dziwne problemy z dyskami

Data: 2009-04-08 08:37:36
Autor: szerszen
dziwne problemy z dyskami
witam

pisze bo mam nadzieje ze cos mi podpowiecie

pacjent ma okolo 1,5 roku, plyta asus p5kc, grafika gf 8600gt, procek intel c2d 6300, system xp pro, zaislac 400w, 3 dyski, 2 na sata jeden ide, ostatnio tylko jeden sata jeden ide

i teraz co sie dzieje, co jaks czas wystepuje awaria, ojawia sie problemami z odczytywaniem informacji o systemie z dysku, co ciekawsze, problemy dotycza przewaznie wszystkich dyskow na raz, ostatnim razem nie moglem odczytac informacji z zadnego dysku, dopiero przelecenie dyskow chekdiskiem i jego kilkunastogodzinna praca przywrocily dwa z 3 dyskow do stanu normalnosci, na walke z trzecim nie mialem juz sily

wczoraj znowu awaria, system sobie pracuje, nagle slysze stukniecie glowicy, system przymula, niby pracuje, ale ostatkiem sil, po restarcie nie wstaje, twierdzi ze nie ma informacji o systemie, kolejne dwa restarty, zalapuje, wstaje, kaze mu przy kolejneym restarcie sprawdzic system, niestety na 4 z 5 krokow chekdiska zatrzymuje sie na 0% i stoi, na obu dyskach to samo, czyli po raz kolejny nie jest to wina jednego dysku tylko cos innego

przez te poltora roku mialem juz takich jazd ze 4-5, ostatnia jakos pod koniec roku, ma ktos koncepcje o co moze chchodzic, co bruzdzi, bo raczej nie jest to wina dyskow

Data: 2009-04-08 08:59:14
Autor: MC
dziwne problemy z dyskami
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:grhgnf$omg$1news.task.gda.pl...
witam

pisze bo mam nadzieje ze cos mi podpowiecie

1. spróbuj te dyski sprawdzić na innym komputerze.
2. jest coś takiego jak SMART. Włącz (w BIOS-ie) może coś podpowie
3. każdy producent twardzieli ma programy do testowania dysków. Pobierz, uruchom i może coś z tego wyjdzie.
4. mój znajomy na każdy defekt ma jedną diagnozę, zasilacz. Nie wiem jak on to robi, ale w większości przypadków trafia.

Data: 2009-04-08 07:05:49
Autor: jureq
dziwne problemy z dyskami
Dnia Wed, 08 Apr 2009 08:59:14 +0200, MC napisał(a):

4. mój znajomy na każdy defekt ma jedną diagnozę, zasilacz. Nie wiem jak
on to robi, ale w większości przypadków trafia.

Fakt - zasilacz to 90% wypadków. Pozostałe 10% można zredukować do 1% oglądając kondensatory...... ;)

Data: 2009-04-08 09:04:29
Autor: Grzegorz Prędki
dziwne problemy z dyskami
szerszen pisze:
[...]

Ten zasilacz 400w to jakiej firmy?

Data: 2009-04-08 09:10:15
Autor: DD
dziwne problemy z dyskami
no cóż przyczyn może być pare:
- sprawdź status smart w dyskach np. programem speedfan - powinien coś powiedzieć o ich rzeczywistym stanie stanie. moze         musisz ew. włączyć funkcję smart w biosie.,
 - z tego co piszesz błędy są na trzech dyskach jednoczesnie? To raczej niemożliwe chyba ze masz je w RAID. a wiec raczej problem z RAID - chipsetem płyty głównej, ew. podłącz dyski poza raidem. awarie dysków uwazam za malo prawdopodobną.
- ew. problem z zasilaniem - sprawdź kompa na innym pewnym i wystarczająco wydajnym zasilaczu. sporadycznie zdarzaja sie też przypadki zakłóceń/przerw w sieci energetycznej i słabsze zasilacze nie dają rady.

Data: 2009-04-08 13:06:41
Autor: szerszen
dziwne problemy z dyskami

Użytkownik "DD" <dd@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości news:grhiok$5nc$1atlantis.news.neostrada.pl...

- sprawdź status smart w dyskach np. programem speedfan - powinien coś powiedzieć o ich rzeczywistym stanie stanie. moze         musisz ew. włączyć funkcję smart w biosie.,

sprawdze i ewentualnie wlacze

[...]

problem w tym ze nie sa w raidzie, a awaria juz drugi raz objawia sie na wszystkich dyskach, co prawda teraz nie ma takiej porazki jak ostatnim razem, ale chekdisk, zatrzymuje sie na 4 kroku na obu dyskach

- ew. problem z zasilaniem - sprawdź kompa na innym pewnym i wystarczająco wydajnym zasilaczu. sporadycznie zdarzaja sie też przypadki zakłóceń/przerw w sieci energetycznej i słabsze zasilacze nie dają rady.

tez zaczynam sie zastanawiac nad zasilaczem, obecny do modecom feel, ale mam cheefteka tez 400w nowke, takze podmienie

dzieki wszystkim za sugestie

Data: 2009-04-08 13:23:38
Autor: Grzegorz Prędki
dziwne problemy z dyskami

tez zaczynam sie zastanawiac nad zasilaczem, obecny do modecom feel, ale mam cheefteka tez 400w nowke, takze podmienie

Ten Feel to niestety szajs. Mozesz sprawdzic miernikiem napiecia, ale wydaje mi sie, ze to on jest przyczyna tych atrakcji.

Data: 2009-04-08 14:10:38
Autor: szerszen
dziwne problemy z dyskami

Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości news:gri218$lcl$1nemesis.news.neostrada.pl...

Ten Feel to niestety szajs. Mozesz sprawdzic miernikiem napiecia, ale wydaje mi sie, ze to on jest przyczyna tych atrakcji.

przerabialem juz kilka modecomow i nigdy z nimi nie bylo problemow, ale podmienie, zobaczymy, choc przy tej czestotliwosci "wypadkow" trudno bedzie stwierdzic poprawe

Data: 2009-04-09 13:09:14
Autor: Grzegorz Prędki
dziwne problemy z dyskami
szerszen pisze:

[...]

Ale ktore przerabiales? Feel-e czy MC ?

Data: 2009-04-09 14:50:49
Autor: szerszen
dziwne problemy z dyskami

Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości news:grkl4o$gnq$1atlantis.news.neostrada.pl...

Ale ktore przerabiales? Feel-e czy MC ?

przeciez to jedno i to samo, firma modecome, a typ zasilacza feel - cos tam cos tam

Data: 2009-04-09 15:58:58
Autor: Grzegorz Prędki
dziwne problemy z dyskami
szerszen pisze:

[...]

No to sie mylisz. To sa zupelnie inne serie. MC to bardzo przyzwoity zasilacz, Feel niekoniecznie

Data: 2009-04-09 16:02:18
Autor: szerszen
dziwne problemy z dyskami

Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości news:grkv31$aqc$1atlantis.news.neostrada.pl...

No to sie mylisz. To sa zupelnie inne serie. MC to bardzo przyzwoity zasilacz, Feel niekoniecznie

no mozliwe, mowie o tym co stoi na naklejce na zasilaczu, a tam tak jest ;)

Data: 2009-04-08 21:35:51
Autor: szerszen
dziwne problemy z dyskami

[...]

smart w biosie byl na auto, teraz wlaczylem na stale
jako ze to seagate'y sciagnalem sea tools, dyski z powodzeniem przeszly wszystkie testy jakie uruchomilem w tym programie, natomiast aby bylo weselej, niemoge skopiowac niektorych plikow z jednego z dyskow, jutro bede kombinowal dalej

Data: 2009-04-09 14:43:38
Autor: MC
dziwne problemy z dyskami
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:griual$biu$1news.task.gda.pl...

[...]

To tym bardziej wygląda na zasilacz i jego niestabilną pracę.

Data: 2009-04-09 14:52:34
Autor: szerszen
dziwne problemy z dyskami

Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:grki8l$tqp$1node1.news.atman.pl...

To tym bardziej wygląda na zasilacz i jego niestabilną pracę.

wyglada tak jakby sypal sie system plikow, dysk jako hardware jest ok, a co jest przyczyna takich sytuacji?
byc moze zasilacz, mam nadzieje ze podmianka rozwiaze sprawe

dziwne problemy z dyskami