e46 - pompa wspomagania

Data: 2012-04-15 19:12:29
Autor: Jarek Pudelko
e46 - pompa wspomagania
Czesc

Niestety w piatek 13 odmowila wspolpracy. Uslyszalem zgrzyt i obecnie kolo pasowe kompy obraca sie swobodnie, a lopatki w srodku zapewne nie :) Wspomagania brak - zakladam, ze to nie problem przekladni (tloczysko) ale bede wiedzial po wyjeciu pompy.
Obecnie zamontowana pompa wg. RealOem to LUK LF-30 (32416753274) pytanie co wsadzic zamiast niej...

1. taka sama uzywke? 250-300zl, gwarancja hmm.. rozruchowa - w tydzien nie padnie to bedzie dzialac :)

2. taka sama regenerowana (tzn. moja odesle, dostane inna po regeneracji) ok 350-400zl, gwarancja rok albo dwa lata

3. Chinska nowka sztuka :) z gwarancja, ok 350zl

4. nowy oryginal odpada... :)

Druga sprawa, jako ze obecna pompa ma przebieg 78kkm to dziwi mnie troche fakt, ze padla. Slyszalem plotke, ze w zbiorniczku z plynem jest jakis filtr i ten zbiorniczek powinno sie rowniez wymienia - nie wiem czy to bylo robione czy nie. Olej w przekladni byl wymieniany 2 lata temu gdy kupilem auto.

--
jarek

Data: 2012-04-15 19:42:55
Autor: megrims
e46 - pompa wspomagania
W dniu 2012-04-15 19:12, Jarek Pudelko pisze:
[...]

Nowy oryginał - faktycznie:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EU31&mospid=47640&btnr=32_0956&hg=32&fg=15&hl=4

445 USD

Ja bym kupił używkę, ale nie zajechaną z dobrego źródła.

Data: 2012-04-15 20:08:11
Autor: dominik
e46 - pompa wspomagania
On 2012-04-15 19:12, Jarek Pudelko wrote:
[...]

To najpierw zajrzyj do tego zbiorniczka czy w ogóle masz olej
przekładniowy czy nie. Tak - zbiorniczek jest dwuczęściowy, wyciągasz
korek i potem zdejmujesz takie sitko, tak patrzysz czy masz w ogóle olej
czy nie, sitko służy do filtrowania syfu wszelakiego. Jeśli jest pusto to
dolej, zobacz czy działa wspomaganie, a potem zorientuj się czy nie masz
wycieku z maglownicy, bo jak tak to nie pompę musisz regenerować. Czasem
wyciek zależy od pozycji kół w jakiej zostawiasz auto, płyn Ci wtedy z
zbiorniczka oczywiście zniknie. Patrzenie na skalę na zbiorniczku w
przypadku tego płynu daje żadną informację, trzeba po prostu wyjąć to
sitko tak jak pisałem wyżej.

Co do wymiany samego zbiorniczka to raczej głupoty słyszałeś. Tak jak by
Ci kazali wymieniać zbiorniczek spryskiwaczy przy każdej dolewce. Po to
sitka itd, żeby to było wielorazowe. Jak masz jakiś straszny syf w
układzie to nie zbiorniczek będzie przyczyną i tak.

--
                                           _   _       _a_a
   dominik,  gg:919564         _   _     _{.`=`.}_    {/ ''\_

Data: 2012-04-15 20:17:24
Autor: Jarek Pudelko
e46 - pompa wspomagania
W dniu 2012-04-15 20:08, dominik pisze:

[...]

Rozumiem, sitka hmm nie widzialem gdy odkrecalem korek - moze ktos je wyrzucil :)
Wycieku zadnego nie ma, olej jest.
Stawiam w ciemno na pompe bo dawala "dzwiekowe" znaki, ze cos z nia jest nie tak (takie ciche terkotanie nawet bez ruszania kierownica  na postoju). Ponadto przy skrajnych polozeniach kierownicy zaczynala pracowac glosno. Do tego doszlo to ostatnie odpalanie silnika, "zaterkotanie" pompy i koniec wspomagania. Wydaje mi sie, ze po prostu urwal sie/pekl trzpien ew. zmielio lopatki. Na szczescie kolo sie obraca wiec dojade do mechanika bez zrywania paska :)

--
jarek

Data: 2012-04-16 00:53:14
Autor: dominik
e46 - pompa wspomagania
On 2012-04-15 20:17, Jarek Pudelko wrote:
[...]

No to może zakrywa, nie ma się czym martwić.

[...]

Jak były efekty audio-video to może rzeczywiście walnęła pompa. U mnie był
wyciek oleju z przekładni, znikł olej i wspomaganie, ale pompa pozostała
sprawna, wystarczyło dolać oleju i oczywiście zaraz naprawić maglownicę.

--
                                           _   _       _a_a
   dominik,  gg:919564         _   _     _{.`=`.}_    {/ ''\_

Data: 2012-04-15 22:54:18
Autor: Kuba \(aka cita\)
e46 - pompa wspomagania

Użytkownik "Jarek Pudelko" <jarek.pudelko@USUN-TO.boxnet.ceti.pl> napisał w wiadomości news:jmevhv$28u6$1alfa.ceti.pl...
[...]

z którego roku to e46, ze ma 78kkm?

ps. poza tym co to za e46, jaki mode, podaj VIN ... bo w E46 było więcej niż jedna pompa...

Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618
http://allegro.pl/show_item.php?item=2266077365

Data: 2012-04-16 09:34:12
Autor: Jarek Pudelko
e46 - pompa wspomagania

[...]

Z 2000 :)
Tak wiem, nie do uwierzenia a jednak - trafila sie perelka w salonie w Mediolanie :) - egzemplarz "prezesa" wystawowy. Inna sprawa, ze kto by duzo jezdzil gdy bestia pali w miescie 15+ /100km :)

ps. poza tym co to za e46, jaki mode, podaj VIN ... bo w E46 było więcej
niż jedna pompa...

JU10224

juz namierzylem, ze ich nigdzie nie ma ;P - w kazdym razie wyciagne jutro pompe i zobacze ossso chodzi....

--
jarek

Data: 2012-04-16 10:37:28
Autor: BaX
e46 - pompa wspomagania
[...]

LF-30 to ten lepszy model, generalnie LF-20 są uważane za gorsze.

1. taka sama uzywke? 250-300zl, gwarancja hmm.. rozruchowa - w tydzien nie padnie to bedzie dzialac :)
Jak stała w aucie albo leżała na półce bez płynu to zapewne będzie wyć po założeniu.

2. taka sama regenerowana (tzn. moja odesle, dostane inna po regeneracji) ok 350-400zl, gwarancja rok albo dwa lata

LF-20 się nie regeneruje bo nie ma co, obrywa się wałek i kręci luźno. Nie wiem jak w LF-30 może jest lepiej.

3. Chinska nowka sztuka :) z gwarancja, ok 350zl

Najgorsze rozwiÄ…zanie

4. nowy oryginal odpada... :)

Dlaczego? Za LF-20 który niby kosztuje $445 w/g realoem zapłaciłem ~1000zł w sklepie. Fakt nie jest to 350zł za chinola czy używkę ale zawsze to nówka i oryginał.

[...]

Fakt dziwne bardzo, że padła ta akurat wersja pompy bo są tacy którzy zamiast felernej LF-20 wsadzają LF-30 bo są "wieczne" ale trzeba zmienić oba węże które nie są tanie.

Data: 2012-04-16 11:19:45
Autor: Piotrek
e46 - pompa wspomagania

[...]

Prawda jest taka ¿e E46 to nie jest trwa³e dobre BMW jak E30 czy E34. Nie wiem
czy widzia³e¶ np tê stronê:

http://www.bmw-e46.net.pl/index.php/eksploatacja/typowe-usterki-bmw-e46/

padaj±ce tylne mosty... no przesada, w 10 letnim BMW??? Brat mia³ kiedy¶ E30
nie by³o takich usterek, pompa wspomagania jeszcze fabryczna by³a mimo ¿e jak
pozby³ siê tego auta to mia³o 25 lat (1984 rocznik). Powodem zbycia nie by³
fakt ¿e siê psu³a tylko po prostu du¿o pali³a i mia³a s³abego kopa 320i - 125
KM. Ale pamiêtam gdy j± kupi³ jako¶ w 98 to by³o to najszybsze auto na osiedlu :)

Data: 2012-04-16 20:19:50
Autor: radxcell
e46 - pompa wspomagania
*Piotrek* wrote in <news:jmgv8g$5f1$1inews.gazeta.pl>:
[...]

Od 6 lat je¿d¿ê E46. Mnie siê nie sprawdza ¿adna z ww usterek.

pozdr, rdx

--
 ___         ___  __       _ _
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tinyurl.com/radxcell

Data: 2012-04-16 21:14:39
Autor: Piotrek
e46 - pompa wspomagania

> http://www.bmw-e46.net.pl/index.php/eksploatacja/typowe-usterki-bmw-e46/

Od 6 lat je¿d¿ê E46. Mnie siê nie sprawdza ¿adna z ww usterek.

Egzemplarz za kilkana¶cie tysiêcy EURO?

Data: 2012-04-17 20:59:40
Autor: radxcell
e46 - pompa wspomagania
*Piotrek* wrote in <news:jmi23u$h73$1inews.gazeta.pl>:
http://www.bmw-e46.net.pl/index.php/eksploatacja/typowe-usterki-bmw-e46/
Od 6 lat je¿d¿ê E46. Mnie siê nie sprawdza ¿adna z ww usterek.
Egzemplarz za kilkana¶cie tysiêcy EURO?

W sensie?

pozdr, rdx

Data: 2012-04-17 20:15:00
Autor: Piotrek
e46 - pompa wspomagania

> Egzemplarz za kilkana¶cie tysiêcy EURO?

W sensie?

w sensie kupiony np. za 14 000 EURO ze Szwajcarii, d³ugo szukany podczas gdy
inne po 4 000 EURO by³y "takie same"...

Data: 2012-04-17 22:33:47
Autor: radxcell
e46 - pompa wspomagania
*Piotrek* wrote in <news:jmkj04$pcp$1inews.gazeta.pl>:
Egzemplarz za kilkana¶cie tysiêcy EURO?
W sensie?
w sensie kupiony np. za 14 000 EURO ze Szwajcarii, d³ugo szukany podczas gdy
inne po 4 000 EURO by³y "takie same"...

chyba tak. kupiony od salonu w Polsce, za cenê prawie dwukrotnie wy¿sz± ni¿
najtañszy taki sam model od cwaniaka z Sochaczewa "tak, tu mam kolegê, u niego w
warsztacie mo¿emy auto sprawdziæ".

pozdr, rdx

Data: 2012-04-19 12:20:56
Autor: Piotrek
e46 - pompa wspomagania
[...]

a w jakich latach kupi³e¶? Z roku na rok coraz gorzej o ³adne BMW...

Data: 2012-04-20 22:24:28
Autor: radxcell
e46 - pompa wspomagania
*Piotrek* wrote in <news:jmovv8$na0$1inews.gazeta.pl>:
[...]

2006. slyszalem o tym, bo juz pare osob szukalo takiego auta jak moje i wszyscy
siê po jakim¶ czasie poddali.

pozdr, rdx

--
 ___         ___  __       _ _
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tinyurl.com/radxcell

Data: 2012-04-16 21:46:40
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
e46 - pompa wspomagania
On 2012-04-16 20:19, radxcell wrote:
[...]

Mi równie¿, ale czy to cokolwiek oznacza ? Spieprzyæ u¿ytkowaniem lub serwisowaniem da siê wszystko...

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-04-20 11:09:37
Autor: Jarek Pudelko
e46 - pompa wspomagania
Czesc

W sprawie pompy... Gdyby komus padla w 330xi pompa LUK'a (LF-30), w ktorych nie pekaja podobno oski (u mnie pekla) i nie mieli lopatek (u mnie zmielilo) to wyjatkowo dobrym zamiennikiem okazala sie pompa LUK'a z Audi A4 ;) - wystarczylo wyciagnac rurke/kolanko, obrocic o 30 stopni mniej wiecej, zalozyc nowy oring i wsadzic :)
Coz, poki co dziala, nie cieknie, nie halasuje...
Koszt znikomy.

--
jarek

e46 - pompa wspomagania