dziwne zlacza (?)

Data: 2010-03-08 14:01:56
Autor: ktos2
dziwne zlacza (?)
Na Allegro znalazłem taki stary komputer Fujitsu
http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/945/16/08/945160803_1
oprócz dziwni umiejscowionego zasilacza moją uwagę zwróciły jeszcze te porty na samym dolu oznaczone Netz.
Co to jest?

Data: 2010-03-08 13:03:46
Autor: tg
dziwne zlacza (?)

"ktos2" <fantazja@vip.pl> wrote in message news:hn2sl9$lju$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

wyglada na karty sieciowe

Data: 2010-03-08 14:07:51
Autor: maX
dziwne zlacza (?)

Użytkownik "ktos2" <fantazja@vip.pl> napisał w wiadomości news:hn2sl9$lju$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Charakterystyczne pary diód obok tych portów oraz napisy z "NET" w nazwie wskazują ze to karty sieciowe.

Data: 2010-03-08 14:09:11
Autor: MAR
dziwne zlacza (?)
W dniu 2010.03.08 14:01, ktos2 pisze:
[...]

To są karty rozszerzeń, zapewne PCI.

> oznaczone Netz.
Co to jest?

Należałoby się pytać osoby, które te naklejki nakleiła.

--
Mar

Data: 2010-03-08 14:46:42
Autor: Tomek
dziwne zlacza (?)
ktos2 pisze:
[...]

Wygląda na karty ethernet - tylko rowki na ten "dzyndzyk" wtyczki są niewidoczne zza poprzeczek. Komputer prawdopodobnie pracował jako jakiś serwer czy inny ruter - jedno gniazdo eth jest opisane "DSL" i 2 segmenty sieci (MA i TN - co to oznacza to wie pewnie tylko poprzedni instalator) na kartach PCI.

Data: 2010-03-08 14:59:50
Autor: wirefree
dziwne zlacza (?)
ktos2 pisze:
[...]

NETZ z jezyka Niemieckiego to Siec czyli sa to karty sieciowe.

Siem jezykow trzeba uczyc.

Data: 2010-03-08 16:04:31
Autor: ktos2
dziwne zlacza (?)
Użytkownik "wirefree" <mtspam@magicbox.pl> napisał w wiadomości news:hn2vsf$4b4$1news.onet.pl...
ktos2 pisze:
[...]

Dziękuje, tyle to sam się jestem w stanie domyślić, chodziło mi o rodzaj złącza/kart sieciowych, bo wygląda nietypowo. Co to za wtyczka?

Data: 2010-03-08 16:19:51
Autor: wirefree
dziwne zlacza (?)
ktos2 pisze:
[...]

Wyglada normalnie tylko zdjecie jest robione z gory i dlatego gorna czesc wtyczki jest zaslonieta.

Data: 2010-03-08 22:54:31
Autor: Andrzej Lawa
dziwne zlacza (?)
ktos2 pisze:
[...]

Karty sieciowe - duh!

Data: 2010-03-09 08:24:32
Autor: *Y.Q.*
dziwne zlacza (?)
On 8 Mar, 14:01, "ktos2" <fanta...@vip.pl> wrote:

Na Allegro znalazłem taki stary komputer Fujitsu
http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/945/16/08/945160803_1

A ja na Allegro znalazłem stary zegarek, tylko nie wiem czyjej jest
produkcji. :->

oprócz dziwni umiejscowionego zasilacza

U Fujitsu-Siemensa "autorskie" zasilacze i płyty główne to norma.

moją uwagę zwróciły jeszcze te porty na samym dolu oznaczone Netz..
Co to jest?

"NETZ" to po niemiecku "sieć".
Tylko że RJ45 są używane w ethernecie oraz w ISDN.

To jest Fujitsu-Siemens Esprimo P2500, a opis do niego jest tu:
http://support.ts.fujitsu.com/com/support/index.html

Jakie to są karty dowiesz się tylko naocznie.

Całość wiedzy kosztowała tylko 5 minut czasu i zapytanie do googla.
Czy to aż tak ciężko samodzielnie myśleć. :->

--
Y.Q.

Data: 2010-03-09 19:50:47
Autor: Konrad 'd3viCe' PiĂłro
dziwne zlacza (?)
On Tue, 9 Mar 2010 08:24:32 -0800 (PST)
"*Y.Q.*" <jarolee@gmail.com> wrote:

> [...]

produkcji. :->

> oprĂłcz dziwni umiejscowionego zasilacza

U Fujitsu-Siemensa "autorskie" zasilacze i płyty główne to norma.

U większości producentów. IBM, Dell, dla przykładu, wszyscy produkują
podzespoły 'pod siebie'.

Data: 2010-03-10 12:42:05
Autor: ktos2
dziwne zlacza (?)
Użytkownik "*Y.Q.*" <jarolee@gmail.com> napisał w wiadomości news:fa0e39af-aa14-4229-81de-03b267fdcd55m37g2000yqf.googlegroups.com...
[...]

Nie znam niemieckiego, ale NETZ można się domyślić co znaczy, pytałem tylko co to za złącza.
Znam się trochę na komputerach, ale mi to bardziej przypomina Firewire niż RJ-45, które na tym zdjęciu też jest widoczne i w ogóle nie podobne, ale niech wam będzie. A opis komputera mi na nic, skoro te karty są tam dołożone i nie było ich fabrycznie, a jak jesteś taki mądry to modelu 2500 akurat nie ma opisanego na tej stronie, jest 2520...

Data: 2010-03-10 18:43:18
Autor: wirefree
dziwne zlacza (?)
ktos2 pisze:
[...]

Tak zajebiscie podobne do FireWire  tym bardziej ze zlacza Firewire maja wymiary liczone w milimetrach a RJ45  to spory klamot.

http://images.google.com/images?client=opera&rls=pl&q=firewire&sourceid=opera&oe=utf-8&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=pl&tab=wi

Data: 2010-03-10 21:20:55
Autor: ktos2
dziwne zlacza (?)
"brainfree" <mtspam@magicbox.pl> napisał w wiadomości news:hn8lng$fl8$2news.onet.pl...
Tak zajebiscie podobne do FireWire  tym bardziej ze zlacza Firewire maja wymiary liczone w milimetrach a RJ45  to spory klamot.

Napisałem podobne, a nie że to jest Firewire, po to ten cały wątek bo chciałem się dowiedzieć co to jest.
Bo Firewire to niby jest takie małe że pod lupą trzeba szukać...

Data: 2010-03-10 22:16:03
Autor: JoteR
dziwne zlacza (?)
"ktos2" napisał:

po to ten cały wątek bo chciałem się dowiedzieć co to jest.

A jaką odpowiedź przysłał Ci sprzedawca, do którego niewątpliwie napisałeś w pierwszej kolejności?

JoteR

Data: 2010-03-10 22:27:33
Autor: wirefree
dziwne zlacza (?)
ktos2 pisze:
[...]

Firewire jest malutkie 5x3mm wyglada calkiem inaczej niz RJ45 naprawde trudno je pomylic.

Data: 2010-03-10 23:05:06
Autor: Andrzej Lawa
dziwne zlacza (?)
ktos2 pisze:

[...]

Trollujesz czy na prawdę tak źle z tobą?

Data: 2010-03-10 23:18:47
Autor: GLaF
dziwne zlacza (?)
Dnia Wed, 10 Mar 2010 23:05:06 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

ktos2 pisze:

[...]

Ludzie, opanujcie się. Zdjęcie robione z takiej perspektywy, że naprawdę
można nie poznać że to RJ-45.

--
GLaF

dziwne zlacza (?)