eB - sprzetowy token GSM

Data: 2011-06-11 02:51:48
Autor: BI
eB - sprzetowy token GSM
On 10 Cze, 18:30, "ATZ Rzeszow" <atkt_rzeszowSPA...@PRECZgazeta.pl>
wrote:
Witam
Czy jest mozliwy taki patent - kupuje starter za 5 pln, wkladam do popsutej
nokii i mam przez rok sprzetowy token gsm.

> Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
Z.

Jest możliwy taki "patent". Można wymieniać karty sim, aplikacja Javy
jest powiązana tylko z danym telefonem.  Aparat nie łączy się z żadną
siecią i nie potrzebuje zasięgu,
Od ok. 2 lat używam telefonu w który włożyłem jakąś starą nieaktywną
kartę przypadkowego operatora (inaczej nie mogłem uruchomić tokena, bo
telefon blokował się na komunikacie " włóż kartę sim"). Traktuję
telefon jako token sprzętowy (bez opłat - w porównaniu z tradycyjnym)..
Gdy wylogowuję się z banku, wyłączam również telefon co pozwala mi
ładować go nie częściej niż co 2 - 3 miesiące, a więc nie jest to
kłopotliwa opcja.
To o czym niektórzy tu wspominają: nie należy generować pustych haseł
logowania bez faktycznego logowania się do systemu transakcyjnego
banku (standardowo wewnętrzny zegar tokena jest zsynchronizowany z
wewnętrznym zegarem w banku) bo po wielokrotnej operacji tego typu,
zegary "rozjeżdżają się" i konieczna jest wizyta w placówce w celu
ponownego zsynchronizowania tokena.
Pozdrawiam

Data: 2011-06-11 18:52:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
eB - sprzetowy token GSM

"BI" 7417237b-4293-409d-8437-8e03500283ce@s9g2000yqm.googlegroups.com

: Gdy wylogowuję się z banku, wyłączam również telefon co pozwala mi
: ładować go nie częściej niż co 2 - 3 miesiące, a więc nie jest to
: kłopotliwa opcja.

Ja też tak często ładuję swój telefon -- ale ja swego nie wyłączam. :)

Można przez telefon.

Data: 2011-06-12 21:11:23
Autor: knrdz
eB - sprzetowy token GSM
BI pisze:

[...]

Nie zegary, tylko jeśli "przeklikasz" hasło logowania o numerze maksymalnym dopuszczalnym przez system w danej chwili, a nie zapisałeś sobie poprzednich żeby z nich skorzystać i się w ten sposób "zsynchronizować" (czyli przesunąć numer dopuszczalnego hasła o kilka od ostatnio wpisanego), to przez infolinię albo w oddziale podajesz liczbę wygenerowanych haseł logowania i "zsynchronizują" przez przesunięcie licznika "po drugiej stronie".

eB - sprzetowy token GSM