Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   eCall

eCall

Data: 2018-03-27 10:33:34
Autor: Myjk
eCall
Tue, 27 Mar 2018 10:19:58 +0200, J.F.
No i skonczy sie uciekanie z miejsca wypadku ...

Szczególnie że po wywaleniu poduszek raczej ciężko się ucieka.

A za 10 lat ... automatyczne placenie za drogi, czy automatyczne mandaty ?

Znowu popelinę siejesz. :P

"- Usługa ratunkowa eCall ma charakter publiczny i będzie bezpłatna.
Fabrycznie zamontowanego systemu nie da się wyłączyć, nie będzie też pełnił
roli tzw. czarnej skrzynki. Nie ma zatem mowy o stałym monitorowaniu
pojazdu np. lokalizacji i zapisywaniu danych dotyczących sposobu jazdy"

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-03-27 11:41:29
Autor: z
eCall
W dniu 2018-03-27 o 10:33, Myjk pisze:

"- Usługa ratunkowa eCall ma charakter publiczny i będzie bezpłatna.
Fabrycznie zamontowanego systemu nie da się wyłączyć, nie będzie też pełnił
roli tzw. czarnej skrzynki. Nie ma zatem mowy o stałym monitorowaniu
pojazdu np. lokalizacji i zapisywaniu danych dotyczących sposobu jazdy"


Teoretykiem jesteś zajebistym :-)

Usługa darmowa a ile producenci doliczą do ceny samochodu? 2500 zł czy więcej?

Fejsbuk też gromadził w teorii dane tylko dla siebie ;-)

z

Data: 2018-03-27 02:53:07
Autor: przemek.jedrzejczak
eCall
-- Fejsbuk też gromadził w teorii dane tylko dla siebie ;-)

nie chce mi sie szukac po polsku ale w Niemczech zbieranie danych anonimowych jest zapisane w umowie :-) https://www.opel.de/content/dam/opel/germany/onstar/download/onstarservices-privacystatement-germany.pdf

Wir erheben, speichern und verarbeiten anonymisierte
Daten (solche Daten, die nicht mehr auf Sie zurückgeführt
werden können) für statistische Zwecke und für die
Analyse und Verbesserung unserer Services.

Data: 2018-03-27 18:19:07
Autor: kk
eCall
W dniu 2018-03-27 o 11:53, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Fejsbuk też gromadził w teorii dane tylko dla siebie ;-)

nie chce mi sie szukac po polsku ale w Niemczech zbieranie danych anonimowych jest zapisane w umowie :-)

https://www.opel.de/content/dam/opel/germany/onstar/download/onstarservices-privacystatement-germany.pdf

Wir erheben, speichern und verarbeiten anonymisierte
Daten (solche Daten, die nicht mehr auf Sie zurückgeführt
werden können) für statistische Zwecke und für die
Analyse und Verbesserung unserer Services.


I co, w Niemczech nie logują i nie przechowują przez 2 lata korzystania z GSM ? Bo na tym ten system bazuje. Jest przewidziana między innym możliwość oddzwonienia do samochodu co z założenia wymaga identyfikacji terminala. Może sam eCall sobie nic nie rejestrować, ale GSM na którym działa to zrobi.

Data: 2018-03-27 12:25:20
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
eCall


Powitanko,

Fabrycznie zamontowanego systemu nie da się wyłączyć,

Taa, jasne;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2018-03-27 22:46:32
Autor: RadoslawF
eCall
W dniu 2018-03-27 o 12:25, Pawel "O'Pajak" pisze:


Powitanko,

Fabrycznie zamontowanego systemu nie da się wyłączyć,

Taa, jasne;-)

W nowych samochodach można to połączyć z komputerem i nie da się
wyłączyć. Jak nie da sygnału to komputer nie zapali silnika a tylko
wyświetli informację że chce do serwisu bo moduł eCall nie działa.
Zawodowi kierowcy w nowych ciężarówkach nie mogą spuścić ON i
sprzedać jak kiedyś. Bo jak nagle ze zbiornika zginie zawartość kilku
kanistrów to komputer wyświetli info że ma wyciek paliwa i poprosi
o serwis. I tylko po skasowaniu błędu (przez serwis) da się odpalić.


Pozdrawiam

Data: 2018-03-27 23:05:52
Autor: Tomasz Pyra
eCall
Dnia Tue, 27 Mar 2018 22:46:32 +0200, RadoslawF napisał(a):

W dniu 2018-03-27 o 12:25, Pawel "O'Pajak" pisze:


Powitanko,

Fabrycznie zamontowanego systemu nie da się wyłączyć,

Taa, jasne;-)

W nowych samochodach można to połączyć z komputerem i nie da się
wyłączyć. Jak nie da sygnału to komputer nie zapali silnika a tylko
wyświetli informację że chce do serwisu bo moduł eCall nie działa.

Czyli to będzie tak samo niemożliwe do wyłączenia jak... immobiliser ;)

Jak ktoś będzie to chciał obezwładnić, to urwie antenkę i tyle.
Natomiast jeśli faktycznie nie będzie to się łączyć z siecią poza
wypadkami, to raczej nie będzie ku temu powodu.


Zawodowi kierowcy w nowych ciężarówkach nie mogą spuścić ON i
sprzedać jak kiedyś. Bo jak nagle ze zbiornika zginie zawartość kilku
kanistrów to komputer wyświetli info że ma wyciek paliwa i poprosi
o serwis. I tylko po skasowaniu błędu (przez serwis) da się odpalić.

Nie spotkałem się jeszcze z takim systemem.
Za to wielokrotnie spotkałem się po prostu z systemami monitorowania które
co minutę poza pozycją GPS wysyłają również poziom paliwa w zbiorniku.
I nic się nie blokuje, tylko szef dokładnie widzi ile litrów kierowca
sprzedał na którym parkingu.

Data: 2018-03-28 12:35:02
Autor: RadoslawF
eCall
W dniu 2018-03-27 o 23:05, Tomasz Pyra pisze:

Fabrycznie zamontowanego systemu nie da się wyłączyć,

Taa, jasne;-)

W nowych samochodach można to połączyć z komputerem i nie da się
wyłączyć. Jak nie da sygnału to komputer nie zapali silnika a tylko
wyświetli informację że chce do serwisu bo moduł eCall nie działa.

Czyli to będzie tak samo niemożliwe do wyłączenia jak... immobiliser ;)

Jak ktoś będzie to chciał obezwładnić, to urwie antenkę i tyle.
Natomiast jeśli faktycznie nie będzie to się łączyć z siecią poza
wypadkami, to raczej nie będzie ku temu powodu.

Wcześniej czy później rządzący dla naszego dobra ulepszą rozwiązanie
i będzie wysyłał informacje dodatkowe.
A tak dla twojej informacji, twój telefon i każde urządzenie
działające na kartę sim zgłasza się do stacji bazowej.
Bez tego stacja nie wiedziała by że ma je w swoim zasięgu
i może zestawić połączenie.

Zawodowi kierowcy w nowych ciężarówkach nie mogą spuścić ON i
sprzedać jak kiedyś. Bo jak nagle ze zbiornika zginie zawartość kilku
kanistrów to komputer wyświetli info że ma wyciek paliwa i poprosi
o serwis. I tylko po skasowaniu błędu (przez serwis) da się odpalić.

Nie spotkałem się jeszcze z takim systemem.
Za to wielokrotnie spotkałem się po prostu z systemami monitorowania które
co minutę poza pozycją GPS wysyłają również poziom paliwa w zbiorniku.
I nic się nie blokuje, tylko szef dokładnie widzi ile litrów kierowca
sprzedał na którym parkingu.

Twoje szczęście.


Pozdrawiam

Data: 2018-03-28 18:45:04
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
eCall
Powitanko,

Jak nie da sygnału to komputer nie zapali silnika a tylko
wyświetli informację że chce do serwisu bo moduł eCall nie działa.

I w parkingu podziemnym będzie kolekcja aut, które nie mogą wyjechać;-)
Jak by bardzo chcieli, to mogliby bardzo utrudnić cofanie liczników. I co, zrobili producenci coś w tej sprawie? I myślisz, że ktoś nie zhackuje tego systemu?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2018-03-29 00:35:50
Autor: RadoslawF
eCall
W dniu 2018-03-28 o 18:45, Pawel "O'Pajak" pisze:

Jak nie da sygnału to komputer nie zapali silnika a tylko
wyświetli informację że chce do serwisu bo moduł eCall nie działa.

I w parkingu podziemnym będzie kolekcja aut, które nie mogą wyjechać;-)
Jak by bardzo chcieli, to mogliby bardzo utrudnić cofanie liczników. I co, zrobili producenci coś w tej sprawie? I myślisz, że ktoś nie zhackuje tego systemu?

Skoro fon działa mi w bloku i piwnicy to dlaczego ten w samochodzie
ma nie działać w parkingu podziemnym? Zwłaszcza że na wszelki wypadek
można dać sporo większą antenkę jak i mocniejszy nadajnik.


Pozdrawiam

Data: 2018-03-31 08:21:38
Autor: Mateusz Bogusz
eCall
W dniu 29.03.2018 o 00:35, RadoslawF pisze:
Zwłaszcza że na wszelki wypadek
można dać sporo większą antenkę jak i mocniejszy nadajnik.

Nie możesz tak sobie nadawać z jaką mocą Ci się zapragnie. A już na pewno homologacji takie auto nie dostanie :-P

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-03-31 14:55:15
Autor: RadoslawF
eCall
W dniu 2018-03-31 o 08:21, Mateusz Bogusz pisze:

Zwłaszcza że na wszelki wypadek
można dać sporo większą antenkę jak i mocniejszy nadajnik.

Nie możesz tak sobie nadawać z jaką mocą Ci się zapragnie. A już na pewno homologacji takie auto nie dostanie :-P

Nie muszę przekraczać mocy dozwolonej w pasmie GSM.
Nadajniki w telefonach o czym nie wszyscy wiedzą nie mają takich
samych mocy ani takich samych anten.
Stąd swojego czasu były dyskusje dlaczego jeden fon w windzie traci
zasięg a inny nie.


Pozdrawiam

Data: 2018-04-02 22:00:02
Autor: Mateusz Bogusz
eCall
W dniu 31.03.2018 o 14:55, RadoslawF pisze:

Nie muszę przekraczać mocy dozwolonej w pasmie GSM.
Nadajniki w telefonach o czym nie wszyscy wiedzą nie mają takich
samych mocy ani takich samych anten.
Stąd swojego czasu były dyskusje dlaczego jeden fon w windzie traci
zasięg a inny nie.

Piszesz że gdyby kierowcy przestrzegali przepisów tak jak producenci telefonów, to na 50, sporo by jeździło 40 a na dozwolonej 70, 50km/h? :-P

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-03 01:18:23
Autor: RadoslawF
eCall
W dniu 2018-04-02 o 22:00, Mateusz Bogusz pisze:

Nie muszę przekraczać mocy dozwolonej w pasmie GSM.
Nadajniki w telefonach o czym nie wszyscy wiedzą nie mają takich
samych mocy ani takich samych anten.
Stąd swojego czasu były dyskusje dlaczego jeden fon w windzie traci
zasięg a inny nie.

Piszesz że gdyby kierowcy przestrzegali przepisów tak jak producenci telefonów, to na 50, sporo by jeździło 40 a na dozwolonej 70, 50km/h? :-P

Pisałem o mocach nadajników w telefonach a nie o przestrzeganiu
przepisów przez kierowców.


Pozdrawiam

eCall

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona