Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   dziwna skrzynia - safrane ph2

dziwna skrzynia - safrane ph2

Data: 2009-08-16 23:48:13
Autor: Michał
dziwna skrzynia - safrane ph2
Witam,

Jeszcze raz o safrane, bo odkrywam różnice cały czas :)

tym razem skrzynia - odkryłem dlaczego silnik volvo "nie ciągnie" na 5 biegu przy przy 55km/h - bo ma 1k rpm :)
a w starym (będe reanimował :) ) było z 1.2k rpm.

Ok, pytanie - czy te skrzynie mają mieć takie przełożenia:
dla uproszczenia zakłądam ze max silnika to 6k rpm (kreski idą od 6.3k).

jedynka jest do około 70km/h
dwujka jest do 120km/h
trójka jest do około 180km/h
czwórka do 240km/h (fajne bo da się z tego ruszać :) )
i piątka do około 320km/h ?!?!?! (na cholere to komu ? tu nigdy nie zamontowano silnika który by to rozpędził do 300km/h, poza tym auto już się nie obiża przy ponad 140km/h)

coś tu jest nie tak ? bo to jakieś dziwne jest.
poprzednik był zeskalowany na 260 i 280 biturbo - ale to przez większe koła - chyba).

Pozdrawiam.

--


Data: 2009-08-17 08:34:04
Autor: Lukasz W.
dziwna skrzynia - safrane ph2

zamontowano silnika który by to rozpędził do 300km/h, poza tym auto
już się nie obiża przy ponad 140km/h)

hmm, to Safrane obniża się po przekroczeniu pewnej prędkości??
zawsze myślałem że ten wozik ma normalne tradycyjne zawieszenie a nie hydraulikę...

pozdr

L.W

Data: 2009-08-17 07:47:28
Autor: Michał
dziwna skrzynia - safrane ph2
Lukasz W. <wujko_NO_SPAM_@interia.pl> napisał(a):

> zamontowano silnika który by to rozpędził do 300km/h, poza tym auto
> już się nie obiża przy ponad 140km/h)

hmm, to Safrane obniża się po przekroczeniu pewnej prędkości??
zawsze myślałem że ten wozik ma normalne tradycyjne zawieszenie a nie hydraulikę...

wersja pierwsza 92..96, 140 albo 120.
ale to zawieszenie to nie było hydro - podobno :) tylko wszystko w amortyzatorach, jakieś czujniki, wysokość i tłumienie.

chyba 140 - bo 120 to było "szybka jazda dużo kosztuje" :)


tak mi po głowie chodzi czy to nie skrzynia od dizla pozdrawiam.

--


Data: 2009-08-17 09:17:26
Autor: Waldek Godel
dziwna skrzynia - safrane ph2
Dnia Mon, 17 Aug 2009 08:34:04 +0200, Lukasz W. napisał(a):

hmm, to Safrane obniża się po przekroczeniu pewnej prędkości??
zawsze myślałem że ten wozik ma normalne tradycyjne zawieszenie a nie hydraulikę...

Większość ma normalne. Wypasione wersje miały normalne zawieszenie plus
pneumatykę plus regulację sztywności amortyzatorów.
Pneumatyka jest koszmarnie droga w serwisowaniu (jeden amortyzator to koszt
około 3000 zł plus wymiana), dlatego większość użytkowników wymienia
amortyzatory na normalne (przewidziane jako operacja serwisowa)
Pneumatyka daje  regulację prześwitu, ale nie automatyczną - trzeba wcisnąć
guzik.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-08-17 17:53:34
Autor: news-gazeta
dziwna skrzynia - safrane ph2
Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 17 Aug 2009 08:34:04 +0200, Lukasz W. napisał(a):

hmm, to Safrane obniża się po przekroczeniu pewnej prędkości??
zawsze myślałem że ten wozik ma normalne tradycyjne zawieszenie a nie hydraulikę...

Większość ma normalne. Wypasione wersje miały normalne zawieszenie plus
pneumatykę plus regulację sztywności amortyzatorów.
Pneumatyka jest koszmarnie droga w serwisowaniu (jeden amortyzator to koszt
około 3000 zł plus wymiana), dlatego większość użytkowników wymienia
amortyzatory na normalne (przewidziane jako operacja serwisowa)
Pneumatyka daje  regulację prześwitu, ale nie automatyczną - trzeba wcisnąć
guzik.


Biturbo przy predkosci powyzej 120km/h obnizalo sie w kierunku ziemi... cos okolo 1cm...

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2009-08-17 20:40:21
Autor: PB
dziwna skrzynia - safrane ph2
Sun, 16 Aug 2009 23:48:13 +0000 (UTC), na pl.misc.samochody,  Michał
napisał(a):
 
tym razem skrzynia - odkryłem dlaczego silnik volvo "nie ciągnie" na 5 biegu przy przy 55km/h - bo ma 1k rpm :)
a w starym (będe reanimował :) ) było z 1.2k rpm.

Skrzynia Aisin Warner zastosowana z tym silnikiem 2.5 z Volviaka to ma
panie kolego 4 przelozenia a nie 5. Chyba ze liczysz ze wstecznym...


--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2009-08-22 08:53:33
Autor: Michał
dziwna skrzynia - safrane ph2
> tym razem skrzynia - odkryłem dlaczego silnik volvo > "nie ciągnie" na 5 biegu przy przy 55km/h - bo ma 1k rpm :)
> a w starym (będe reanimował :) ) było z 1.2k rpm.

Skrzynia Aisin Warner zastosowana z tym silnikiem 2.5 z Volviaka to ma
panie kolego 4 przelozenia a nie 5. Chyba ze liczysz ze wstecznym...

2.0 16v

4/5 twojego silnika :) też volvo, potem było 2.5 20v i 2x renault 3.0 12 i 24v. biturbo, 4x4, i 2.2 12v już nie robili. 5 biegów manual

pozdrawiam.

--


Data: 2009-08-22 09:58:25
Autor: Waldek Godel
dziwna skrzynia - safrane ph2
Dnia Sat, 22 Aug 2009 08:53:33 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

potem było 2.5 20v i 2x renault 3.0 12 i 24v. biturbo, 4x4, i 2.2 12v już nie robili.

3.0 12v to silnik PRV robiony wspólnie przez PSA, Renault i Volvo.
24v to de facto silnik 2.9, serii ES9, również robiony wspólnie, ale tylko
przez PSA i Renault, Volvo poszło już do Forda.
Renault montowało ES9 do czasu kupienia sobie Nissana i przejścia na ich
silniki VQ

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

dziwna skrzynia - safrane ph2

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona