dziwne dodatki w meilach

Data: 2010-05-19 22:14:13
Autor: Papa5merf
dziwne dodatki w meilach
może ktoś wie o co chodzi i powie o co biega z takimi dziwnymi dodatkami w
odpowiedziach meilowych typu: adres firmy, KRS, kapitał zakładowy itp, po
kiego ta zabawa, jakieś prawo tego wymaga?:O)
poniżej podaję przykład takiego meila:O)

Imperial Tobacco Polska SA, Jankowice,  ul. Przemysłowa 1, 62-080 Tarnowo
Podgórne, Sąd Rejonowy Poznań Nowe miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział
VIII Krajowego Rejestru Sądowego, nr KRS 0000026888, kapitał zakładowy
49.831.620zł, w całości wpłacony, NIP 779-00-48-618
Imperial Tobacco Limited and Group Companies
www.imperial-tobacco.com
Niniejsza wiadomość jest poufna i może zawierać informacje, których
ujawnianie lub użycie przezosoby niepowołane jest prawnie zabronione.
Jeżeli otrzymali Państwo ją omyłkowo, prosimy o natychmiastowe
poinformowanie o tym jej nadawcy a następnie usunięcie jej z systemu; nie
mogą jej Państwo kopiować ani ujawniać. Imperial Tobacco Limited oraz
organizacje wchodzące w skład Imperial Tobacco Group zastrzegają sobie
prawo monitorowania, w należących do nich sieciach informatycznych,
wszystkich wiadomości e-mail. Wiadomości takie nie stanowią
bezpiecznego medium i nie można zagwarantować ich bezbłędności, ponieważ
mogą być one przejmowane i modyfikowane, tracone lub niszczone, oraz
zawierać wirusy. Uznajemy, że każdy, kto komunikuje się z nami za
pośrednictwem wiadomości e-mail, akceptuje takie ryzyko.

Data: 2010-05-19 22:21:40
Autor: .B:artek.
dziwne dodatki w meilach
W dniu 19-05-2010 22:14, Papa5merf pisze:
[...]

Pośrednio wynika to z ustawy Kodeks spółek handlowych, gdzie spółka akcyjna w dokumentach i innych pismach handlowych powinna podawać takie informacje.

--
..B:artek.

Data: 2010-05-19 20:24:39
Autor: Jacek Osiecki
dziwne dodatki w meilach
Dnia Wed, 19 May 2010 22:21:40 +0200, .B:artek. napisał(a):
[...]

Zaś cała ta reszta o poufności itd. to dowód na to że idioci decydują o zbyt
wielu rzeczach w firmie :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-05-19 22:37:41
Autor: .B:artek.
dziwne dodatki w meilach
W dniu 19-05-2010 22:24, Jacek Osiecki pisze:
Zaś cała ta reszta o poufności itd. to dowód na to że idioci decydują o zbyt
wielu rzeczach w firmie :)

To jest perswazja połączona z roztoczeniem nici tajemniczości, co podnosi rangę nadawcy :)

--
..B:artek.

Data: 2010-05-19 22:36:52
Autor: Piotr [trzykoty]
dziwne dodatki w meilach
Natomiast informacje o tym, że informacja jest poufna i nie wolno jej rozpowszechniać itd. moim zdaniem może mieć znaczenie tylko w korespondencji wewnętrznej. Pracownicy bowiem mogą mieć przyjęte zobowiązania utrzymywania tajemnicy handlowej/przedsiębiorstwa i w ten sposób oznaczony materiał nie może być rozpowszechniany przez nich, a naruszenie tego może być egzekwowane.

Jednakże dla osoby zewnętrznej może być to tylko prośba, bo taka osoba nie przyjęła takiego zobowiązania do utrzymywania tajemnicy. Taki mail nie jest chroniony ustawą o informacjach niejawnych, z pewnością osoby zewnętrznej nie można by ścigać karnie, gdyby jednak ujawniła tę wiadomość.
Zastanawiam się tylko czy powództwo cywilne byłoby możliwe, załóżmy, że firma wysłała mailem ofertę [oznaczoną taką stopką] do klienta, a klient ujawnił ją konkurencji, czym spowodował szkodę na rzecz firmy, bo konkurencja dostosowała swoje oferty i przejęła część rynku?

Data: 2010-05-19 22:40:48
Autor: .B:artek.
dziwne dodatki w meilach
W dniu 19-05-2010 22:36, Piotr [trzykoty] pisze:
[...]

Art. 415 KC + art. 24 KC - niezależnie od siebie, ewentualnie ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeśli rzecz działa się między przedsiębiorcami. Tylko w praktyce taka informacja to typowy strach na wróble.

--
..B:artek.

Data: 2010-05-19 23:02:50
Autor: Piotr [trzykoty]
dziwne dodatki w meilach
".B:artek." <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl> wrote
Art. 415 KC  art. 24 KC - niezależnie od siebie

Tu musi albo wina albo bezprawność.
I tu jest właśnie moja wątpliwość, czy firma wysyłając informację może tak jednostronnie, w zasadzie bez umowy, narzucać sposób jej wykorzystania albo do czegoś zobowiązywać? Skoro infromacja nie jest wprost prawnie chroniona, a odbiorca dobrowolnie nie powziął na siebie takiego zobowiązania.

Data: 2010-05-20 09:13:17
Autor: .B:artek.
dziwne dodatki w meilach
W dniu 19-05-2010 23:02, Piotr [trzykoty] pisze:
[...]

Zobowiązywałaby, gdyby oprzeć podstawę odszkodowania na art. 471 KC. A na podstawie art. 415 KC mielibyśmy delikt po prostu. Do tego tajemnica korespondencji jest dobrem osobistym. Bezprawność naruszenia tajemnicy istnieje w zasadzie zawsze, gdy podmiot chroniony nie zezwala na jej naruszenie i jednocześnie nie czynią wyjątku żadne bezwzględnie obowiązujące przepisy (np nakazujące ujawnienie korespondencji).

--
..B:artek.

Data: 2010-05-20 14:20:56
Autor: tg
dziwne dodatki w meilach
".B:artek." <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl> wrote in message news:ht2ne5$3fd$2news.onet.pl...
[...]

ale przeciez to nie obowiazuje adresata owej wiadomosci, ktory moze
zrobic z nia co chce, wiec po grzyba takie cos pisac?

Data: 2010-05-20 13:24:31
Autor: januszek
dziwne dodatki w meilach
tg napisał(a):

ale przeciez to nie obowiazuje adresata owej wiadomosci, ktory moze
zrobic z nia co chce, wiec po grzyba takie cos pisac?

Uprawnionego adresata - to nie obowiazuje ale co w sytuacji kiedy ktos otrzyma takiego maila przez jakas, zalozmy techniczna pomylke?

j.

--
bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-05-20 14:38:18
Autor: tg
dziwne dodatki w meilach
"januszek" <januszek@polska.irc.pl> wrote in message news:slrnhvae0d.og3.januszekgimli.mierzwiak.com...
tg napisał(a):
[...]

jedynym 'identyfikatorem' adresata jest tu adres emailowy, ktory
(zalozmy) musi byc zgodny zeby widomosc dotarla do skrzynki
(inne opcje sa mozliwe, ale nieprawdopodobne, blad moze wystapic
w programie pocztowym, z serwerami raczej sie to nie dzieje,
ograniczmy sie wiec tu moze do prawdopodobnych sytuacji)

powstaje wiec pytanie jak sprawdzic czy jestes uprawnionym adresatem
kiedy dostaniesz zwykly list zaadresowany na siebie (przez pomylke)?

o ile nie wynika to jakos *niezwykle* *jednoznacznie* z tresci to
mozliwosci nie widze

Data: 2010-05-20 20:23:48
Autor: Piotr [trzykoty]
dziwne dodatki w meilach
ale przeciez to nie obowiazuje adresata owej wiadomosci, ktory moze
zrobic z nia co chce

Umieścić na stronie www lub przesłać do TV?

Data: 2010-05-20 19:34:23
Autor: tg
dziwne dodatki w meilach

"Piotr [trzykoty]" <trzykoty_TNIJ_@o2.pl> wrote in message news:ht3unl$c65$1z-news.wcss.wroc.pl...
ale przeciez to nie obowiazuje adresata owej wiadomosci, ktory moze
zrobic z nia co chce

Umieścić na stronie www lub przesłać do TV?

a czemu nie - etyke zostawmy z boku - jak mi mama napisze ze jutro
przyjedzie wnuka zobaczyc to nie moge nikomu powiedziec bez jej zgody?

jezeli ktos decyduje sie ze mna podzielic jakas informacja (oczywiscie
wylaczajac przypadki w ktorych sa to czyjes dane osobowe, czy jakies
pomowienia itd. itp.) to moge sobie z tym zrobic dokladnie to na co mi
sumienie pozwala

jezeli sie myle to chetnie poslucham uzasadnienia

Data: 2010-05-20 16:52:57
Autor: Papa5merf
dziwne dodatki w meilach
Órzytkownik ".B:artek." napisał:
[...]

ale ja z tą spułką nie handluje, ani pism hamdlowych nie prowadzę, więc o co
biega?:O)

Data: 2010-05-20 09:54:27
Autor: BK
dziwne dodatki w meilach
On 20 Maj, 16:52, "Papa5merf" <P...@pa.pl> wrote:

> [...]
> informacje.

ale ja z tą spułką nie handluje, ani pism hamdlowych nie prowadzę, więc o co

ale tu nie chodzi o to czy ty handlujesz czy prowadzisz pisma, chodzi
o to, ze jest to korespondencja spolki handlowej, z uwagi na
ostroznosciowe podejscie spolki cala swoja korespondencje traktuja jak
dokumenty lub pisma handlowe - lepiej z automatu dodawac taka stopke
(z adresem, krs etc.) do kazdego maila niz kiedys nie dodac to tego
jednego, w ktorym wlasnie tak powinno byc napisane ;)

dziwne dodatki w meilach