dziwne rozwi±zanie umowy...

Data: 2009-05-06 13:11:46
Autor: bajkonur
dziwne rozwi±zanie umowy...
Witam,

Prowadze mala firemke, mam podpisana umowe z jednym z klientow ktora zaklada miesieczny termin jej wypowiedzenia. Jej ewentualne wypowiedzenie musi byc dokonane na pismie, zeby mialo moc (tak stanowi umowa).

Otrzymalem wlasnie pismo, ktore informuje mnie wlasnie o wypowiedzeniu i tu pare spraw:

1. Pismo jest datowane na koniec kwietnia, koperta ma date 29 kwietnia, ale doszlo do mnie dopiero teraz - 6 maja. Od kiedy powinienem liczyc rozwiazanie umowy ? od daty w pismie, od daty ze stempla pocztowego czy od daty doreczenia mi ? Mam wrazenie ze stempel obowizuje tylko z urzedami panstwowymi, czy to prawda ?
2. Klient zobowiazuje mnie w tym rozwiazaniu do przeslania potierdzenia rozwiazania... czy to w ogole mozliwe ? tzn moze mnie tak zobowiazywac ? :) mam wrazenie ze nie, co wiecej - napisal ze jesli nie wysle tego, to on nie wywiaze sie z okresu wypowiedzenia :>:> to juz nawet ja sam rozumiem, ze nie ma to nic wspolnego z rzeczywistoscia :) bo umowa jest niezaleznie od checi stron pozdrawiam,
Kuba

Data: 2009-05-06 14:56:43
Autor: .B:artek.
dziwne rozwi±zanie umowy...
U¿ytkownik wyskroba³(a):
[...]

Od daty dorêcznia. Dziwny klient, bo takie pisma wysy³a siê za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, ¿eby by³a data otrzymania pisma przez adresata.

[...]

Wypowiedzenie i tak bêdzie wa¿ne. Mo¿esz mu odpisaæ potwierdzenie otrzymania, nawet dodaj±c sobie do daty faktycznego otrzymania kilka dni jak chcesz. On nie ma inego dowodu na to kiedy otrzyma³e¶ wypowiedzenie.

A tak w ogóle to dobre s± wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesi±ca kalendarzowego, tylko to wymaga zapisania w umowie.

--
..B:artek.

Data: 2009-05-06 18:36:02
Autor: 'Tom N'
dziwne rozwi±zanie umowy...
..B:artek. w <news:gts1dk$hsn$1news.onet.pl>:

[...]

Od daty dorêcznia.

A nie od dnia w którym by³a mo¿liwo¶æ zapoznania sie z tre¶ci± pisma?

Czyli np.:
20 marca by³o awizo "I" i pismo nie zosta³o odebrane pomimo, ¿e s±
przes³ani na to, ¿e  24 marca zosta³ wys³any list, z tej samej poczty,
z której wróci³a zwrotka
27 marca by³o awizo "II", ale pismo zosta³o odebrane 2 kwietnia i
znowu s± przes³anki ¶wiadcz±ce o mo¿liwo¶ci odebrania pisma (inny list
z dat± nadania)...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-05-08 11:27:21
Autor: bajkonur
dziwne rozwi±zanie umowy...
> [...]

27 marca by³o awizo "II", ale pismo zosta³o odebrane 2 kwietnia i
znowu s± przes³anki ¶wiadcz±ce o mo¿liwo¶ci odebrania pisma (inny list

Mnie sie jednak wydaje ze od daty nie kiedy byla mozliosc, tylko od daty otrzymania. Tzn jesli otrzymalbym koperte dzisiaj, a przeczytal list za miesiac, to oczywiscie tak - data otrzymania, a nie przeczytania... no ale nie mialem mozliwosci jej przeczytac wczesniej - w koncu awizo moglo zostac zle napisane, moze bylo wrucone nie do tej skrzynki itd... SKUTECZNYM doreczeniem powinna zajmowac sie strona umowy, a nie ta strona ktora (nie wie ze) czeka na dostarczneie wypowiedzenia
tak czy inaczej to tylko dywagacje, bo w tym wypadku nie bylo awiza, tylko otrzymalem pismo do reki w 1 terminie od listonosza :)

Wypowiedzenie i tak bêdzie wa¿ne. Mo¿esz mu odpisaæ potwierdzenie
otrzymania, nawet dodaj±c sobie do daty faktycznego otrzymania kilka dni jak chcesz. On nie ma inego dowodu na to kiedy otrzyma³e¶ wypowiedzenie.

No tak mi sie wydawalo, ale nie dodam nic z dwoch powodow - wyznaje zasade ze jesli sie czlowiek chce dopominac o uczciwosc innych, to nalezy byc samemu tez uczciwym, nawet jesli to nie jest sprawdzalne. Po drugie w koncu podpisalem kiedy odebralem, prawda ? To nie jest przez czlowieka do sprawdzenia od reki, ale jest do sprawdzenia na drodze reklamacji pocztowej.

A tak w ogóle to dobre s± wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesi±ca
kalendarzowego, tylko to wymaga zapisania w umowie.

no i takie wlasnie w umowie jest :) (dokladniej to "na koniec nastepnego miesiaca kalendarzowego")
tylko wlasnie list zostal niby napisany 28 kwietnia, ma date stempla 29 kwietnia, a doszedl do mnie 6 maja :) i teraz pytanie na koniec ktorego liczyc, ale wlasciwie to tylko potwierdziliscie moj punkt widzenia ze na nastepny - tzn czerwiec :)

pozdrawiam,
Kuba

Data: 2009-05-06 21:30:29
Autor: Kocureq
dziwne rozwiÄ…zanie umowy...
..B:artek. pisze:
Dziwny klient, bo takie pisma wysyła się za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, żeby była data otrzymania pisma przez adresata.

Nie dziwny, tylko oszczędny :) Po 2 tygodniach składa reklamację i ma datę otrzymania za darmo.

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=

dziwne rozwi±zanie umowy...