d¼wiêk przestrzenny na 2 g³o¶nika ch

Data: 2010-05-01 17:28:29
Autor: Leszek
d¼wiêk przestrzenny na 2 g³o¶nika ch
Cze¶æ,

Nie mam warunków do wstawienia w pokoju zestawu g³o¶ników 5.1. Czy je¶li kupiê amplituner 5.1 obs³uguj±cy wszystkie najnowsze standardy d¼wiêku przestrzennego i pod³±czê do niego dwa dobre g³o¶niki to bêdê mia³ co¶ w rodzaju pseudo dolby na tych dwóch g³o¶nikach, czy zwyk³e stereo? Obecnie mam mikrowie¿ê JVC i wyczuwam ró¿nicê miêdzy odtwarzaniem ¼ród³a stereo a odtwarzaniem np. plików mkv z dolby na korzy¶æ mkv oczywi¶cie, ale i tak jestem bardzo niezadowolony z barwy d¼wiêku.

Pozdrawiam,
Leszek

Data: 2010-05-01 23:48:06
Autor: Tomasz £awniczak
d¼wiêk przestrzenny na 2 g³o¶ nikach
proponujê kupno zestawu opracowanego np przez Philipsa. Wiesza siê to pod/nad telewizorem, wygl±da jak listwa z g³o¶nikami. Tak naprawdê zawiera parê g³o¶ników w specjalnej konstrukcji która zapewnia co¶ na kszta³t d¼wiêku przestrzennego. D¼wiêk jest ca³kiem, ca³kiem. Proponujê przed kupnem pos³uchaæ. W porz±dnych sklepach mo¿na wykonaæ próby w domu.
Pozdrawiam
Tomek

Data: 2010-05-02 22:36:28
Autor: Adam Dybkowski
W dniu 2010-05-01 23:48, Tomasz £awniczak pisze:

[...]

Takie rozwi±zanie nazywa siê "sound bar" (ew. "sound projector") i produkuje je wiele firm. Daje rzeczywi¶cie przy ods³uchu lepsze wra¿enie przestrzenno¶ci ni¿ zwyk³y zestaw stereo. Najlepsze soundbary sk³adaj± siê nawet z kilkunastu! g³o¶ników, ale zwykle jest ich tylko kilka. To jakby zintegrowane w jeden obudowie wszystkie g³o¶niki systemu 5.0, wzbogacone w procesor DSP odpowiadaj±cy za w³a¶ciwe "udawanie" tylnych g³o¶ników. Wystarczy pod³±czyæ subwoofer. Czêsto na pok³adzie jest te¿ wzmacniacz oraz tuner FM a soundbar ma wiele ró¿nych wej¶æ d¼wiêku (jak amplituner). Jedne z lepszych w tym segmencie s± konstrukcje Yamahy - seria YSP:
http://www.yamaha.com/yec/soundprojectors/

--
Adam Dybkowski
               http://dybkowski.net/

Uwaga: przed wys³aniem do mnie maila usuñ cyfry z adresu.

Data: 2010-05-02 07:09:44
Autor: Sergiusz Rozanski
d¼wiêk przestrzenny na 2 g³o¶nikach
Dnia 01.05.2010 Leszek <leszek47usunto@poczta.onet.pl> napisa³/a:
Cze¶æ,

Nie mam warunków do wstawienia w pokoju zestawu g³o¶ników 5.1.

Efektowe g³o¶niki to nie musz± byæ olbrzymie kostki, tam siê za
wiele nie dzieje i g³ównie w pa¶mie nie wymagaj±cym wielkiego
niskotonowca. Zobacz np na starsze zestawy typu Sony Pascal
jakie maj± gabaryty. Jak tego nie zmie¶cisz to i stereo Ci siê
nie zmie¶ci.

[...]

Im wiêcej kasy wydasz tym bedziesz mia³ wiêksze wra¿enie ¿e wiêcej z ty³u
s³yszysz :) siebie oszukasz, ale byle pierdzawka z ty³u da 100x lepszy
efekt ni¿ te virtual dolby digital itd.

Spróbuj znale¶æ miejsce na te 2 efekty na tylniej ¶cianie i ju¿, du¿o nie
wymagaj±.

--
"A có¿ to za sens kupowaæ samochód, ¿eby je¼dziæ po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedzia³ek zaczyna siê w sobotê.

Data: 2010-05-03 09:39:42
Autor: sbst
d¼wiêk przestrzenny na 2 g³o¶nikach

U¿ytkownik "Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@sergiusz.com> napisa³

w pe³ni siê zgadzam

prawdziwych g³o¶nikow nicnie zastapi - soundbary oczywiscie pomagaj±, ale to nie to samo

i satelitki to tylko czesto male mikruski, mozna je tez rozprowadzic radiowo, wiec nie zawsze trzeba kuc sciany czy podlogi, zeby je pociagnac

i nie zastapi tego zaden inny wynalazek

Data: 2010-05-03 15:43:49
Autor: AW
W dniu 2010-05-03 09:39, sbst pisze:

i satelitki to tylko czesto male mikruski, mozna je tez rozprowadzic
radiowo, wiec nie zawsze trzeba kuc sciany czy podlogi, zeby je pociagnac

A zasilane bêd± jak? Promieniowaniem kosmicznym?

AW

Data: 2010-05-03 19:00:58
Autor: Leszek
sbst pisze:

[...]

Mam tak± sytuacjê, ¿e ogl±dam z ³ó¿ka, którego oparcie jest na jednej ¶cianie przy rogu, a telewizor jest pod k±tem, po ¶rodku przeciwleg³ej ¶ciany. Nie mam nad g³ow± ¿adnych pó³ek, wiêc ciê¿ko by³oby tam co¶ zamontowaæ, a nawet je¶li p³askie bym przywierci³ do ¶ciany, to by³yby tu¿ przy uszach i nie tworzy³yby prostok±ta z przednimi. Soudbar nie zmie¶ci mi siê, bo mam dzielon± szafkê RTV, a telewizor czêsto obracam.

Czy wszystkie nowe amplitunery 5.1 (takie za 800-1000 z³) maj± tê funkcjê 'virtual dolby' do dwóch g³o¶ników? Co by¶cie polecili (amplituner plus ³adnie brzmi±ce g³o¶niki do pokoju 12 m2)?

Dziêki,

Data: 2010-05-04 01:51:41
Autor: Moltisanti
d¼wiêk przestrzenny na 2 g³o¶nikach

U¿ytkownik "Leszek" :

Czy wszystkie nowe amplitunery 5.1 (takie za 800-1000 z³) maj± tê funkcjê 'virtual dolby' do dwóch g³o¶ników? Co by¶cie polecili (amplituner plus ³adnie brzmi±ce g³o¶niki do pokoju 12 m2)?

Skup sie na stereo, da Ci to o niebo lepszy dzwiek jak to co
chcesz uzyskac z pary glosnikow przy zastosowaniu ulepszaczy z tanich ampli.
Efekt oczywiscie jakis bedzie, ale bardzo marny, zyskasz marna scene za to stracisz
krystalicznosc  stereo.
Samo w sobie "stereo" - czyli bez ingerencji ulepszaczy z tanich ampli do KD dla wielu kinomaniakow brzmi
wrecz rewelacyjnie, jest duzo zwolennikow sciezki  wielokanalowej
wlasnie na systemie stereo. Dlatego nie cudowalbym z tanim ampli 5.1 tylko
po to aby uzyskac cokolwiek wiecej z pary glosnikow.
Sam jestem zwolenikiem pelnego systemu 5.1, ale sluchalem na ampli stereo
dobrej pary glosnikow z downmixowanej(5.1)  sciezki do 2.0 i brzmi to o wiele
lepiej jak tanie badziewie 5.1

Kup ampli stereo za 1000 do pary glosnikow, a zmiazdzy to ampli do KD w tej samej
cenie ktore bedzie symulowac cokolwiek.
Najlepiej oczywiscie zlozyc cos lepszego na pelnym 5.1 ale jak nie ma warunkow to
tylko jak powyzej. (sprawdzone na wielu systemach)

M.

Data: 2010-05-04 17:51:36
Autor: Leszek
d¼wiêk przestrzenny na 2 g³o¶ nikach

Rozwa¿am taki zestaw (jednak ampli 5.1, ¿eby mieæ to pseudo dolby i wej¶cia cyfrowe):

ampli Onkyo TX-SR308

Ilo¶æ kana³ów: 5
Moc wyj¶ciowa (1 kHz / 6 Ohm, 1 kana³ wysterowany) / kana³: 100 W
Moc dynamiczna:
- (3 Ohm, Front): 160 W
- (4 Ohm, Front): 125 W
- (8 Ohm, Front): 85 W
THD: 0.08% (1kHz, 1W)
Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 50 kHz /+1 dB, - 3dB
Stosunek sygna³ / szum: 100 dB
Transformator H.C.P.S.
Obwód: Optimum Gain Volume - bardzo niski poziom szumów przy cichym s³uchaniu
Technologia Jitter-Cleaning

g³o¶niki Wharfedale Diamond 9.1

# Moc - 20-100W
# Nominalna oporno¶æ - 6 Ohm
# Skuteczno¶æ - 86dB
# Zakres czêstotliwo¶ci - 50Hz-24kHz @ -6dB
# Zwrotnica - 2.3kHz
# Frequency Fb - 50Hz

Czy to bêdzie ze sob± dobrze wspó³pracowa³o? Czy parametry s± zgodne?

Proszê o opinie.

Data: 2010-05-04 20:48:01
Autor: Leszek
d¼wiêk przestrzenny na 2 g³o¶ nikach
Dopiszê jeszcze, ¿e g³o¶niki nie mog± byæ wy¿sze ni¿ 32 cm, a zastosowania:

telewizja cyfrowa w du¿ej mierze z dolby - 40 %
seriale w divxach ( - 30 %
filmy w mkv z sieciowego odtwarzacza multimedialnego - 20%
gry z kompa - <10%

Dziêkujê za odzew,

Data: 2010-06-11 09:58:17
Autor: Leszek
d¼wiêk przestrzenny na 2 g³o¶nikach
Moltisanti pisze:
Skup sie na stereo...

Za Wasz± rad± zakupi³em amplituner stereo Yamaha RX-497 i do niego parê g³o¶ników Wharfdale Diamond 9.1 oraz porz±dne okablowanie - jestem mega zadowolony z jako¶ci d¼wiêku w filmach mkv i z kana³ów HD oraz muzyki w formacie flac. Natomiast jako¶æ radia internetowego z dekodera N-ki jest s³absza, ni¿ siê spodziewa³em.
Dziêki za zniechêcenie mnie do ampli 5.1,
Mo¿ecie poleciæ jakie¶ DVD bardzo dobrze graj±ce muzykê z p³yt CD po³±czone z TV i ampli po chinchach? (nie mam ju¿ wolnego HDMI)

Pozdro,

Data: 2010-06-11 12:32:46
Autor: ApanasBudriszko
W dniu 2010-06-11 09:58, Leszek pisze:

Mo¿ecie poleciæ jakie¶ DVD bardzo dobrze graj±ce muzykê z p³yt CD
po³±czone z TV i ampli po chinchach? (nie mam ju¿ wolnego HDMI)

Marne szanse na dvd dobrze graj±ce muzykê - nie wiem czy co¶ poni¿ej 1000 z³ znajdziesz, ja mia³em w rekach tylko jeden odtwarzacz dvd, który dobrze brzmia³ - dawno temu by³ to Harman-kardon dvd-21, odpu¶ci³em ...

teraz sporadycznie s³ucham muzyki z dvd samsunga hd-950 ale przede wszystkim dla tego ¿e ma DVD-audio i SACD

Data: 2010-06-11 18:22:25
Autor: Leszek
ApanasBudriszko pisze:
[...]

Rozumiem, ¿e Blu-Raye te¿ kiepsko odtwarzaj± p³yty CD?

Data: 2010-06-11 22:16:13
Autor: Adam Dybkowski
d¼wiêk przestrzenny na 2 g³o¶nikach
W dniu 2010-06-11 18:22 Leszek napisa³(a):

[...]

Wszystko jak zwykle zale¿y od klasy sprzêtu - mówimy tu oczywi¶cie o jako¶ci d¼wiêku wychodz±cego analogowo z odtwarzacza. Inaczej bêdzie gra³ bud¿etowy BD za 400 z³, a inaczej Onkyo za 4k.

Data: 2010-06-11 22:58:39
Autor: Leszek
Adam Dybkowski pisze:

Wszystko jak zwykle zale¿y od klasy sprzêtu - mówimy tu oczywi¶cie o jako¶ci d¼wiêku wychodz±cego analogowo z odtwarzacza. Inaczej bêdzie gra³ bud¿etowy BD za 400 z³, a inaczej Onkyo za 4k.

Poczyta³em o Panasonicu DMP-BD60 za 500 z³. Ma bardzo dobre opnie na forach, a zaraz po wprowadzeniu na rynek kosztowa³ ponad 2 tys, wiêc mo¿e siê nada równie¿ do p³yt CD? :-)

Data: 2010-06-11 22:14:52
Autor: Adam Dybkowski
d¼wiêk przestrzenny na 2 g³o¶nikach
W dniu 2010-06-11 09:58 Leszek napisa³(a):

Mo¿ecie poleciæ jakie¶ DVD bardzo dobrze graj±ce muzykê z p³yt CD
po³±czone z TV i ampli po chinchach? (nie mam ju¿ wolnego HDMI)

A nie masz wolnego wej¶cia optycznego w tej jamaszce?
W amplitunerach stereo takie rzeczy siê spotyka przecie¿.

Data: 2010-06-11 22:40:48
Autor: Leszek
Adam Dybkowski pisze:
[...]

Ten ampli nie ma optyka. Z tego co siê orientowa³em, optyki w stereo to wielka rzadko¶æ.

Data: 2010-06-12 01:53:29
Autor: Adam Dybkowski
d¼wiêk przestrzenny na 2 g³o¶nikach
W dniu 2010-06-11 22:40 Leszek napisa³(a):

[...]

No to rzeczywi¶cie musisz skupiæ siê bardziej na odtwarzaczu.
Je¿eli masz amplituner stereo - to mo¿e i odtwarzacz CD bêdzie tu na miejscu? Obecnie za wysokie modele Yamahy (kosztuj±ce sporo jeszcze kilka lat temu) licz± sobie naprawdê ¶mieszne pieni±dze. No i bêdzie Ci pasowaæ wygl±dem do amplitunera. A p³ytê CD odtworzy o niebo lepiej ni¿ wspó³czesny super-duper DVD czy BD za te same pieni±dze. Zreszt± przejrzyj np. numery Audio-Video sprzed kilku lat (10?) i zobacz, co w tamtym czasie brylowa³o w testach.