Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   dziwne zachowanie kontrolki oleju

dziwne zachowanie kontrolki oleju

Data: 2011-01-30 02:01:32
Autor: PiteR
dziwne zachowanie kontrolki oleju
na  ** p.m.s **  sth pisze tak:

jesli poczekam 5-10 minut to wtedy gasnie po 2-3 sekundach. dalsze
oczekiwanie, np 30 minut - kontrolka gasnie natychmiast.

czyli kiedy więcej oleju zdąży spłynąć z silnika do miski to jest lepiej tak?

--
    Piter
    vw golf mk2  1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2011-01-30 02:35:18
Autor: sth
dziwne zachowanie kontrolki oleju
jesli poczekam 5-10 minut to wtedy gasnie po 2-3 sekundach. dalsze
oczekiwanie, np 30 minut - kontrolka gasnie natychmiast.

czyli kiedy więcej oleju zdąży spłynąć z silnika do miski to jest
lepiej tak?


no na to wyglada. sensu to nie ma stad moj post na grupie. dziwne ze gasnie od razu przy odpalaniu po kilkunastu sekundach.

Data: 2011-01-30 11:06:00
Autor: Michał Gut
dziwne zachowanie kontrolki oleju
nie dosc ze to normalne to jeszcze jak najbardzie prawidlowe
masz w pompie paliwa zaworek zwrotny nie pozwalajacy na powrot calego oleju do michy

Data: 2011-01-30 11:42:38
Autor: sth
dziwne zachowanie kontrolki oleju
nie dosc ze to normalne to jeszcze jak najbardzie prawidlowe
masz w pompie paliwa zaworek zwrotny nie pozwalajacy na powrot calego oleju do michy

po 1 chodzi o pompe oleju
po 2 chyba nie zrozumiales

Data: 2011-01-30 12:22:01
Autor: Michał Gut
dziwne zachowanie kontrolki oleju
po 1 chodzi o pompe oleju
po 2 chyba nie zrozumiales

fakt nie doczytalem ze pozniej gasnie od razu.
ogolnie ja bym sie tym nie przejmowal. 2-3 sekundy to nie tragedia a raczej calkiem normalny wynik.

Data: 2011-01-30 12:25:42
Autor: Michał Gut
dziwne zachowanie kontrolki oleju
chociaz wiesz co? to moze byc zaworek zwrotny. temperatura oleju czy to w lecie czy zimie bedzie mniej wiecej taka sama. olej utrzymuje temperature silnika w przyblizeniu i jest chlodzony poprzez silnik przez uklad chlodzenia silnika. Jak masz rzadki olej (bo ma 90-100 stopni) to puszcza zaworek. jak masz zimniejszy silnik i badziej gesty olej (ale oczywiscie plynny:)) to ladnie zasysa smok i szybko pojawia sie cisnienie. ale prawde mowiac to strzelanie na oko....

mialem kiedys problem z brakiem cisnienia oleju jak zimny silnik... okazalo sie ze padlo ostatnie z wymienianych rzeczy - pompa oleju. niby od tego winno sie zaczac ale znalazlem przy okazji pare innych niedomagan ktore mogly miec wplyw).

Data: 2011-01-30 12:39:20
Autor: sth
dziwne zachowanie kontrolki oleju

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:ii3hrm$hcc$1portraits.wsisiz.edu.pl...
chociaz wiesz co? to moze byc zaworek zwrotny. temperatura oleju czy to w lecie czy zimie bedzie mniej wiecej taka sama. olej utrzymuje temperature silnika w przyblizeniu i jest chlodzony poprzez silnik przez uklad chlodzenia silnika. Jak masz rzadki olej (bo ma 90-100 stopni) to puszcza zaworek. jak masz zimniejszy silnik i badziej gesty olej (ale oczywiscie plynny:)) to ladnie zasysa smok i szybko pojawia sie cisnienie. ale prawde mowiac to strzelanie na oko....

chodzi Ci o zaworek zwrotny w filtrze? bo w pompie oleju nie ma zaworka zwrotnego, jest tylko nadmiarowy(puszcza gdy cisnienie jest za duze i wtedy olej wraca do miski). chyba ze sie myle. na drodze miedzy smokiem a zebatkami pompy nie ma zadnego zaworka wiec po zatrzymaniu silnika olej na pewno zlewa sie z pompy do miski. nie w calosci zapewne ale troszke. i dzieje sie to pewnie w sekunde, dwie.

Data: 2011-01-30 12:48:14
Autor: Michał Gut
dziwne zachowanie kontrolki oleju
chodzi Ci o zaworek zwrotny w filtrze? bo w pompie oleju nie ma zaworka zwrotnego, jest tylko nadmiarowy(puszcza gdy cisnienie jest za duze i wtedy olej wraca do miski). chyba ze sie myle. na drodze miedzy smokiem a zebatkami pompy nie ma zadnego zaworka wiec po zatrzymaniu silnika olej na pewno zlewa sie z pompy do miski. nie w calosci zapewne ale troszke. i dzieje sie to pewnie w sekunde, dwie.

mozesz mnie zabic a ci nie powiem ale na 99% mialem problem przy pompie oleju i m.in. z owym zaworkiem. mam jedna uzywana (ta uszkodzona) ale nie mialem czasu jej rozbebeszyc i obejrzec dokladnie. powtarzam natomaist co mi mowil mechanik ktory silowal sie (nieudolnie) z ta usterka. na 100% nie chodzi o zawor w filtrze oleju(a sa tam jakies w ogole?) tylko o silnik

Data: 2011-01-30 13:23:25
Autor: sth
dziwne zachowanie kontrolki oleju
mozesz mnie zabic a ci nie powiem ale na 99% mialem problem przy pompie oleju i m.in. z owym zaworkiem. mam jedna uzywana (ta uszkodzona) ale nie mialem czasu jej rozbebeszyc i obejrzec dokladnie. powtarzam natomaist co mi mowil mechanik ktory silowal sie (nieudolnie) z ta usterka. na 100% nie chodzi o zawor w filtrze oleju(a sa tam jakies w ogole?) tylko o silnik

no wlasnie podobno w filtrze jest jakis zawor, tylko nie wiem jak on dziala bo nigdy tego nie rozbebeszalem. zmienie filtr na jakis inny i zobacze co sie bedzie dzialo. przyznam ze jest to dla mnie stresujace lekko gdy widze palaca sie kontrolke smarowania. mimo ze pomiary sa ok. przyjrze sie jeszcze smokowi w misce.

Data: 2011-01-30 13:34:32
Autor: Michał Gut
dziwne zachowanie kontrolki oleju
smok masz raczej ok
nie tu bym szukal winy
aczkolwiek jak masz zdzwoniona miske oleju to i mozesz miec smok ulamany
sprawdz
male pekniecie i cisnienie bedzie ci spieprzac bokiuem
ale wtedy nie gaslaby ci kontorla szybko

Data: 2011-01-30 14:09:20
Autor: sth
dziwne zachowanie kontrolki oleju
smok masz raczej ok
nie tu bym szukal winy
aczkolwiek jak masz zdzwoniona miske oleju to i mozesz miec smok ulamany
sprawdz
male pekniecie i cisnienie bedzie ci spieprzac bokiuem
ale wtedy nie gaslaby ci kontorla szybko

miske mam odkrecona ale niestety nie dostane sie teraz do smoka. musze przedni most zdjac. poki co zdemontowalem pompe oleju i pomierzylem szczelinomierzem i wychodza fabryczne wymiary. przy okazji chyba wymienie sprezynke na zaworku cisnieniowym. pamietam jak kilka lat temu we fronterze 2,3td palila sie kontrolka na goracym silniku. wszedzie w necie mozna wyczytac ze padla pompa oleju i trzeba wymienic kola zebate. oczywiscie nic to nie dalo. dopiero wymiana sprezyny uzdrowila pompe :) nowa byla dluzsza od starej o 5 mm.

dziwne zachowanie kontrolki oleju

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona