e63 vs e51 Play

Data: 2010-04-21 00:04:27
Autor: Tomek84
e63 vs e51 Play
Witam
Mam pytanie.Czy ktos z Was posiadal lub posiada te telefony?Niedlugo zmieniam tel i mysle nad tymi modelami co w temacie.Za e63 przemawia qwerty i spory wyswietlacz (potrzebuje mobilny i sprawny dostep do internetu)Z kolei za e51 wykonanie i trzymanie baterii.
Jak wyglada sprawa z wieszaniem sie tych telefonow.
Nie korzystam z aparatu (jesli tak to bardzo zadko).Ktory z nich jest szybszy(niby symbian ten sam)?
Myslalem nad e71 ale za droga a e52 czytalem ze sie wiesza i gubi zasieg.
ps nie chce zadnych dotykowych sliderow i klapek stad wybor tych nokii.

z gory dzieki za cenne porady
pozdrawiam

Data: 2010-04-21 08:19:25
Autor: daromar
e63 vs e51 Play
Dnia Wed, 21 Apr 2010 00:04:27 +0200, Tomek84 napisał:

[...]

Mam E63 więc będzie głównie o tym modelu.
E63 ma jeszcze większą baterię niż E51 i przy delikatnym używaniu wytrzymuje nawet do 4-5 dni, przy intensywnym 2-3. Poza tym spory ekran  pełne qwerty i zwykły jack 3,5 mm (E51 ma 2,5) czyli można podpiąć dowolne słuchawki.
Procesor chyba ten sam co w E51 więc szybkość działania podobna. Obudowa to plastik ale dość dobrze zrobiony, tylna klapka wygląda dość delikatnie ale po roku używania nic się z nią nie dzieje.
Za sprawą pełnej klawiatury i baterii 1500 mAh mała to ona nie jest.
Aparat robi zdjęcia w najlepszym wypadku średnie i to jest chyba największy minus, a i GPSa brakuje.

na stronie nokii można porównać je dokładniej:
http://www.forum.nokia.com/Tools_Docs_and_Code/deviceComparison.xhtml?dev=
[E63]

--
daromar

Data: 2010-04-21 12:04:40
Autor: Petrid
e63 vs e51 Play
kolei za e51 wykonanie i trzymanie baterii.
Jak wyglada sprawa z wieszaniem sie tych telefonow.

E51 mialem 2 lata, zawiesila sie moze 3 razy. Czesto uzywalem do internetu przez wifi jak bylem na podrozach zagranicznych. Swietnie lapie zasieg, i ma silny sygnal na wifi w przeciwienstwie do tego co mam teraz bb8900 co ledwo cokolwiek lapie jak sie przy tym nie stoi :/

Data: 2010-04-21 19:06:18
Autor: Tomek84
e63 vs e51 Play
wielkie dzieki za spostrzezenia
gps nie jest mi potrzebny w telefonie wiec na razie remis:)
czyli dalej jestem w kropce

czekam na dalsze opinie
pozdrawiam

Data: 2010-04-21 22:07:29
Autor: Maciej Muran
e63 vs e51 Play
Użytkownik "Tomek84" <sympatycznychlopiec@o2.pl> napisał
wielkie dzieki za spostrzezenia
gps nie jest mi potrzebny w telefonie wiec na razie remis:)
czyli dalej jestem w kropce

Idź do sklepu albo do kumpli, weź do ręki, przyłóż do ucha...
Miałem oba aparaty i z obu byłem zadowolony.
Z E63 jakby bardziej ze względu na klawiaturę ale to raczej na fali po Palmach Treo. W E63 nie zawsze (wpisywanie odbiorcy sms) włącza się domyślny tryb pisania cyframi - trzeba 2 razy nacisnąć funkcyjny - kwestia przyzwyczajenia. Co do wydajności to bateria jest taka jak w E71, E52 czyli całkiem niezła. Jeśli chodzi o trwałość miałem leciuteńkie niedopasowanie tylnej pokrywy i pewnie po dłuższym użytkowaniu zacznie obłazić ten gumopodobny lakier.
E51 miałem srebrną i czarną. Tradycyjnie: nie da się używać regulacji głośności za pomocą bocznych przycisków (ale można to robić w inny prosty sposób), w czarnej gwizdał wyświetlacz. Oba kolory obklejone paluchami, więc bez ściereczki nie wychodź z domu ;)
Ogólnie E51 widzę jako elegancki telefon, E63 jako roboczy ale tu też spotkasz się z mniejszą wygodą podłączania kabla USB - trzeba otwierać klapeczkę. W E63 gniazdo 3,5mm, od którego łatwo zgubić/zapomnieć zaślepkę.

Sam się po raz kolejny zastanawiam nad E51, bo potrzebuję czarny, "smukły" i elegancki telefon. Ale z kolei E63 ma latarkę :)

No i długo by tak jeszcze można... Czyli wracamy do pierwszego zdania mojej wypowiedzi.

M.

Data: 2010-04-22 11:54:23
Autor: Petrid
e63 vs e51 Play
czekam na dalsze opinie

To moze dodam jeszcze pare slow o E51.

Moze minusy:

- Kiepski aparat/kamera
- brak latarki
- uchwyt na smyczke ulamal sie po paru miesiacach uzywania takowej, nie da sie go zastapic, bo to kawalek plastiku i element obudowy.
- przyciski na bokach telefonu tak ciezko chodzą ze sa praktycznie bezuzyteczne
- slaba jakosc mp3 (sluchawki)
- brak przedniej kamerki (jesli ktokolwiek to uzywa)
- niewygodne sterowanie po menu klawiszami kierunkowymi
- fatalne umiejscowienie przycisku DELETE [X], ktory latwo wcisnac i cos sobie niechcacy skasowac przy poruszaniu sie po menu.

Plusy:

- wdalem sie raz w bójkę, koleś wytracil mi komorke z reki, ta przeleciala 5 metrow i walnela impetem w betonowe podloze, jedyne straty to porysowany metalowy bok w dolnej czesci.

e63 vs e51 Play