e-sad, sciganie za kolejne faktury

Data: 2012-01-02 08:01:18
Autor: Główny Użytkownik
e-sad, sciganie za kolejne faktury
Witam!
Otrzymałem właśnie klazule wykonalnosci do nakazu ktory tym samym sie
uprawomocnil. Czy moge teraz zalozyc nowa sprawe tej samej osobie na
kolejne niezaplacone faktury vat ? Czy mogę Powolac sie podajac
sygnature sprawy w ktorej wydano nakaz na poprzedni nakaz by od zera
wszystkiego nie pisac?
Czy jezeli stwierdzono doręczenie tradycyjne zastepcze to w drugim
pozwie moge podac ten sam adres pozwanego (bo cwaniak nigdzie nie
podal aktualnego adresu) ?
pozdrawiam

P.

Data: 2012-01-02 20:15:09
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-02 17:01, Główny Użytkownik pisze:
[...]

Na nic się nie powołuj, CTRL-C CTRL-V działa ;)

Czy jezeli stwierdzono doręczenie tradycyjne zastepcze to w drugim
pozwie moge podac ten sam adres pozwanego (bo cwaniak nigdzie nie
podal aktualnego adresu) ?

Masz podać adres zamieszkania. Aktualny.
Żebyś się nie zdziwił, jak potem pozwany obali klauzulę, bo adres był nieprawidłowy.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-03 08:19:04
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 02.01.2012 20:15, Liwiusz pisze:

[...]

Jak sąd w praktyce reaguje na twierdzenie, że adres jest nieaktualny,
jeśli jest taki sam, jak zameldowania?

Data: 2012-01-03 10:42:19
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-03 08:19, Andrzej Lawa pisze:
[...]

W praktyce nie miałem takiej sytuacji, tzn. aby list wrócił jako "adresat nie mieszka", "wyprowadził się", a po zapytaniu w meldunkach ten adres był aktualny jako adres zameldowania.

Niemniej jednak, skoro jest dowód że adresat nie mieszka, to meldunek nie może w takim przypadku dawać prawa do doręczenia zastępczego.

Przepis bowiem jasno stanowi, że należy podać adres zamieszkania i nigdzie nie ma reguły, że można to zastąpić adresem zameldowania.

W takim przypadku należałoby ustanowić kuratora dla doręczeń dla osoby nieznanej z miejsca pobytu.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-03 04:11:30
Autor: Główny Użytkownik
On 3 Sty, 10:42, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

nigdzie nie ma reguły, że można to zastąpić adresem zameldowania.

W takim przypadku należałoby ustanowić kuratora dla doręczeń dla osoby

ja nie wiem czy nie mieszka, domniemywam tylko ze juz nie mieszka
skoro jest zastepcze doreczenie. Nawet adres mail usunal zeby nie miec
kontaktu debil. W ogole typ jest niepowazny i z czyms takim sie nigdy
nie spotkalem. A na nakazie jest informacja ze strny maja obowiazek
powiadomic sad o kazdej zmianie adresu pod rygorem stwierdzenia
doreczenia zastepczego. Po za tym na poczatku chcialem typa zglosic na
policje i gdy to mu powiedzialem to zaprosil na komisariat i podal
miasto w ktorym wedlug pozwu mieszka. Wiec nawet dał jasno do
zrozumienia ze adres jest dobry (jest to wiocha), . Czy jezeli bedzie
probowal obalic w ten sposob nakaz dostane jakies powiadomienie zebym
mogl sie ustosunkowac do tego bo mam dowod ze odsylal mnie  do tego
adresu i ze celowo unikał doreczenia?

P.

Data: 2012-01-03 10:46:48
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.01.2012 10:42, Liwiusz pisze:

[...]

I to mnie wkurza w tej ustawie o ewidencji... Albo zlikwidować meldunek
w cholerę, albo traktować go serio!

Osobiście wolałbym to drugie - żeby w sprawach urzędowo-sądowych
meldunek był "wiążący" dla urzędów, sądów i samego zameldowanego.

Data: 2012-01-03 10:55:14
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-03 10:46, Andrzej Lawa pisze:

Osobiście wolałbym to drugie - żeby w sprawach urzędowo-sądowych
meldunek był "wiążący" dla urzędów, sądów i samego zameldowanego.

To byłoby korzystne i dla pozwanych, i dla powodów.

Po prostu brakuje w "procedurze niefirmowej" analogicznego zapisu:

kc
art. 133
§ 2a. Pisma procesowe dla przedsiębiorców i wspólników spółek handlowych, wpisanych do rejestru sądowego na podstawie odrębnych przepisów, doręcza się na adres podany w rejestrze, chyba że strona wskazała inny adres dla doręczeń. Jeżeli ostatni wpisany adres został wykreślony jako niezgodny z rzeczywistym stanem rzeczy i nie zgłoszono wniosku o wpis nowego adresu, adres wykreślony jest uważany za adres podany w rejestrze.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-03 04:12:54
Autor: Główny Użytkownik
On 3 Sty, 10:55, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

wykreślony jako niezgodny z rzeczywistym stanem rzeczy i nie zgłoszono
wniosku o wpis nowego adresu, adres wykreślony jest uważany za adres

u mnie to spor miedzy przedsiebiorcami (1 os firma) wiec wszystko ok i
sie nie stresowac tylko scigac o kolejne faktury na te same dane z
wpisu do ew.?

P.

Data: 2012-01-03 13:24:19
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-03 13:12, Główny Użytkownik pisze:
u mnie to spor miedzy przedsiebiorcami (1 os firma) wiec wszystko ok i
sie nie stresowac tylko scigac o kolejne faktury na te same dane z
wpisu do ew.?

To raczej bezpieczna praktyka.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-03 11:23:17
Autor: Maciek
W dniu 2012-01-03 10:55, Liwiusz pisze:
[...]
A w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą,
wysyłanie pod adres zarejestrowania działalności ma jakiś sens, czy też
można obalić na tej podstawie klauzulę wykonalności?

Maciek

Data: 2012-01-03 11:39:48
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-03 11:23, Maciek pisze:
[...]

Może zacznijmy od tego, że po ostatniej zmianie prawa z ewidencji działalności nie dowiesz się o adresie zamieszkania przedsiębiorcy (chyba że będzie to jedyny wskazany adres), jawnym jest tylko adres miejsca wykonywania.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-04 21:16:52
Autor: _ąćęłńóśźż.
e-sad, sciganie za kolejne faktury
Nie zauważyłem, wrzuć datę i paragrafy.

-- -- -
po ostatniej zmianie prawa z ewidencji działalności nie dowiesz się o
adresie zamieszkania przedsiębiorcy, jawnym jest tylko adres miejsca wykonywania.

Data: 2012-01-04 22:24:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-04 22:16, _ąćęłńóśźż. pisze:
[...]

Od lipca.

Ustawa o swobodzie...

art. 37
1. CEIDG udostępnia dane i informacje o przedsiębiorcach będących osobami fizycznymi określone:

1) w art. 25 ust. 1 z wyjątkiem numeru PESEL oraz adresu zamieszkania, o ile nie jest on taki sam jak miejsce wykonywania działalności gospodarczej;

--
Liwiusz

Data: 2012-01-03 11:29:17
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.01.2012 10:55, Liwiusz pisze:

[...]

Zasadniczo sama ustawa o ewidencji ludności by wystarczyła - jakby na
nią nie lali wszyscy, z sądami włącznie i urzędami skarbowymi na czele.

Data: 2012-01-03 22:36:48
Autor: wromek
e-sad, sciganie za kolejne faktury
Masz podać adres zamieszkania. Aktualny.
Żebyś się nie zdziwił, jak potem pozwany obali klauzulę, bo adres był nieprawidłowy.

no wlasnie a teraz jak nie znam aktualnego adresu zamieszkania a zameldowania jest taki sam jak w wyroku sprzed 2 miesiecy to jak mam wzywac do zaplaty pozostalej naleznosci?

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2012-01-03 22:58:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-03 22:36, wromek pisze:
[...]

Jakiej pozostałej? Tej z wyroku, czy spoza wyroku?

--
Liwiusz

Data: 2012-01-04 14:38:16
Autor: wromek
[...]

z wyroku to już zasądzone, teraz chodzi o dalszą część tego samego tytułu (bezumowne korzystanie z lokalu), ktora nie była objęta pozwem.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2012-01-04 14:46:44
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-04 14:38, wromek pisze:
[...]

No to każdy orze jak może - podaj adres zameldowania.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-04 21:18:22
Autor: _ąćęłńóśźż.
e-sad, sciganie za kolejne faktury
A kiedy i skąd się dowie o klauzuli?
Chodzi co 5 dni do sądu czytać akta?
Obdzwania wszystkich komorników w rejonie?

-- -- -

Data: 2012-01-04 22:26:25
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-04 22:18, _ąćęłńóśźż. pisze:
A kiedy i skąd się dowie o klauzuli?
Chodzi co 5 dni do sądu czytać akta?
Obdzwania wszystkich komorników w rejonie?

Komornik sam do niego przyjdzie w czasie egzekucji.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-04 23:22:23
Autor: _ąćęłńóśźż.
e-sad, sciganie za kolejne faktury
Jak piszesz - a powiedziałbym nawet, że po ściagnięciu często RZEKOMEGO zadłużenia z rachunku itp. - i wtedy będzie już nieco późno na wzruszanie klauzuli wykonalności.
http://www.rp.pl/artykul/212825,786675-Doreczenia-pism-sadowych-- pozwany-nie-
zawsze-wie-o-wyroku.html
PS. A wg Ciebie to komornik skąd ma adres [rzekomego] dłużnika??

-- -- -

Data: 2012-01-05 07:11:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-05 00:22, _ąćęłńóśźż. pisze:
[...]

Nie klikałem. Jak nie było skutecznego doręczenia, to jest podstawa do wzruszenia dłużnika.

PS. A wg Ciebie to komornik skąd ma adres [rzekomego] dłużnika??

Albo od wierzyciela, albo po zapytaniu w odpowiednich urzędach.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-05 07:35:03
Autor: _ąćęłńóśźż.
e-sad, sciganie za kolejne faktury
Albo od wierzyciela,

I nagle powoda olśniło (adres zamieszkania dłużnika mu się ukazał?), gdy z powoda zmienił się w wierzyciela?

albo po zapytaniu w odpowiednich urzędach.

Na wniosek ... ?
Pierwsza literka "wu".

Data: 2012-01-05 10:49:32
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-05 08:35, _ąćęłńóśźż. pisze:
Albo od wierzyciela,

I nagle powoda olśniło (adres zamieszkania dłużnika mu się ukazał?), gdy z
powoda zmienił się w wierzyciela?

Nie raz rak robiłem. Ja pozywam na przykład na adres z rejestru przedsiębiorców, albo na adres, który podejrzewam o bycie adresem zameldowania, nawet jeśli dłużnik tam nie mieszka. Jest to bezpieczniejsze i trudniejsze do późniejszego obalenia, niż pozywanie na adres zamieszkania, którego się potem dłużnik wyprze.

albo po zapytaniu w odpowiednich urzędach.

Na wniosek ... ?
Pierwsza literka "wu".

I dopiero na tym etapie wierzyciel poprzez komornika ma realną podstawę do wystąpienia o zapytanie.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-05 10:53:15
Autor: _ąćęłńóśźż.
e-sad, sciganie za kolejne faktury
Generalnie to wezwanie z sądu o uzupełnienie pozwu poprzes wskazanie adresu pozwanego wystarcza do uzyskania adresu ze zbiorów meldunkowych.
A często wystarcza kopia pozwu z przybitą prezentatą sądu.
Oczywiście adres zameldowania nie musi być równy adresowi zamieszkania, ale komornik też detektywa nie wynajmuje, może co najwyżej z US (nie wiem, a jeśli nawet to zapewne jak po grudzie) otrzymać adres zamieszkania na Sylwestra ostatniego roku podatkowego.
Wiesz, ja zawsze w Sylwestra zamieszkuję gdzie indziej, niż przez pozostałe 364 dni ;-)

-- -- -