e-s±d - definiowanie roszczeń

Data: 2012-01-04 02:36:57
Autor: Maciek
e-s±d - definiowanie roszczeń
Witam

Pierwszy raz usiłuję skorzystać z e-s±du i szczerze mówi±c jako¶ nie
mogę przej¶ć przez definiowanie roszczeń, mimo jakże przyjaznego
interfejsu użytkownika i bogatego helpa :-/

Założenia: chciałbym wprowadzić jako roszczenia odsetki od zapłaconej po
terminie faktury nr 1 oraz niezapłaconej faktury nr 2. Przykładowo:

Faktura nr 1 na 1000 zł wystawiona 1.1.2011, termin płatno¶ci 14.1.2011,
zapłacone 500 zł 1.8.2011, 500zł 1.10.2011.
Faktura nr 2 na 2000 zł wystawiona 1.2.2011, termin płatno¶ci 14.2.2011,
niezapłacona

Czyli moje roszczenia wygl±dałyby następuj±co:
1. Odsetki od kwoty 1000 zł od dnia 15.1.2011 do 1.8.2011
2. Odsetki od kwoty 500 zł od dnia 2.8.2011 do 1.10.2011
3. Należno¶ć główna 2000 zł
4. Odsetki od kwoty 2000 zł od 15.2.2011 do dnia zapłaty

Czy mniej więcej tak powinienem to wprowadzić, czyli jako 4 roszczenia,
czy zsumować to i zrobić 1 roszczenie?

Maciek

Data: 2012-01-04 04:39:31
Autor: Liwiusz
e-sąd - definiowanie roszczeń
W dniu 2012-01-04 02:36, Maciek pisze:
Witam

Pierwszy raz usiłuję skorzystać z e-sądu i szczerze mówiąc jakoś nie
mogę przejść przez definiowanie roszczeń, mimo jakże przyjaznego
interfejsu uĹĽytkownika i bogatego helpa :-/

Założenia: chciałbym wprowadzić jako roszczenia odsetki od zapłaconej po
terminie faktury nr 1 oraz niezapłaconej faktury nr 2. Przykładowo:

Faktura nr 1 na 1000 zł wystawiona 1.1.2011, termin płatności 14.1.2011,
zapłacone 500 zł 1.8.2011, 500zł 1.10.2011.
Faktura nr 2 na 2000 zł wystawiona 1.2.2011, termin płatności 14.2.2011,
niezapłacona

Czyli moje roszczenia wyglądałyby następująco:
1. Odsetki od kwoty 1000 zł od dnia 15.1.2011 do 1.8.2011
2. Odsetki od kwoty 500 zł od dnia 2.8.2011 do 1.10.2011
3. Należność główna 2000 zł
4. Odsetki od kwoty 2000 zł od 15.2.2011 do dnia zapłaty

Czy mniej więcej tak powinienem to wprowadzić, czyli jako 4 roszczenia,
czy zsumować to i zrobić 1 roszczenie?

Stąpasz po śliskim gruncie. System e-sądu, albo referendarze, nie jest/są przystosowani do tak skomplikowanych roszczeń.

Generalnie powinieneś - i jest to wykonalne w e-sądzie - pozwać go o 2000zł z odsetkami:

- od kwoty 3000zł za okres od ... do ...
- od kwoty 2500 za okres od ... do ...
- od kwoty 2000zł za okres od ... do dnia zapłaty

Kilka razy taki pozew przeszedł i zakończył się wydaniem nakazu zapłaty.

Ale też kilka razy dostałem przeniesienie do marmurka, ponieważ, uwaga-cytuję:

"Sąd stwierdził brak podstaw do wydania nakazu zapłaty, z uwagi na to, iż pozew w pozycji nr 1 został zredagowany w sposób uniemożliwiający poprawne wygenerowanie nakazu zapłaty (nie dostosowano go do
specyfiki elektronicznego postępowania upominawczego). W rubryce ,,odsetki’’ powód powinien wskazać jedynie okres odsetkowy (data od której żąda odsetek) bez powoływania kwot , które winno zamieszczać się jedynie w rubryce ,,wartość’’ . Dlatego też na podstawie art. 505 [33] § 1 k.p.c. Sąd postanowił przekazać niniejszą sprawę do [...]"

Drugim sposobem jest skapitalizowanie odsetek, doliczenie ich do należności głównej i dalsze żądanie odsetek od dnia wytoczenia powództwa.

Tylko musisz to bardzo dokładnie opisać w pozwie - jakie faktury, jaki termin płatności, ile odsetek.

A i tak ryzykujesz, że jak referendarz stwierdzi, że te 3 minuty na pozew to za mało na jego ogarnięcie, to ci wyda postanowienie o przekazaniu, "gdyż przytoczone w treści pozwu okoliczności budzą wątpliwości" i na tym się skończy :)

--
Liwiusz

Data: 2012-01-04 11:26:44
Autor: Maciek
W dniu 2012-01-04 04:39, Liwiusz pisze:
[...]
No to może do każdej faktury oddzielny pozew? Wtedy będą musieli
poświęcić te 6 minut ;-)

PS: Gdzie mam dodawać opisy roszczeń, bo zdaje się, że mogę wprowadzać
je przy dodawaniu dowodów i na końcu generowania pozwu, zaś przy
roszczeniach juĹĽ nie bardzo?

Maciek

Data: 2012-01-04 11:44:50
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-04 11:26, Maciek pisze:
W dniu 2012-01-04 04:39, Liwiusz pisze:
A i tak ryzykujesz, ĹĽe jak referendarz stwierdzi, ĹĽe te 3 minuty na
[...]

Opisową część masz tam gdzie "uzasadnienie", czy jak to się nazywa.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-04 12:08:46
Autor: Maciek
W dniu 2012-01-04 11:44, Liwiusz pisze:
Opisową część masz tam gdzie "uzasadnienie", czy jak to się nazywa.
Dzięki. Mam jeszcze taki szczegół, który chyba nie powinien mieć na nic
wpływu, ale wolę zapytać: pozwany ma zarejestrowaną działalność na
błędny adres, tzn. błędnie jest podany kod pocztowy. Dla poczty to nie
problem, bo listy i tak wracały jako niepodjęte w terminie (a nie jako
adresat nieznany, czy coś w ten deseń), ale być może dla sądu będzie to
miało jakieś znaczenie. Składając pozew powinienem podać właściwy kod
pocztowy, czy taki jaki figuruje w dokumentach rejestrowych pozwanego?

Maciek

Data: 2012-01-04 12:14:58
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-04 12:08, Maciek pisze:
[...]

Podaj prawidłowy kod.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-04 14:33:22
Autor: Maciek
e-sąd - definiowanie roszczeń
W dniu 2012-01-04 12:14, Liwiusz pisze:
Podaj prawidłowy kod.
Dzięki. I ostatnia trudność: "sąd właściwy do rozpoznania sprawy w razie
wniesienia sprzeciwu". Co tu wpisać, gdy sprawa dotyczy roszczeń między
osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą? To sprawa
gospodarcza, czyli jest od tego jakiś określony sąd, czy przy każdym
sądzie jest wydział gospodarczy? Czy może wstawia się tam po prostu sąd
w miejscu zamieszkania pozwanego, albo powoda?

Maciek

Data: 2012-01-04 06:26:49
Autor: Główny Użytkownik
e-s±d - definiowanie roszczeń
On 4 Sty, 14:33, Maciek <mac...@nospam.pl> wrote:
W dniu 2012-01-04 12:14, Liwiusz pisze:> Podaj prawidłowy kod.

Dzięki. I ostatnia trudno¶ć: "s±d wła¶ciwy do rozpoznania sprawy w razie
wniesienia sprzeciwu". Co tu wpisać, gdy sprawa dotyczy roszczeń między
osobami fizycznymi prowadz±cymi działalno¶ć gospodarcz±? To sprawa
gospodarcza, czyli jest od tego jaki¶ okre¶lony s±d, czy przy każdym
s±dzie jest wydział gospodarczy? Czy może wstawia się tam po prostu s±d
w miejscu zamieszkania pozwanego, albo powoda?

jak masz w umowie ze w razie sporu sprawe rozstrzyga sad wlasciwy dla
Twojego miejsca zamieszkania (pomiedzy przedsiebiorcami mozna) to
zadzwon do swojego sadu i zapytaj sie pod ktory sad gospodarczy
podpadasz i ten podaj w pozwie

P.

Data: 2012-01-13 16:44:22
Autor: Johnson
e-s±d - definiowanie roszczeń
W dniu 2012-01-04 15:26, Główny Użytkownik pisze:

[...]

Bzdury.
S±d elektryczny nie uwzględnia wła¶ciwo¶ci wynikaj±cej z umowy, ani wła¶ciwo¶ci przemiennej nawet. Zawsze przekazuje sprawy do s±du wła¶ciwo¶ci ogólnej pozwanego.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2012-01-14 07:14:32
Autor: Liwiusz
e-s±d - definiowanie roszczeń
W dniu 2012-01-13 16:44, Johnson pisze:
Zawsze przekazuje sprawy do s±du
wła¶ciwo¶ci ogólnej pozwanego.

Sk±d potem sprawa może trafić do tego s±du, który być powinien.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-15 18:49:47
Autor: Johnson
e-s±d - definiowanie roszczeń
W dniu 2012-01-14 07:14, Liwiusz pisze:
Zawsze przekazuje sprawy do s±du
wła¶ciwo¶ci ogólnej pozwanego.

Sk±d potem sprawa może trafić do tego s±du, który być powinien.

Nie bardzo. S±d któremu przekazano sprawę jest zwi±zany postanowieniem o przekazaniu, co oznacza że nie może wydać kolejnego postanowienia w przedmiocie wła¶ciwo¶ci.

Data: 2012-01-15 21:07:29
Autor: Liwiusz
e-s±d - definiowanie roszczeń
W dniu 2012-01-15 18:49, Johnson pisze:
Nie bardzo. S±d któremu przekazano sprawę jest zwi±zany postanowieniem o
przekazaniu, co oznacza że nie może wydać kolejnego postanowienia w
przedmiocie wła¶ciwo¶ci.

Czy 505(36) par. 2 kpc nie przeczy powyższemu?

--
Liwiusz

Data: 2012-01-15 21:25:14
Autor: Johnson
e-s±d - definiowanie roszczeń
W dniu 2012-01-15 21:07, Liwiusz pisze:

Czy 505(36) par. 2 kpc nie przeczy powyższemu?

No tak, czę¶ciowo masz rację. Zapomniałem o tym ;(
Choć to tylko czę¶ciowy wyj±tek. Tylko przy umowie prorogacyjnej. Zdarza się ona rzadko ale się zdarza.

Data: 2012-01-15 21:30:48
Autor: Liwiusz
e-s±d - definiowanie roszczeń
W dniu 2012-01-15 21:25, Johnson pisze:
Tylko przy umowie prorogacyjnej. Zdarza się ona rzadko ale się zdarza.

Obserwuję trochę umów między przedsiębiorcami i klauzula taka jest dosyć często spotykana (zwłaszcza, je¶li jedn± ze stron jest "duża firma"), więc nie wiem sk±d Twoje twierdzenia o rzadko¶ci tegoż ;)

--
Liwiusz

Data: 2012-01-15 21:33:52
Autor: Johnson
e-s±d - definiowanie roszczeń
W dniu 2012-01-15 21:30, Liwiusz pisze:

więc nie wiem sk±d Twoje twierdzenia o rzadko¶ci tegoż ;)

Z mojego do¶wiadczenia.

Data: 2012-01-15 21:35:38
Autor: Liwiusz
e-s±d - definiowanie roszczeń
W dniu 2012-01-15 21:33, Johnson pisze:
W dniu 2012-01-15 21:30, Liwiusz pisze:

więc nie wiem sk±d Twoje twierdzenia o rzadko¶ci tegoż ;)

Z mojego do¶wiadczenia.

Widać pracujesz w s±dzie (je¶li prawd± s± pogłoski, że jeste¶ sędzi± :) ), którego obywatele nie wybieraj± jako s±d wła¶ciwy umownie. Macie jakie¶ spore zaległo¶ci w sprawach, czy co? :)

--
Liwiusz

Data: 2012-01-15 21:06:21
Autor: _±ćęłń󶼿.
e-s±d - definiowanie roszczeń
Bez epitetów, Panowie, bez epitetów ;-)

PS. Z tego, że coraz mniej rozumiem, co pisze, to jednak przesłanka wynika, że rozwija się i awansuje ;-)

-- -- -
pogłoski, że jeste¶

Data: 2012-01-15 21:49:37
Autor: Johnson
e-s±d - definiowanie roszczeń
W dniu 2012-01-15 21:35, Liwiusz pisze:
je¶li prawd± s± pogłoski, że jeste¶ sędzi± :)

Ciekawe sk±d się bior± takie pomysły ?

Data: 2012-01-15 21:54:42
Autor: Liwiusz
e-s±d - definiowanie roszczeń
W dniu 2012-01-15 21:49, Johnson pisze:
W dniu 2012-01-15 21:35, Liwiusz pisze:
je¶li prawd± s± pogłoski, że jeste¶ sędzi± :)

Ciekawe sk±d się bior± takie pomysły ?

Z ebosu, z sedziowie.net, no chyba że to przypadkowa koincydencja:)

--
Liwiusz

Data: 2012-01-17 10:28:18
Autor: Kamil
e-s±d - definiowanie roszczeń
Dnia Sun, 15 Jan 2012 21:49:37 +0100, Johnson napisał(a):

Ciekawe sk±d się bior± takie pomysły ?

Spacji należy używać z głow±.
Znaki interpunkcyjne, jakim jest m.in. znak zapytania, stawiamy ZA wyrazem
BEZ SPACJI.

Data: 2012-01-17 12:55:56
Autor: Johnson
e-s±d - definiowanie roszczeń
W dniu 2012-01-17 10:28, Kamil pisze:

Spacji należy używać z głow±.
Znaki interpunkcyjne, jakim jest m.in. znak zapytania, stawiamy ZA wyrazem
BEZ SPACJI.

Jakie¶ prawo takie jest ? Czy  jak? "Morze" Dz. U "wskarz" ;)

Data: 2012-01-17 12:56:48
Autor: Liwiusz
e-s±d - definiowanie roszczeń
W dniu 2012-01-17 12:55, Johnson pisze:
[...]

Wskarz DĽ. U¶t. Poczemu oN maiłby Cji co¶kolwiek wskarzyvać?? ?

--
L.

Data: 2012-01-17 12:38:40
Autor: _±ćęłń󶼿.
e-s±d - definiowanie roszczeń
Bo użył ¶rodka wskarzenia.
PS. Od dziecka na jez. polskim uczyli 'Bo nie zaczyna się zdania od "bo"' ;-)
A co do pytajnika:
IMHO opinia słuszna przy czcionce nieproporcjonalnej (czyli maszynie do pisania).
Przy czcionkach proporcjonalnych pytajnik bez odstępu częstokroć zlewa się z tekstem.

-- -- -

Data: 2012-01-17 14:14:34
Autor: Kamil
e-s±d - definiowanie roszczeń
Dnia Tue, 17 Jan 2012 12:38:40 +0000 (UTC), _±ćęłń󶼿. napisał(a):

A co do pytajnika:
IMHO opinia słuszna przy czcionce nieproporcjonalnej (czyli maszynie do pisania).

Dobrze że napisałe¶ IMHO.
Co ma interpunkcja i jej zasady wspólnego z rodzajem czcionki???
Czy pismo ręczne ma miec zachowane zasady interpunkcji czy nie - wedle
ciebie?

Przy czcionkach proporcjonalnych pytajnik bez odstępu częstokroć zlewa się z tekstem.

To może pora na udanie się do specjalisty od chorób oczu?

Ad znaku zapytania:
Postanowiłam o tym napisać, ponieważ zauważyłam, że niektórzy pisz±cy
kompletnie nie zwracaj± uwagi na to, w jakim miejscu postawić znak
interpunkcyjny, w jakim spację, a w jakim zakończyć wyraz czy zdanie. To
naprawdę banalne i proste:
1. Kończymy wyraz.
2. Stawiamy znak interpunkcyjny.
3. Stawiamy spację.
4. Zaczynamy nowy wyraz, zdanie.
Na przykład: Cze¶ć!_Co robisz?_Pójdziemy na lody?_ChodĽ._ (gdzie _
odpowiada spacji)
Nie stawiamy spacji przed znakiem interpunkcyjnym. I nie zapominamy o
spacji po znaku interpunkcyjnym. Zachowanie tych zasad zapewni nam
czytelno¶ć tekstu.
Wyj±tkiem jest my¶lnik, spację stawiamy przed i po nim.

Je¶li w dłuższym tek¶cie wstawiasz cytat - jako odrębne zdanie, które
zaczynasz cudzysłowem - to kończysz je cudzysłowem przed kropk± czy po
kropce?

OdpowiedĽ jest banalna:
Cytowane zdanie obejmujemy cudzysłowem. Kropkę stawiamy zawsze po jego
zamykaj±cej czę¶ci, np:
Zabraniano mu słodyczy, więc mówił sobie: "Gdy będę dorosły, będę zawsze
przy sobie nosił czekoladę i jadł".

Zasada ta dotyczy także cytatów składaj±cych się z kilku zdań, np.:
W kółko powtarzał swoje: "Nudno tu. Nie mam co robić. ChodĽmy już".

Znak zapytania i wykrzyknik, je¶li należ± do cytowanego tekstu, umieszczamy
przed cudzysłowem, np.:

Niedawno kolega zapytał mnie: "Dlaczego dziewczyna taka jak ty jest sama?".
Krzyczała: "Bandyci, ratunku!".

Miejsce, w którym urywamy cytat zaznaczamy wielokropkiem, ale przed nim
stawiamy cudzysłów zamykaj±cy. Je¶li wielokropek należy do cytowanego
zdania, cudzysłów stawiamy po nim, np.:
Powiedział, że "ten bałagan musi za chwilę znikn±ć, a jak nie zniknie, to
ja wam..."

Data: 2012-01-17 13:58:05
Autor: _±ćęłń󶼿.
e-s±d - definiowanie roszczeń
Wracaj Kamilu do szkoły.
W języku polskim tak wygladaj± &#8222;cudzysłowy&#8221; otwieraj±cy cytat i i zamykaj±cy cytat.
Wstrętnym makaronizmom Kamila nasze gromkie &#8222;Nie&#8221; ;-)
Zdrówka

Data: 2012-01-17 15:10:22
Autor: Liwiusz
e-s±d - definiowanie roszczeń
W dniu 2012-01-17 14:58, _±ćęłń󶼿. pisze:
  tak wygladaj±&#8222;cudzysłowy&#8221;

Pierwsze widzę. W której szkole mogę się tego naumieć..?.!

--
Liwiusz

Data: 2012-01-17 14:18:53
Autor: _±ćęłń󶼿.
e-s±d - definiowanie roszczeń
Wyższej szkole prawniczej:
Copy -> Paste ;-)

-- -- -

Data: 2012-01-17 14:25:30
Autor: Maciek
e-s±d - definiowanie roszczeń
W dniu 2012-01-17 14:14, Kamil pisze:
Powiedział, że "ten bałagan musi za chwilę znikn±ć, a jak nie zniknie, to
ja wam..."
To teraz ja co¶ w temacie:
"Zawiadomienie. S±d Rejonowy w AAA  II Wydział Karny zawiadamia jako
pokrzywdzonego o posiedzeniu w dniu BBB o godz CCC sala nr w AAA S±dzie
Rejonowym w AAA ul. DDD w przedmiocie rozpoznania zaż. na podst. o odm.
wszczęcia doch., ¶ledz. lub umorzenie."
Podpisano: Sekretarz s±dowy.

Po każdym znaku interpunkcyjnym spacja jest ;-)

Maciek

Data: 2012-01-17 14:42:16
Autor: Kamil
e-s±d - definiowanie roszczeń
Dnia Tue, 17 Jan 2012 14:25:30 +0100, Maciek napisał(a):

Po każdym znaku interpunkcyjnym spacja jest ;-)

Widze smile, więc kumam bazę i nie dam się sprowokować ;)

Data: 2012-01-17 18:04:34
Autor: Gotfryd Smolik news
e-s±d - definiowanie roszczeń
On Tue, 17 Jan 2012, Kamil wrote:

Ad znaku zapytania:
Postanowiłam o tym napisać, ponieważ zauważyłam,

  No dobra.
  To żeby wyrównać kwity w sprawie czepialstwa, powiem, że
nick jest oryginalny :P i chyba wymaga wyja¶nienia.
  A przy okazji:

Nie stawiamy spacji przed znakiem interpunkcyjnym. I nie zapominamy o
spacji po znaku interpunkcyjnym.

....i nie łamiemy tekstu za pojedynczym jednoliterowym spójnikiem.
  Miało być:
+++
  I nie zapominamy
o spacji
-- -

  A Worda muszę tego uczyć makrami :> (w MS$ też nie doczytali?)

[...]

  Teraz bierzesz sobie cytat, stanowi±cy kompletne zdanie, ale
nie zamykaj±cy zdania cytuj±cego ;)
  Stawiam zarzut tendencyjnego sobierania cytatów :|

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-17 13:09:50
Autor: Johnson
e-s±d - definiowanie roszczeń
W dniu 2012-01-17 12:56, Liwiusz pisze:

Wskarz DĽ. U¶t. Poczemu oN maiłby Cji co¶kolwiek wskarzyvać?? ?

Scelina XXVII XXIII tablicy CHamórabiego tak muwi :)

Data: 2012-01-17 14:04:42
Autor: Kamil
e-s±d - definiowanie roszczeń
Dnia Tue, 17 Jan 2012 13:09:50 +0100, Johnson napisał(a):

Scelina

Jak mosz miyndzy ciuciokami scelina to sie drab gibnij do dyntysty, by ci
jom zaklajstrowoł.

Data: 2012-01-17 17:55:48
Autor: Gotfryd Smolik news
e-s±d - definiowanie roszczeń
On Tue, 17 Jan 2012, Johnson wrote:

[...]

  Trzeba przyznać, że do stosowania Dz.U. 1999 Nr 90 poz. 999 brakuje
żeby¶ występował wobec podmiotów podpadaj±cych pod definicję
"konsumenta" ;)
  Art.13 jednoznacznie okre¶la "i interpunkcji", po prawdzie na urzędowe
stanowisko Rady w tym zakresie linku nie mam, ale pewnie Kamil poda ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-04 14:45:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-04 14:33, Maciek pisze:
[...]

Pozew przechodzi jak nic nie wybierzesz. I tak z mocy prawa sprawa po sprzeciwie trafi do sądu właściwego dla zamieszkania pozwanego.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-04 17:27:33
Autor: Maciek
W dniu 2012-01-04 14:45, Liwiusz pisze:
Pozew przechodzi jak nic nie wybierzesz. I tak z mocy prawa sprawa po sprzeciwie trafi do sądu właściwego dla zamieszkania pozwanego.
Dzięki. Wszystko było pięknie, zdefiniowałem dowody, roszczenia,
wysmarowałem uzasadnienie i co? I wielkie gieeeee. Wywaliło mnie w
momencie składania pozwu :-> Teraz wszystko mogę wprowadzić od początku,
dobrze, że przynajmniej uzasadnienie wstawiałem metodą kopiuj-wklej, bo
byłbym mocno zirytowany, gdybym musiał je pisać od podstaw :-)

To skoro mam zacząć wszystko od początku, to jeszcze się upewnię, że
dobrze robię ze skapitalizowanymi odsetkami. Znalazłem przykład na
stronie e-sądu z poprawnie skapitalizowanymi odsetkami. W przykładzie
mamy następujące dokumenty:
1. faktura VAT 1/09 z dnia 23.06.2009 na kwotę 450 PLN, termin zapłaty
30.06.2009
2. wpłata 450 PLN w dniu 20.07.2009
3. Faktura VAT 2/09 z dnia 01.08.2009 na kwotę 300 PLN, termin zapłaty
08.08.2009
4. wpłata 200 PLN w dniu 30.08.2009
5. faktura VAT 3/09 z dnia 03.09.2009 na kwotę 250 PLN, termin zapłaty
10.09.2009

I roszczenia:
1. 3,21 PLN - skapitalizowana kwota odsetek za opóźnienie w zapłacie
kwoty głównej w wysokości 450 PLN wynikającej z faktury VAT nr 1/09,
odsetki wyliczone za okres od 01.07.2009 do 20.07.2009 z odsetkami
ustawowymi od dnia wniesienia pozwu do dnia zapłaty
2. 100 PLN - należność główna wynikająca z faktury VAT nr 2/09,
pozostała do zapłaty po uiszczeniu kwoty 200 PLN z odsetkami
ustawowymi od dnia wniesienia pozwu do dnia zapłaty
3. 14,89 PLN - skapitalizowana kwota odsetek za opóźnienie w zapłacie
kwoty głównej w wysokości 100 PLN wynikającej z faktury VAT nr 2/09,
odsetki wyliczone za okres od 09.08.2009 do dnia 30.09.2010 z odsetkami
ustawowymi od dnia wniesienia pozwu  do dnia zapĹ‚aty
4. 1,57 PLN - skapitalizowana kwota odsetek za opóźnienie w zapłacie
kwoty 200 PLN wynikajÄ…cej z faktury VAT nr 2/09, odsetki wyliczone za
okres od 09.08.2009 do dnia 30.08.2009 z odsetkami ustawowymi od dnia
wniesienia pozwu do dnia zapłaty
5. 250 PLN - należność główna wynikająca z faktury VAT nr 3/09
z odsetkami ustawowymi od dnia wniesienia pozwu do dnia zapłaty
6. 34,28 PLN - skapitalizowana kwota odsetek za opóźnienie w zapłacie
kwoty głównej w wysokości 250 PLN wynikającej z faktury VAT nr 3/09,
odsetki wyliczone za okres od 11.09.2009 do 30.09.2010 z odsetkami
ustawowymi od dnia wniesienia pozwu do dnia zapłaty

Z Twojej wypowiedzi zrozumiałem mniej więcej, że skapitalizowane odsetki
powinny być dodane do kwoty głównej, czyli powyższe roszczenia wyglądały
by mniej więcej tak:
I. roszczenie 1
II. roszczenia 2+3+4
III. roszczenia 5+6
Ale coś nie jestem przekonany, czy dobrze zrozumiałem :-)

U mnie to jest bardziej skomplikowane, bo pierwsza faktura była
właściwie spłacana na 4 razy, przykładowo:
1. faktura 1 na 1000 PLN, wpłata 400, 200, 200, 200.
2. w międzyczasie wystawione 2 inne faktury
co tworzy u mnie dość długi ciąg roszczeń - odsetki od należności
głównej 1000 PLN, 600 PLN, 400 PLN, 200 PLN, oraz od całkowicie
niespłaconych należności z 2 kolejnych faktur. Jak rozumiem, tak ma być? :-)

Maciek

Data: 2012-01-04 22:25:53
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-04 17:27, Maciek pisze:
[...]

Musisz poeksperymentować :) Jak już pisałem, tak samo zredagowane pozwy czasem przechodziły, a czasem nie...

--
Liwiusz

Data: 2012-01-13 15:46:27
Autor: Maciek
W dniu 2012-01-04 22:25, Liwiusz pisze:
Musisz poeksperymentować :) Jak już pisałem, tak samo zredagowane pozwy czasem przechodziły, a czasem nie...
Czy jeśli sprawa pojawiła się w "Moich sprawach", nadano jej sygnaturę i
ma status "Zadekretowano - Nowa", to znaczy, że wstępnie przeszła?

Maciek

Data: 2012-01-13 16:13:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-13 15:46, Maciek pisze:
[...]

Nie chce mi się teraz logować do esądu, ale jeśli pozew jest podpisany i opłacony, to afair pojawia się wówczas w "moich sprawach".

Pisanie o "wstępnym przejściu" to raczej nadinterpretacja :)

Ba, nawet wydanie nakazu zapłaty to nie jest żadne przejście, nawet sam sąd pisze, że tam się nakazy (uwaga) generują. Co oznacza, że całkiem możliwe, że nawet nikt tego dokładnie nie czyta :) /choć czasem mam dowody, że czytają, ale nieraz czytają bez zrozumienia ;/

--
Liwiusz

Data: 2012-01-13 16:44:23
Autor: Maciek
W dniu 2012-01-13 16:13, Liwiusz pisze:
Nie chce mi się teraz logować do esądu, ale jeśli pozew jest podpisany i opłacony, to afair pojawia się wówczas w "moich sprawach".
Nie. Najpierw pojawia się w "Pozwach złożonych". W "Moich sprawach"
pojawił się dzień później i tu moja wątpliwość: czy byli w stanie to tak
szybko zweryfikować, czy poszło "z automatu"?

Pisanie o "wstępnym przejściu" to raczej nadinterpretacja :)
Chodziło mi raczej o etap, na którym sprawa może zostać
odrzucona/przeniesiona, z różnych, opisanych przez Ciebie wcześniej
powodów. Czyli innymi słowy: po czym będzie można się zorientować, że
sprawa jest "w toku", czyli nawiÄ…zano jakÄ…Ĺ› prĂłbÄ™ kontaktu z pozwanym
itp. A może takie rzeczy nie powinny mnie obchodzić i wystarczy czekać
na pojawienie siÄ™ czegoĹ› w "Moich nakazach"? DĹ‚ugo siÄ™ na to czeka?
potwierdzenie, jutro realizacja. Myślałem, że z sądem internetowym jest
tak samo ;-)

[...]
Ale te nawet wygenerowane nakazy majÄ… chyba jakÄ…Ĺ› moc prawnÄ…? :-)

Maciek

Data: 2012-01-14 07:16:46
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-13 16:44, Maciek pisze:

Nie. Najpierw pojawia się w "Pozwach złożonych". W "Moich sprawach"
pojawił się dzień później i tu moja wątpliwość: czy byli w stanie to tak
szybko zweryfikować, czy poszło "z automatu"?

Poszło z automatu jak tylko "zaksięgowali" sobie płatność, to zwykle trwa z dzień (przy płatności kartą kredytową).

[...]

Zostanie wydany nakaz zapłaty. Zostaniesz o tym powiadomiony (elektronicznie).

A może takie rzeczy nie powinny mnie obchodzić i wystarczy czekać
na pojawienie siÄ™ czegoĹ› w "Moich nakazach"? DĹ‚ugo siÄ™ na to czeka?

W zeszłym roku było to od kilku tygodni do kilku miesięcy.

potwierdzenie, jutro realizacja. Myślałem, że z sądem internetowym jest
tak samo ;-)

LOL :)

Ale te nawet wygenerowane nakazy majÄ… chyba jakÄ…Ĺ› moc prawnÄ…? :-)

Niestety majÄ… :)

--
Liwiusz

Data: 2012-01-05 01:45:40
Autor: Tadeusz Smal
[...]

:)
Kiedyś pytałem o to prawnika i usłyszałem od niego,że w przypadku gdy pozwany wpłacał jakieś kwoty a należność na konto powoda
to sprawa może odbyć się w sądzie właściwym dla siedziby powoda.
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal
sklep: http://trawki.pl/

Data: 2012-01-14 11:43:10
Autor: _±ćęłń󶼿.
e-s±d - definiowanie roszczeń
Zawsze o zapłatę pozywam w swoim [murowanym] s±dzie rejonowym.
Przy czym różnica byłaby jedynie w dzielnicy (W-wa).
I jeszcze nigdy s±d tego nie zakwestionował.
Ale przykładowo adwokatka upierała się, że pozwać trzeba w SR dla innej dzielnicy wg wskazanego w pozwie adresu zamieszkania, bo niby tak.

Data: 2012-01-15 19:01:54
Autor: Johnson
e-s±d - definiowanie roszczeń
W dniu 2012-01-14 12:43, _±ćęłń󶼿. pisze:

I jeszcze nigdy s±d tego nie zakwestionował.

Bo od kwestionowania tego (czyli wła¶ciwo¶ci, pozew wła¶ciwo¶ci± wył±czn±) to jest druga strona a nie s±d. Wystarczy że pozwany powie że poprosi że sprawa ma i¶ć do jego s±du i wystarczy. Chyba że byłaby wła¶ciwo¶ć przemienna.

Normalnie mam wrażenie że procesujecie się przed s±dami a nawet głupiego kpc nikt nie przeczytał.

Data: 2012-01-15 20:40:49
Autor: _±ćęłń󶼿.
e-s±d - definiowanie roszczeń
A to nawet dobrze, potwierdzi w ten sposób swój adres zamieszkania, co w PRL-
bis jest zagadnieniem nietrywialnym ;-)

-- -- -