dziewięć na osiem

Data: 2013-01-30 19:03:44
Autor: live_evil
dziewięć na osiem
On 30.01.2013 18:31, ToMasz wrote:
Czy coś jeszcze może zostać? Zamierzam wymienić
kasetę zębatek na 8, łańcuch, manetki przednią i tylną, ale co z
przednimi zębatkami? podejdą te z 9 biegów czy nie?

Korba podejdzie, manetka przednia również, łańcuch jak nie rozciągnięty też się nada. Sprawdzone w praktyce. Oczywiście zaraz znajdą się na grupie teoretycy, którzy temu zaprzeczą :-)

--
live_evil

Data: 2013-01-30 20:43:15
Autor: ToMasz
dziewięć na osiem
W dniu 30.01.2013 19:03, live_evil pisze:
[...]

czyli skok przedniej przerzutki i odległość pomiędzy przednimi zębatkami jest taka sama w 8 i 9 rzędowych napędach?

łańcuch jak nie rozciągnięty
też się nada.
nówka. 9 zostaje w sklepie, 8 jedzie z rowerem.
ToMasz

Data: 2013-01-30 21:02:03
Autor: qrt
dziewięć na osiem
Dnia Wed, 30 Jan 2013 20:43:15 +0100, ToMasz napisał(a):

[...]

skok taki sam, w korbie odległości te same, szerokość wózka przerzutki
nieco inna, troche trudniej wyregulować ale rade.

Data: 2013-02-01 01:16:25
Autor: Ignac
dziewięć na osiem
W dniu piątek, 1 lutego 2013 08:14:28 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:
W dniu 2013-01-30 21:02, qrt pisze:

> skok taki sam, w korbie odległości te same, szerokość wózka przerzutki

> nieco inna, troche trudniej wyregulować ale rade.

Szerokosc wozka przerzutki da sie zmienic w niewielkim zakresie. Bardzo czesto jest to konieczne by prawidlowo wyregulowac indeksowanie przedniej przerzutki. Tym bym sie nie przejmowal.

Miałeś na myśli zapewne klatkę przedniej przerzutki.
A co do szerokości wózka przerzutki tylnej to też się
da tylko w przypadku kółek plastikowych wózka trzeba
ich boki zeszlifować na drobnym papierze ściernym,
na szerokośc jaką miały poprzednie kółka,te właściwe
Natomiast za szeroki wózek przeszkadza tylko(uniemożliwa)
wrzucenie łańcucha na największą zębatkę kasety,bo
śruby kółek wchodzą na szprychy,to dotyczy kółek w
przerzutkach Altus i Acera,jeżeli chodzi o ścisłośc.

Najistotniejsze jest to na co zwrócił uwagę kolega PeJot
to różnice w uskoku linki między manetkami 8 i 9- są nie do pogodzenia!

Data: 2013-02-01 10:44:23
Autor: PeJot
dziewięć na osiem
W dniu 2013-02-01 10:16, Ignac pisze:

Najistotniejsze jest to na co zwrócił uwagę kolega PeJot
to różnice w uskoku linki między manetkami 8 i 9- są nie
do pogodzenia!

Ojtam, ojtam. Uciąg 8-9 faktycznie jest inny, ale coś mi się wydaje że manipulując punktem zaczepienia linki w tylnej przerzutce dało by się manetką 9 obsłużyć 8 rzędową kasetę. Na razie nie miałem potrzeby tego sprawdzać.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-02-04 11:32:18
Autor: cytawa
dziewięć na osiem
PeJot pisze:

[...]

W te strone da sie niezle uregulowac. Wystarczy linke przyczepic z drugiej strony sruby. Sprawdzalem.  W druga nie za bardzo.

Jan Cytawa

Data: 2013-02-04 12:46:49
Autor: PeJot
dziewięć na osiem
W dniu 2013-02-04 11:32, cytawa pisze:
PeJot pisze:

[...]

Czyli manetka 9 poprawnie obsługuje kasetę 8 ?

Wystarczy linke przyczepic z
drugiej strony sruby.

Ten patent przypomina mi się jako oficjalny, podawany w papierowych katalogach Shimano z lat 90', ale nie miałem siły aby szukać na pawlaczu :> Dotyczyło to którejś z grup szosowych.

Jeszcze myślałem o puszczeniu linki *przez* otwór w śrubie.

W druga nie za bardzo.

Nie ma potrzeby.

--
P. Jankisz