e-deklaracje

Data: 2011-02-01 21:17:32
Autor: grzegorz
e-deklaracje
Dzwoniłem do swojego US, ale jak to bywa,
w zależności gdzie się dodzwoniłem, to taką dostałem odpowiedz - każda inna.

W tym roku pierwszy raz chcę rozliczyć się elektronicznie.
Rozliczam PIT-36 - umowa o prace + DG + ĹĽona.

Chciałem użyć programu e-deklaracje, ale jak dobrze w nim widzę
to można wysłać PIT tylko bez podpisu elektronicznego.

Jak to siÄ™ ma do prowadzonej prze ze mnie DG.
Czy mogę skorzystać z tego programu bez podpisu, czy kategorycznie nie
i powinienem wypełnić taki PIT w PDF ściągniętym ze strony systemu?

De facto w czystych PDFach przy otwieraniu pojawia siÄ™
okienko i zapytaniem czy chcemy użyć e-podpisu czy nie.

Z góry dziękuję.

--
grzegorz

Data: 2011-02-01 21:41:10
Autor: 'Tom N'
e-deklaracje
grzegorz w <news:4d486a56$1news.home.net.pl>:

Dzwoniłem do swojego US, ale jak to bywa,
w zależno¶ci gdzie się dodzwoniłem, to tak± dostałem odpowiedz - każda inna.

Spodziewasz się tu jakie¶ nowej? ;P

W tym roku pierwszy raz chcę rozliczyć się elektronicznie.
Rozliczam PIT-36 - umowa o prace + DG + żona.

Powodzenia.

Chciałem użyć programu e-deklaracje, ale jak dobrze w nim widzę
to można wysłać PIT tylko bez podpisu elektronicznego.

¬le widzisz:
"Instrukcja wypełniania interaktywnych formularzy służ±cych do składania deklaracji PIT-16A, PIT-19A zeznań PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39 oraz wniosku PIT-16 w roku 2011 oraz podpisywania ich podpisem elektronicznym nieweryfikowanym za pomoc± ważnego kwalifikowanego certyfikatu i przesyłania do systemu e-Deklaracje"

Jest podpis...

Jak to się ma do prowadzonej prze ze mnie DG.

Zależy, czy sprzedajesz urz±dzenia do podpisywania kwalifikowanego -- wtedy MF robi Ci na zło¶ć ;P

Czy mogę skorzystać z tego programu bez podpisu

Juz ustalili¶my, ze podpis jest.

De facto w czystych PDFach przy otwieraniu pojawia się
okienko i zapytaniem czy chcemy użyć e-podpisu czy nie.

To użyj.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-02-01 22:01:17
Autor: grzegorz
e-deklaracje
W dniu 2011-02-01 21:41, 'Tom N' pisze:
De facto w czystych PDFach przy otwieraniu pojawia siÄ™
okienko i zapytaniem czy chcemy użyć e-podpisu czy nie.

To uĹĽyj.

....wyczerpujÄ…co.

Gdzie jest ten podpis?
W PDFie otwieranym w e-deklaracjach nie ma "Podpisz i wyślij" tylko "Wyślij"
Autoryzacja jest w postaci podania dochodu z poprzednich lat.

"Najnowsza wersja 3.0.5 aplikacji e-Deklaracje Desktop służy jako narzędzie wspierające korzystanie z formularzy interaktywnych w zakresie PIT-16, PIT-16A, PIT-16Z, PIT-19A, PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39 bez podpisu kwalifikowanego"

--
grzegorz

Data: 2011-02-01 23:09:31
Autor: 'Tom N'
e-deklaracje
grzegorz w <news:4d487496$1news.home.net.pl>:

W dniu 2011-02-01 21:41, 'Tom N' pisze:
De facto w czystych PDFach przy otwieraniu pojawia się
okienko i zapytaniem czy chcemy użyć e-podpisu czy nie.
To użyj.

...wyczerpuj±co.

Gdzie jest ten podpis?

Było nie wycinać cytatu z instrukcji...
Ale proszę, powtórzę Ci:
[...]

Nie, żeby złożyć PIT do US przez e-deklaracje nie musisz się autoryzować,
masz się uwierzytelnić (podpisać)

"Najnowsza wersja 3.0.5 aplikacji e-Deklaracje Desktop służy jako narzędzie wspieraj±ce korzystanie z formularzy interaktywnych w zakresie PIT-16, PIT-16A, PIT-16Z, PIT-19A, PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39 bez podpisu kwalifikowanego"

Toż pisałem, że je¶li z jakiego¶ powodu potrzebujesz podpisu
kwalifikowanego, to użyj "czystych" pedeefów, tylko czy one na pewno s±
/czyste/?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-02-01 23:17:31
Autor: grzegorz
e-deklaracje
W dniu 2011-02-01 23:09, 'Tom N' pisze:
>  "Najnowsza wersja 3.0.5 aplikacji e-Deklaracje Desktop sĹ‚uĹĽy jako
>  narzÄ™dzie wspierajÄ…ce korzystanie z formularzy interaktywnych w zakresie
>  PIT-16, PIT-16A, PIT-16Z, PIT-19A, PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37,
>  PIT-38, PIT-39 bez podpisu kwalifikowanego"
Toż pisałem, że jeśli z jakiegoś powodu potrzebujesz podpisu
kwalifikowanego, to uĹĽyj "czystych" pedeefĂłw, tylko czy one na pewno sÄ…
/czyste/?

No i właśnie o to mi chodziło. "Czyste" w cudzysłowiu.
A czy czasem nie ma wymogu składania deklaracji
z podpisem kwalifikowanym przy prowadzeniu DG?

--
grzegorz

Data: 2011-02-01 23:35:28
Autor: 'Tom N'
e-deklaracje
grzegorz w <news:4d488675$1news.home.net.pl>:

A czy czasem nie ma wymogu składania deklaracji
z podpisem kwalifikowanym przy prowadzeniu DG?

Wreszcie wydusiłe¶ z siebie ;P

Odpowiem tak: ja nie słyszałem o takowym, ba w zeszłym roku złożyłem
podpisuj±c kwot± za 2008 i nawet zwrot dostałem, ale rezerwę na odsetki i
karę zrobiłem -- zadowolony z odpowiedzi? ;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-02-02 06:44:27
Autor: grzegorz
e-deklaracje
W dniu 2011-02-01 23:35, 'Tom N' pisze:
Odpowiem tak: ja nie słyszałem o takowym, ba w zeszłym roku złożyłem
podpisując kwotą za 2008 i nawet zwrot dostałem, ale rezerwę na odsetki i
karę zrobiłem -- zadowolony z odpowiedzi? ;-)

:)
już postanowione, wypełnię oddzielnie PITa,
bez programu e-deklaracje, podobnie jak VAT7.

--
grzegorz

e-deklaracje