dziwny problem z radeonem hd4850 (dlugie)

Data: 2010-04-08 12:15:54
Autor: marecki
dziwny problem z radeonem hd4850 (dlugie)
Witam,

Mam jakis dziwny problem z karta graficzna.
Caly zestaw wyglada tak:
Intel Q6600, MSI P45-NEO3-FR, 8GB RAM (4x2GB), zasilacz OCZ600W, Palit HD4850 512MB, 3xHDD 750GB, Vista x64 ultimate (zwany dalej zestaw1). Nic nie podkrecane.
Przez 1,5 roku dzialalo ok. Zaczelo sie od bluescreenow w losowym czasie (najczesciej atikmdag.sys) po pewnym czasie praktycznie zaraz po zalogowaniu sie zaczal sie system resetowac. W trybie awaryjnym natomiast dzialalo ok. Zmiany sterownikow nie pomagaly (jedynie po wywaleniu wszystkich sterownikow sie system uruchamial "normalnie")

Przelozylem karte do starego komputera (z win xp, zasilacz chiefteca 450W reszta chyba nieistotna - zwany dalej zestaw2), gdzie dzialalo ok. Przez prawie tydzien katowalem karte roznymi benchmarkami (futuremark, video card stability test) nowymi grami caly czas ok - zadnej zwiechy.
W miedzyczasie do zestawu1 wlozylem karte z zestawu2 (x1950), i wszystko dzialalo pieknie.

Znowu przelozylem 4850 do zestawu1 zainstalowalem sterowniki. O dziwo podzialalo bez problemow prawie tydzien (jezeli to ma znaczenie to komputera nie wylaczalem tylko hibernowalem - ze 2x).Do wczoraj.
Nagle sie komputer zawiesil. I juz sie wiecej nie chcial uruchomic (w czasie obrazku z postepem ladowania windowsa system sie resetuje). Odczekanie kilku godzin rowniez nic nie dalo. Reinstalacja sterownikow rowniez.
Co dziwne karta jakby sie "poklocila" z jednym monitorem po resecie (w sumie 2 sa podlaczone do zestawu1). Nie wazne do ktorego gniazda podlaczylem to jeden i ten sam monitor byl pozbawiony obrazu - czarny ekran - ale nie przechodzil w stan uspienia - tak jak to normalnie robi gdy komputer jest wylaczony). I to od razu po uruchomieniu komputera (czyli tutaj jakies ustawienia nie powinny miec znaczenia).

Znowu przelozylem karty. zestaw1 z x1950 dziala ok (oba monitory wyswietlaja obraz prawidlowo, brak restartow). zestaw2 z hd4850 tez dziala bezproblemowo- benchmarki, gry dzialaja.

Jakies pomysly gdzie szukac przyczyny? Czy to karta padla? Wyslalbym na gwarancje ale skoro tak dziwnie sie zachowuje to pewnie mi odesla z informacja ze wszystko dziala.

Data: 2010-04-08 08:54:20
Autor: MatJK
marecki <marecki@no-spam.pl> napisał(a):
[...]

Czy w momencie, gdy monitor pozostawał "czarny" słyszałeś standardowy beep po uruchomieniu? Coś mi podpowiada, że krzaczyć mogą moduły pamięci (4x 2GB), a więc proponuję od wykonania testu w programie Memtest - każdy moduł osobno, następnie wszystkie razem. Po uruchomieniu Memtest C, następnie 2,3,3,3

Data: 2010-04-08 17:04:15
Autor: marecki

Użytkownik " MatJK" <matjed@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hpk5js$dkq$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tak. (zaznaczam ze w czasie gdy byly podlaczone 2 monitory to tylko jeden z nich nie dzialal z 4850 niezaleznie od gniazda gdzie byl podlaczony, natomiast z 1950 dzialaja oba bez problemow)
Coś mi podpowiada, że krzaczyć mogą moduły pamięci (4x 2GB), a więc proponuję
od wykonania testu w programie Memtest - każdy moduł osobno, następnie
wszystkie razem. Po uruchomieniu Memtest C, następnie 2,3,3,3
Hmm, serio to pamieci moga tak absurdalnie gryzc sie z karta graf? Zanim poswiece tydzien na testowanie wolalbym sie upewnic :)

Data: 2010-04-08 15:45:43
Autor: Animka
W dniu 2010-04-08 17:04, marecki pisze:

> [...]
>  od wykonania testu w programie Memtest - każdy moduł osobno, następnie
>  wszystkie razem. Po uruchomieniu Memtest C, następnie 2,3,3,3

Trochę podpowiedzi może dać programik Everest. Zainstaluj sobie jak nie masz.

Poprzekładaj te pamięci w inne sloty, potestuj. Najpierw wsadź jedną i zobacz co się dzieje po zrestartowaniu komputera. I tak po kolei z każdą.

--
animka

Data: 2010-04-08 16:23:39
Autor: MatJK
> [...]

Hmm, serio to pamieci moga tak absurdalnie gryzc sie z karta graf? Zanim poswiece tydzien na testowanie wolalbym sie upewnic :)
Pamięć "nie gryzie" się z kartą graficzną, pamięć może być uszkodzona, a
wynikiem tego są te BSODy, które otrzymujesz. Test pamięci jest więc jak najbardziej wskazany.
Wspominałeś coś o sterownikach... GPU, a czy aktualizowałeś sterowniki płyty głównej? --

Data: 2010-04-08 20:40:54
Autor: marecki

Użytkownik " MatJK" <matjed@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hpkvub$g1n$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Pamięć "nie gryzie" się z kartą graficzną, pamięć może być uszkodzona, a
wynikiem tego są te BSODy, które otrzymujesz.
No ale wlasnie o to chodzi ze wyglada jakby sie gryzlo.
Z jedna karta graficzna dziala ok, z inna same zwiechy.
Ale karte graf. przelozylem do 3go kompa i tam tez powoduje zwiechy - nawet sie system nie uruchamia. Takze jestem kompletnie skolowany juz.

Test pamięci jest więc jak najbardziej wskazany.
Wspominałeś coś o sterownikach... GPU, a czy aktualizowałeś sterowniki płyty
głównej?
Ostatni raz pod koniec zeszlego roku jakos i dzialalo bezproblemowo przed jak i po upgrajdzie.

Data: 2010-04-08 22:20:22
Autor: BQB
dziwny problem z radeonem hd4850 (dlugie) OT
marecki pisze:

Ostatni raz pod koniec zeszlego roku jakos i dzialalo bezproblemowo przed jak i po upgrajdzie.

Jedna mała uwaga kolego, znacznie fajniej by było, gdybyś kasował to co niepotrzebne, bo jeszcze Moda na sukces z tego powstanie :P

Data: 2010-04-08 22:35:55
Autor: MatJK
> [...]

> głównej?
Ostatni raz pod koniec zeszlego roku jakos i dzialalo bezproblemowo przed jak i po upgrajdzie.

Kolego, mam dla Ciebie jeszcze jedną propozycję. Uruchom Live Linux CD i sprawdź, jak komputer będzie się zachowywał, tzn. czy
będzie pracował stabilnie. Dystrybucja dowolna np. Slax.

--

dziwny problem z radeonem hd4850 (dlugie)