dzienna optima

Data: 2011-12-09 11:25:06
Autor: namikk
dzienna optima
Witam,
założyłem dzienna lokate w optimie przy założeniu: automatycznej odnawialności na kolejny taki sam okres i z kapitalizacją odsetek.
Po zaĹ‚oĹĽeniu z ciekawoĹ›ci postanowiĹ‚em dokonać  zmiany opcji parametrĂłw lokaty:dokonaĹ‚em zmiany dot.kapitalizacji odsetek,ĹĽeby siÄ™ nie kapitalizowaĹ‚y,  w zamyĹ›le ĹĽeby wrĂłciĹ‚y na rachunek gĹ‚Ăłwny.Ku mojemu zaskoczeniu taki ruch byĹ‚ jednoznaczy ze zmianÄ… pierwszego parametru dot.przedĹ‚uĹĽenia lokaty dziennej na kolejny dzieĹ„.
Jedyną możliwością aktywną po tej operacji była operacja zerwnia lokaty.
NastÄ™pnego   dnia trwania lokaty,Ĺ›rodki wrĂłciĹ‚y wraz z odsetkami na rachunek gĹ‚Ăłwny.

Czy ktoś może testował warunek założenia lokaty z automatyczną jej odnową na ten sam okres(1 dzień) przy założeniu braku kapitalizacji odsetek?Jak to technicznie wygląda kwota bazowa pracuje non stop a odsetki przekazywane są na konto główne?

Pozdrawiam

Data: 2011-12-09 11:38:40
Autor: jureq
dzienna optima
Dnia Fri, 09 Dec 2011 11:25:06 +0100, namikk napisał(a):

Czy ktoś może testował warunek założenia lokaty z automatyczną jej
odnową na ten sam okres(1 dzień) przy założeniu braku kapitalizacji
odsetek?Jak to technicznie wyglÄ…da kwota bazowa pracuje non stop a
odsetki przekazywane są na konto główne?

Dokładnie tak to działa. Lokata jest codziennie odnawiana a odsetki są przelewane na główny.

Data: 2011-12-09 04:01:52
Autor: luc
dzienna optima
On 9 Gru, 12:38, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
> [...]

> odsetki przekazywane są na konto główne?

Dokładnie tak to działa. Lokata jest codziennie odnawiana a odsetki są

A nie na to konto, z którego została założona lokata? Zrobiłem sobie
rachunki celowe, zakładałem lokaty z jednego z nich i odsetki pojawiły
się na nim właśnie.

pzdrwm
luc

http://â– .tk - co mi w uchu siedzi...

Data: 2011-12-09 04:06:25
Autor: BI
dzienna optima
On 9 Gru, 12:38, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
Dnia Fri, 09 Dec 2011 11:25:06 +0100, namikk napisał(a):

> Czy kto¶ może testował warunek założenia lokaty z automatyczn± jej
> odnow± na ten sam okres(1 dzień) przy założeniu braku kapitalizacji
> odsetek?Jak to technicznie wygl±da kwota bazowa pracuje non stop a
> odsetki przekazywane s± na konto główne?

Dokładnie tak to działa. Lokata jest codziennie odnawiana a odsetki s±
przelewane na główny.

Zakładanie lokat z kapitalizacj± daje gorszy zysk niż bez
kapitalizacji. Odsetki skapitalizowane przy lokacie s± za małe by w
cyklach jednodniowych dać choćby 1 grosz kolejnych odsetek od ich
kwoty. Tworz± po prostu nieoprocentowany kapitał do czasu aż uzbiera
się ich na tyle dużo by cała lokata awansowała o 1 grosz dziennie, co
w najlepszym przypadku trwa kilkana¶cie dni.
Natomiast odsetki przekazywane na rach. główny zaczynaj± procentować
już przy stosunkowo małych kwotach ze względu na kapitalizację
miesięczn±.

Data: 2011-12-09 19:23:34
Autor: Waldek
dzienna optima

Użytkownik "BI" <fabian_05@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4268db3e-a408-4224-9712-9aeb2feb946fy7g2000vbe.googlegroups.com...
[...]

A moze policzyles tez roznice
przy kapitalizacji na lokacie oraz odsetek przelewanych na r-k glowny
dla kwoty max bodajze 13.500 ?
- ja tak tylko formalnie, zeby bylo wiadomo
czy warto sobie tym glowe zawracac  :D

Pozdrawiam

Data: 2011-12-09 11:24:29
Autor: BI
dzienna optima
On 9 Gru, 19:23, "Waldek" <m...@nie.dam> wrote:
Użytkownik "BI" <fabian...@o2.pl> napisał w wiadomo¶cinews:4268db3e-a408-4224-9712-9aeb2feb946fy7g2000vbe.googlegroups.com...
> [...]

dla kwoty max bodajze 13.500 ?
- ja tak tylko formalnie, zeby bylo wiadomo

Z 13500 zł codziennie powstaje 2,40 zł odsetek (kwota optymalna to
13491zł - daje ten sam wynik). Aby w wyniku kapitalizacji ł±czne
odsetki z lokaty wzrosły do 2,41 zł dziennie,  musi się skapitalizować
ok. 56 zł do kwoty ł±cznej 13547 zł. Tak więc kapitalizacja przyniesie
efekt dopiero po upływie 23 dni, czyli zysk 7-8 gr miesięcznie.
Te same odsetki przekazywane na rach. oszczędno¶ciowy procentuj± już
od pierwszego dnia (już 2,40zł daje po miesi±cu 1 gr odsetek). W
przybliżeniu, każde kolejne 2,40 zł dodane do rachunku powoduje wzrost
o kolejny 1 gr od tego dnia. Nie chce mi się liczyć ile to będzie w
skali miesi±ca ale na pierwszy rzut oka widać, że więcej niż przy
kapitalizacji.
Ja wszystkie lokaty założyłem z rach. głównego a więc codziennie
odkłada się na nim kolejne 19,2 zł. W miesi±cu nazbiera się 576-595
zł. Kwota ta przy 4,6% nie łapie się na podatek Belki. Po zakończeniu
każdego miesi±ca zamierzam przelewać zyski na rach. powi±zany do
bież±cego wykorzystania. Szkoda, że ta rentierska opcja będzie możliwa
do stosowania tylko do kwietnia.
Pozdrawiam

Data: 2011-12-09 20:24:47
Autor: mx
dzienna optima
[...]

Z kapitalizacj±:
Dziennie od 13 500 mamy 2,40. Aby dostać kolejny grosz, musisz przekroczyć 13 546,69, zajmie to 20 dni. Wtedy, przez 23 dni dochodzisz do kolejnego grosza, od 13 603,43. I tak mniej więcej dalej, aż do 14 052,08 po 228 dniach, dalej już belka. Zarobiłe¶ 552,08/228*30=72,64 miesięcznie.
Bez kapitalizacji:
2,4*30 =72,00 miesięcznie, straciłe¶ przez 228 dni 4.88 (2,14 gr dziennie). ¦rednie saldo z odsetek na r-ku będzie 273,60 (od 0,00 do 547,2). Przy 4,3% wyci±gamy 0,043/365*228*273,6=7,35. Eureka, jeste¶ 7,35*0,81-4,88=1,07 DO PRZODU!
Gratulacje!!! Niespełna 8 miesięcy i masz cał± ZŁOTÓWKĘ

Data: 2011-12-09 20:37:18
Autor: newsgrp
dzienna optima
mx <@mx1@os.pl@> napisał(a):
Gratulacje!!! Niespełna 8 miesięcy i masz cał± ZŁOTÓWKĘ

ale ja odnosłem wrażenie, że to nie o to chodzi.
13490.36 zł - lokata optymalna dla 6.48% (rzeczywiste 6.49%) - 2.4 pln dziennie.

można mieć 8 lokat, więc dziennie 2.4 zł * 8 = 19.2 zł.
kapitalizuj±c to na rachunku podstawowym (4.3 %) co trzeci dzień można mieć 1 grosz (dokładniej to od kwoty 39.68 zł - zabraknie 1.20 żeby 19.2 * 2 dało 39.68 zł).

ale przecież można się bawić i zamiast tego co drugi dzień kończyć jedn± z lokat i dopisywać odsetki zarobione ze wszystkich o¶miu i zakładać j± od nowa, gdyż przy oprocentowaniu 6.48 i kwocie 19.2 zł odsetek dziennie z o¶miu lokat 1 grosz uzyskamy co drugi dzień (dokładnie to od kwoty 28.17 zł -
 więc z 19.2 zł x 2 jeszcze trochę zostanie).

ok, wiem, że byłoby z tym sporo zabawy, ale je¶li kto¶ chce, to może się bawić, przy założeniu, że nigdzie nie waln±łem się w obliczeniach :)

Data: 2011-12-09 23:57:51
Autor: Waldek
dzienna optima

Użytkownik "mx" <@mx1@os.pl@> napisał w wiadomo¶ci news:jbtn9r$n5p$1inews.gazeta.pl...

dniach, dalej już belka. Zarobiłe¶ 552,08/228*30=72,64 miesięcznie.

Chyba liczymy z rozna dokladnoscia,
bo mnie wychodzi z kalkulatora po 228 dniach 556,59  :)

Gratulacje!!! Niespełna 8 miesięcy i masz cał± ZŁOTÓWKĘ
Jak wiec widac, jest to ZLOTY interes ...  LOL

Pozdrawiam

Data: 2011-12-10 09:33:14
Autor: mx
dzienna optima
[...]

:>
Może?
Ja wg, własnego, jak dotychczas niezawodnego:
Odsetki -czas-kwota na koniec:
  Start          13500
2,40    20    13548,00
2,41    23    13602,12
2,42    24    13661,09
2,43    23    13715,23
2,44    24    13774,23
2,45    23    13828,35
2,46    23    13884,90
2,47    23    13941,46
2,48    23    13998,02
2,49    22    14052,08
         228

Data: 2011-12-10 13:45:23
Autor: Zbigniew Demidowicz
dzienna optima
mx <@mx1@os.pl@> napisał(a):
:>
[...]
... Mój arkusz jest ciut pesymistyczny ;)
Wynika to z przyjęcia zaokr±glania do 2 miejsc po przecinku.

2,40    0   13500,00
2,41   20
2,42   43
2,43   67