eB - sprzetowy token GSM

Data: 2011-06-10 18:30:01
Autor: ATZ Rzeszow
eB - sprzetowy token GSM
Witam

Padla mi stara nokia z tokenem eurobanku. Telefon dziala z karta sim, ale nie
lapie zasiegu. Token (na razie) dziala, tzn podobno co jakis czas musi sie
zdalnie synchronizowac (?), w takim wypadku leze.

Czy jest mozliwy taki patent - kupuje starter za 5 pln, wkladam do popsutej
nokii i mam przez rok sprzetowy token gsm. Nie chce instalowac nowego tokena na
nowym telefonie, bo po 1sze to tez stara rozklekotana nokia, po 2gie nie chce mi
sie jechac do oddzialu.

P.S. Jaka nokie z java byscie polecili, funkcjonalnosc na poziomie n6100,
trwalosc
n3310?

--
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
Z.

Data: 2011-06-10 18:37:50
Autor: wiatrak
eB - sprzetowy token GSM

Użytkownik "ATZ Rzeszow" <atkt_rzeszowSPAMIK@PRECZgazeta.pl> napisał w wiadomoœci news:istgq9$qct$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nic nie musi.

wiatrak

Data: 2011-06-10 19:15:39
Autor: darnok
eB - sprzetowy token GSM
On 2011-06-10 18:37, wiatrak wrote:

Użytkownik "ATZ Rzeszow" <atkt_rzeszowSPAMIK@PRECZgazeta.pl> napisał w
wiadomości news:istgq9$qct$1inews.gazeta.pl...
[...]

potwierdzam - uzywam jednego tokena w nokii z zepsuta karta sim, telefon NIGDY nie loguje sie do sieci bo sie informacje na karcie sim rozjechaly.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2011-06-10 18:39:17
Autor: Maruda
eB - sprzetowy token GSM
W dniu 2011-06-10 18:30, ATZ Rzeszow pisze:

nowym telefonie, bo po 1sze to tez stara rozklekotana nokia, po 2gie nie
chce mi
sie jechac do oddzialu.

1. Nie wydaje mi się, aby token musiał się dogadywać z sieciš, bo byłby œlad w billingu, a u mnie nie ma.
2. To się załatwia telefonicznie z BO
3. Token, jeœli zainstalujesz na karcie pamięci, to po przełożeniu karty powinien nadal być zsynchronizowany. A może nawet da się skopiować z jego pliczkami na innš kartę, inny telefon. Robiłem to na pewno skutecznie w układzie "ten sam telefon, inna karta"

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-06-10 19:22:01
Autor: wiatrak
eB - sprzetowy token GSM

[...]

Token synchronizuje się podczas logowania.  Nie uruchamiać niepotrzebnie tokena bez logowania do banku. Po kilkukrotnym takim wygenerowaniu hasła bez zalogowania się na stronie banku, rzeczywiœcie może się  rozsynchronizować

wiatrak

Data: 2011-06-10 20:22:59
Autor: !sp
eB - sprzetowy token GSM

Użytkownik "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> napisał w wiadomoœci news:istjrr$gad$1node2.news.atman.pl...
Token synchronizuje się podczas logowania.  Nie uruchamiać niepotrzebnie

Z czym się synchronizuje?

Data: 2011-06-11 18:50:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
eB - sprzetowy token GSM

"!sp" istnei$dln$1@news.onet.pl

Token synchronizuje się podczas logowania.  Nie uruchamiać niepotrzebnie

Z czym się synchronizuje?

Z tokenem w banku. Jak dojdzie do rozsynchronizowania,
telefonicznie można zsynchronizować oba tokeny. :)

Data: 2011-06-11 02:51:48
Autor: BI
eB - sprzetowy token GSM
On 10 Cze, 18:30, "ATZ Rzeszow" <atkt_rzeszowSPA...@PRECZgazeta.pl>
wrote:
Witam
Czy jest mozliwy taki patent - kupuje starter za 5 pln, wkladam do popsutej
nokii i mam przez rok sprzetowy token gsm.

> Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
Z.

Jest możliwy taki "patent". Można wymieniać karty sim, aplikacja Javy
jest powiązana tylko z danym telefonem.  Aparat nie łączy się z żadną
siecią i nie potrzebuje zasięgu,
Od ok. 2 lat używam telefonu w który włożyłem jakąś starą nieaktywną
kartę przypadkowego operatora (inaczej nie mogłem uruchomić tokena, bo
telefon blokował się na komunikacie " włóż kartę sim"). Traktuję
telefon jako token sprzętowy (bez opłat - w porównaniu z tradycyjnym)..
Gdy wylogowuję się z banku, wyłączam również telefon co pozwala mi
ładować go nie częściej niż co 2 - 3 miesiące, a więc nie jest to
kłopotliwa opcja.
To o czym niektórzy tu wspominają: nie należy generować pustych haseł
logowania bez faktycznego logowania się do systemu transakcyjnego
banku (standardowo wewnętrzny zegar tokena jest zsynchronizowany z
wewnętrznym zegarem w banku) bo po wielokrotnej operacji tego typu,
zegary "rozjeżdżają się" i konieczna jest wizyta w placówce w celu
ponownego zsynchronizowania tokena.
Pozdrawiam

Data: 2011-06-11 18:52:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
eB - sprzetowy token GSM

"BI" 7417237b-4293-409d-8437-8e03500283ce@s9g2000yqm.googlegroups.com

: Gdy wylogowuję się z banku, wyłączam również telefon co pozwala mi
: ładować go nie częściej niż co 2 - 3 miesiące, a więc nie jest to
: kłopotliwa opcja.

Ja też tak często ładuję swój telefon -- ale ja swego nie wyłączam. :)

Można przez telefon.

Data: 2011-06-12 21:11:23
Autor: knrdz
eB - sprzetowy token GSM
BI pisze:

[...]

Nie zegary, tylko jeśli "przeklikasz" hasło logowania o numerze maksymalnym dopuszczalnym przez system w danej chwili, a nie zapisałeś sobie poprzednich żeby z nich skorzystać i się w ten sposób "zsynchronizować" (czyli przesunąć numer dopuszczalnego hasła o kilka od ostatnio wpisanego), to przez infolinię albo w oddziale podajesz liczbę wygenerowanych haseł logowania i "zsynchronizują" przez przesunięcie licznika "po drugiej stronie".

eB - sprzetowy token GSM