dziecko na motocyklu

Data: 2011-04-20 15:32:20
Autor: GR
dziecko na motocyklu
Krótkie pytanie: czy i jeżeli tak, to co, mówi± przepisy prawa na temat przewożenia dziecka na motocyklu (ewentualnie na motorowerze)?
Uwaga: nie pytam, czy jest to sensowne, czy jest to bezpieczne albo jak należy dziecko ubrać i że koniecznie założyć kask. Bardzo proszę jedynie o wskazówki dotycz±ce _przepisów_ które w jaki¶ sposób reguluj± tę kwestię.
A pytam dlatego, że jeszcze jaki¶ czas temu PoRD tylko w niewielkim zakresie to regulował (o ile pamiętam - przewozić z przodu i nie szybciej niż 40km/h), ale nie wiem, czy ostatnio się co¶ w tej sprawie nie zmieniło...

Ja woziłem dziecko w wieku 1-8 lat na długich trasach między mn± z żon±,
w kasku i kombinezonie, zawsze z rozwag± i rzeczywi¶cie nie szybciej niż 70-90 km/h,
i wielokrotnie kontrolowany przez policję - zawsze spoko. podobno tzreba do 40 km/h
pozdr.
gr

dziecko na motocyklu