dziwne wskazania czujnikow temparatury

Data: 2009-12-18 04:16:55
Autor: Oncek
dziwne wskazania czujnikow temparatury
Poniewaz komp ma czasem nagle zgony, bez powodu sie wylacza, nawet bez
obciazenia to zaczalem sprawdzać temperature na CPU itp
Tylk ote programy pokazuja totalne glupoty, SpeedFun pokazuje
temperature ok 85C czyli masakra, Everest pokazuje temp 50C na
procesorze, 75C na jednym rdzeniu ok 76C na drugim rdzeniu. Co to jest
ten pierwszy procesor? Chip na plycie glownej?
Wchodze do biosu a tam temperatura CPU od 43 do 47C. Dotykam radiatora
i mniej wiecej ok50C tak na oko.
Wiec kto ma racje?
SpeedFun pokazuje jeszcze inne glupstwa np napiecie zasilania(12V)
pokazuje ze niby jest 8,8V. Podpinam miernik i wskazanie 11,7V
Czy te programy sie do czegokolwiek nadają? Moze jednak cos sie
grzeje?
Zasilacz mam slaby to pewne, bo przy max obciazeniu zasilanie potrafi
spasc nawet do 11,5V ale pozostale napiecia czyli 3,3V i 5V sa ponad
norme nawet.

Data: 2009-12-18 13:27:16
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Oncek" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości news:8595c991-b4da-42ef-946e-b43bc1c22dccj24g2000yqa.googlegroups.com...

Poniewaz komp ma czasem nagle zgony, bez powodu sie wylacza, nawet bez

    [...]

Wchodze do biosu a tam temperatura CPU od 43 do 47C. Dotykam radiatora
i mniej wiecej ok50C tak na oko.
Wiec kto ma racje?

    Radiator jest trochę dalej od miejca generowania ciepła niż rdzeń. Jeśli między prockiem a radiatorem jest złe przewodnictwo cieplne, to sobie dośpiewaj, jaki będzie efekt.

Zasilacz mam slaby to pewne, bo przy max obciazeniu zasilanie potrafi
spasc nawet do 11,5V ale pozostale napiecia czyli 3,3V i 5V sa ponad
norme nawet.

    I co z tego. Jeśli to nowa płyta to większość zapotrzebowania na energię stanowi właśnie +12V.

Data: 2009-12-19 01:27:26
Autor: Oncek
dziwne wskazania czujnikow temparatury

    Radiator jest trochę dalej od miejca generowania ciepła niż rdzeń. Jeśli
między prockiem a radiatorem jest złe przewodnictwo cieplne, to sobie
dośpiewaj, jaki będzie efekt.

tyle ze specjalnie kupilem nową paste termoprzewodzącą, zamontowalem
radiator na nowo, wszystko dobrze dolega.

> [...]
> norme nawet.

    I co z tego. Jeśli to nowa płyta to większość zapotrzebowania na energię

11,6V to jeszcze nie tragedia. Ponizejnei nie schodzi nawet przy
3Dmarku.

dziwne wskazania czujnikow temparatury