Data: 2009-08-14 11:21:07 | |
Autor: 1634Racine | |
dziwna detekcja modulow RAM | |
stary laptop compaq armada m700;
na 100% w dwoch bankach pamieci sa zainstalowane dwa moduly pamieci [128+128 - wziete sa z innego peceta i taka byla ich detekcja]. Zwazywszy,ze laptop ma swoje 60 z kawalkiem, w sumie jest ok. 320 mb ram. Uwaga: BIOS laptopa pokazuje prawidlowe 320 MB. Ale dalczego na poziomie windowsow detekcja RAMU w laptopie jest NIEPEŁNA? Tzn. dlaczego dokladna informacja z SPD jest tylko z jednego modulu? Oto jaka jest detekcja RAM w laptopie w roznych softach: w everest, PC Wizard 2009, w SIW Topali: w sumie = 319, uzytych = 170 czyli laptop faktycznie korzysta z dwoch modulow,a jednak: 1. przez SPD -- > wykazuje ze szczegolami tylko jeden modul - DIMM1: Micron 8LSDT1664HG-10EB1, wiec w ogole nie ma sie informacji precyzyjnych i szczegolowych o drugim module,informacji czerpanych z SPD. 2. przez DMI - softy pokazuja bardzo ogolna info,ze jednak jest ten drugi modul =128 MB,ale to tylko taka informacja. Dlaczego nie mozna zebrac bardzo precyzyjnej informacji o drugim, niewatpliwie istniejacym module RAM? Czy za bardzo no name? |
|
Data: 2009-08-14 13:33:28 | |
Autor: Radosław Sokół | |
dziwna detekcja modulow RAM | |
1634Racine pisze:
przez SPD -- > wykazuje ze szczegolami tylko jeden modul - DIMM1: Micron 8LSDT1664HG-10EB1, wiec w ogole nie ma sie informacji precyzyjnych i szczegolowych o drugim module,informacji czerpanych z SPD. Być może drugie gniazdo nie ma podłączonych linii transmisji szeregowej na cele SPD. W przypadku notebooków często zakładało się, że obydwa gniazda będą obsadzone identycznymi modułami i w efekcie wystarczy identyfikacja parametrów jednego z nich. A kilka ścieżek mniej (choć te ścieżki akurat można poprowadzić z jednego gniazda do drugiego, bo to zwykłe I2C) to trochę mniejsza i tańsza płyta. -- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \................... Microsoft MVP ......................../ |
|