dziwna kolejność zleceń

Data: 2009-04-23 11:39:09
Autor: jaca
dziwna kolejność zleceń
Dzisiaj po raz pierwszy od dłuższego czasu nasza kochana giełda mnie zaskoczyła. Może nie tyle giełda tylko jej techniczna otoczka... ale po kolei

W starych dobrych czasach (gdy co człowiek nie kupił to rosło w oczach) zakupiłem trochę akcji PCG. Później wiadomo jak było - spadki, PCG wypadł z notowań ciągłych - dalsze spadki itd.
Ostatnio coś ktoś trochę zakombinował i mieliśmy mały skok z 0,02 na 0,04 zł (przez chwilę). Tak więc pomyślałem że może nadchodzi czas aby upłynnić trochę kapitału i jakieś 2 tygodnie temu wystawiłem te akcje po 0,04 zł z terminem ważności do końca maja. Mam charakterystyczną liczbę akcji i mogę sobie obserwować który jestem w kolejności do sprzedania akcji po tej cenie (ani wcześniej ani teraz nie ma drugiej osoby z taką samą liczbą). Było nieźle - byłem ok. 50 miejsca ale przy ponad 200 chętnych to i tak górna połowa.

Aż tu nagle dziś wchodzę na Interię aby sprawdzić czy może nie ruszyło się coś przede mną w kolejce i... zonk. Moja oferta jest prawie na samym końcu!!! Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak to możliwe? Jednyne co mi przychodzi do głowy to że namieszało tutaj coś moje biuro maklerskie, ale może jest jakieś inne wytłumaczenie??

yaca

Data: 2009-04-23 11:43:52
Autor: george
dziwna kolejność zleceń

"jaca" <lvinci@poczta.onet.pl> wrote in message news:gspd35$kjp$1news.onet.pl...
[...]

zadzwoń do buira i napisz tu co powiedzieli, sam jestem ciekaw.
Moze w miedzyczasie wycofali i ponowili zlecenie ?
Oczywiscie nie bardzo widzę powód dla którego mogli to zrobić...
A może to arkusz interii coś "przekłamuje" ?

george

Data: 2009-04-23 12:50:17
Autor: jaca
dziwna kolejność zleceń

[...]

Okazuje się że problem jest w BOŚ-u znany czyli nie jestem pierwszy, na którego to trafiło. Plus dla nich że potrafią się przyznać. Prosili o dokładne opisanie problemu i ciekawe co z tym zrobią.

Trochę mnie to dziwi, bo jeżeli trwa to już jakiś czas to znalezienie przyczyny wydaje się dosyć proste mając informacje o kilku takich przypadkach i wiążąc je ze sobą. I to bez względu na to czy przyczyną jest chochlik w postaci czynnika ludzkiego żonglującego zleceniami  - czy też jakiś błąd systemowy. Szczególnie że jest to dosyć poważny problem. W tym przypadku ewidentnie ktoś/coś moje zlecenie anulowało i złożyło ponownie (zauważyłem także zmianę godziny złożenia zlecenia).

yaca

Data: 2009-04-23 12:54:07
Autor: DJ \(stopazwrotu.pl\)
dziwna kolejność zleceń
Niezły przekręt

Data: 2009-04-23 13:43:45
Autor: Dombrek
dziwna kolejność zleceń

Użytkownik "DJ (stopazwrotu.pl)" <dj@antyspamstopazwrotu.pl> napisał w wiadomości news:gsphf1$2bn$1news.onet.pl...
Niezły przekręt

Należy zgłosić do KNF.
Dombrek

Data: 2009-04-23 16:34:27
Autor: haze
dziwna kolejność zleceń
EE pewnie wyjdzie na to że jeszcze zmienisz zdanie i bedziesz sie cieszyl
że twoej zlecenie nie było tak blisko progu realizacji jak na to zasługiwało,
 bo bedziesz mogł podnieść poprzeczke na 5gr

Pozdrawiam
haze

PS: pamietam że zawsze jak reklamowałem w biurze zlecenia
to po czasie wychodziło że biuro przypadkiem zagrałoby na moją korzyść
gdybym nie reklamował i niepotrzebnie się wykłocałem tylko o jakieś grosze :)

Data: 2009-04-23 17:35:24
Autor: Dombrek
dziwna kolejność zleceń
PS: pamietam że zawsze jak reklamowałem w biurze zlecenia
to po czasie wychodziło że biuro przypadkiem zagrałoby na moją korzyść
gdybym nie reklamował i niepotrzebnie się wykłocałem tylko o jakieś grosze :)

Więc sprawa prosta. Niech poczeka z realizacją. Jak się cofnie o 1 gr, to zgłosi reklamację, jak urośnie, to nic nie będzie robić.
Dombrek

Data: 2009-04-23 21:10:26
Autor: jaca
dziwna kolejność zleceń

Użytkownik "Dombrek" <dombrek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gsq1v2$jp4$1news.onet.pl...
[...]

Póki co czekam na odpowiedź. Obecnie trudno przewidzieć który scenariusz będzie korzystniejszy, ale jakby nie było to jednak wolę mieć wpływ na to co się dzieje z moimi pieniędzmi. Dziś ewidentnie ktoś próbował podciągnąć kurs PCG na 0,04 zł (ciekawe czy ma to związek z przetasowaniem w którym uczestniczyłem). Chętnych jednak aby po takiej cenie kupić nie było jeszcze zbyt wielu i nic się nie zmienilo, czyli nie można powiedzieć że jestem stratny.
yaca

Data: 2009-04-23 13:00:48
Autor: george
dziwna kolejność zleceń

"jaca" <lvinci@poczta.onet.pl> wrote in message news:gsph8j$1rj$1news.onet.pl...

[...]

czyli normalnie w świecie cie wykolegował makler... nie chcialbym rzucać oskarżeń ( bo nie mam dowodów ) ale to mi trochę śmierdzi... jesli chciał przepuścic "kogos w kolejce" i miał kilka takich jak twoje zlecenie to akcja jest prosta... anulowanie / ponowne złożenie i "kolo" wskakuje na odpowiednią pozycje.
BOSSA powinna to zdecydwanie wyjaśnić. Mam nadzieje że podadzą jakiś rozsądny powód... (choć ciężko bedzie). Jeśli chiałbyś kupić... to coś moga znaleźć z dostępnościa kasy na koncie etc... ale ze sprzedażą ... tu może byc problem ze znalezieniem powodu.

george

dziwna kolejność zleceń