...

[...]

Heh i pomyśleć że prawie w tym wieku jeździłem z przodu na baku i tata dawał mi trzymac kierownicę i gaz na prostych :)

Data: 2011-04-20 19:31:51
Autor: Adam P³aszczyca
dziecko na motocyklu
Dnia Wed, 20 Apr 2011 14:09:42 +0200, pwz napisa³(a):

Witam!

Krótkie pytanie: czy i je¿eli tak, to co, mówi± przepisy prawa na temat przewo¿enia dziecka na motocyklu (ewentualnie na motorowerze)?

Przepraszam a masz prawo jazdy?

[...]

Nie precyzuje gdzie ma byæ dziecko, natomiast je¶li dziecko nie ma
skoñczonych 7 lat, to ograniczenie do 40km/h i to tyle. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/

Data: 2011-04-20 21:22:10
Autor: krzyss
dziecko na motocyklu
W dniu 2011-04-20 14:09, pwz pisze:
Witam!

[...]

http://www.bikers.pl/aktualnosci,2,21,55,2/komentarze,55,0/nowy.html

I to jest aktualne...

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===

dziecko na motocyklu