Data: 2018-03-27 10:33:34 | |
Autor: Myjk | |
eCall | |
Tue, 27 Mar 2018 10:19:58 +0200, J.F.
No i skonczy sie uciekanie z miejsca wypadku ... Szczególnie że po wywaleniu poduszek raczej ciężko się ucieka. A za 10 lat ... automatyczne placenie za drogi, czy automatyczne mandaty ? Znowu popelinę siejesz. :P "- Usługa ratunkowa eCall ma charakter publiczny i będzie bezpłatna. Fabrycznie zamontowanego systemu nie da się wyłączyć, nie będzie też pełnił roli tzw. czarnej skrzynki. Nie ma zatem mowy o stałym monitorowaniu pojazdu np. lokalizacji i zapisywaniu danych dotyczących sposobu jazdy" -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-03-27 11:41:29 | |
Autor: z | |
eCall | |
W dniu 2018-03-27 o 10:33, Myjk pisze:
"- Usługa ratunkowa eCall ma charakter publiczny i będzie bezpłatna. Teoretykiem jesteś zajebistym :-) Usługa darmowa a ile producenci doliczą do ceny samochodu? 2500 zł czy więcej? Fejsbuk też gromadził w teorii dane tylko dla siebie ;-) z |
|
Data: 2018-03-27 02:53:07 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
eCall | |
-- Fejsbuk też gromadził w teorii dane tylko dla siebie ;-)
nie chce mi sie szukac po polsku ale w Niemczech zbieranie danych anonimowych jest zapisane w umowie :-) https://www.opel.de/content/dam/opel/germany/onstar/download/onstarservices-privacystatement-germany.pdf Wir erheben, speichern und verarbeiten anonymisierte Daten (solche Daten, die nicht mehr auf Sie zurückgeführt werden können) für statistische Zwecke und für die Analyse und Verbesserung unserer Services. |
|
Data: 2018-03-27 18:19:07 | |
Autor: kk | |
eCall | |
W dniu 2018-03-27 o 11:53, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Fejsbuk też gromadził w teorii dane tylko dla siebie ;-) I co, w Niemczech nie logują i nie przechowują przez 2 lata korzystania z GSM ? Bo na tym ten system bazuje. Jest przewidziana między innym możliwość oddzwonienia do samochodu co z założenia wymaga identyfikacji terminala. Może sam eCall sobie nic nie rejestrować, ale GSM na którym działa to zrobi. |
|
Data: 2018-03-27 12:25:20 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
eCall | |
Powitanko, Fabrycznie zamontowanego systemu nie da się wyłączyć, Taa, jasne;-) Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2018-03-27 22:46:32 | |
Autor: RadoslawF | |
eCall | |
W dniu 2018-03-27 o 12:25, Pawel "O'Pajak" pisze:
W nowych samochodach można to połączyć z komputerem i nie da się wyłączyć. Jak nie da sygnału to komputer nie zapali silnika a tylko wyświetli informację że chce do serwisu bo moduł eCall nie działa. Zawodowi kierowcy w nowych ciężarówkach nie mogą spuścić ON i sprzedać jak kiedyś. Bo jak nagle ze zbiornika zginie zawartość kilku kanistrów to komputer wyświetli info że ma wyciek paliwa i poprosi o serwis. I tylko po skasowaniu błędu (przez serwis) da się odpalić. Pozdrawiam |
|
Data: 2018-03-27 23:05:52 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
eCall | |
Dnia Tue, 27 Mar 2018 22:46:32 +0200, RadoslawF napisał(a):
W dniu 2018-03-27 o 12:25, Pawel "O'Pajak" pisze: Czyli to będzie tak samo niemożliwe do wyłączenia jak... immobiliser ;) Jak ktoś będzie to chciał obezwładnić, to urwie antenkę i tyle. Natomiast jeśli faktycznie nie będzie to się łączyć z siecią poza wypadkami, to raczej nie będzie ku temu powodu. Zawodowi kierowcy w nowych ciężarówkach nie mogą spuścić ON i Nie spotkałem się jeszcze z takim systemem. Za to wielokrotnie spotkałem się po prostu z systemami monitorowania które co minutę poza pozycją GPS wysyłają również poziom paliwa w zbiorniku. I nic się nie blokuje, tylko szef dokładnie widzi ile litrów kierowca sprzedał na którym parkingu. |
|
Data: 2018-03-28 12:35:02 | |
Autor: RadoslawF | |
eCall | |
W dniu 2018-03-27 o 23:05, Tomasz Pyra pisze:
Fabrycznie zamontowanego systemu nie da się wyłączyć, Wcześniej czy później rządzący dla naszego dobra ulepszą rozwiązanie i będzie wysyłał informacje dodatkowe. A tak dla twojej informacji, twój telefon i każde urządzenie działające na kartę sim zgłasza się do stacji bazowej. Bez tego stacja nie wiedziała by że ma je w swoim zasięgu i może zestawić połączenie. Zawodowi kierowcy w nowych ciężarówkach nie mogą spuścić ON i Twoje szczęście. Pozdrawiam |
|
Data: 2018-03-28 18:45:04 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
eCall | |
Powitanko,
Jak nie da sygnału to komputer nie zapali silnika a tylko I w parkingu podziemnym będzie kolekcja aut, które nie mogą wyjechać;-) Jak by bardzo chcieli, to mogliby bardzo utrudnić cofanie liczników. I co, zrobili producenci coś w tej sprawie? I myślisz, że ktoś nie zhackuje tego systemu? Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2018-03-29 00:35:50 | |
Autor: RadoslawF | |
eCall | |
W dniu 2018-03-28 o 18:45, Pawel "O'Pajak" pisze:
Jak nie da sygnału to komputer nie zapali silnika a tylko Skoro fon działa mi w bloku i piwnicy to dlaczego ten w samochodzie ma nie działać w parkingu podziemnym? Zwłaszcza że na wszelki wypadek można dać sporo większą antenkę jak i mocniejszy nadajnik. Pozdrawiam |
|
Data: 2018-03-31 08:21:38 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
eCall | |
W dniu 29.03.2018 o 00:35, RadoslawF pisze:
Zwłaszcza że na wszelki wypadek Nie możesz tak sobie nadawać z jaką mocą Ci się zapragnie. A już na pewno homologacji takie auto nie dostanie :-P -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2018-03-31 14:55:15 | |
Autor: RadoslawF | |
eCall | |
W dniu 2018-03-31 o 08:21, Mateusz Bogusz pisze:
Zwłaszcza że na wszelki wypadek Nie muszę przekraczać mocy dozwolonej w pasmie GSM. Nadajniki w telefonach o czym nie wszyscy wiedzą nie mają takich samych mocy ani takich samych anten. Stąd swojego czasu były dyskusje dlaczego jeden fon w windzie traci zasięg a inny nie. Pozdrawiam |
|
Data: 2018-04-02 22:00:02 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
eCall | |
W dniu 31.03.2018 o 14:55, RadoslawF pisze:
Piszesz że gdyby kierowcy przestrzegali przepisów tak jak producenci telefonów, to na 50, sporo by jeździło 40 a na dozwolonej 70, 50km/h? :-P -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2018-04-03 01:18:23 | |
Autor: RadoslawF | |
eCall | |
W dniu 2018-04-02 o 22:00, Mateusz Bogusz pisze:
Nie muszę przekraczać mocy dozwolonej w pasmie GSM. Pisałem o mocach nadajników w telefonach a nie o przestrzeganiu przepisów przez kierowców. Pozdrawiam |
|