dzielenie dysku

Data: 2011-03-01 08:34:05
Autor: zbigniew
dzielenie dysku
Proszę praktyków o radę. Kupiłem dysk 500 gb i będę stawiał system.
Jak prawidłowo podzielić dysk na partycje żeby mieć porządek i funcjonalne działanie.
Zawszę robię kopie systemu więc na jednej partycji będzie sam system i chciałbym też zostawić miejsce ( partycje na kopie systemu).
Ile miejsca na programy i dane? Bardzo proszę o wszelkie rady, moje doświadczenie jest małe ,ale chęć nauki duża :)
Zbigniew

Data: 2011-03-01 08:42:37
Autor: PesTYcyD
dzielenie dysku
Idę do fryzjera, jaką najlepiej zrobić sobie fryzurę? Wieczorem idę na randkę, ale na drugi dzień mam spotkanie w sprawie pracy. Bardzo proszę o wszelkie rady, moje doświadczenie jest małe ,ale chęć nauki duża. I odpowiedź jest taka: zrób sobie tak żeby ci pasowało.

Data: 2011-03-01 08:49:31
Autor: Rafał Łukawski
dzielenie dysku
On 2011-03-01 08:34, zbigniew wrote:
[...]

Nie ma idealnego podziału do wszystkiego, bo to zależy od tego co robisz, a to wiesz tylko Ty

IMHO zbyt dużo partycji utrudnia życie (zazwyczaj na którejś braknie miejsca), model w stylu 64-128GB na system, ważne dane i programy do backupów typu ghost, reszta na mniej istotne dane często się sprawdza.

Data: 2011-03-02 00:20:28
Autor: Remek
dzielenie dysku
Użytkownik "Rafał Łukawski" napisał:

IMHO zbyt dużo partycji utrudnia życie (zazwyczaj na którejś braknie
miejsca), model w stylu 64-128GB na system, waĹźne dane i programy do
backupĂłw typu ghost ...

System i waĹźne dane na tej samej partycji??? TO najgorsza z moĹźliwych porad,
jakie kiedykolwiek czytałem. Radzę autorowi wątku zignorować tę radę jako
szkodliwą, albo złośliwą.

Statystycznie rzecz ujmując widzimy, że najczęściej uszkadza się system. Z
różnych powodów. A to wirus, lub kiepsko napisane programy, bądź uszkodzenie
plików systemowych przez błąd pamięci, lub procesora. I żeby nie męczyć się
z naprawianiem systemu przez odzyskiwaniw, naprawianiw, czy odwirusowywanie,
robimy tzw. obrazy partycji systemowej przeznaczonymi do tego celu
programami. Odzyskanie z takiego obrazu trwa kilka/kilkanaście minut.
Natomiast ważne dane nalezy trzymać na innym dysku/partycji i oczywiście
backupować na innym nośniku.

W związku z powyższym na system najlepiej przeznaczyć osobny, mały i szybki
dysk, a na filmy, fotki i inne "skarby" jakąś "krowę". Co do podziału dużego
sysku na partycje i organizacji danych sam musisz dojść do tego jak Ci
będzie najwygodniej. Zależy to równiez od możliwości płyty głownej. Chodzi o
to, że jeśli płyta pozwala na podłaczenie np. 6 dysków (jak moja), to lepiej
zainstalować więcej mniejszych dysków zamiast jednego ogromnego. Zdarza się
bowiem uszkodzenie MBRa i przy jedny dużym dysku tracimy dostęp do
wszystkich partycji.

Remek

Data: 2011-03-02 03:40:15
Autor: MC
dzielenie dysku
Użytkownik "Remek" <dupa@gmail.com> napisał w wiadomości news:ikjv0f$oht$2inews.gazeta.pl...

[...]

To teoretyzowanie czy rzeczywiście coś takiego ci się zdarzyło?

Data: 2011-03-02 15:03:22
Autor: Remek
dzielenie dysku
Użytkownik "MC" napisał:

To teoretyzowanie czy rzeczywiście coś takiego ci się zdarzyło?

Poducz się to będziesz wiedział. A zwracając się do drugiej osoby "ci", "ty"
używa się wielkiej litery. To podstawa kultury osobistej.

Remek

Data: 2011-03-02 15:22:12
Autor: MC
dzielenie dysku
Użytkownik "Remek" <dupa@gmail.com> napisał w wiadomości news:iklj6h$d2l$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "MC" napisał:

To teoretyzowanie czy rzeczywiście coś takiego ci się zdarzyło?

Poducz się to będziesz wiedział. A zwracając się do drugiej osoby "ci", "ty"
używa się wielkiej litery. To podstawa kultury osobistej.

Skoro zmieniasz temat to znaczy, że teoretyzujesz. Dziękuję za miła pogawędkę.

Data: 2011-03-02 16:41:40
Autor: Smok Eustachy
dzielenie dysku
Dnia Wed, 02 Mar 2011 03:40:15 +0100, MC napisał(a):
/.../
[...]

Mi się zdarzyło mieć problemy z mbr. A innym razem chciałem wyczyśćic ręcznie disk doctorem na dyskietce i się pomyliłem i zamiast skasowałem na dysku mbr i tablice partycji

Data: 2011-03-12 13:56:46
Autor: Radosław Sokół
dzielenie dysku
W dniu 02.03.2011 17:41, Smok Eustachy pisze:
Mi się zdarzyło mieć problemy z mbr. A innym razem chciałem wyczyśćic
ręcznie disk doctorem na dyskietce i się pomyliłem i zamiast skasowałem
na dysku mbr i tablice partycji

Czego efekty da się odwrócić w 10 minut. A jak ktoś nie
potrafi tego, to nawet podział na partycje mu nic nie da.
A jak ktoś jest całkowitym fajtłapą, to skasuje sobie MBRy
ze wszystkich zamontowanych w komputerze dysków naraz ;)

Losowe błędy użytkowników nie są podstawą do wprowadzania
jakichś dziwnych strategii zabezpieczania danych.

Data: 2011-03-03 10:00:26
Autor: Janusz
dzielenie dysku
Jaka jest różnica, pomiędzy partycją podstawową, a logiczną? (w praktyce)
Jak ta różnica wpłynie na korzystnie z tych partycji przez zwykłego użytkownika?
pozdrawiam
Janusz

Data: 2011-03-03 10:36:26
Autor: Andrzej Ława
dzielenie dysku
W dniu 03.03.2011 10:00, Janusz pisze:
Jaka jest różnica, pomiędzy partycją podstawową, a logiczną? (w praktyce)
Jak ta różnica wpłynie na korzystnie z tych partycji przez zwykłego
uĹźytkownika?

To jest pytanie do systemu operacyjnego. Jedne mają to w nosie, inne
mogą robić problemy.

Data: 2011-03-03 11:08:13
Autor: JoteR
dzielenie dysku
 "Janusz" napisał:

Jaka jest różnica, pomiędzy partycją podstawową, a logiczną? (w praktyce)

Taka, że ściśle rzecz biorąc nie ma partycji logicznej. Jest partycja rozszerzona, na której mogą się znajdować jeden lub kilka woluminów, zwanych potocznie dyskami logicznymi.
Praktyczne implikacje tego dla uĹźytkownika są takie, Ĺźe nie moĹźna z takiego woluminu wystartować systemu operacyjnego, utrudnione jest swobodne przesuwanie, łączenie i zmiana rozmiaru, a w razie awarii trudniejsza jest naprawa tak zorganizowanych systemĂłw plikĂłw.  Generalnie partycja rozszerzona jest zabytkiem z czasĂłw MS-DOS i IMHO nie ma Ĺźadnych powodĂłw, aby stosować ją we współczesnych systemach. Chyba, Ĺźe ktoś lubi szatkować dyski na małe kawałeczki.

JoteR

Data: 2011-03-03 11:13:55
Autor: Mariusz Kruk
dzielenie dysku
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "JoteR"
Praktyczne implikacje tego dla użytkownika są takie, że nie można z takiego woluminu wystartować systemu operacyjnego,

Ę? Nie przypominam sobie żeby LILO, czy GRUB miały problemy
z bootowaniem systemu z dowolnej partycji (pomijając stare cyrki z LILO
i numerem cylindra).

naprawa tak zorganizowanych systemów plików.  Generalnie partycja rozszerzona jest zabytkiem z czasów MS-DOS i IMHO nie ma żadnych powodów, aby stosować ją we współczesnych systemach. Chyba, że ktoś lubi szatkować dyski na małe kawałeczki.

Powiedz mi jak mam bez użycia partycji rozszerzonych wydzielić:
/
swap
/tmp
/var
/usr
/home
itede itepe.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2011-03-03 19:34:40
Autor: JoteR
dzielenie dysku
"Mariusz Kruk" napisał:

[...]

Nic nie pisałem o bootmanagerach. Pytanie było o skutki dla zwykłego użytkownika.
Ale byłbym bardzo zdziwiony, gdybyś ty lub inny linuksiarz z tym nie wyjechał.

[...]

NTG - spytaj na grupie poświęconej twojemu systemowi operacyjnemu ;->

JoteR

Data: 2011-03-04 08:17:02
Autor: Mariusz Kruk
dzielenie dysku
[...]

Sugerujesz że Windows bootuje się z kosmosu? Też ma bootmanager. Tyle,
że kaleki :-P

[...]

DObra, dobra. Przydzwoniłeś, to się przyznaj.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2011-03-04 18:23:19
Autor: JoteR
dzielenie dysku
"Mariusz Kruk" napisał:

Sugerujesz że Windows bootuje się z kosmosu? Też ma bootmanager.

I ten bootmanager siedzi na partycji rozszerzonej? Dobrze się czujesz?

DObra, dobra. Przydzwoniłeś, to się przyznaj.

Ale czego znów nie zrozumiałeś? Że takiemu dyskowi logicznemu nie ustawi się flagi Active i aby wystartować system posadzony na nim potrzebny jest "punkt podparcia"?

JoteR

Data: 2011-03-07 10:31:41
Autor: Mariusz Kruk
dzielenie dysku
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "JoteR"
Sugerujesz że Windows bootuje się z kosmosu? Też ma bootmanager.
I ten bootmanager siedzi na partycji rozszerzonej? Dobrze się czujesz?

Znaczy, jak wyczyścisz MBR, to wystartujesz windows?

Data: 2011-03-03 20:37:35
Autor: Michal Kawecki
dzielenie dysku
Dnia Thu, 03 Mar 2011 11:13:55 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "JoteR"
[...]
[...]

Zwyczajnie. Instalator OpenSUSE sobie z tym jakoś radzi i system
domyślnie sadza na dwóch partycjach podstawowych. Na jednej swap, a na
drugiej całą resztę.
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2011-03-04 08:18:21
Autor: Mariusz Kruk
dzielenie dysku
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kawecki"
[...]

I masz osobne filesystemy? A to nowość.
Proszę mi tylko nie wyjeżdżać z LVM albo EVMS, bo to jeszcze gorsza
rzeźba niż partycje rozszerzone.

Data: 2011-03-04 11:07:32
Autor: Michal Kawecki
dzielenie dysku
Dnia Fri, 04 Mar 2011 08:18:21 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

Tak właśnie. Nie wiem czy nowość, bo OpenSUSE 10.3 ma już parę latek. Coś przespałeś.

Proszę mi tylko nie wyjeżdżać z LVM albo EVMS, bo to jeszcze gorsza
rzeźba niż partycje rozszerzone.

Nie, to jest normalna tablica partycji, żadnych wynalazków, żadnej
rzeźby. Widocznie Sun uznał, że jeszcze większym problemem mogą być te
niezbędne wg Ciebie partycje rozszerzone. Bo wystarczy, że się skończy
miejsce na którejś z nich i po ptokach - całkiem jak w Windows ;-).

Data: 2011-03-04 13:27:20
Autor: Mariusz Kruk
dzielenie dysku
[...]
Tak właśnie.

Możesz pokazać wynik `mount -l'?

Nie wiem czy nowość, bo OpenSUSE 10.3 ma już parę latek. Coś przespałeś.

Nie wykluczam.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2011-03-04 16:54:42
Autor: Michal Kawecki
dzielenie dysku
Dnia Fri, 04 Mar 2011 13:27:20 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

kalm:~ # mount -l
/dev/md0 on / type ext3 (rw,acl,user_xattr) []
proc on /proc type proc (rw)
sysfs on /sys type sysfs (rw)
debugfs on /sys/kernel/debug type debugfs (rw)
udev on /dev type tmpfs (rw)
devpts on /dev/pts type devpts (rw,mode=0620,gid=5)
fusectl on /sys/fs/fuse/connections type fusectl (rw)
none on /proc/sys/fs/binfmt_misc type binfmt_misc (rw)
kalm:~ # kalm:~ # fdisk -l

Disk /dev/sda: 160.0 GB, 160000000000 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 19452 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes
Disk identifier: 0x00000080

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/sda1               1         244     1959898+  82  Linux swap /
Solaris
/dev/sda2             245       19452   154288260   fd  Linux raid
autodetect

Disk /dev/sdb: 160.0 GB, 160000000000 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 19452 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes
Disk identifier: 0x00000081

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/sdb1               1         244     1959898+  82  Linux swap /
Solaris
/dev/sdb2             245       19452   154288260   fd  Linux raid
autodetect

Disk /dev/md0: 157.9 GB, 157991108608 bytes
2 heads, 4 sectors/track, 38572048 cylinders
Units = cylinders of 8 * 512 = 4096 bytes
Disk identifier: 0x00000000

Disk /dev/md0 doesn't contain a valid partition table

kalm:~ # mdadm -- detail /dev/md0
/dev/md0:
        Version : 00.90.03
  Creation Time : Tue Nov  9 11:45:04 2010
     Raid Level : raid1
     Array Size : 154288192 (147.14 GiB 157.99 GB)
  Used Dev Size : 154288192 (147.14 GiB 157.99 GB)
   Raid Devices : 2
  Total Devices : 2
Preferred Minor : 0
    Persistence : Superblock is persistent

    Update Time : Fri Mar  4 16:51:59 2011
          State : clean
 Active Devices : 2
Working Devices : 2
 Failed Devices : 0
  Spare Devices : 0

           UUID : e48bc076:eb3593b9:77b7a465:00dd9ebc
         Events : 0.18

    Number   Major   Minor   RaidDevice State
       0       8        2        0      active sync   /dev/sda2
       1       8       18        1      active sync   /dev/sdb2

Data: 2011-03-05 21:08:02
Autor: Mariusz Kruk
dzielenie dysku
[...]

No i gdzie masz tu osobny /tmp, /var, /usr, czy /home?

Data: 2011-03-05 21:52:10
Autor: Michal Kawecki
dzielenie dysku
Dnia Sat, 05 Mar 2011 21:08:02 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

W takim razie chyba się nie zrozumieliśmy... Jak już pisałem, instalator
Suse wychodzi z założenia, że tych folderów nie trzeba wydzielać z
głównego systemu plików. I ja się z tym zgadzam. Przecież przy wielu
małych ograniczonych partycjach ryzyko zapchania którejś z nich tylko
rośnie.

Data: 2011-03-07 10:45:08
Autor: Mariusz Kruk
dzielenie dysku
[...]

Pytałem wyraźnie o wydzielaniu. Kiedy nie trzeba wydzielać, wtedy nie
trzeba. Ale czasem trzeba.

Data: 2011-03-03 21:10:49
Autor: Q
dzielenie dysku
System i waĹźne dane na tej samej partycji??? TO najgorsza z moĹźliwych porad,
jakie kiedykolwiek czytałem.

z tym sie zgadzam;

Zdarza się bowiem uszkodzenie MBRa i przy jedny dużym dysku tracimy dostęp do
wszystkich partycji.

uszkodzony mbr to najbardziej lajtowe i najlatwiejsze do naprawienia
"uszkodzenie" dysku;

Data: 2011-03-04 10:22:14
Autor: Remek
dzielenie dysku
Użytkownik "Q" napisał:

uszkodzony mbr to najbardziej lajtowe i najlatwiejsze do naprawienia
"uszkodzenie" dysku;

Naprawdę? Mógłbyś mi podpowiedzieć jak naprawić taki MBR:

http://republika.pl/remek62/Tymcz/MBRu.txt

Remek

Data: 2011-03-04 13:28:57
Autor: Q
dzielenie dysku
Naprawdę? Mógłbyś mi podpowiedzieć jak naprawić taki MBR:

http://republika.pl/remek62/Tymcz/MBRu.txt

najbardziej badziewny program do odzyskiwania
znajdzie Ci poprawnie wszystkie partycje jakie miales;

no chyba, ze pada Ci dysk i rozne sektory sie kaszania,
ale mi chodzilo tylko o uszkodzenie (np. "zamazanie" zerami) mbr'a,
tak wiec jest tak jak pisalem - to banal;

Data: 2011-03-04 13:29:57
Autor: Q
dzielenie dysku
Naprawdę? Mógłbyś mi podpowiedzieć jak naprawić taki MBR:

http://republika.pl/remek62/Tymcz/MBRu.txt

zapomnialem odniesc sie do Twojego konkretnego pytania z linkiem:
- sa jednak glupie pytania - Twoje bylo wybitnie

Data: 2011-03-04 17:16:47
Autor: Remek
dzielenie dysku
Użytkownik "Q" napisał:

zapomnialem odniesc sie do Twojego konkretnego pytania z linkiem:

Zapomniałeś dodać, że jesteś gówniarzem. Dałem Ci jakiś powód do obrażania
mnie? Gówniarze lądują w KF.

P:ONK

Data: 2011-03-05 13:08:45
Autor: Andrzej Lawa
dzielenie dysku
W dniu 04.03.2011 17:16, Remek pisze:
Użytkownik "Q" napisał:

zapomnialem odniesc sie do Twojego konkretnego pytania z linkiem:

Zapomniałeś dodać, że jesteś gówniarzem. Dałem Ci jakiś powód do obrażania
mnie? Gówniarze lądują w KF.

P:ONK

Wielkie słowa od remusia - Naczelnego Gówniarza RP ;->

Data: 2011-03-06 16:36:06
Autor: Q
dzielenie dysku
Zapomniałeś dodać, że jesteś gówniarzem. Dałem Ci jakiś powód do obrażania
mnie? Gówniarze lądują w KF.

....a teraz zastanow sie - jak mam Ci odtworzyc (poprawny) mbr
na podstawie jedynie (uszkodzonego) mbr'a?

widzisz - to bylo jednak glupie pytanie :).

Data: 2011-03-12 13:52:44
Autor: Radosław Sokół
dzielenie dysku
W dniu 02.03.2011 00:20, Remek pisze:
System i ważne dane na tej samej partycji??? TO najgorsza z możliwych porad,

Wcale nie.

Statystycznie rzecz ujmując widzimy, że najczęściej uszkadza się system. Z

Statystycznie można udowodnić, że jesteś mrówką.

Jeżeli już powołujesz się na statystykę, to podaj jakieś dane
i wyniki badań ;)

[...]

To jest dopiero *szkodliwa* rada. Wiesz, jak w tym przypadku
maleje MTBF ładnie i w efekcie rośnie prawdopodobieństwo, że
któryś z dysków "padnie" w całkiem krótkim czasie?

Data: 2011-03-12 14:02:24
Autor: Mariusz Kruk
dzielenie dysku
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
[...]

Bzzzt. Wrong.
Porównujesz banany z gruszkami. Dla każdego z "fragmentów danych" masz
taki sam MTBF jak w przypadku jednego dużego dysku. Natomiast ewentualne
uszkodzenie któregoś z dysków nie przekłada się na utratę całości
danych.
Owszem, prawdopodobieństwo zdarzenia "uszkodzenie któregoś z dysków"
zwiększa się, ale to jest zupełnie inne "praktycznie" zdarzenie w obu
przypadkach.

Data: 2011-03-12 14:31:37
Autor: Radosław Sokół
dzielenie dysku
W dniu 12.03.2011 14:02, Mariusz Kruk pisze:
Porównujesz banany z gruszkami. Dla każdego z "fragmentów danych" masz
taki sam MTBF jak w przypadku jednego dużego dysku. Natomiast ewentualne

Tak. Ale dla *zbioru* dysków MTBF maleje.

Owszem, prawdopodobieństwo zdarzenia "uszkodzenie któregoś z dysków"
zwiększa się, ale to jest zupełnie inne "praktycznie" zdarzenie w obu
przypadkach.

Zgadzam się. Czy jednak nie lepiej mieć małe prawdopodobień-
stwo utraty wszystkich danych niż duże tylko części?

Szczególnie, że montowanie wielu dysków zostało tu zapropo-
nowane - o ironio! - jako panaceum na możliwość utraty da-
nych w efekcie rzadkiego błędu użytkownika lub oprogramowa-
nia :)

Data: 2011-03-12 14:59:47
Autor: Mariusz Kruk
dzielenie dysku
[...]

I tak, i nie. Bo awarie są jednak różnymi zdarzeniami.

[...]

Nie! To nie tak!
Jeśli masz w ciągu roku prawdopodobieństwo 1%, że padnie dysk
(prawdopodobieństwo od czapy, istotny jest mechanizm). To w przypadku
jednego dużego dysku masz prawdopodobieństwo 1%, że w ciągu roku
stracisz wszystkie dane. Jeśli masz sześć dysków, to masz, owszem dużo
wyższe prawdopodobieństwo (nie chce mi się liczyć tych włączań/wyłączań),
że stracisz _jakieś_ dane, ale wciąż dla pojedynczego kawałka danych
prawdopodobieństwo ich utraty jest 1%. (oczywiście zakładamy, że
zdarzenia są niezależne, a nie że dysk nam zapłonie żywym ogniem i spali
pozostałe).
Mówimy w końcu nie o RAID-0, ani nawet JBOD, tylko o osobnych
partycjach (o ile czegoś nie przeoczyłem).

Szczególnie, że montowanie wielu dysków zostało tu zapropo-
nowane - o ironio! - jako panaceum na możliwość utraty da-
nych w efekcie rzadkiego błędu użytkownika lub oprogramowa-
nia :)

A to zupełnie inna bajka. (chociaż faktycznie ograniczamy skutki
omyłkowego formatu do jednego dysku tylko, ale to akurat głupi powód).

Data: 2011-03-12 15:40:03
Autor: Radosław Sokół
dzielenie dysku
W dniu 12.03.2011 14:59, Mariusz Kruk pisze:
Tak. Ale dla *zbioru* dysków MTBF maleje.

I tak, i nie. Bo awarie są jednak różnymi zdarzeniami.

Różnymi zdarzeniami, ale jeżeli będziemy patrzeć na zbiór
dysków jak na "czarną skrzynkę", to jednak *częściej*
będzie w niej *coś* nawalało.

wyższe prawdopodobieństwo (nie chce mi się liczyć tych włączań/wyłączań),
że stracisz _jakieś_ dane, ale wciąż dla pojedynczego kawałka danych
prawdopodobieństwo ich utraty jest 1%. (oczywiście zakładamy, że

Wiem to. Powtarzam: mamy większe prawdopodobieństwo, że
*cokolwiek* (ale nie wszystko) stracimy. Czyli w przypadku
pojedynczego dysku mamy powiedzmy ten 1% prawdopodobieństwa,
że stracimy wszystko, a w przypadku kilku dysków mamy znów
1% prawdopodobieństwa, że stracimy zawartość każdego dysku
z osobna, ale większe prawdopodobieństwo, że *cokolwiek*
padnie (suma zdarzeń niezależnych).

W zasadzie to prawdopodobieństwo zdarzenia polegającego
na tym, że nie zaszła *żadna* awaria 6 dysków, powinno
wynosić 0.99 ^ 6 (a więc brak awarii = 1.00 - 0.99 ^ 6),
ale zawsze miałem trochę problemów z rachunkiem prawdopo-
dobieństwa, więc proszę o korektę wzoru, jeżeli jednak
trzeba to policzyć bardziej skomplikowanie (próba Bernoul-
liego? chyba nie, bo nie powtarzamy jednego eksperymentu
w kółko, tylko obserwujemy sześć jednoczesnych niezależnych
eksperymentów).

Data: 2011-03-12 16:36:01
Autor: Mariusz Kruk
dzielenie dysku
[...]

Zależy na czym nam zależy. Dla danych krytycznych biznesowo, pewnie
istotna będzie dla nas całość danych. Dla, powiedzmy, zbioru filmów z
mirroru internetu ;-> istotniejsze będzie zachowanie większości.

Data: 2011-03-12 17:16:48
Autor: Gotfryd Smolik news
dzielenie dysku
On Sat, 12 Mar 2011, Radosław Sokół wrote:

Wiem to. Powtarzam: mamy większe prawdopodobieństwo, że
*cokolwiek* (ale nie wszystko) stracimy.

  To jeszcze zależy do czego te dyski będą wykorzystane :>
  Wystarczy wskazać mechanizm robienia kopii... ;)

W zasadzie to prawdopodobieństwo zdarzenia polegającego
na tym, że nie zaszła *żadna* awaria 6 dysków, powinno
wynosić 0.99 ^ 6 (a więc brak awarii = 1.00 - 0.99 ^ 6)

  Powinno.
  W 1. przybliżeniu można z grubsza posumować prawdopodobienstwa
awarii (a ściślej - tych zdarzeń, które mają bardzo małe
prawdopodobieństwo.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-02 13:59:18
Autor: ąćęłńóśźż
dzielenie dysku
Zwykle mam 3-4 partycje i ta systemowa bardzo szybko staje się mała, teraz programy mają kilkanaście razy więcej bajtów niż przed laty.

Na szczęście są dobre programy do zarządzania partycjami (polecam darmowy Easeus).

I raczej rób główne (podstawowe) niż rozszerzone (logiczne) - łatwiej odzyskać dane przy awarii.

-- -- -

Jak prawidlowo podzielic dysk na partycje zeby miec porzadek i funcjonalne
dzialanie.

Data: 2011-03-01 08:54:13
Autor: JoteR
dzielenie dysku
"zbigniew" napisał:

Kupiłem dysk 500 gb i będę stawiał system.

Ale nie zdradzisz nam jaki?

moje doświadczenie jest małe ,ale chęć nauki duża :)

Dlatego nie otrzymasz standardowej porady nt. zasilacza, tylko wskazówkę, abyś zapytał o to na grupie zajmującej się systemem, który chcesz postawić, a którego nazwy tak bardzo wstydzisz się tu podać.

JoteR

Data: 2011-03-01 09:09:10
Autor: zbigniew
dzielenie dysku

Bardzo wszystkim dziękuję za doskonałe rady, specjalne podziękowania dla fryzjera.

ps. skąd się u was bierze tyle zlośliwosci? przecież możecie spokojne napisać że nie wiecie jak to zrobić :)

system to windows xp

Data: 2011-03-01 08:21:43
Autor: januszek
dzielenie dysku
zbigniew napisa?(a):

ps. skąd się u was bierze tyle zlośliwosci? przecież możecie spokojne napisać że nie wiecie jak to zrobić :)

Bo to jest grupa sprzetowa. O systemie XP dyskutuje sie na innej grupie. Jak ktos tego nie potrafi zrozumiec to doradzamy mu zmiane zasilacza. Do skutku ;P

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-03-01 09:39:49
Autor: Dawid
dzielenie dysku
W dniu 2011-03-01 09:21, januszek pisze:

to doradzamy
Pisz za siebie dzieciaku.

Data: 2011-03-01 09:13:09
Autor: PAP2t
dzielenie dysku
W dniu 2011-03-01 09:09, zbigniew pisze:

[...]

Tak nie wiemy, wypierdalaj.

Data: 2011-03-01 09:16:23
Autor: zbigniew
dzielenie dysku

Użytkownik "PAP2t" <tyskie@smiedzimulem.com> napisał w wiadomości news:iki9qa$8ib$1news.onet.pl...
[...]

 chłopczyku czy wiesz co to słowo oznacza? ale cenie cię za to że umiesz przyznac sie do porażki :)

Data: 2011-03-01 13:04:09
Autor: Rafał Łukawski
dzielenie dysku

Tak nie wiemy, wypierdalaj.
chłopczyku czy wiesz co to słowo oznacza? ale cenie cię za to że umiesz
przyznac sie do poraĹźki :)

Nie ma co odpowiadac na takie posty, tutaj wiekszosc to dzieciaki, ktore nigdy nie mialy np. okazji wspolpracowac z innymi ludzmi, stad taka agresywna postawa. Te modele zachowania sa regulernie tepione w kazdej szanujacej sie firmie, innymi slowy takie osoby wylatuja z hukiem;)

Data: 2011-03-01 13:05:44
Autor: PAP2t
dzielenie dysku
W dniu 2011-03-01 13:04, Rafał Łukawski pisze:

[...]

"Zimo Wypierdalaj"

Szanujaca sie firma zwana ministerstwem toto popiera i mozesz byc pewnien ze to nie dzieciaki.

Data: 2011-03-01 16:06:07
Autor: Piotr \"Charvel\" Majka
dzielenie dysku
W dniu 2011-03-01 13:05, PAP2t pisze:

"Zimo Wypierdalaj"

Szanujaca sie firma zwana ministerstwem toto popiera i mozesz byc
pewnien ze to nie dzieciaki.

Szanować siebie, a być szanowanym przez innych to spora różnica.
Nie, nie dzieciaki, to Ci oczytani ludzie, którym przeczytanie 5 książek na rok sprawia problem, tak jak i napisanie poprawnie "skąd" :)

Data: 2011-03-01 10:09:19
Autor: qwerty
dzielenie dysku
Użytkownik "zbigniew"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iki9j6$998$1@news.onet.pl...
Bardzo wszystkim dziękuję za doskonałe rady, specjalne podziękowania dla fryzjera.

Skąd mamy wiedzieć ile programów będziesz instalował?

ps. skąd się u was bierze tyle zlośliwosci? przecież możecie spokojne napisać że nie wiecie jak to zrobić :)

To ty nie wiesz. Ja sobie idealnie podzieliłem:
System - 40 GB
Filmy - 110 GB
Gry - 150 GB
Muzyka - 35 GB
Programy - 75 GB
Różne - 110 GB
Ściągane - 60 GB.

Jak ci coś nie pasuje to odpowiednio zmniejsz.

Data: 2011-03-01 10:32:27
Autor: zbigniew
dzielenie dysku

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:ikid3j$acs$1inews.gazeta.pl...
[...]

bardzo dziękuję za pomoc, czy na plik wymiany i pliki tymczasowe potrzebana jest oddzielna partycja? czy to cos pomoże?

Data: 2011-03-01 10:47:14
Autor: Przesmiewca
dzielenie dysku
"zbigniew" <zbigniew@wx.pl> napisał(a):

bardzo dziękuję za pomoc, czy na plik wymiany i pliki tymczasowe potrzebana jest oddzielna partycja? czy to cos pomoże?

Jesli partycję pod plik wymiany zalozysz na poczatku talerzy, to przy jego intensywnym
wykorzystaniu  powinna wzrosnac wydajnosc, w praktyce (zwlaszcza, kiedy
masz wystraczajaca ilosc ramu) zysk jest niewielki (niezauwazalny, zwlaszcza, jak  nie masz
porownania :-)

Data: 2011-03-01 10:38:56
Autor: Przemysław Ryk
dzielenie dysku
Dnia Tue, 1 Mar 2011 10:09:19 +0100, qwerty napisał(a):

(ciach...)
[...]

OMFG...

[ Życie jest jak psi zaprzęg. Jeśli nie jesteś na przedzie, widok nigdy    ]
[ się nie zmienia.                                        (Lewis Grizzard) ]

Data: 2011-03-01 10:54:30
Autor: Maciek
dzielenie dysku
W dniu 2011-03-01 10:38, Przemysław Ryk pisze:
OMFG...
Można jeszcze mieć oddzielne partycje na konkretne pliki:
- plan_lekcji.doc - 2MB
- list_do_mamy.doc - 2MB
- lista_zakupów.doc - 4MB
- sexy_teens_000001.jpg - 2MB
- sexy_teens_492764.jpg - 2MB
itd ;-)
Maciek

Data: 2011-03-01 11:18:52
Autor: qwerty
dzielenie dysku
Użytkownik "Przemysław Ryk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1el46auc7na9p$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
OMFG...

Porządek musi być. Taki podział mam od 4 lat.

Data: 2011-03-01 11:22:56
Autor: qwerty
dzielenie dysku
Użytkownik "qwerty"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ikih60$puq$1@inews.gazeta.pl...
Porządek musi być. Taki podział mam od 4 lat.

Zapomniałem dodać - mam jeszcze partycję 30 MB na boot systemu.

Data: 2011-03-01 11:23:45
Autor: Maciek
dzielenie dysku
W dniu 2011-03-01 11:18, qwerty pisze:
Porządek musi być. Taki podział mam od 4 lat.
Nie słyszałeś o tych, no, jak im tam ... folderach? :->
Do niektórych można sobie nawet literki napędów poprzypinać, jak ktoś
bardzo lubi.

Maciek

Data: 2011-03-01 11:28:42
Autor: qwerty
dzielenie dysku
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d6cc932$0$2438$65785112@news.neostrada.pl...
Nie słyszałeś o tych, no, jak im tam ... folderach? :->
Do niektórych można sobie nawet literki napędów poprzypinać, jak ktoś
bardzo lubi.

Znam. Tylko podzielenia na kilka partycji zmniejsza fragmentację. Muzyka nie wymaga super transferu, więc jest ulokowana na końcu dysku itp.

Data: 2011-03-11 21:12:41
Autor: Gotfryd Smolik news
dzielenie dysku
On Tue, 1 Mar 2011, qwerty wrote:

Użytkownik "Maciek"  napisał
[...]

  W zupełności się zgadzam.
  Tyle, że do ograniczenia "posieczkowania" struktur w których leży
dużo małych zbiorów (czy to jakieś zrzuty stron czy coś ściągane
z WHTTP) nie używam partycji a wirtualnych dysków (FileDisk
konkretnie, w wersji CrossCrypt można trzymać zarówno poszyfrowane
jak i nieposzyfrowane - wadą TC jest fakt że nie można sobie
"przy okazji" używać nieposzyfrowanych!)
  Takie rozwiązanie jest ZNACZNIE elastyczniejsze.

Muzyka nie wymaga super transferu, więc jest ulokowana na końcu dysku itp.

  A to może mieć sens. Znaczy "przyroda zna przypadki kiedy
użycie konkretnych partycji zamiast VDysków może wykazać zalety".
  Ale zapobieganie fragmentacji do tych przypadków nie należy :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-01 11:42:39
Autor: Jacek
dzielenie dysku
Dnia Tue, 1 Mar 2011 11:18:52 +0100, qwerty napisał(a):

Użytkownik "Przemysław Ryk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1el46auc7na9p$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
OMFG...

Porządek musi być. Taki podział mam od 4 lat.

Lepiej sie tym nie chwal...

Data: 2011-03-01 11:54:34
Autor: zly
dzielenie dysku
Dnia Tue, 1 Mar 2011 11:42:39 +0100, Jacek napisał(a):
Lepiej sie tym nie chwal...

Też mam w tym stylu. Była już kiedyś dyskusja o tym. Słyszałem o folderach,
ale tak mi jest wygodniej.
--
marcin

Data: 2011-03-01 12:15:23
Autor: Jacek
dzielenie dysku
Dnia Tue, 1 Mar 2011 11:54:34 +0100, zly napisał(a):

Dnia Tue, 1 Mar 2011 11:42:39 +0100, Jacek napisał(a):
Lepiej sie tym nie chwal...

Też mam w tym stylu. Była już kiedyś dyskusja o tym. Słyszałem o folderach,
ale tak mi jest wygodniej.

Co robisz, gdy Twoj dysk F: z filmami sie zapcha?
Cala piekna idea partycjonowania logicznego idzie w diably i walisz
nastepne filmy na L:.
Partycje sie robi 2, bo takie jest uzasadnienie funkcjonalne, zeby
oddzielic czesto walacy sie system od danych.
A jezeli zastosujesz przechowywanie profilu na D:, jakies symlinki np. do
Gadu tez na D:, to mozesz sobie system przewalac, kiedy tylko jest taka
potrzeba i nic nie tracisz...

Data: 2011-03-01 12:23:43
Autor: qwerty
dzielenie dysku
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1dts471i0r7zh$.1jz99z0bivsw7.dlg@40tude.net...
Co robisz, gdy Twoj dysk F: z filmami sie zapcha?

Nic, gdyż nigdy to się nie zdarzyło. Rozmiar partycji jest wystarczający do obróbki wideo.
Zresztą jaki jest sens trzymania tylu filmów? Każdy normalny jak obejrzy to usuwa.

Data: 2011-03-01 12:43:05
Autor: Przesmiewca
dzielenie dysku
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał(a):

[...]

to akurat zalezy - sa seriale, ktore osobiscie moge ogldac x razy :)
przy tym nie uwazam sie za niemormalnego

Data: 2011-03-01 14:37:16
Autor: qwerty
dzielenie dysku
Użytkownik "Przesmiewca"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qsmpm6t0u89ohreglkg6lv344qcug2hsr9@4ax.com...
to akurat zalezy - sa seriale, ktore osobiscie moge ogldac x razy :)
przy tym nie uwazam sie za niemormalnego

Trzeba mieć zdrowie, żeby bez przerwy "katować" seriale. Jak ktoś nie ogląda 720p to 1 sezon powinien się zmieścić na 1 płycie dvd.

Data: 2011-03-01 14:45:07
Autor: Przesmiewca
dzielenie dysku
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał(a):

Trzeba mieć zdrowie, żeby bez przerwy "katować" seriale. Jak ktoś nie ogląda 720p to 1 sezon powinien się zmieścić na 1 płycie dvd.

o jakich Ty sezonach mowiasz?  chyba wiem jakie filmy masz na mysli i w tym przypadku przyznaje Ci
racje- trzeba miec zdrowie :)

Data: 2011-03-01 15:07:30
Autor: qwerty
dzielenie dysku
Użytkownik "Przesmiewca"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:v0upm6h0dlqa5jft9tipii89p0v6ocmja2@4ax.com...
o jakich Ty sezonach mowiasz?  chyba wiem jakie filmy masz na mysli i w tym przypadku przyznaje Ci
racje- trzeba miec zdrowie :)

Popatrz na pierwszy serial - składa się z sezonów. Sam o nich wspomniałeś:
"to akurat zalezy - sa seriale, ktore osobiscie moge ogldac x razy :)"

Data: 2011-03-01 15:25:04
Autor: Przesmiewca
dzielenie dysku
[...]

No tak, ale ja mialem bardziej na mysli stakie seriale jak
Alternatywy 4 czy Zmiennicy, a nie m jak milosc czy klan :) Te pierwsze  moge ogladac wielokrotnie, nawet za 20 razem odkrywam tam smaczki i elementy,
ktore umykaja jak sie film obejrzy tylko raz czy dwa...i wcale nie musze ich ogladac na okraglo,
wystarczy ze wracam do nich raz na pol, czy raz na rok...

No ale rozumiem, ze sa rozne preferencje i niektorzy nie maja takiej potrzeby.

Data: 2011-03-01 15:36:15
Autor: qwerty
dzielenie dysku
Użytkownik "Przesmiewca"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o00qm6p31sjpmmi42ph32dd8s1kd31ttfa@4ax.com...
No tak, ale ja mialem bardziej na mysli stakie seriale jak
Alternatywy 4 czy Zmiennicy, a nie m jak milosc czy klan :)

Alternatywy 4 jakoś ostatnio szły w tv.
m jak miłość, czy klan ma jeszcze mało odcinków - Guiding Light jest chyba liderem.

Data: 2011-03-02 08:27:21
Autor: Artur\(m\)
dzielenie dysku

Użytkownik "Przesmiewca" <baran-ky@o2.pl> napisał w wiadomości news:o00qm6p31sjpmmi42ph32dd8s1kd31ttfa4ax.com...

[...]

"Smaczki", szczególnie po wielu "przejrzeniach" "przesłuchaniach",
są również moim zdaniem  wyznacznikiem "dobroci"
filmu, obrazu, muzyki - SZTUKI.

Artur(m)

Data: 2011-03-02 00:28:35
Autor: Remek
dzielenie dysku
Użytkownik "Przesmiewca" napisał:

przy tym nie uwazam sie za niemormalnego ...

A znasz kogoś, kto się uważa? :)

Poważnie. Co bym stawiał na regale, gdybym książkę po przeczytaniu spalił?
Filmy też trzymam mimo, że je obejrzałem. I też nie uważam się za
nienormalnego :)

Remek

Data: 2011-03-01 14:48:11
Autor: Jacek
dzielenie dysku
Dnia Tue, 1 Mar 2011 12:23:43 +0100, qwerty napisał(a):

[...]

Ogladniete filmy nagrane w jakosci HD kamera z rodzinnych wojazy tez
usuwasz???
Wiesz ile wazy godzinny film HD?
A co to jest godzina na wiele lat utrwalania wlasnych pociech?
Za mlody jestes i ucz sie od starszych.
Jak widzisz to nie tylko moje zdanie z tym podzialem...

Data: 2011-03-01 15:08:41
Autor: qwerty
dzielenie dysku
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:27xu7g9f2ith$.11m8tzcdfpumh.dlg@40tude.net...
Ogladniete filmy nagrane w jakosci HD kamera z rodzinnych wojazy tez
usuwasz???

Robię kopię. Jak dysk padnie to nie chcę jęczeć, że straciłem ważne dane.

Wiesz ile wazy godzinny film HD?

zależy od bitrate.

Data: 2011-03-01 20:20:27
Autor: Animka
dzielenie dysku
W dniu 2011-03-01 14:48, Jacek pisze:
[...]

Możesz nagrywać na płytach albo kupić sobie do tego celu inny dysk.

--
animka

Data: 2011-03-01 21:49:58
Autor: Norbert
dzielenie dysku
W dniu 2011-03-01 20:20, Animka pisze:
[...]

Animka na jakich płytach polecasz nagrać film HD?

Data: 2011-03-01 22:44:57
Autor: Animka
dzielenie dysku
W dniu 2011-03-01 21:49, Norbert pisze:
[...]

obrĂłbki wideo.
[...]

Głupszego pytania jeszcze nie widziałam.
Ja mam 2 takie filmy skopiowane z dysku na płytkę i  nic złego im się nie dzieje. Wręcz przeciwnie.

--
animka

Data: 2011-03-02 01:30:25
Autor: Przemysław Ryk
dzielenie dysku
Dnia Tue, 01 Mar 2011 22:44:57 +0100, Animka napisał(a):

Możesz nagrywać na płytach albo kupić sobie do tego celu inny dysk.

Animka na jakich płytach polecasz nagrać film HD?

Głupszego pytania jeszcze nie widziałam.

Khem...

Ja mam 2 takie filmy skopiowane z dysku na płytkę i  nic złego im się nie dzieje. Wręcz przeciwnie.

Ja mam dwa takie fajne filmy, circa about po 11 - 15 GB każdy. I brak
nagrywarki Blu-ray. To jak to będzie z tym nagrywaniem na płytkę?

[ It's not how many ideas you have. It's how many you make happen.         ]
[                                                       (Juan C. Santiago) ]

Data: 2011-03-02 07:40:58
Autor: qwerty
dzielenie dysku
Użytkownik "Przemysław Ryk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:u9zsh65l9ti.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
Ja mam dwa takie fajne filmy, circa about po 11 - 15 GB każdy. I brak
nagrywarki Blu-ray. To jak to będzie z tym nagrywaniem na płytkę?

Rekompresuj.

Data: 2011-03-02 09:36:01
Autor: Przemysław Ryk
dzielenie dysku
Dnia Wed, 2 Mar 2011 07:40:58 +0100, qwerty napisał(a):

[...]

Chyba bym oczadział. :)

[ Ludzie są jak skarpetki. Jeden podobny do drugiego, a do pary nie        ]
[ znajdziesz.                                             (JoeMonster.org) ]

Data: 2011-03-02 10:38:19
Autor: qwerty
dzielenie dysku
Użytkownik "Przemysław Ryk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1ozzva4lhdr9l.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
Rekompresuj.

Chyba bym oczadział. :)

Masz zapchany komin?
A tak na poważnie - ustawiasz program, aby sam zrobił rekompresję i po skończeniu wyłączył komputer. Rano idziesz do pracy to startujesz - wracasz po pracy - masz zrobione.

Data: 2011-03-02 11:26:02
Autor: Przemysław Ryk
dzielenie dysku
Dnia Wed, 2 Mar 2011 10:38:19 +0100, qwerty napisał(a):

Masz zapchany komin?
A tak na poważnie - ustawiasz program, aby sam zrobił rekompresję i po skończeniu wyłączył komputer. Rano idziesz do pracy to startujesz - wracasz po pracy - masz zrobione.

Tylko dlaczego mam tracić na jakości? :)

[ W życiu nie liczą się tylko ciało i muskuły - ważny jest jeszcze fryz.   ]
[                                                           (Johnny Bravo) ]

Data: 2011-03-02 12:17:00
Autor: qwerty
dzielenie dysku
Użytkownik "Przemysław Ryk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1v2z22wtvd03s$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
Tylko dlaczego mam tracić na jakości? :)

Masz platformę z kanałami HD? Narzekasz tam na jakość? Jak nie to nie zauważysz w swoim materiale.

Data: 2011-03-02 14:26:06
Autor: Przesmiewca
dzielenie dysku
[...]

Jak masz nagrany material ze swoimi dziecmi, a one za 20 lat zechca sobie obejrzec
jak byly male to powiedza - tato, a czemu taka kwasiarska jakosc? no bo synu
to ze  wzgledu na maly dysk/zle rozparcelowanie partycji/moje ignoranctwo w temacie.
A za 20 lat wieksza rozdzielczosc, inne odbiorniki etc. tylko uwydatnia jaka
badziewna kopia dysponujesz. Jakakolwiek rekompresja materialu video i ponowna kompresja to porazka na maksa,
Takie rzeczy to sie trzyma w najlepszej z mozliwych jakosci a nie tnie na wielkosc
jakis plytek dvd czy cd.

Data: 2011-03-02 14:44:24
Autor: qwerty
dzielenie dysku
Użytkownik "Przesmiewca"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6pgsm6pk84nc75nk5tnohcecbfgd38neg5@4ax.com...
[...]

hahaha. Dobry żart. Czy ciężko pojąć, że ten podział mi odpowiada (wszystko się mieści)? Za 20 lat 1080p z bitrate na poziomie 30 Mbit/s to będzie kiepska jakość. Odbiorniki UHD będą na śmietnisku. Ile masz nagranego jednorazowego materiału? 1,5 h? Więc wychodzi tak 7 Mbit/s (więc dobra jakość przy kompresowaniu w 2 przebiegach). Zobacz ile mają trailery filmów

A za 20 lat wieksza rozdzielczosc, inne odbiorniki etc. tylko uwydatnia jaka
badziewna kopia dysponujesz.

To czemu nie nagrywasz bez kompresji?

Takie rzeczy to sie trzyma w najlepszej z mozliwych jakosci a nie tnie na wielkosc
jakis plytek dvd czy cd.

TO trzymaj na swoim dysku, tylko potem nie biadol, jak padnie.

Data: 2011-03-02 14:52:57
Autor: Rafał Łukawski
dzielenie dysku
Ĺťe tak zapytam, co poniĹźsze ma wspĂłlnego z pecetami?

[...]

trailery filmĂłw

Data: 2011-03-02 15:04:23
Autor: Przesmiewca
dzielenie dysku
Rafał Łukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisał(a):

Że tak zapytam, co poniższe ma wspólnego z pecetami?

zanim sie nie nauczysz cytowac to sie nie dowiesz

Data: 2011-03-02 15:10:43
Autor: Przesmiewca
dzielenie dysku
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał(a):

hahaha. Dobry żart. Czy ciężko pojąć, że ten podział mi odpowiada (wszystko się mieści)?

A czy ja gdzies neguje Twoj podzial? Juz napisalem w tym watku,
ze to indywidualna sprawa dopasowana do charakteru pracy czy wlasnych
innych preferencji.

Za 20 lat 1080p z bitrate na poziomie 30 Mbit/s to będzie kiepska jakość.

Dlatego juz dzis lepiej zadbac, zeby materialy za x lat odstawaly jakoscia
jak najmniej. Chyba, ze Ci na nich nie zalezy.

Odbiorniki UHD będą na śmietnisku. Ile masz nagranego jednorazowego materiału? 1,5 h? Więc wychodzi tak 7 Mbit/s (więc dobra jakość przy kompresowaniu w 2 przebiegach). Zobacz ile mają trailery filmów

Przypominam, ze rozmawialismy o rekompresji.

To czemu nie nagrywasz bez kompresji?

Bo sa formaty z kompresja bezstratna.

Takie rzeczy to sie trzyma w najlepszej z mozliwych jakosci a nie tnie na wielkosc
jakis plytek dvd czy cd.

TO trzymaj na swoim dysku, tylko potem nie biadol, jak padnie.

Nie trzymam tego na dysku, tylko dyskach. Po drugie
mozna trzymac tez na dvd, ale kto kaze ze 1dvd=caly material?

Data: 2011-03-03 08:10:16
Autor: Artur\(m\)
dzielenie dysku

Użytkownik "Przesmiewca" <baran-ky@o2.pl> napisał w wiadomości news:6pgsm6pk84nc75nk5tnohcecbfgd38neg54ax.com...

Jak masz nagrany material ze swoimi dziecmi, a one za 20 lat zechca sobie obejrzec
jak byly male to...

....a gdyby tam stało przedszkole, którego wczoraj nie było
i do tego przedszkola szedł pana syn (zobaczyć czy nie ksiądz)....

Data: 2011-03-03 15:20:42
Autor: Przesmiewca
dzielenie dysku
"Artur\(m\)" <musicm@interia.pl> napisał(a):

...a gdyby tam stało przedszkole, którego wczoraj nie było
i do tego przedszkola szedł pana syn (zobaczyć czy nie ksiądz)....

jak to moze byc moja matka, jak moja matka siedzi z tylu?

Data: 2011-03-02 16:46:02
Autor: Przemysław Ryk
dzielenie dysku
Dnia Wed, 2 Mar 2011 12:17:00 +0100, qwerty napisał(a):

Tylko dlaczego mam tracić na jakości? :)

Masz platformę z kanałami HD?

Nie oglądam akurat telewizji. :)

(ciach...)
Jak nie to nie zauważysz w swoim materiale.

Tylko na cholerę mam tracić czas na rekompresję?

Zwróć uwagę na jedno - ja się czepiam kolejnego pomysłu Animki, w którym
użyła "ciut" zbyt ogólnego kwantyfikatora...

[ Tylko głupcy się nie zmieniają.                            (G. Zapolska) ]

Data: 2011-03-02 16:38:34
Autor: Smok Eustachy
dzielenie dysku
Dnia Wed, 02 Mar 2011 01:30:25 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

Ja mam dwa takie fajne filmy, circa about po 11 - 15 GB kaĹźdy. I brak
nagrywarki Blu-ray. To jak to będzie z tym nagrywaniem na płytkę?

Pakujesz rarem na części i na płytki.....

Data: 2011-03-02 15:42:23
Autor: Artur M. Piwko
dzielenie dysku
In the darkest hour on Tue, 01 Mar 2011 22:44:57 +0100,
Animka <animka@to.nie.ja.wp.pl> screamed:
Animka na jakich płytach polecasz nagrać film HD?

Głupszego pytania jeszcze nie widziałam.
Ja mam 2 takie filmy skopiowane z dysku na płytkę i  nic złego im się nie dzieje. Wręcz przeciwnie.

Wręcz przeciwnie? Są jeszcze lepszej jakości?

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:224B ]
[ 15:42:01 user up 12729 days,  3:37,  1 user, load average: 0.69, 0.18, 0.00 ]

                He is diagonally parked in a parallel universe.

Data: 2011-03-02 19:40:20
Autor: Animka
dzielenie dysku
W dniu 2011-03-02 15:42, Artur M. Piwko pisze:
[...]

Takiej samej. Nie widzę róznicy.

--
animka

Data: 2011-03-02 08:17:02
Autor: zly
dzielenie dysku
Dnia Tue, 1 Mar 2011 14:48:11 +0100, Jacek napisał(a):

Ogladniete filmy nagrane w jakosci HD kamera z rodzinnych wojazy tez
usuwasz???

Każdy użytkownik komputera jeździ na rodzinne wojaże i posiada kamerę HD

Wiesz ile wazy godzinny film HD?

Jakieś 3gB?

Za mlody jestes i ucz sie od starszych.

Może naucz się kompresować filmy?

Jak widzisz to nie tylko moje zdanie z tym podzialem...

Jak widzisz są różne opcje, każdy ma inne potrzeby i każdemu odpowiada co
innego.

--
marcin

Data: 2011-03-02 10:34:27
Autor: Jacek
dzielenie dysku
Dnia Wed, 2 Mar 2011 08:17:02 +0100, zly napisał(a):

[...]

Naucz sie partycjonowania dyskow.
EOT

Data: 2011-03-03 09:41:10
Autor: zly
dzielenie dysku
Dnia Wed, 2 Mar 2011 10:34:27 +0100, Jacek napisał(a):

Naucz sie partycjonowania dyskow.

Ależ ja umiem. Co jeszcze należy robić po twojemu? No ale widzę, że
dyskusja w stylu: "Bo tak"

--
marcin

Data: 2011-03-01 14:06:22
Autor: zly
dzielenie dysku
Dnia Tue, 1 Mar 2011 12:15:23 +0100, Jacek napisał(a):

Co robisz, gdy Twoj dysk F: z filmami sie zapcha?

Pewnie to samo co Ty, gdy ci się zapcha Twój dysk.

Cala piekna idea partycjonowania logicznego idzie w diably i walisz
nastepne filmy na L:.

Przez to, że mam tak podzielone mam porządek i nie doprowadzam do takiej
sytuacji. Naprawdę nie mam potrzeby trzymania 100gb filmów naraz na dysku
:)

Partycje sie robi 2, bo takie jest uzasadnienie funkcjonalne, zeby
oddzielic czesto walacy sie system od danych.

Dla mnie bardziej funkcjonalnie jest to rozdzielić jeszcze :) Nie rozumiem
czemu to kwestionujecie :)

--
marcin

Data: 2011-03-01 14:45:59
Autor: Jacek
dzielenie dysku
Dnia Tue, 1 Mar 2011 14:06:22 +0100, zly napisał(a):

Dnia Tue, 1 Mar 2011 12:15:23 +0100, Jacek napisał(a):

Co robisz, gdy Twoj dysk F: z filmami sie zapcha?

Pewnie to samo co Ty, gdy ci się zapcha Twój dysk.
Jezeli sie zapcha dysk, to nic na to sie nie poradzi, natomiast jezeli
zapcha sie pratycja przeznaczona na filmy, to bedziesz je ladowal na te
partycje, gdzie masz miejsce.
To tak trudno zrozumiec?

[...]

Czlowieku. Filmy to tylko przyklad.
Myslisz, ze nie ma ludzi, ktorym dane na dysku przyrastaja w duzym stopniu?
Bez wzgledu na rodzaj.

[...]

Od podzialu logicznego sa foldery. Partycje od bezpieczenstwa system/dane.

Data: 2011-03-01 19:58:05
Autor: zly
dzielenie dysku
Dnia Tue, 1 Mar 2011 14:45:59 +0100, Jacek napisał(a):

[...]

No ciężko mi zrozumieć jakim cudem wiesz co będę wtedy robił, o ile w ogóle
dopuszczę do tego? Masz magistra z astrologii?

[...]

Ale co mnie obchodzą inni ludzie? Piszę jak mam u siebie i piszę, że się
sprawdza. W wielu przypadkach się pewnie nie sprawdzi, ale w wielu innych
się sprawdzi.

Dla mnie bardziej funkcjonalnie jest to rozdzielić jeszcze :) Nie rozumiem
czemu to kwestionujecie :)
Od podzialu logicznego sa foldery. Partycje od bezpieczenstwa system/dane.

Ach tak. Na szczęście mój komputer o tym nie wie, bo by chyba się zawiesił. Czemu na siłę wpychasz innym swoje rozwiązania?
--
marcin

Data: 2011-03-01 20:05:44
Autor: Mich@l
dzielenie dysku
W dniu 2011-03-01 10:09, qwerty pisze:

[...]

Jezus Maria...
Rozumiem macierz na kilku dyskach 2 TB każdy podzieloną na kilka partycji, ale takiego mikrusa?

Michał "Willy" Olszewski
GG: 32916072 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2011-03-01 12:18:16
Autor: Andrzej Ława
dzielenie dysku
W dniu 01.03.2011 09:09, zbigniew pisze:

[...]

Głupota wkurza. A ty:

1. zadajesz tzw. idiotyczne pytanie (nie istnieje "jedynie słuszny"
sposób podziału dysku)

2. zadajesz je na niewłaściwej grupie (to jest grupa od pytań o sprzęcie)

I jeszcze masz pretensje.

To co się dziwisz?

Data: 2011-03-01 14:04:15
Autor: zbigniew
dzielenie dysku

Użytkownik "Andrzej Ława" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:ikiklo$8d5$1inews.gazeta.pl...

Głupota wkurza. A ty:

1. zadajesz tzw. idiotyczne pytanie (nie istnieje "jedynie słuszny"
sposób podziału dysku)
moim zdaniem nie ma idiotycznych pytań, sa tylko idiotyczne odpowiedzi

2. zadajesz je na niewłaściwej grupie (to jest grupa od pytań o sprzęcie)

wydaje mi sie, że to sprawa do dyskusji, ale niech będzie że masz rację,
 to nie powód do agresji i wyzwisk, jakoś inni ludzie umieli się zachować stosownie i z godnością
wiem że na grupach jest pełno gówniażerii, prostaczków i matołów intelektualnych, jak wszędzie
jestem na tyle dorosły że mnie juz nic nie dziwi

Pozdrawiam Zbigniew

Data: 2011-03-01 14:22:32
Autor: boxfish
dzielenie dysku
W dniu 2011-03-01 14:04, zbigniew pisze:

1. zadajesz tzw. idiotyczne pytanie (nie istnieje "jedynie słuszny"
sposób podziału dysku)
moim zdaniem nie ma idiotycznych pytań, sa tylko idiotyczne odpowiedzi

To jest Twoje zdanie, masz do niego prawo inni mają prawo myśleć inaczej

2. zadajesz je na niewłaściwej grupie (to jest grupa od pytań o sprzęcie)

wydaje mi sie, że to sprawa do dyskusji,

poważnie ? inni tak jak widać nie uważają, dziwne nie uważasz ?

  >ale niech będzie że masz rację,

łaskawy jesteś

[...]

no to jeśli tyle wiesz o grupach to pewnie poradzisz sobie z określeniem właściwej dla danego pytania ? nie uważasz że podział na partycje może być mono uzależniony od systemu operacyjnego ?

Data: 2011-03-01 14:43:47
Autor: Przesmiewca
dzielenie dysku
"zbigniew" <zbigniew@wx.pl> napisał(a):

moim zdaniem nie ma idiotycznych pytań, sa tylko idiotyczne odpowiedzi

Oczywiste jest, ze jak ktos nie ma doswiadczenia z komputerami to nawet najprostsza
rzecz moze wydawac sie mega trudna, ale na grupach siedza same madrale, ktorzy lubia
pouczac, przy czym im rzecz pytana jest latwiejsza do ogarniecia, tym tlusciejszy watek i wiecej
"fachowcow" uczestniczy w rozmowie.

Odpowiadajac na pytanie jednak - ja bym podzielil dysk na 2, maksymalnie 3 partycje,
ale wcale taki uklad tobie nie musi odpowiadac. Tak naprawde sam po pewnym czasie
dopiero dojdzisz, co Ci najbardziej do Twojego stylu pracy odpowiada. Zlotej rady nie ma, sa tylko argumenty za i przeciw, ale tu mozna juz dyskutowac dlugo.

2. zadajesz je na niewłaściwej grupie (to jest grupa od pytań o sprzęcie)

wydaje mi sie, że to sprawa do dyskusji, ale niech będzie że masz rację,

Nie ma racji, bo pytales o dysk, a nie o system. Temat systemu pojawil sie pozniej, ale
wielu spraw nie da sie traktowac osobno. Lawa jest tu koronnym przykladem kogos,
kto nawet odgrzeje watek sprzed tygodnia zeby tylko dopisac piate pod rzad ntg,
nic oczywiscie oprocz uszczypliwych uwag nie wnoszac sensownego do tematu. Tak jak teraz.
Lepiej nie dyskutuj z nim, bo Ci moze wyjechac z inwektywami, a pewnie tego nie chcesz :)

Data: 2011-03-01 14:49:30
Autor: Andrzej Ława
dzielenie dysku
W dniu 01.03.2011 14:04, zbigniew pisze:

1. zadajesz tzw. idiotyczne pytanie (nie istnieje "jedynie słuszny"
sposób podziału dysku)
moim zdaniem nie ma idiotycznych pytań, sa tylko idiotyczne odpowiedzi

Bo jeszcze mało wiesz o życiu ;)

2. zadajesz je na niewłaściwej grupie (to jest grupa od pytań o sprzęcie)

wydaje mi sie, że to sprawa do dyskusji, ale niech będzie że masz rację,

Nie. To sprawa bezdyskusyjna.

to nie powód do agresji i wyzwisk, jakoś inni ludzie umieli się zachować
stosownie i z godnością

Wyobraź sobie ktoś idzie do np. piekarza, zażąda sprzedania mu
"najlepszego (dla pytającego) samochodu", a fryzjer poczęstuje go
krótkim "spierdalaj pan" - bardzo dziwiłbyś się reakcji piekarza?

Data: 2011-03-01 14:53:21
Autor: Przesmiewca
dzielenie dysku
Andrzej Ława <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

Bo jeszcze mało wiesz o życiu ;)

Napisal, ze nie ma doswiadczenia przeciez. Ale dowalic trzeba.

Nie. To sprawa bezdyskusyjna.

Nie dla wszystkich.

[...]

Nie dziwilbym sie, bo teraz co 2 to prostak i cham.

Data: 2011-03-01 16:30:42
Autor: Przemysław Ryk
dzielenie dysku
Dnia Tue, 1 Mar 2011 14:04:15 +0100, zbigniew napisał(a):

(ciach...)
wydaje mi sie, że to sprawa do dyskusji, ale niech będzie że masz rację,
(ciach...)

Jak idziesz do sklepu mięsnego, to pytasz tam o pietruszkę?

Pytanie kalibrujące, które może pozwoli zrozumieć różnice między grupą
poświęconą zagadnieniom _sprzętowym_ od grupy poświęconej zagadnieniom
związanym z działaniem _systemu operacyjnego_ na takowym sprzęcie
działającym.

[ Nim język puścisz w taniec,                                              ]
[ Załóż na mordę... kaganiec.                            (Jan Sztaudynger) ]

Data: 2011-03-02 00:45:56
Autor: Remek
dzielenie dysku
Użytkownik "zbigniew" napisał:

moim zdaniem nie ma idiotycznych pytań, sa tylko idiotyczne odpowiedzi

Tego niestety wielu uważających się za grupowe autorytety nie rozumie.
Proponuję wrzucać ich na na black list i więcej się nimi nie zajmować. Wiele
grup zostało opanowanych przez nieprzyjaznych i agresywnych "fachowców".
Życzliwej i kulturalnej rady trudno się po nich spodziewać. Oczywiste, że
podział grup na kategorie ma sens i ułatwia znalezienie potrzebnej wiedzy.
Nie zawsze jednak da się swoje pytanie jednoznacznie zakwalifikować. Twoje
pytanie do takich należy. Organizacja danych przecież nie zależy od systemu
operacyjnego, więc gdzie pytać?

Remek

Data: 2011-03-02 01:30:25
Autor: Przemysław Ryk
dzielenie dysku
Dnia Wed, 2 Mar 2011 00:45:56 +0100, Remek napisał(a):

[...]

Znaczy się, wg Ciebie organizacja rozłożenia danych na dyskach, to kwestia
sprzętowa?

[ Jeżeli spotkałeś kobietę swoich marzeń, to o pozostałych marzeniach      ]
[ możesz śmiało zapomnieć.      (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2011-03-02 15:08:34
Autor: Remek
dzielenie dysku
Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał:

Znaczy się, wg Ciebie organizacja rozłożenia danych na dyskach, to kwestia
sprzętowa?

Napisałem, że sprzętowa? Lubisz coś komuś wkładać w usta? Znajdź sobie
chętnego.

Remek

Data: 2011-03-02 16:46:02
Autor: Przemysław Ryk
dzielenie dysku
Dnia Wed, 2 Mar 2011 15:08:34 +0100, Remek napisał(a):

[...]

Skoro nie zależy od systemu operacyjnego (oprogramowania), to zależy od
sprzętu?

Lubisz coś komuś wkładać w usta? Znajdź sobie chętnego.

Naści smoczka.

[ Toast: Za alkohol, przyczynę i rozwiązanie wszystkich problemów na       ]
[ świecie.                                                 (Homer Simpson) ]

Data: 2011-03-04 10:49:54
Autor: Remek
dzielenie dysku
Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał:

Skoro nie zależy od systemu operacyjnego (oprogramowania), to zależy od
sprzętu?

Zależy od potrzeb, preferencji, upodobań ... Wskaż właściwą grupę. Jakiś
czas temu sądziłem, że mam do czynienia z powaznym fachowcwm, ale Twoje
kolejne wypociny wskazują na powazne ograniczenie umysłowe typowe dla
Linuksiarza, albo sprzedawcy GSM.

Remek

Data: 2011-03-04 13:03:09
Autor: Przemysław Ryk
dzielenie dysku
Dnia Fri, 4 Mar 2011 10:49:54 +0100, Remek napisał(a):

Skoro nie zależy od systemu operacyjnego (oprogramowania), to zależy od
sprzętu?

Zależy od potrzeb, preferencji, upodobań ... Wskaż właściwą grupę.

Jak ktoś stawia linuksa - to grupy linkusowe, jak Windows - grupy poświęcone
Windows. I analogicznie do innych systemów. Trudno na to wpaść?

Jakiś czas temu sądziłem, że mam do czynienia z powaznym fachowcwm, ale
Twoje kolejne wypociny wskazują na powazne ograniczenie umysłowe typowe
dla Linuksiarza, albo sprzedawcy GSM.

Naści smoczka.

[ Kobieta jest jak cień, gdy ją gonisz - ucieka; gdy Ty podążasz           ]
[ w przeciwnym kierunku - ona podąża za Tobą.                              ]

Data: 2011-03-04 13:25:00
Autor: Przesmiewca
dzielenie dysku
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a):

Jak ktoś stawia linuksa - to grupy linkusowe, jak Windows - grupy poświęcone
Windows. I analogicznie do innych systemów. Trudno na to wpaść?

Ale on nie pyta o stawianie systemow tylko o podzial dysku.
Problem watku polega na tym, ze nie da sie mowic o sprzecie
zupelnie w oderwaniu od systemow operacyjnych, bo do tego powstaje,
zeby te systemy chodzily na nim. Prosba o ocene konfiguracji sprzetowej tez potyka sie o pytanie co
do uruchamianego systemu, bo to czasami determinuje hardware
w srodku. Chyba, ze radzisz aby radzic i cos napisac.

Data: 2011-03-04 13:30:43
Autor: Mariusz Kruk
dzielenie dysku
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Przesmiewca"
Ale on nie pyta o stawianie systemow tylko o podzial dysku.

Ale podział dysku jest zależny tylko od zastosowania i systemu
operacyjnego. Nie ma nic wspólnego ze sprzętem.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2011-03-04 13:52:35
Autor: Przesmiewca
dzielenie dysku
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał(a):

[...]

Gosc napisal:
"Kupiłem dysk 500 gb i będę stawiał system" Prosze, nawet nie napisal
nic o systemie.

A dysk mozna podzielic tak samo dla linuksa jak i windowsa bez wnikania
jaki system chce postawic -- mozna wiec bez wiedzy o systemie doradzic.

A ze podzial moze nie bedzie optymalny? Jemu wystarczy na pierwszy raz  (biorac pod uwage
klase pytania). Na newsach stricte softwareowych tez mu optymalnie nie doradza, bo to indywidualna sprawa  zalezna od charakteru pracy.

Inny punkt widzenia to oczywiscie, ze pytanie nie dotyczy samego dysku
(jego awaryjnosci, predkosci etc), a podzialu pod zastosowanie systemu operacyjnego
Zgoda, to tez racja, ale mi to zaczyna wygldac na nieco akademicka dyskusje. Wydaje mi sie,
ze spokojnie mozna mu bylo napisac 2, 3 konkretne zdania z odpowiedzia na pytanie niz tworzyc
tasiemcowy watek, ktory chyba wiecej zlego wnosi niz samo pytanie.

Data: 2011-03-04 14:00:35
Autor: Mariusz Kruk
dzielenie dysku
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Przesmiewca"
A dysk mozna podzielic tak samo dla linuksa jak i windowsa bez wnikania
jaki system chce postawic

Oczywiście. Tylko to będzie bez sensu.
Pokaż mi jak wydzielić w windows odpowiednik /usr, albo /var.

A ze podzial moze nie bedzie optymalny? Jemu wystarczy na pierwszy raz  (biorac pod uwage
klase pytania).

Jak pierwszy raz i nie wie czego chce, to niech w ogóle nie dzieli.

Na newsach stricte softwareowych tez mu optymalnie nie doradza, bo to indywidualna sprawa  zalezna od charakteru pracy.

Ale zależna dużo bardziej od systemu, niż od sprzętu.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2011-03-04 14:31:16
Autor: Przesmiewca
dzielenie dysku
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał(a):

Oczywiście. Tylko to będzie bez sensu.
Pokaż mi jak wydzielić w windows odpowiednik /usr, albo /var.

A po co ma wydzielac /usr/ czy /var? Niech podzieli
dysk powiedzmy na 30-40GB i reszte. I tu i tu sie nada
podzial. Na tym etapie zaawansowania wystarczy mu.

Ale zależna dużo bardziej od systemu, niż od sprzętu.

Zgoda.

Data: 2011-03-04 14:37:08
Autor: Mariusz Kruk
dzielenie dysku
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Przesmiewca"
Oczywiście. Tylko to będzie bez sensu.
Pokaż mi jak wydzielić w windows odpowiednik /usr, albo /var.
A po co ma wydzielac /usr/ czy /var?

A choćby po to żeby zamontować kawałek read-only. Albo po to, żeby
użytkownik nie zapchał dysku systemowi.

Niech podzieli
dysk powiedzmy na 30-40GB i reszte. I tu i tu sie nada
podzial. Na tym etapie zaawansowania wystarczy mu.

Etam. W ogóle nie ma co dzielić.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2011-03-04 18:32:25
Autor: Przesmiewca
dzielenie dysku
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał(a):

A choćby po to żeby zamontować kawałek read-only. Albo po to, żeby
użytkownik nie zapchał dysku systemowi.

Szybciej zapcha wydzielony var logami niz jakby mial system na jednej partycji.

Etam. W ogóle nie ma co dzielić.

No sam widzisz, mozna tez i nie dzielic i bedzie dobrze.

Data: 2011-03-05 21:08:54
Autor: Mariusz Kruk
dzielenie dysku
[...]

Od tego jest logrotate. Nie widziałem jeszcze userrotate ;-)

Etam. W ogóle nie ma co dzielić.
No sam widzisz, mozna tez i nie dzielic i bedzie dobrze.

Owszem. Zależy do czego.

Data: 2011-03-04 14:38:20
Autor: Andrzej Ława
dzielenie dysku
W dniu 04.03.2011 14:31, Przesmiewca pisze:
[...]

Owszem. Aczkolwiek przedpiścy chodziło zapewne, że w takim linuxie
przydatny może być podział na większą liczbę partycji, bo np. można
jakieś specyficzne dane rozparcelować po kilku partycjach i w razie
potrzeby tylko je przemontowywać na większe dyski (bez ruszania całej
reszty) co w przypadku np. windowsa się nie uda albo wymagałoby
duuuuuuuużych akrobacji.

Przykład: katalogi użytkowników. Możesz sobie przeznaczyć na nie dysk
E:, ale większość będzie szukała uparcie w C:. A w linuxie ani programy,
ani nawet znaczna część ogólnie pojętego systemu operacyjnego, ani tym
bardziej użytkownik, nie będzie musiał wiedzieć, że jego katalog jest na
innym dysku/partycji, po /home to jest /home, niezależnie od tego, co
tam jest podmontowane.

Data: 2011-03-04 18:53:27
Autor: Przesmiewca
dzielenie dysku
[...]

Mozna wszystko na LVMie  zrobic, ale czy watkotworca
chcialby tak dociekac?

Data: 2011-03-04 19:58:23
Autor: Andrzej Ława
dzielenie dysku
W dniu 04.03.2011 18:53, Przesmiewca pisze:

Mozna wszystko na LVMie  zrobic, ale czy watkotworca
chcialby tak dociekac?

I właśnie dlatego pytanie nie dość, że nie na tę grupę, to jeszcze bez
sensu, bo odpowiedź wymaga znajomości nie tylko systemu, ale także
konkretnych jego zastosowań oraz upodobań użytkownika.

Są np. tacy, którzy w windows przy kilku dyskach się pogubią ;)

Data: 2011-03-05 09:24:57
Autor: qwerty
dzielenie dysku
Użytkownik "Andrzej Ława"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ikrcof$f3r$2@inews.gazeta.pl...
Są np. tacy, którzy w windows przy kilku dyskach się pogubią ;)

Nie myl dysku z partycją.

Data: 2011-03-05 13:07:47
Autor: Andrzej Lawa
dzielenie dysku
W dniu 05.03.2011 09:24, qwerty pisze:
Użytkownik "Andrzej Ława"  napisał w wiadomości grup
Są np. tacy, którzy w windows przy kilku dyskach się pogubią ;)

Nie myl dysku z partycją.

Dyskach logicznych, literach oznaczających dyski... Whatever. Z punktu
widzenia przeciętnego użyszkodnika litera/partycja/dysk to jedno i to samo.

PS: mądrej głowie dość dwie słowie.

Data: 2011-03-02 01:39:01
Autor: JoteR
dzielenie dysku
"Remek" napisał:

Organizacja danych przecież nie zależy od systemu operacyjnego,

Naprawdę? Tak samo się partycjonuje dysk pod Linucha, jak pod Windows XP czy pod Windows 7?

więc gdzie pytać?

Na grupie poświęconej odpowiedniemu systemowi operacyjnemu.

JoteR

Data: 2011-03-02 09:02:34
Autor: Przesmiewca
dzielenie dysku
"JoteR" <joter@pf.pl> napisał(a):

"Remek" napisał:

Organizacja danych przecież nie zależy od systemu operacyjnego,

Naprawdę? Tak samo się partycjonuje dysk pod Linucha, jak pod Windows XP czy pod Windows 7?

Mozna tak samo, wiec nie widze wyroznika.

Data: 2011-03-02 20:43:56
Autor: JoteR
dzielenie dysku
"Przesmiewca" napisał:

Organizacja danych przecież nie zależy od systemu operacyjnego,

Naprawdę? Tak samo się partycjonuje dysk pod Linucha, jak pod
Windows XP czy pod Windows 7?

Mozna tak samo, wiec nie widze wyroznika.

No cóż, szamani stawiający diagnozy na podstawie wnętrzności zarżniętego kozła byli też byli szanowani. Wśród ludów pierwotnych.
Ja jednak uważam, że udzielając porad w zakresie dzielenia dysku, było nie było, systemowego, warto wiedzieć, jaki ten system ma być na nim postawiony. Niepodanie tej, moim zdaniem ważnej, informacji przez pytającego było być może niedopatrzeniem, dość delikatnie wytknietym, ale może też być odczytane jako przejaw wręcz arogancji, pozwalającej mu mniemać, iż cała grupa ma obowiązek wiedzieć, jakim systemem dysponuje.

JoteR

Data: 2011-03-02 15:11:08
Autor: Remek
dzielenie dysku
Użytkownik "JoteR" napisał:

Naprawdę? Tak samo się partycjonuje dysk pod Linucha, jak pod Windows XP
czy
pod Windows 7?

Czy ktoś tu pytał JAK się partycjonuje??? Przestań wreszcie się odsłaniać i
weź lecytynę.

Remek

Data: 2011-03-02 16:39:54
Autor: Smok Eustachy
dzielenie dysku
Dnia Wed, 02 Mar 2011 01:39:01 +0100, JoteR napisał(a):

"Remek" napisał:

Organizacja danych przecieĹź nie zaleĹźy od systemu operacyjnego,

Naprawdę? Tak samo się partycjonuje dysk pod Linucha, jak pod Windows XP
czy pod Windows 7?

Uprzejmie proszę o zaniechanie karygodnej maniery uzywania tego typu deprecjonujących określeń na Linuxa.

Data: 2011-03-01 09:51:55
Autor: Smok Eustachy
dzielenie dysku
Dnia Tue, 01 Mar 2011 08:34:05 +0100, zbigniew napisał(a):

[...]

100 Mega na /boot 100 giga na /usr na / 10 giga reszta /home Nie dziel na nic bo to bez sensu.

Data: 2011-03-01 16:53:49
Autor: zlotowinfo
dzielenie dysku
Użytkownik "zbigniew" <zbigniew@wx.pl> napisał w wiadomości news:iki7he$23t$1news.onet.pl...
[...]

1. system: 25GB - win7/vista, 10GB - winxp
2. dokumenty: 1-10GB
3. gry: 20-40GB
4. media: reszta (ew. 2x media jeśli tak wygodniej)

przeniesione foldery:
moje dokumenty na 2
pulpit na 4

Data: 2011-03-01 22:40:48
Autor: Padre
dzielenie dysku

[...]

Dołożył bym 5GB dla systemu, cześć programów lubi sobie tymczasowo wypakowywać coś do C: , czasem trzeba wypakować jakieś iso z płyty DL to dla własnej wygody przydaje sie z 10GB wolnego na C: a do 20GB Windows7 z dodatkami rośnie dość szybko. Pewnie że można konfigurować foldery tymczasowe na największych partycjach ale czasem warto mieć w zanadrzu szybsze wyjście.

Data: 2011-03-01 22:53:29
Autor: zlotowinfo
dzielenie dysku
Użytkownik "Padre" <Padre@no.net> napisał w wiadomości news:ikjp51$qqs$1news.onet.pl...

[...]

ja mam partycję 22,5GB, wolne 5GB
odpowiedni rozmiar uczy porządku

Data: 2011-03-02 00:43:40
Autor: Kamikazee
dzielenie dysku
W dniu 2011-03-01 08:34, zbigniew pisze:
[...]

Minimum 2 partycje jedna na system i programy, druga na dane, możesz też utworzyć 3 partycję np. archiwum. Pojemność 1 partycji powinna być mniejsza od 2 (tej na dane) i obraz systemu.

Data: 2011-03-02 14:07:36
Autor: Maciej Bojko
dzielenie dysku
On Tue, 1 Mar 2011 08:34:05 +0100, "zbigniew" <zbigniew@wx.pl> wrote:

[...]

Ja bym tak:
10 GB na /home
400 GB na /etc
6 GB na /usr
reszta podpięta pod /. --
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2011-03-02 14:15:39
Autor: BUNIEK
dzielenie dysku
[...]

Ja mam taka politykę

C:   100 GB - 150 system oraz cale oprogramowanie biurowe i narzędziowe
D:   GRY, FILMY, Przekierowanie katalogu domowego i poczty,

Oddzielny dysk Fizyczny:
S: (litera dysku w/g uznania) STORAGE/BACKUP  (programy instalacyjne/Backup) aplikacje do zainstalowania service packi itp itd.Backup katalogów domowych Dokumenty zdjęcia pliki danych programu pocztowego i inne niezbędne do przywrócenia systemu do stanu używalności (system instaluje na piechotę, nie robię kopi samego systemu tylko danych). Do backupu wykorzystuje TimeLine Backup który robi kopie danych w locie czyli zmienisz plik lub dograsz to dodaje go do kopii z zachowaniem poprzednich wersji w czasie i tak tez można je odzyskiwać.
Idealnie by było jakby dysk S: był dyskiem sieciowym bo zawsze może paść zasilacz i pojarać wsio ale forma z dodatkowym dyskiem w jednej budzie jest i tak zdecydowanie bezpieczniejsza niż wsio na jednym dysku i brak backupu.

Buniek

Data: 2011-03-03 21:06:57
Autor: Q
dzielenie dysku
Proszę praktyków o radę. Kupiłem dysk 500 gb i będę stawiał system.
Jak prawidłowo podzielić dysk na partycje żeby mieć porządek i funcjonalne działanie.

podziel na 2 partycje, np:
40gb system
reszta dane

Data: 2011-03-12 13:55:10
Autor: Radosław Sokół
dzielenie dysku
W dniu 01.03.2011 08:34, zbigniew pisze:
Proszę praktyków o radę. Kupiłem dysk 500 gb i będę stawiał system.
Jak prawidłowo podzielić dysk na partycje żeby mieć porządek i funcjonalne działanie.

Dowolnie, zgodnie z własnymi upodobaniami.

Ja na przykład nie dzielę dysków na partycje, bo nic to nie
daje w obecnych czasach, a tylko prowadzi do większego nakładu
pracy i problemów na zasadzie "mam za dużo wolnego miejsca na
partycji systemowej i brakuje mi na dane" lub "zrobiłem za małą
partycję systemową i aktualizacje nie chcą się instalować".

Kopie systemu należy robić na osobnym dysku zewnętrznym, a
nie na partycjach tego samego dysku!

No i same kopie systemu to trochę za mało, przydałoby się
skopiować też raz na jakiś czas aplikacje i dokumenty.
Jak ktoś nie szaleje, to system będzie mu działał latami
i raczej należy się spodziewać uszkodzenia samego dysku,
wymagającego odtworzenia *wszystkiego* z kopii.

dzielenie dysku