e-recepty i PESEL

Data: 2021-04-16 17:57:11
Autor: Big Jack
e-recepty i PESEL
Ja wiadomo, recepty mają teraz postać elektroniczną, z której pacjent dostaje czterocyfrowy kod YYYY podawany w aptece w czasie jej realizacji. Dodatkowo trzeba podać nr PESEL, a ten ma budowę RRMMDDXXXXX. IMHO, nie ma potrzeby podawania całego nr, bo nie ma możliwości żeby osoby urodzone tego samego dnia miały taką samą część XXXXX PESEL-u. Uniemożliwiłoby to też poznanie przez osoby postronne z kolejki do okienka całego nr lub chociażby tylko daty urodzenia. I zastanawiam się, czy cały ten system e-recept jest tak skonstruowany że uniemożliwia istnienie więcej niż jednego zestawu YYYY + XXXXX? Bo niemal na pewno dla różnych dat urodzenia mogą istnieć takie same części XXXXX nr PESEL. A może podawanie tego PESEL jest trochę na wyrost i ma ułatwić zadawanie pytań magistrowi i odpowiadanie pacjentowi? W końcu prościej zapytać "proszę podać nr PESEL" niż "proszę podać pięć ostatnich cyfr nr PESEL" A i pacjent też może lepiej ogarniać cały nr niż jego część nie będącą skrótem jego daty urodzenia. Ma ktoś wiedzę jak to jest? Ale nie wiem czy coś się w tej sprawie nie zmienia, bo realizując dzisiaj swoją receptę, po podaniu kodu w pierwszej kolejności zostałem zapytany o nazwisko. Nie wiem czy coś tam nie zadziałało, bo pani magister powiedziała: "poproszę jednak PESEL"

--
Big Jack

Data: 2021-04-16 18:30:42
Autor: Krzysztof kw1618
e-recepty i PESEL
W dniu 2021.04.16 o 17:57, Big Jack pisze:
[...]

Na stronie https://www.cez.gov.pl jest dużo instrukcji w formacie pdf, gdzie po zapoznaniu się można łatwo dojść jak działają te wymyślone systemy. Są opisy programu dla lekarza, dla aptekarza i innych. Dla fascynatów to interesująca lektura.

Z tego co pamiętam, to wyświetlenie recepty w aptece możliwe jest na sposoby:
- para liczb PESEL + kod (brak dopasowania, nie wyświetli recepty)
- numer recepty (można zeskanować kod kreskowy lub z palca wpisać)

nie wiem, czy aptekarz ma udostępnioną możliwośc wyszukiwania recepty po nazwisku, szczerze wątpię.
Natomiast na pewno ma podgląd do zrealizowanych recept w swojej aptece, więc wtedy może ma możliwośc znalezienia po nazwisku.
Zwróć też uwagę, ze jak pacjent zaloguje się do pacjent.gov.pl to może upoważnić aptekarza do wglądu w swoje konto, co daje mu mozliwośc przeglądania recept pacjenta wystawionych i zrealizowanych.

Data: 2021-04-16 20:32:30
Autor: Michal Jankowski
e-recepty i PESEL
W dniu 16.04.2021 o 18:30, Krzysztof kw1618 pisze:
[...]

Ja zawsze drukuję receptę i aptekarz sobie skanuje. Szybko i bez czytania peseli na głos.

   MJ

Data: 2021-04-17 11:00:38
Autor: cyklista
e-recepty i PESEL
Michal Jankowski pisze:
  przeglądania recept pacjenta wystawionych i zrealizowanych.

Ja zawsze drukuję receptę i aptekarz sobie skanuje. Szybko i bez czytania peseli na głos.

   MJ

Jak ktoś ma problem z czytaniem na głos swojego peselu to najlepsze wyjście
można też na kartce napisać kod recepty i pesel i podać nie mówiąc ani słowa itd itp

Oficjalnie to kod i pesel jest parą numerów do zobaczenia recepty w aptece (to że ktos może po nazwisku zobaczyć to tylko w przypadku jak ma w bazie nazwisko skojarzone z peselem)

--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

Data: 2021-04-19 11:24:12
Autor: Olin
e-recepty i PESEL
Dnia Fri, 16 Apr 2021 20:32:30 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

Ja zawsze drukuję receptę i aptekarz sobie skanuje. Szybko i bez czytania peseli na głos.

Maniakalnie oszczędzam papier. Czy próbowałeś dać do skanowania ekran
smartfona?

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Nikołaj Gogol

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-04-19 15:28:32
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6079d83f$0$556$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No ale duzo osob ma te sama date urodzenia.

[...]

Pewnie nie, bo po co.
Zalozenie bylo, ze pesel caly i kod dostepu.

[...]

Ciekawe, ale z samego kodu raczej nic nie wyniknie.
Chyba ze wyswietlaja sie jej wszystkie recepty z tym kodem ... raczej duzo.

nie wiem, czy aptekarz ma udostępnioną możliwośc wyszukiwania recepty po nazwisku, szczerze wątpię.

Raczej nie.

Natomist na pewno ma podgląd do zrealizowanych recept w swojej aptece, więc wtedy może ma możliwośc znalezienia po nazwisku.

Ale to chyba starej.

Ja zawsze drukuję receptę i aptekarz sobie skanuje. Szybko i bez czytania peseli na głos.

A jak sie drukuje ?

Kod i pesel mozna sobie spisac lub wydrukowac na karteczce, i podac, bez mowienia.

J.

Data: 2021-04-19 15:59:59
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL

[...]

Kpisz? Ty wiesz ile jest recept w obiegu...?

--
Pozdrawia... Budzik
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2021-04-19 19:28:59
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAD11B34E9B410budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Zakladam, ze dosc duzo. Milion ?
Wiec po wpisaniu kodu bylaby z grubsza setka - troche duzo, aby przegladac.

Zakladajac, ze komus nie przeszkadza takie przegladanie.
A pewnie przeszkadza ... wiec nie - obywatel ma podac kod i pesel.

Tym niemniej ... jakos prosila go pani o nazwisko.
Mnie zawsze o pesel.

J.

Data: 2021-04-20 09:59:57
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL

[...]

Napisałes coś debilnego.
zwrociłem ci uwage ze to debilizm.
A ty zamiast sprawdzic, to nadal popisujesz sie debilnoscia, brnac w ta debilna teze?

Przez pół roku wystawiono 275 mln e-recept dla 25 mln pacjentów - to tyłuł z pierwszego linka w googlu - wyszukiwanie - 7 sekund.
A teraz wez pod uwage ze czesc recept ma waznosc roku.

Zakladajac, ze komus nie przeszkadza takie przegladanie.
A pewnie przeszkadza ... wiec nie - obywatel ma podac kod i pesel.

No dziwne by było gdyby farmaceuta mogł sobie przegladac wszystkie recepty w systemie.

Tym niemniej ... jakos prosila go pani o nazwisko.
Mnie zawsze o pesel.

Bo byc moze był jej stałym pacjentem i nazwisko wraz z peselem jest w bazie apteki?

--
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

Data: 2021-04-20 13:46:59
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAD127726AA423budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Ale nie zwrociles uwagi, ze ja to tez kwestionowalem.
Nawet setka to troche duzo.

[...]

A wiele innych realizowanych jest w 3 dni ?
Co nam daje rzedu miliona "aktywnych", no - raczej kilka mln.

[...]

Tylko takie, do ktorych zna kod !.

A ze kod krotki, to moglby sobie wpisac kilka losowych :-)

Tym niemniej ... jakos prosila go pani o nazwisko.
Mnie zawsze o pesel.

Bo byc moze był jej stałym pacjentem i nazwisko wraz z peselem jest w
bazie apteki?

Moze, choc czy to nie jest troche wbrew RODO?
Minimum danych wolno.

a na stalych klientow .. moze wystarczy data urodzenia ?

J.

Data: 2021-04-20 15:59:56
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL

[...]

Zwróciłem uwage.
Ale imo prawidłowe zalozenia to tez wazna rzecz bo za chwile przyjdzie nastepny i powie: nie, przeciez 100 to nie tak duzo...

[...]

No raczej minimum kilkanascie...

[...]

Wczesniej była rozmowa o wyswietlaniu sie recept po wpisaniu kodu...

Nie wystarczy.

--
Pozdrawia... Budzik
"Obdarowany mówi dziękuję,

Data: 2021-04-20 18:42:58
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAD12AFB1E149Ebudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Bo tez i nie tak duzo. Szczegolnie jakby tak wpisac pierwsza litere nazwiska lub dwie.

[...]

te 275 to tak ponizej miliona dziennie.
Jak zostanie kupiona od razu - to znika.

Wiec ile jest tak "na dluzej" ?

[...]

No i kod wpisuje, wiec zna :-)

[...]

tych stalych klientow apteki nie ma przeciez tak duzo.
Wiec data urodzenia wybiera nam kilkadziesiat, z kodem to juz mala szansza na recepty dwoch osob.

J.

Data: 2021-04-20 19:59:56
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL

No raczej minimum kilkanascie...

te 275 to tak ponizej miliona dziennie.
Jak zostanie kupiona od razu - to znika.

Wiec ile jest tak "na dluzej" ?

Jezeli 275mln recept na pol roku to jest ponizej miliona dziennie to ja sie poddaje.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

Data: 2021-04-21 12:31:15
Autor: Olin
e-recepty i PESEL
Dnia 20 Apr 2021 19:59:56 GMT, Budzik napisał(a):

Jezeli 275mln recept na pol roku to jest ponizej miliona dziennie to ja sie poddaje.

Na Jowiszu bez problemu, bo tam rok trwa 4333 dni.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Różańca"
Matka Boża do s. Łucji

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-04-21 14:18:08
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAD12DD24E2315budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

ponizej miliona wystawianych dziennie.

A jak obywatel od  lekarza pojdzie do apteki i leki kupi, to recepta znika z systemu w ciagu minut czy godzin i sie wiecej nie wyswietla.

J.

Data: 2021-04-21 16:59:53
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL

[...]

A te pozostałe skąd się biorą?

A jak obywatel od  lekarza pojdzie do apteki i leki kupi, to recepta znika z systemu w ciagu minut czy godzin i sie wiecej nie wyswietla.

A jak realizuje je przez miesiac, dwa albo i 12 to wisza i wisza...

--
Pozdrawia... Budzik
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

Data: 2021-04-21 23:07:06
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL

Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAD13BDFF4DC1Bbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

No jak to skad - z innych dni.

A jak obywatel od  lekarza pojdzie do apteki i leki kupi, to recepta
znika z systemu w ciagu minut czy godzin i sie wiecej nie wyswietla.

A jak realizuje je przez miesiac, dwa albo i 12 to wisza i wisza...

Owszem, tylko ile recept jest wystawianych na rok, ile na 3 miesiace, ile choc na 2 tygodnie ?

no dobra - takich na kilka tygodni to sporo, bo sporo ludzi bierze leki regularnie, dostana recepte na 3 miesiace, wykupic nie musza od razu, bo maja zapas.
Niektorzy moze sobie nawet te zakupy rozloza na kilka - czy to z braku gotowki, czy z troski o terminy przydatnosci.

J.

Data: 2021-04-22 15:59:51
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL

[...]

JF, zastanów sie prosze co ty pierdolisz.
Masz 275mln na 180dni.
W jaki sposób wychodzi ci ponizej miliona dziennie srednio?
Bo ja juz nie mam siły...

[...]

Nie mam pojecia.

[...]

Dokładnie tak. Zaskakujaco duzo ludzi realizuje recepty stopniowo zamiast wykupic na raz i miec zapas w domu.

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

Data: 2021-04-23 09:05:51
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAD14B576D78A2budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Ok, umknelo mi "pol" roku.

Ale ale ...
https://www.gov.pl/web/zdrowie/pol-roku-elektronicznej-recepty-w-polsce

275 czy 207 mln ?

"W ostatnim półroczu pacjenci realizowali e-recepty średnio w ciągu 5 dni od wystawienia, tu również widoczna jest zmiana, w kolejnych miesiącach czas ten ulegał skróceniu.
W styczniu było to ponad 7 dni, a w czerwcu już niecałe 2 dni. "

Czyli tych recept aktywnych jest ... 2-3 mln ?

[...]

Czy tak duzo ... no coz, IMO - dwie sprawy moga za tym przemawiac:
-bieda
-dbalosc terminy przydatnosci ... raczej nieuzasadniona, bo chyba niewiele lekow jest takich krotkich.

J.

Data: 2021-04-21 22:44:03
Autor: Animka
e-recepty i PESEL
W dniu 2021-04-21 o 14:18, J.F. pisze:
[...]

Jeśli nie wykupi wszystkiego z recepty (zodtawi na później) to recepta nie zniknie. Warunek: Trzeba kupić w tej samej aptece.

--
animka

Data: 2021-04-21 23:09:53
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s5q35t$1mbb$1@gioia.aioe.org...
[...]

Owszem.

Warunek: Trzeba kupić w tej samej aptece.

Dlaczego taki warunek?
Przeciez dokupic mozesz w dowolnej innej.

Co wtedy aptekarz widzi to nie wiem - czy tylko pozostale pozycje, czy wszystkie i informacje ile jeszcze pozostalo do zakupu.

J.

Data: 2021-04-22 07:51:31
Autor: cyklista
e-recepty i PESEL
J.F. pisze:
[...]

Jak masz pod danym kodem zapisane 5 leków to kazdy możesz wybrac w innej aptece.
Jak masz zapisane 5 op jednego leku i wybrałeś jeden w aptece to pozostałe 4 op. musisz wybrać w tej samej aptece.
Apteka widzi tylko to co nie zostało wydane ani napoczęte , oraz to co sama realizowała.

--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

Data: 2021-04-23 22:36:17
Autor: Animka
e-recepty i PESEL
W dniu 2021-04-22 o 07:51, cyklista pisze:
J.F. pisze:
[...]

No i wszystko jasne :-)

--
animka

Data: 2021-04-22 15:59:51
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL

[...]

Znowu nie wiesz a pierdolisz?
Tak jest skonstruowany system. Ze nielogiczne. Oczywiście. Ze głupio? Jasne.
Ale jezeli dany lek z recepty wykupiłes w niepełnej wysokosci w aptece A to dokonczyc realizacje mozesz tylko w aptece A.
Ale ztcw jezeli na recepcie masz 2 leki to mozesz jeden realizowac w aptece A a drugi w aptece B.
Przy czym znów: jezeli masz np 10 opakowan a wykupiłes 1 to pozostałe 9 juz tylko w tej aptece w której wykupiłes pierwsze opakowanie.

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

Data: 2021-04-23 09:11:18
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAD14B5DE790E8budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Ale na podstawie tej dyskusji, z mojego punktu widzenia ... niemal bez znaczenia.

Ale jezeli dany lek z recepty wykupiłes w niepełnej wysokosci w aptece
A to dokonczyc realizacje mozesz tylko w aptece A.

A inna apteka po wpisaniu kod i pesel:
-tych rozpoczetych pozycji w ogole nie zobaczy,
-zobaczy, ale sprzedac nie bedzie mogla.

Bo jesli to pierwsze ... no to lista krotsza.
A jesli drugie ... wydluza tylko jesli klienci tak kupuja, i to raczej dlugoterrminowo.

Ale ztcw jezeli na recepcie masz 2 leki to mozesz jeden realizowac w
aptece A a drugi w aptece B.

Tak jest, tak kupowalem.

Przy czym znów: jezeli masz np 10 opakowan a wykupiłes 1 to pozostałe 9
juz tylko w tej aptece w której wykupiłes pierwsze opakowanie.

Skoro tak piszecie ... moze i tak.

J.

Data: 2021-04-25 08:59:45
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL

[...]

Jezeli cos jest bez znaczenia a mimo to o tym piszesz, w dodatku piepszac głupoty to nie dziw sie ze trzeba tego głupoty prostować i ze ja to robię.

--
Pozdrawia... Budzik
"To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

Data: 2021-04-25 11:47:37
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAD1767E9977D3budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Ok, prostuj.

Chodzilo nam chyba jednak o to, ile tych recept by sie wyswietlilo po podaniu samego kodu.
Choc jakos watpie, zeby sie cokolwiek pokazalo ... i moze to by nalezalo najpierw sprostowac.

A normalne jest, ze w aptece czegos nie ma i wykupuje reszte recepty w innej.
No ale to calymi pozycjami.

I mialem akurat przypadek, gdy zabraklo czesci, ale to dokupilem w tej samej aptece.
Swoja droga - nie ostrzegli mnie wtedy, ze musze dokupic wlasnie w tej jednej.

J.

Data: 2021-04-25 13:59:44
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL

[...]

To ci mowiłem od samego poczatku ze nic sie nie wyswietla.

Choc jakos watpie, zeby sie cokolwiek pokazalo ... i moze to by nalezalo najpierw sprostowac.

No przeciez od samego poczatku bylo to jasne.
To ty brnałes w wersje ze sie pokazuje i ze mogłoby sie pokazywac bo nie ma tego duzo.
Ja ci pisałem dlaczego nie moga sie pokazywać i ze nawet jakby sie pokazywały to byłoby tego za duzo zeby to przegladac.

A normalne jest, ze w aptece czegos nie ma i wykupuje reszte
recepty w innej.
No ale to calymi pozycjami.

IMO skoro juz sie buduje taki system to powinna być mozliwośc wykupienia dokładnie tego co chcesz w dokładnie tej aptece co chcesz, chocby to było 12 opakowac tego samego leku w 12 roznych aptekach.

[...]

"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"
kpt. Bertorelli/Dzielna Armia Włoska/Allo, Allo

Data: 2021-04-25 16:57:31
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAD17A10835086budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Chodzilo nam chyba jednak o to, ile tych recept by sie wyswietlilo
po podaniu samego kodu.

To ci mowiłem od samego poczatku ze nic sie nie wyswietla.

No ale czytales:
"realizując dzisiaj swoją receptę, po podaniu kodu w pierwszej kolejności
zostałem zapytany o nazwisko. Nie wiem czy coś tam nie zadziałało, bo
pani magister powiedziała: "poproszę jednak PESEL""

Zmyslil sobie ?

Ja tak jeszcze nie mialem - zawsze pytali o pesel.

[...]

A ja strzelilem, ze milion dziennie, co daje nam setke po podaniu kodu.
Nie tak znow duzo.
Szczegolnie, ze latwiej wpisac np 2 litery nazwiska, niz caly pesel.
A jak jeszcze ludzie wykupuja 90% recept w pol godziny od wystawienia, to nawet nie setka.

Ale to by bylo przy zalozeniu, ze wystarczy podac sam kod i zobaczy sie recepty.
A w to watpie - nie w czasach ODO.

[...]

No ale po co - chcesz chory latac po 12 aptekach?

Potrzebna jest niewatpliwie realizacja czesciowa recepty, bo czesto "nie ma".
Troche dziwne, ze nie mozna tak samo czesciowo zrealizowanych pozycji.
Ale to wy piszecie, ze tak sie nie da, ja wyrazalem zdziwienie :-P

Mieli jakis problem z rozliczaniem aptek przy podzielonych pozycjach ?

J.

Data: 2021-04-25 15:59:44
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL

[...]

Podałem ci jedyne mozliwe wytłumaczenie takiej sytuacji - pani znala pacjenta i myslała ze ma moze zapisany pesel w bazie.
Albo pacjent po prostu coś zle zrozumiał.

[...]

RODO to jest jedno z przeciwskazań.
Ale sa tez inne jak np uczciwośc w handlu, konkurencja.
Mysle ze zaczełoby sie przegladanie recept, podkupywanie pacjentów etc.
Nie takie rzeczy widziałem w handlu

[...]

Ja? Nie mam pojecia.
Gdybym miał jakas chorobe która wymagałaby regularnego brania leków to wziałbym recepte z zpaasem na 12 miesiecy i wykupiłbym całosc.
Ale ludzie tego nie robią i wykupuja sukcesywnie - zapewne z powodów finansowych.
Dodatkowo czasami leków po prostu brakuje i uda sie tu znaleźć kilka opakowań, tam kilka...

[...]

W dobie komputerów jedyny problem jaki moze sie pojawiać to problem mentalny twórców systemu.

--
Pozdrawia... Budzik
Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,

Data: 2021-04-26 08:09:41
Autor: cyklista
e-recepty i PESEL
Budzik pisze:

Mieli jakis problem z rozliczaniem aptek przy podzielonych
pozycjach ?

W dobie komputerów jedyny problem jaki moze sie pojawiać to problem
mentalny twórców systemu.

Może to być problem mentalny i wprost przeniesienie z recepty papierowej która musiała zostać w aptece pierwszej więc i w kolejnej nikt nie mógł na nią kupować.

Może to być tez problem po prostu z tajemnicą z rożnych powodów. Bo skoro ja bym zobaczył u mnie częściowa realizacje to tez dowiedziałbym się gdzie ktoś  i kiedy leki kupował a może i jeszcze inne szczegóły transakcji.

--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

Data: 2021-04-26 09:28:16
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "cyklista"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:60865925$0$545$65785112@news.neostrada.pl...
Budzik pisze:
[...]

Nie ma takiego problemu, bo rozne pozycje z jednej recepty mozna w roznych aptekach realizowac.

[...]

A niekoniecznie musza ci to pokazac.
Mozna tylko pokazac ilosc pozostala do realizacji.

Ale ... wlasnie w dobie komputerow, jak sie rekordy w bazie rozmnoza, to moze byc problem.
Cos, co sie wyliczalo jednym malym SQL robi sie nagle długą procedura.

J.

Data: 2021-04-26 10:42:24
Autor: cyklista
e-recepty i PESEL
Budzik pisze:
[...]

Teraz nie ma, ale należy sprostować że na jednej recepcie jest zawsze tylko jeden lek. Pod jednym kodem kryje się pakiet kilku recept.

Więc dalej jednej recepty nie zrealizujesz w kilku aptekach, dawniej z powodu że oryginał papierowy został w pierwszej aptece a teraz z powodu takie ustawienia w systemie.

Data: 2021-04-26 10:49:59
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL
Użytkownik cyklista cyklista@konto.pl ...

[...]

A odpisy recept to co?

--
Pozdrawia... Budzik
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

Data: 2021-04-27 08:38:46
Autor: cyklista
e-recepty i PESEL
Budzik pisze:
[...]

To twór prawnie nieistniejący.
a forma zwyczajowa istniejąca ( i prawna przez jakiś krótki czas) automatycznie zmieniała receptę na pełnopłatną i dlatego nikt z tego nie korzystał.

--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

Data: 2021-04-27 16:47:56
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL
[...]

O, tego nie wiedziałem. Dzieki

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

Data: 2021-04-25 19:51:01
Autor: Robert Tomasik
e-recepty i PESEL
W dniu 25.04.2021 o 16:57, J.F. pisze:
No ale czytales:
[...]

Program apteczny zapamiętuje dane z recept zrealizowanych w danej aptece
i jak jesteś stałym klientem, to nie muszą o PESEL pytać. imię i
nazwisko większość pacjentów pamięta, a z PESEL różnie bywa.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-25 20:46:45
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6085ac06$0$532$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

ale jak - zapamietuja sobie pesele klientow, i potem wystarczy podac nazwisko, program podpowiada pesel i potem normalnie szuka w systemie recept ?

Moglby tak dzialac, na ile legalne w swietle RODO to sie nie wypowiem, na ile sensowne ... "Tomasik" wprowadzic rownie trudno jak pesel, a przeciez w okolicy pewnie mieszka kilku :-)

J.

Data: 2021-04-25 21:30:50
Autor: Robert Tomasik
e-recepty i PESEL
W dniu 25.04.2021 o 20:46, J.F. pisze:
[...]

Ale ilu Robertów TOMASIK? U mnie w mieście jest nas dwóch :-) Aptek
kilkadziesiąt. Natomiast nie zgadzam się, że PESEL równie łatwo
wprowadzić. Rzucisz okiem na receptę (papierową) i zapamiętasz imię i
nazwisko, które wklepiesz. Wyświetla się jeden PESEL, to rzucisz okiem,
czy ten. Jak dwa, to też szybko wybierzesz. Wpisując PESEL musisz kilka
razy przerzucać wzrok.

Apteka dane przechowywać musi przez 5~6 lat i nie widzę powodu, by
piętrzyć problem, że się to podpowiada. Bo musi mieć dane do rozliczeń z
NFZ. Refundacja jest na pacjenta. Sądzę, że to działa w opisany przeze
mnie sposób, bo raz na czas jest afera, że lekarz wypisał receptę na
pacjenta po jego śmierci. Pierwsze co jedzie się wówczas do apteki i
patrzy na samą receptę, bo czasem właśnie się zdarzało, że jest właściwe
imię i nazwisko, ale błędny PESEL. Farmaceutyk zatwierdził podobny PESEL
nie zauważywszy, że jakieś cyferki się różnią.

Przy papierowych receptach zdarzało się, że lekarz pomylił cyferki w
PESEL. KAMSOFT sprawdza cyfrę kontrolną i błędnego PESEL nie przyjmował.
Czasem z receptą była osoba, która nei znała PESEL pacjenta. To
farmaceuci chcąc sprzedać leki kolejno próbowali ostatnią cyferkę. W
końcu jakaś wchodziła.

System nie weryfikuje tego ON LINE, ani nie przesyła w ogóle imienia i
nazwiska. Dopiero później wyskakiwały takie różne historie, że powiedzmy
pacjent zmarł, albo nie jest ubezpieczony. Jak pacjenci dostali dostęp
do swoich kont, to raz na czas rozpętywała się burza, bo na koncie
pojawiał się lek, którego nie kupowali. Znowu pierwsze trzeba
zweryfikować, co ma na recepcie apteka, bo bywa, że zupełnie co innego,
niż w systemie NFZ.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-25 23:22:13
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6085c36b$0$522$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

O imie go nie pytala :-)
A z imieniem to dwa razy wiecej wpisywania :-)

[...]

Jak masz papierowa recepte, to skanujesz i nic nie przepisujesz.

Ale recepty ostatnio czesto nie mam - a pesel dyktuje.

Apteka dane przechowywać musi przez 5~6 lat i nie widzę powodu, by
piętrzyć problem, że się to podpowiada. Bo musi mieć dane do rozliczeń z
NFZ. Refundacja jest na pacjenta.

No nie wiem. Do tej refundacji numer recepty najlepszy.
Ewentualnie pesel. A nazwisko i imie niepotrzebne ... zreszta jak piszesz - jest was dwoch.

[...]

Ale to dawniej, czy teraz?
Bo teraz to przeciez bledny pesel/pacjent nie przejdzie, chyba ze przypadkiem obaj maja e-recepte z tym samym kodem.

[...]

Ale na recepcie pesel byl, tylko bledny ?

[...]

No to chyba tym bardziej lepiej nie wybierac pacjentow po nazwisku.

J.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-25 23:51:44
Autor: Robert Tomasik
e-recepty i PESEL
W dniu 25.04.2021 o 23:22, J.F. pisze:

[...]

Może pamiętała imię. Natomiast może i wiele wiecej literek, ale łatwiej
zapamiętać.

[...]

O ile wiem, to przy papierowych skanował się tylko numer recepty (27
cyferek z kodem paskowym). PESEL trzeba było dopisać. Leki się
doskanowywały z kodów EAN. Lekarz się dopisywał z bazy NFZ, komu wydano
receptę. Jak lekarz lekarzowi pożyczył blankiet (co nie było zakazane),
to w bazie był lekarz, któremu wydano blankiet. .

[...]

NFZ Imię i nazwisko dopisuje sobie z bazy ludzi ubezpieczonych. Rekord z
apteki zawiera tylko PESEL. Stąd, jak były błędy, to na recepcie z moium
pESEL w praktyce mógł być Jan KOWALSKI.

[...]

Nie, ja piszę o dawniej. Zatrzymałem sie chwilowo "w rozwoju" na 2016 roku.

[...]

Czasem jakaś tam cyfra była przez lekarza pomylona. Powiedzmy 7. 11 jest
wyliczana. No więc ne wiedząc, która jest błędna losowali sobie
ostatnią. W końcu któraś przeszła. Przeważnie system nie wychwytywał
problemu.

Ale czasem tak zmontowany PESEL okazywało się, że nie ma takiej osoby w
bazie osób ubezpieczonych. Bo nigdy nie było. Bo zmarła. Bo był błąd
logiczny (przykładowo 31 lutego w dacie urodzenia).

Apteki rozliczenia wysyłały 2 razy w miesiącu. Po pewnym czasie
przychodził komunikat, że danej konkretnej recepty NFZ nie refunduje, bo
osoba jest nieuprawniona. I wówczas przeważnie zaczynały się problemy.
Docieranie przez farmaceutę do pacjenta (bo na papierowej było imię,
nazwisko i adres). Zawiadamianie Policji, ze ktoś się fałszywym
dokumentem posłużył i Policja ustalała, jaki PESEL powinien być. No i
tego typu szopki. Przeważnie był to czynnik ludzki i dlatego po pewnym
czasie policjanci najpierw sprawdzali, czy po prostu ktoś się nie
pomylił. Czy to przepisując dane z recepty, czy to lekarz (albo
rejestratorka, o one czasem uzupełniały dane w receptach).

[...]

Piszę, co widzę w sprawach. Czemu farmaceuci takie dziwne rzeczy robią
to nie wiem. Czasem pytałem i dostawałem bardzo dziwne odpowiedzi. Wręcz
niewiarygodne. Raz jakaś farmaceutka mnie przekonywała, ze jak jest
kolejka, to na nie ma czasu wczytywać recept i ona wydaje leki, a
dopiero później sobie w wolnej chwili recepty wprowadza - przykładowo.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-26 01:02:29
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6085e471$0$513$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

O ile jest potrzeba pamietac.

[...]

Tak czy inaczej - zawsze mnie w aptece szybko obslugiwano, bez przepisywania nazwiska czy peselu.
Przynajmniej tak mi sie wydaje.
Moze skanowali pesel.

A blankiety ... mam wrazenie, ze od dluzszego czasu recepty sa drukowane w calosci, nie trzeba nic pozyczac.

A teraz, jak juz wszystko on-line, to zupelnie nie widze potrzeby.

[...]

No ale lepiej zeskanowac nr recepty, czy tam pesel, czy wyszukiwac pacjenta po nazwisku ?

Czy odeslac pacjenta, bo mowi, ze nazywa sie Kowalski, a pesel z bazy klientow nie pasuje do tego z recepty :-)

[...]

Moze sie zdarzyc.

logiczny (przykładowo 31 lutego w dacie urodzenia).

To czasem tez wylapuja weryfikatory numeru pesel.

[...]

Ja tam cos czuje, ze apteki po pierwszej takiej sprawie przestawaly dopasowywac literki.
Pesel sie nie zgadza, pan wroci do lekarza po poprawna recepte.
Ewentualnie - prosze podac pesel.
Pamieta, odczyta z DO, albo won do lekarza.

No i tak nie bardzo rozumiem, po co apteki podawaly ten pesel, skoro byl wpisany przez lekarza.

[...]

Brzmi rozsadnie, tylko ... od wielu lat to skanuja kody kreskowe. Zajmuje sekunde.
Moze jeszcze starsze zdarzenia opisujesz, moze skaner jej sie zepsul, czy za drogi byl.

A teraz chyba jeszcze wiecej informacji doszlo do rejestracji.

J.

Data: 2021-04-26 10:49:59
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL
Użytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

[...]

Kłamała cie w zywe oczy...

--
Pozdrawia... Budzik
"Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

Data: 2021-04-26 15:54:14
Autor: J.F
e-recepty i PESEL
On 26 Apr 2021 10:49:59 GMT, Budzik wrote:
[...]

To bylo dawno temu, wiec moze i musiala wklepywac recznie.

J.

Data: 2021-04-26 14:59:59
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL
Użytkownik J.F jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

[...]

Chyba bede oznaczał twoje posty: nie wiem ale sobie popierdole...

Jak ty to sobie wyobrazasz? Ze szybciej jej było recznie policzyc cene po refundacji niz wklepac do komputera? Widziałes ty kiedys jak sie liczy cene leku?

--
Pozdrawia... Budzik
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

Data: 2021-04-27 16:26:46
Autor: J.F
e-recepty i PESEL
On 26 Apr 2021 14:59:59 GMT, Budzik wrote:
[...]

Nie az tak znowu calkiem recznie - do komputera. Skoro dawniej ... to tych ulg bylo kilka, mozna recznie wybrac
wlasciwa.

Ale masz racje - jakby miala sobie w wolnej chwili ponownie wprowadzac
wszystkie leki z tej recepty ... masakra jakas.
Chyba ze ... program pozwalal rejestrowac sprzedaz "receptami", a ona pozniej uzupelniala istotne dane z tych recept.

Ale co - czytnik jej sie popsul czy za drogi byl?
Bo jak pamietam, to jak sie pojawily te czytniki, to juz tylko
skanowali.

Chyba ze ... Robert jeszcze starsze czasy wspomina, recepty bez kodow,
a refundacje chyba jakos trzeba bylo rozliczyc ?

J.

Data: 2021-04-26 10:49:59
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL
[...]

Mam wrazenie ze znowu wracasz do czasów sprzed obecnego systemu kod-
pesel...

--
Pozdrawia... Budzik
Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

Data: 2021-04-26 16:08:23
Autor: Robert Tomasik
e-recepty i PESEL
W dniu 26.04.2021 o 12:49, Budzik pisze:
Mam wrazenie ze znowu wracasz do czasów sprzed obecnego systemu kod-
pesel...
Oczywiście. Przecież cały czas to podkreślam, że analizowałem dane z
okresu 2010~2016.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-26 10:50:00
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL

No ale czytales:
[...]

Nie.
Przeciez cała historia zaczeła się od podania kodu...
Podał kod, farmaceutka widzi stałego pacjenta, którego zna z nazwiska, o dzien dobry panie Iksinski, probuje wyszukac w bazie zrealizowana recepte ale jej sie nie udaje wiec prosi o pesel.

Moglby tak dzialac, na ile legalne w swietle RODO to sie nie
wypowiem, na ile sensowne ... "Tomasik" wprowadzic rownie trudno
jak pesel, a przeciez w okolicy pewnie mieszka kilku :-)

Nie działa tak.

Data: 2021-04-26 15:53:16
Autor: J.F
e-recepty i PESEL
On 26 Apr 2021 10:50:00 GMT, Budzik wrote:
No ale czytales:
[...]

No nie - bo wszak " w pierwszej kolejności zostałem zapytany o
nazwisko".
Moze rozpoznala stalego klienta, ale nazwiska nie znala ..

J.

Data: 2021-04-26 14:59:59
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL
[...]

Mozliwe.

Wrociłem jeszcze do pierwszego posta i zorientowałem sie ze watek ma juz sporo postów a big jack zapytał i poszedł w chuj :))))

--
Pozdrawia... Budzik
Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

Data: 2021-04-23 22:35:00
Autor: Animka
e-recepty i PESEL
W dniu 2021-04-21 o 23:09, J.F. pisze:
[...]

Napisałam "warunek", bo miałam juz sytuację, gdy drugie opakowanie lekarstwa chciałam wykupic po m-cu w innej aptece. Akurat ta apteka mi się napatoczyła. Powiedziano mi, że przecież kupowałam to w innej aptece i po drugie opakowanie muszę już tam sie udać. Śmieszne, ale prawdziwe.

Co wtedy aptekarz widzi to nie wiem - czy tylko pozostale pozycje, czy wszystkie i informacje ile jeszcze pozostalo do zakupu.

Trzeba się podpytać jakiegoś aptekarza, tylko zawsze jakoś mało czasu, bo za drzwiami stoją ludzie w kolejce.

--
animka

Data: 2021-04-22 21:37:29
Autor: Robert Tomasik
e-recepty i PESEL
W dniu 21.04.2021 o 14:18, J.F. pisze:
A jak obywatel od  lekarza pojdzie do apteki i leki kupi, to recepta
znika z systemu w ciagu minut czy godzin i sie wiecej nie wyswietla.

Tak dla zobrazowania, to przy okazji jednej ze spraw badałem czas, jaki
upływa od chwili wystawienia recepty do chwili jej realizacji. Mogłem to
policzyć tylko w dniach, bo choć miałem dane o dokładnej chwili
przedstawienia w aptece (NFZ to gromadzi), to nie było wiadomo o której
wystawiono receptę. O ile pamiętam, to 92 % recept zostało zrealizowane
w dniu wystawienia, zaś kolejne 5% 1~2 dni później.

W sumie wydaje się to o tyle sensowne, że jak Ci coś dolega, to idziesz
do lekarza, a następnie wykupujesz leki. Ja w dodatku miałem pacjentów
przewlekle chorych, gdzie część z nich chodziło po prostu co miesiąc do
lekarza, a ten im te same leki wypisywał, więc niektórzy z nich mieli
zapas i później jeździli do takiej odległej o 15 km od gabinetu apteki,
która "uchodziła za najtańszą w okolicy". Tam zwłoka była w granicach
tygodnia, a mimo to na bazie kilkunastu tysięcy recept większość była
tego samego dnia realizowana.

Co więcej większość recept była realizowana w aptece, która była w tym
samym (oraz kolejna jeden obok) budynku, co gabinet, więc mam prawo
sądzić, że realizowano to nie tyle tego samego dnia, czo kilka minut po
wypisaniu recepty.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-23 09:22:21
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6081d07a$0$31100$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Troche dziwne, ze nie ma godziny wystawienia, skoro w ogole godziny gdzies maja.

W sumie wydaje się to o tyle sensowne, że jak Ci coś dolega, to idziesz
do lekarza, a następnie wykupujesz leki.

Dokladnie.

Ja w dodatku miałem pacjentów
przewlekle chorych, gdzie część z nich chodziło po prostu co miesiąc do
lekarza, a ten im te same leki wypisywał, więc niektórzy z nich mieli

Ale to tez dosc czeste przypadki.

[...]

Dawniej, jak im wypisywal recepte na miesiac, no to zapas sie konczyl w miare szybko.
Teraz w trybie zdalnym to mam dawke 3m, i jeszcze zamawiac musze z wyprzedzeniem, bo nie wiadomo - wystawia w 1d czy w 2 tyg.

Ale zwlekac z wykupem .. to sie kod zagubi :-(

[...]

Ale ja mam kilka innych aptek po drodze i nie zawsze korzystam z tej "przychodnianej".
No a teraz to w trybie teleporady to nawet w przychodni mnie nie ma.

J.

Data: 2021-04-24 11:05:43
Autor: Robert Tomasik
e-recepty i PESEL
W dniu 23.04.2021 o 09:22, J.F. pisze:

[...]

Cóż. W danych nie ma.

Ale ja mam kilka innych aptek po drodze i nie zawsze korzystam z tej
"przychodnianej".
No a teraz to w trybie teleporady to nawet w przychodni mnie nie ma.

JA akurat badałem lata 2010~2016. Tam w ogóle tych elektronicznych nie
było.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-24 18:54:33
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6083df67$0$508$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

[...]
JA akurat badałem lata 2010~2016. Tam w ogóle tych elektronicznych nie
było.

aaa, to mnie z kolei dziwi, ze NFZ mialo takie dane.

Choc moze nie - potrzebowal dane recept z aptek, aby dofinansowania rozliczyc, no i chyba mial dane z przychodni.
Akurat chyba wprowadzono komputerowe recepty,
ale ze chcialo im sie godzine sprzedazy rejestrowac, a godziny wystawienia nie ?

J.

Data: 2021-04-24 19:59:06
Autor: Robert Tomasik
e-recepty i PESEL
W dniu 24.04.2021 o 18:54, J.F. pisze:

[...]

Tak jest w bazie. Godziny realizacji są z terminali, bo oprogramowanie
to automatycznie zaczytuje. I dane recept są z aptek. Na recepcie nie ma
godziny.

Z przychodni są rozliczane wizyty, ale tam na koniec dnia idzie raport.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-25 10:47:41
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:60845c6b$0$530$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A bylo jakies jedno oprogramowanie dla aptek, czy kilka ?

I dane recept są z aptek. Na recepcie nie ma godziny.
Z przychodni są rozliczane wizyty, ale tam na koniec dnia idzie raport.

I nie sprawdzali sobie, czy lekarz/przychodnia recepty naprawde wystawila ?

J.

Data: 2021-04-25 09:59:45
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL

[...]

Oczywiscie ze kilka przy czym lider jest jeden: kamsoft.
Jest jeszcze Malicki, ILC i pewnie coś jeszcze.

--
Pozdrawia... Budzik
Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

Data: 2021-04-25 13:44:47
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAD1771F3BC08budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

A NFZ wymagal rejestracji godziny sprzedazy ?

J.

Data: 2021-04-25 13:59:44
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL

[...]

Nie mam zielonego pojecia.
Do NFZ raportuje sie w cyklach pol miesiecznych i nie wydaje sie aby godzina miała znaczenie. Ale z drugiej strony skoro obecnie to sa systemy elelktroniczne to zapewne nie byłoby problemu aby taka informacja znajdowała się w systemie.

W szczegolnych przypadkach, kiedy bada sie kwestie oszustw na refundacji, mogłaby to byc jakas dodatkowa informacja, gdyby wyszło ze np zrealizowano 30 recept w ciagu godziny, jedna po drugiej na ten sam lek.

--
Pozdrawia... Budzik
"Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

Data: 2021-04-25 17:02:52
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAD17A191BC578budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Dzisiaj jest system calkowicie online, to problemu nie ma, ale Robert opisuje sprawe sprzed 5-10 lat.

[...]

Moze i tak, ale czy nie lepiej porownac recepty zrealizowane i wystawione ?

J.

Data: 2021-04-26 10:49:59
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL

[...]

Widze ze nie masz pojecia o czym mowa...
Czy ja mowie ze recepty sa sfałszowane?

--
Pozdrawia... Budzik
Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

Data: 2021-04-25 15:15:14
Autor: Robert Tomasik
e-recepty i PESEL
W dniu 25.04.2021 o 13:44, J.F. pisze:

A NFZ wymagal rejestracji godziny sprzedazy ?

Czy wymagał, to tego nie wiem. Natomiast w bazie jest to zarejestrowane.
Oprogramowanie wysyła dane na drukarkę fiskalną, więc to wszystko dzieje
się w czasie rzeczywistym.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-25 16:30:38
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:60856b63$0$24051$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 25.04.2021 o 13:44, J.F. pisze:
A NFZ wymagal rejestracji godziny sprzedazy ?

Czy wymagał, to tego nie wiem. Natomiast w bazie jest to zarejestrowane.

Skoro jest zarejestrowane, to raczej wymagal w specyfikacji interfejsu.
Jakby napisali "data sprzedazy" to by dostali date sprzedazy.

Oprogramowanie wysyła dane na drukarkę fiskalną, więc to wszystko dzieje
się w czasie rzeczywistym.

Co nie znaczy, ze 10 lat temu NFZ wymagal natychmiastowego raportu, ani ze dokladnych danych z drukarki fiskalnej.
Teraz jest system w pelni on-line ... strach pomyslec, co bedzie, jak siec padnie ...

J.

Data: 2021-04-25 19:52:30
Autor: Robert Tomasik
e-recepty i PESEL
W dniu 25.04.2021 o 16:30, J.F. pisze:
o nie znaczy, ze 10 lat temu NFZ wymagal natychmiastowego raportu, ani
ze dokladnych danych z drukarki fiskalnej.

Ale w 2010 roku wymagał :-) Przy czym te dane mogą być eksportowane później.

Teraz jest system w pelni on-line ... strach pomyslec, co bedzie, jak
siec padnie ..

Nic. Dane są później eksportowane.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-25 20:39:06
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6085ac5f$0$532$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Moze, jak masz papierowa recepte.
Bo jak tylko kod - nic nie kupisz.

Jak to bedzie jedna apteka w duzym miescie - nie problem.
A jak padnie caly kraj np na tydzien ?

J.

Data: 2021-04-25 21:02:01
Autor: cef
e-recepty i PESEL
W dniu 2021-04-25 o 20:39, J.F. pisze:
[...]

E tam, w niektórych aptekach to nawet przed receptą
mogę kupić (bez kodu) tylko potem muszę
przyjść, żeby to konkretne sprzedane opakowanie zeskanowali.

Data: 2021-04-25 21:42:18
Autor: Robert Tomasik
e-recepty i PESEL
W dniu 25.04.2021 o 21:02, cef pisze:

E tam, w niektórych aptekach to nawet przed receptą
mogę kupić (bez kodu) tylko potem muszę
przyjść, żeby to konkretne sprzedane opakowanie zeskanowali.

Dziwne o tyle, że w razie kontroli aptece się stan magazynowy nie
zgadza. Po za tym, przy refundacji, co będzie, jak apteka wyda Ci lek, a
Ty nie wrócisz i NFZ nie rozliczy recepty? Jeśli to jakaś
"zaprzyjaźniona" apteka, to może wyjątkowo takie historie przejdą, ale
wątpię by to miało jakąś masową skalę.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-26 10:49:59
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL
[...]

Ty tak na serio?

[...]

:)
Ach to przeswiadczenie ze wszystkie leki sa refundowane ;-DDD

--
Pozdrawia... Budzik
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

Data: 2021-04-26 16:10:06
Autor: Robert Tomasik
e-recepty i PESEL

[...]

Jak najbardziej serio.

[...]

NFZ nie rejestruje leków nierefundowanych, bo niby po co by to mieli robić?

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-26 15:59:58
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL
[...]

Tego sie obawiałem ;-)

[...]

Robercie, widze ze piszesz o czyms o czym nie masz pojecia.
Wyłtumacz mi, prosze, co miałoby sie nie zgadzac w refundacji kiedy pacjent nie majac recepty korzysta z uprzejmosci apteki, kupuje lek i obiecuje przyniesc recepte a potem tego nie robi?

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

Data: 2021-04-26 18:22:56
Autor: J.F
e-recepty i PESEL
On 26 Apr 2021 15:59:58 GMT, Budzik wrote:
[...]

Zaraz zaraz ... a pacjent ten lek kupuje po jakiej cenie?

Bo nalezy sie domyslac, ze z braku recepty apteka nie zglosi tego do
refundacji, a sprzedala po cenie refundowanej ?
To troche stratna jest, ale nie wiem, czy to kogos obejdzie.

Ale od pewnego czasu mamy przeciez "afere" "aptekarze sprzedaja leki
za granice". I chyba temu ma sluzyc to skanowanie opakowan -
konkretnych jak widac powyzej. A nie - to niby na falszowanie.
Choc patrzylem na kilka lekow - nie ma tam kodu z nr seryjnym.
Same lekkie leki mam ?
No ale skoro tak aptekarzy rozliczaja, to co bedzie, jak manko
wyjdzie?

A poza tym pozostaje zwykla kontrola - apteka kupila 10 opakowan leku
X, tylko na recepte. 5 jest na polce, na 4 sa recepty ... przestepstwo
sie tu kryje, czy jeszcze nie ?

J.

Data: 2021-04-26 18:39:32
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL
[...]

No własnie, po jakiej?

Bo nalezy sie domyslac, ze z braku recepty apteka nie zglosi tego
do refundacji, a sprzedala po cenie refundowanej ?
To troche stratna jest, ale nie wiem, czy to kogos obejdzie.

No to musisz sobie sam odpowiedziec na to pytanie czy apteka sprzeda ci ze znizka nie majac recepty a zatem informacji jaka to miałaby być znizka i z czego wynikająca.

[...]

To zupełnie inny temat.
Ale ciesze sie ze napisałes afera w cudzysłowie.

A poza tym pozostaje zwykla kontrola - apteka kupila 10 opakowan
leku X, tylko na recepte. 5 jest na polce, na 4 sa recepty ...
przestepstwo sie tu kryje, czy jeszcze nie ?

Zawsze moze wystawić recepte farmaceutyczna.
Ale nikt nie bedzie szukał pojedynczego opakowania.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

Data: 2021-04-27 16:16:20
Autor: J.F
e-recepty i PESEL
On 26 Apr 2021 18:39:32 GMT, Budzik wrote:
[...]

Jakby miala sprzedac bez znizki ... to z kolei kiepski interes dla
pacjenta. Wiec albo apteka mu wierzy, albo ... faktycznie lek bez
znizek.

a zatem informacji jaka to miałaby być znizka i z czego wynikająca.

A taka "zwykla", jak u wiekszosci klientow :-)

A poza tym pozostaje zwykla kontrola - apteka kupila 10 opakowan
leku X, tylko na recepte. 5 jest na polce, na 4 sa recepty ...
przestepstwo sie tu kryje, czy jeszcze nie ?

Zawsze moze wystawić recepte farmaceutyczna.

I ma wystawiac taka recepte, potem anulowac, bo klient doniosl lepsza
.... a niech sp* - to lek tylko na recepte :-)

Ale nikt nie bedzie szukał pojedynczego opakowania.

Moze i nie, tylko wpisza w protokol kontroli.
A jak sie uzbiera wiecej ... jakies tam chyba konsekwencje sa?

W kazdym badz razie teraz aptekarze jakby przestraszeni, i nie chca
sprzedawac bez recepty.

J.

Data: 2021-04-28 08:45:48
Autor: cyklista
e-recepty i PESEL
J.F pisze:

[...]

Bo zarobek z tego gówniany a ryzyko jednak jest, czy to kar czy innych zawodowych konsekwencji.

--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

Data: 2021-04-26 19:36:46
Autor: Robert Tomasik
e-recepty i PESEL
W dniu 26.04.2021 o 17:59, Budzik pisze:
[...]

Już spieszę. Z refundacja to nie ma nic wspólnego.

Apteka musi się rozliczyć z każdego opakowania leku na receptę, które
kupiła i to kontroluje nie NFZ, a Inspekcja Farmaceutyczna. Inspekcja
otrzymuje elektroniczne zestawienia zakupów z hurtowni, zlicza sprzedaż
leków w aptece i sprawdza stan magazynu. pojedyncze opakowania nie są
problemem, ale przy masowym zjawisku zaczynają się z lekka niepokoić. :-)

Czy to już Ci wystarcza? To, ze Tobie się wydaje, że ja nie wiem, o czym
piszę, to tylko Twoje wyobrażenie :-)

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-26 18:39:32
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL

No to jeszcze zacytujmy co napisałes:
[...]

Teraz piszesz ze z refundacją nie ma to nic wspolnego. Uff...

[...]

Wybacz ze odpowiadam na to co piszesz...
Napisałes wyraźnie o refundacji wiec ten watek pociągnałem.

Co do jakości kontroli IF to nie bede sie wypowiadał bo nie chce otwierac puszki pandory ;-)

--
Pozdrawia... Budzik
H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2021-04-26 20:51:55
Autor: Robert Tomasik
e-recepty i PESEL
W dniu 26.04.2021 o 20:39, Budzik pisze:
[...]

Bo to są dwa różne tematy. Jeden, że apteka wyda i nie dostanie
pieniążków, ale to dotyczy leków refundowanych, bo za nierefundowane
płacisz gotówką. Drugi - ten już nie zależy od refundacji - że będzie
jej brakowało na stanie leku.

Pierwsze zagadnienie podlega kontroli NFZ, a drugie Inspekcji
Farmaceutycznej.

Data: 2021-04-26 19:55:44
Autor: cef
e-recepty i PESEL
[...]

Nie mówię, że na masową skalę,
ale jak potrzebuję lek a nie mam jeszcze
kodu do recepty ale wiem co tam będzie
wystawione, to idę do apteki i mówię, co potrzebuję i
płacę (ale nawet nie wiem ile - czy pełnopłatnie czy tyle ile wg recepty)
Raczej oni to notują na boku i potem jak jestem z kodem (receptą)
to wprowadzają - dlatego potrzebują pudełko.
Ale jak jestem stałym klientem i ZAWSZE jak mówię, że
przyjdę z kodem pudełkiem, to przychodzę, to oni też starają się
iść na rękę.

Data: 2021-04-25 21:08:56
Autor: TomN
e-recepty i PESEL
J.F. w <news:6085b74b$0$510$65785112news.neostrada.pl>:

Nic. Dane są później eksportowane.

Moze, jak masz papierowa recepte.
Bo jak tylko kod - nic nie kupisz.

Tympy ciulu: dostaniesz leki, które są potrzebne do ratowania życia, i
takie, które już wcześniej w tej aptece kupowałeś z powodu choroby
przewlekłej
Poruszanie się bez odpowiedniego zaopatrzenia w leki (na tydzień) jest
samobójstwem

Więc znowu pierdolisz bez sensu, podobnie jak na samochodach i podatkach. Taaa, teraz napisz, że system się na miesiąc wyjebał...

--
'Tom N'

Data: 2021-04-26 00:04:09
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "TomN"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1ddxk1dv9x4rj$.dlg@emil.not.valid...
J.F. w
Nic. Dane są później eksportowane.

Moze, jak masz papierowa recepte.
Bo jak tylko kod - nic nie kupisz.

Tympy ciulu: dostaniesz leki, które są potrzebne do ratowania życia, i

Rzeklbym, ze polowa jest potrzebna do ratowania zycia.

Bo inaczej .. po co je brac ?

takie, które już wcześniej w tej aptece kupowałeś z powodu choroby
przewlekłej

Jak cos tam chcialem, to sie mnie aptekarz nie pytal czy juz kupowalem, tylko mowil ze bez recepty nie da rady.

No ale nie mowil tez, ze ma prawo wystawic recepte farmaceuty.

Poruszanie się bez odpowiedniego zaopatrzenia w leki (na tydzień) jest
samobójstwem

A jak twoja stala apteka bedzie miala akurat przerwe czy awarie, wymiane komputerow, albo sie przeprowadzisz?
Albo choroba przewlekla bedzie swiezo zdiagnozowana ?

Więc znowu pierdolisz bez sensu, podobnie jak na samochodach i podatkach.
Taaa, teraz napisz, że system się na miesiąc wyjebał...

Poczekamy, zobaczymy.
Pozostaje miec nadzieje, ze zaprojektowali tak, ze nie wykonczy go koparka, pozar, powodz czy trzesienie ziemi.

No - tu jest jeszcze rozwiazanie awaryjne - po prostu pozwola sprzedawac bez recepty, bo nie wiadomo po co az taka wielka kontrola.

J.

Data: 2021-04-25 21:38:15
Autor: Robert Tomasik
e-recepty i PESEL
W dniu 25.04.2021 o 20:39, J.F. pisze:

A jak padnie caly kraj np na tydzien ?

Ale tu nie trzeba tygodnia. Przy receptach elektronicznych to musi
działać on-line. Inaczej i 5 minut blokuje wszystkie apteki na 5 minut.
Wątpię, by system działał w ten sposób, że zaciąga dane wszystkich
recept na stacje robocze. Zakładam, że może być kilka serwerów
udostępniających te dane równoległe (mirror) i w razie awarii jednego
program odpytuje inny automatycznie.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-25 23:52:03
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6085c528$0$520$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 25.04.2021 o 20:39, J.F. pisze:
A jak padnie caly kraj np na tydzien ?

Ale tu nie trzeba tygodnia. Przy receptach elektronicznych to musi
działać on-line. Inaczej i 5 minut blokuje wszystkie apteki na 5 minut.

5 minut to poczekasz. Godzine - przyjdziesz drugi raz.
Ale jak przez pare dni nie da sie kupic lekow, to niejeden umrze .

[...]

Ale nie wystarczy odczytac, ma jeszcze zapisac.
I tu wiele serwerow to tylko klopot.

Co prawda od biedy zapis mozna z opoznieniem zrobic.

J.

Data: 2021-04-23 09:59:49
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL
[...]

Jak rozumiem, wspominasz sprawe sprzed paru lat?
Ale od tego czasu system dośc mocno sie zmienił.
Dla chorób przewlekłych jest mozliwośc wystawienia recepty z lekami na cały rok - pacjent moze sobie zrealizowac taka recepte od razu albo tez (co wielu ludzi robi bo nie stac ich na wydanie kasy na raz) mozesz kupować leki systematycznie przez cały rok.

Data: 2021-04-24 11:06:50
Autor: Robert Tomasik
e-recepty i PESEL
W dniu 23.04.2021 o 11:59, Budzik pisze:

[...]

Tak. To były dane za lata 2010~2016.

[...]

Może. Nie neguję.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-19 16:01:54
Autor: Olin
e-recepty i PESEL
Dnia Mon, 19 Apr 2021 15:28:32 +0200, J.F. napisał(a):

Ja zawsze drukuję receptę i aptekarz sobie skanuje. Szybko i bez czytania peseli na głos.

A jak sie drukuje ?

Najłatwiej pewnie na drukarce.
W IKP można podać emalię, wtedy przysyłają plik 'pdf' z kodem kreskowym.
Mnie się nie chce go drukować, ale może w aptece dadzą radę zeskanować
ekran smartfona. Jakoś sam nie próbowałem.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-04-19 15:59:58
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL
Użytkownik Olin kuku@adres.w.stopce ...

[...]

Oczywiście ze da sie zeskanowac kod kreskowy z ekranu smartfona.

--
Pozdrawia... Budzik
"Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo milczysz."   Nina Liedtke

Data: 2021-04-19 19:30:43
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAD11B360E82ACbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Taa, np laserowym czytnikiem.

I ciekawe, czy rozdzielczosci starczy ...

J.

Data: 2021-04-19 21:57:14
Autor: Robert Tomasik
e-recepty i PESEL
W dniu 19.04.2021 o 19:30, J.F. pisze:
Oczywiście ze da sie zeskanowac kod kreskowy z ekranu smartfona.
Taa, np laserowym czytnikiem.
I ciekawe, czy rozdzielczosci starczy ...

Codziennie używam aplikacji w telefonie, w której mam powczytywane karty
lojalnościowe. Wszystkie czytniki poza lokalną stacją sieci MOYA
odczytują te kody paskowe bez problemu, wiec nie widzę powodu, by w
wypadku recepty było inaczej.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-20 10:00:46
Autor: J.F.
e-recepty i PESEL
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:607de09c$0$519$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale sa laserowe, czy "kamerowe" ?

Laserowy z LCD ... moze i zadziala, ale z OLED na pewno nie :-)

A jakiego czytnika wymaga sie w aptece ?

J.

Data: 2021-04-21 08:16:33
Autor: cyklista
e-recepty i PESEL
J.F. pisze:
[...]

takiego żeby odczytał kody leków
https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_System_Weryfikacji_Autentyczno%C5%9Bci_Lek%C3%B3w

--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

Data: 2021-04-19 21:20:02
Autor: Michal Jankowski
e-recepty i PESEL
W dniu 19.04.2021 o 17:59, Budzik pisze:
[...]

W aptekach mają laserowe czytniki kodów paskowych (nie qr) i wątpię, żeby czytały z ekranu.

   MJ

Data: 2021-04-20 03:44:30
Autor: MK
e-recepty i PESEL
W dniu 19.04.2021 o 21:20, Michal Jankowski pisze:
[...]

Czytają bez najmniejszego problemu, sprawdzone kilkukrotnie w kilku aptekach, farmaceutki zadowolone mają mniej stukania w klawiaturę.
--
M.

Data: 2021-04-20 08:37:28
Autor: cyklista
e-recepty i PESEL
Michal Jankowski pisze:
[...]

Takie meili kiedyś, od dwóch lat od kiedy weszły kody qr na opakowaniach leków,99% aptek ma czytniki takich kodów i bez problemu czyta też kody recept ze smartfonów.

--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

Data: 2021-04-20 11:28:44
Autor: Michal Jankowski
e-recepty i PESEL
W dniu 20.04.2021 o 08:37, cyklista pisze:
Michal Jankowski pisze:
[...]

No to chyba że tak. To dobrze. :)

   MJ

Data: 2021-04-20 09:59:56
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL
Użytkownik Michal Jankowski michalj@fuw.edu.pl ...

[...]

Oczywiście ze czytaja.
JF pisze ze z OLEDAMI miałyby miec problemy a niestety nie mam oleda pod reka zeby sprawdzic.

Data: 2021-04-19 20:56:50
Autor: Animka
e-recepty i PESEL
W dniu 2021-04-19 o 15:28, J.F. pisze:
Kod i pesel mozna sobie spisac lub wydrukowac na karteczce, i podac, bez mowienia.

Ja tak robię. Potem aptekarz mi tę karteczkę oddaje.
Lekarz na recepcie zdalnej zawsze podaje pesel, który aptekarz porównuje z tym na mojej karteczce.

--
animka

Data: 2021-04-18 13:59:44
Autor: Budzik
e-recepty i PESEL
Użytkownik Big Jack aaaaa@bbbbb.zz ...

[...]

Do systemu trzeba wpisać kod + pesel - w całosci.
Przynajmniej programy apteczne tak działają.
Byc moze pani magister myslała ze po nazwisku ma gdzies pesel zapisany w bazie?

Jezeli boisz sie podawać pesel przy okienku na głos to po prostu zapisz na karteczce.

--
Pozdrawia... Budzik
 ("""""""""")

Data: 2021-04-18 22:18:57
Autor: WAM
e-recepty i PESEL
On Fri, 16 Apr 2021 17:57:11 +0200, Big Jack <aaaaa@bbbbb.zz> wrote:

[...]
Aplikacja MObywatel + kodQR rozwiązuje Twój problem. Sprawdzić czy nie
senior. Sprawdzić czy nie Nokia 3310.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?