eBay - wiazaca sprzedawce oferta nabywcy ?

Data: 2015-03-16 11:41:41
Autor: ąćęłńóśźż
eBay - wiazaca sprzedawce oferta nabywcy ?
Trafiłem coś okazyjnie na niemieckim eBay, to było 'zaproponuj ofertę', zaproponowałem, przeszła :-)
Powiedzmy 179 zamiast 249 'kup teraz', no i do Polski wysyłają za drobne 21 euro.
A, i zapłaciłem pp.
No i fajnie, tyle że sklep się wykręca (jak już zapłaciłem) 'po tej cenie to już nie mają'.
Wnioskowali w systemie eBay o zgodę nabywcy na dowołanie transakcji, odrzuciłem.
Wolałbym towar niż zwrot (przez pp).
Ciekawi mnie, czy ktoś uruchamiał podobną procedurę 'zmuszenia' sprzedawcy (duży sklep, ma tego towaru pełno) do dostawy?
Powództwo złożyłbym w Polsce ;-)
Nie pamiętam, czy ofertę składałem przez .pl przez .de czy przez .com, kraj rejestracji nabywcy to pl.
70 euro piechotą nie chodzi, no ale czas to też pieniądz.

Data: 2015-03-16 16:45:32
Autor: rageofhonor

Użytkownik " ąćęłńóśźż" <nie@dla.spamerow> napisał w wiadomości news:me6c43$8vn$1node1.news.atman.pl...
[...]

Rozumiem że aukcja się już zakończyła i wylicytowałeś towar po niższej cenie niż "Kup teraz" a sklep teraz nie chce wysłać towaru. Jeśli w opisie aukcji nie pisze że sprzedający nie wysyła towaru po cenie niższej niż jakaś tam kwota to wtedy sprzedający zmuszony jest regulaminem serwisu aukcyjnego do wysyłki. To tak jak by ktoś wylicytował coś an Allegro i cena by mu nie odpowiadała i nie chciał sfinalizować transakcji. Można by skontaktować się z Ebay że sprzedający nie chce wysłać towaru mimo wygranej i zapłaconej aukcji.

Data: 2015-03-30 13:03:57
Autor: ąćęłńóśźż
eBay - wiazaca sprzedawce oferta nabywcy ?
Gdy próbuję przez stronę eBay, w efekcie ciągle wyskakuje mi ich stronka z komunikatem:

Home  ?My eBay  ?Oops, we had a technical hiccup
Oops, we had a technical hiccup
Please try again later or contact us for help.

Wq... jące :-((

-- -- -
Można by skontaktować się z Ebay że sprzedający nie chce wysłać towaru mimo wygranej i zapłaconej aukcji.

Data: 2015-03-30 15:03:22
Autor: rageofhonor

Użytkownik " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź> napisał w wiadomości news:mfbb0c$t8k$1node1.news.atman.pl...
[...]

Z jakiej strony próbujesz? Jesli się nie da z polskiego to spróbuj z angielskiego lub niemieckiego eBay.
Znalazłem numer do niemieckiego +49-33203-851134

Jednak wcześniej powinieneś ze strony ebay.de uzyskać specjalny kod weryfikujący twoją tożsamość.
www.ebay.de > Hilfe > Kontaktieren Sie uns (na niebieskim tle) > Kaufen> Probleme beim Kauf lösen> Gekauften Artikel nicht erhalten

Otworzy się zakładka z informacją by otworzyć spór i jeśli po 10 dnach sprzedający nie będzie chciał współpracować zadzawonić wtedy do eBay.

Można też zaraz zadzwonić do eBay pod Kontaktmöglichkeiten>Rufen Sie uns an

Do tego potrzebny jest 7 cyfrowy PIN który się wyświetlil pod numerem telefonu zaczynającym się na 0800
Ten numer nie jest dostępny z Polski lecz ten na dole który podałem. Jeśli będą problemy z komunikacją można też poprosić konsultanta mówiącego po angielsku.

Niestety strona angielska nie posiada numeru dostępnego z Polski.

Data: 2015-03-31 19:40:55
Autor: ąćęłńóśźż
eBay - wiazaca sprzedawce oferta nabywcy ?
Dzięki,
Z niemieckim niedokonanym zakupem zakończone, musiałem wejść przez niemiecką stronę (bo kupowane przez ebay.de i warto na to uważać przy zakupie) i dostałem zwrot przez niemiecki eBay (różne eBay-e mają różne warunki ochrony!!).
Ale nie chodziło mi o zwrot 200 euro, lecz o wysłanie towaru.
Niestety brak honoru u sprzedawcy ;-)
Jeszcze mi pozostaje inny spór z jakimiś małymi rączkami (ebay.com lub ebay.pl i przekierowanie) i tu wystakuje ten cytowany komunikat.

-- -- -

Data: 2015-04-01 02:19:41
Autor: rageofhonor

Użytkownik " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź> napisał w wiadomości news:mfem7a$fq0$1node1.news.atman.pl...
[...]

Szkoda że się nie dało wywalczyć wysyłki towaru. Czy rozmawiałeś na tej infolini z kimś czy tak po prostu Paypal oddał kasę.
Ale co, żądałeś zwrotu kasy czy tylko otworzyłeś spór lub termin minął? Bo zwykle na niemieckim eBayu do 20 od otwarcia sporu można żądać zwrotu kasy.

Prawdę mówiąc polski eBay jest do niczego tutaj brakuje wielu udogodnień jakie posiada np niemiecki. Często wiele linków nie działa lub występują inne problemy. Dlatego też podlegam pod niemiecki bo tam się pierwotnie rejestrowałem. Polska wersja to porażka i nigdy w życiu by mi do głowy nie przyszło finalizować jakąś transakcję przez polską wersję.

Data: 2015-04-01 07:41:05
Autor: ąćęłńóśźż
eBay - wiazaca sprzedawce oferta nabywcy ?
Zgłosiłem formularzem ebay.de (odhaczyłem) roszczenie wysyłki towaru, za godzinę dostałem zwrot zapłaty przez eBay.de (to nie było roszczenie przez PP, w tym de jest inny od com czy pl, które przekierowują na spór PP).

-- -- -

Data: 2015-04-01 08:11:24
Autor: ąćęłńóśźż
eBay - wiazaca sprzedawce oferta nabywcy ?
Do PayPal z Polski jest numer 801 386686 (One-time passcode: This unique number identifies you when you call so we can provide faster service. Please write down this number. Your passcode expires in 60 minutes)
Z poza Polski +353 1 4369034 (8:30 - 17:00 Monday through Friday)

-- -- -

Data: 2015-03-16 16:50:13
Autor: rageofhonor
[...]

Dodam jeszcze że możeesz też otworzyć 45 dni po zapłacie spór na Paypal że nie otzymałeś towaru.

Data: 2015-03-16 17:05:12
Autor: rageofhonor

Użytkownik "rageofhonor" <wein@wp.pl> napisał w wiadomości news:5506fb8c$0$2194$65785112news.neostrada.pl...

[...]

miało być do 45 dni. Po tym okresie już nic się nie da zrobić

Data: 2015-03-16 17:29:08
Autor: ąćęłńóśźż
eBay - wiazaca sprzedawce oferta nabywcy ?
Mogę, ale PP po prostu zwróci mi zapłaconą kwotę, a ja wolałbym towar.
Jak eBay może "zmusić" sprzedawcę do wysyłki towaru?
Tylko honor sprzedawcy (i jeden negatyw, na który odpowiedzą negatywem dla kupującego), jak widać niemiecki honor przestaje już być niemiecki (większość ichnich internetowych handlarzy ma tureckie, jugosłowiańskie czy podobne imiona i nazwiska).
Sprawa w sądzie, wygram za trzy lata, po których ten sprzęt (monitor) nie będzie wart połowy ceny.
Dla zasady bym złożył powództwo, w polskim sądzie, tylko jakiś wzór potrzebuję (były podobne precedensy na aledrogo).
Jest jakaś infolinia polskiego eBay, może by pomogli radą (no dobra, też się uśmiałem ;)) ?

-- -- -
Dodam jeszcze że możeesz też otworzyć 45 dni po zapłacie spór na Paypal że nie otzymałeś towaru.

Data: 2015-03-16 17:47:51
Autor: rageofhonor

Użytkownik " ąćęłńóśźż" <nie@dla.spamerow> napisał w wiadomości news:me70cl$fnu$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jeśli nie jest blisko do tych 45 dni to najpierw złóż skargę na Ebay że sprzedający nie chce wysłać towaru mimo zaplaty. Wtedy prawdopodobnie Ebay postraszy sprzedającego itd.

Z tego co wiem to do 20 dni od otworzenia sporu można żądać zwrotu kasy.

Na dodatek wygrana aukcja jest wiążąca i sprzedający jest zobowiązany przez regulamin Ebay wysłać towar
Przesyłka powinna być rejestrowana by sprzedający nie powiedział że wysłał towar i potem przesyłka zaginęła na poczcie.

Data: 2015-03-18 11:38:40
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
eBay - wiazaca sprzedawce oferta nabywcy ?
Ale wiesz, że miejscem zawarcia transakcji jest siedziba przedsiębiorcy, więc polski sąd odrzuci pozew?

Data: 2015-03-20 18:44:48
Autor: ąćęłńóśźż
eBay - wiazaca sprzedawce oferta nabywcy ?
Skoro nabywca jest konsumentem, to ma prawo toczyć sprawę przed sądem właściwym (wygodnym) dla konsumenta - tak przynajmniej przy transakcjach krajowych.

-- -- -