ePuap a powiadomienia

Data: 2015-11-03 20:52:39
Autor: re
ePuap a powiadomienia
Kilka dni temu pisałem, że szukając informacji o nieprzychodzeniu powiadomień o przyjściu dokumentu dowiedziałem się, że od nowego roku ePuap do potwierdzeń będzie wymagał kanału SMS. No ale właśnie ... powiadomienia o przyjściu:

"...
Swoistą osobliwością systemów ePUAP i PUE ZUS jest brak domyślnie włączonych powiadomień emailowych o nadchodzących pismach. Nie wiem z jakiego założenia biznesowego to wynika ale tak jest w obu: po założeniu konta możemy wysyłać i odbierać pisma za ich pośrednictwem, ale żeby je odebrać musimy wiedzieć o ich nadejściu.

Jest to istotne bo pisma przychodzące przez oba portale mają moc prawną listów poleconych ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru czyli liczą się we wszelkich postępowaniach odwoławczych, egzekucyjnych itd. Odebranie ich jest proste, problem polega wyłącznie na drobnym założeniu, które przyjmie większość użytkowników po tym jak już podadzą przy zakładaniu konta swój email i numer telefonu komórkowego: że portal sam z siebie da im znać o nadejściu pisma z urzędu.

Otóż domyślnie tego nie zrobi — trzeba to dopiero samemu należy włączyć. W przypadku...
"

http://niusy.pl/9ll

Data: 2015-11-03 21:00:38
Autor: Budzik
ePuap a powiadomienia
UĹźytkownik re re@re.invalid ...

Otóż domyślnie tego nie zrobi — trzeba to dopiero samemu należy włączyć.

Debilizm tffurcuuufff?

Data: 2015-11-04 21:18:27
Autor: Borys Pogoreło
ePuap a powiadomienia
Dnia Tue, 3 Nov 2015 20:52:39 +0100, re napisał(a):

[...]

Od jakiegoś czasu jest ePUAP2, tam już najwyraźniej nie ma takiej opcji.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-11-06 02:00:54
Autor: re
ePuap a powiadomienia

Użytkownik "BorysPogoreło"

[...]

-- -
No właśnie. To ta awizacja ePuap'em niczym nie różni się od awizacji Inpost, który nigdy nie dostarcza powtórnego awiza oraz odmawia wydania korespondencji.

Data: 2015-11-06 00:43:47
Autor: nkab
ePuap a powiadomienia
W dniu piątek, 6 listopada 2015 02:01:12 UTC+1 użytkownik re napisał:
Użytkownik "BorysPogoreło"

> [...]

No właśnie. To ta awizacja ePuap'em niczym nie różni się od awizacji Inpost, który nigdy nie dostarcza powtórnego awiza oraz odmawia wydania korespondencji.
Ja myślę, że tu chodzi o kasę - operatorzy telekomów chcą za dużo
za te smsy.

Jak używałem kiedyś MS Oldtłuka to on miał powiadomienia o nowej poczcie,
było takie bim-bom i chmurka w systreju.

Andrzej.

Data: 2015-11-07 15:53:44
Autor: re
ePuap a powiadomienia

Użytkownik

> [...]

korespondencji.
Ja myślę, że tu chodzi o kasę - operatorzy telekomów chcą za dużo
Przecież nie przychodzą emaile a nie SMS

Jak używałem kiedyś MS Oldtłuka to on miał powiadomienia o nowej poczcie,
było takie bim-bom i chmurka w systreju.
-- -
Co to ma wspólnego z brakiem powiadamiania w ePuap ?

Data: 2015-11-09 00:29:13
Autor: nkab
ePuap a powiadomienia
W dniu sobota, 7 listopada 2015 15:56:01 UTC+1 użytkownik re napisał:
Użytkownik

> [...]

było takie bim-bom i chmurka w systreju.
-- -
Co to ma wspólnego z brakiem powiadamiania w ePuap ?

No to ja czegoś nie rozumiem.
Pewnie dlatego, że na razie nie korzystam z ePUAP.

Jak wyczytałem to w ePUAP podaje się swój adres email,
na który mają przychodzić pisma urzędowe za POŚREDNICTWEM tego ePUAP.
I teraz piszesz, że chciałbyś być powiadamiany o tych urzędowych
przesyłkach.

Przecież one (ja tak zrozumiałem) przychodzą na twoją
wskazaną skrzynkę i to twoja blaszka sprawdzać czy z ePUAP przyszło
jakieś pismo. Jak zrozumiałem to chciałbyś nie zaglądając do swojej
skrzynki otrzymywać z ePUAP sesemesy na telefon, że właśnie coś ci wysłali
na skrzynkę. Jeśli oni mieliby wysyłać te esemesy to to byłby ich koszt.

Nawet jeśli to konto byłoby w ePUAP to to nadal twoja blaszka sprawdzać
tą skrzynkę, bo to obywatelski obowiązek, nie sprawdzasz - dostajesz po dupie.
Logiczne?

ePUAP to nie Poczta Polska posługująca się papierkami w postaci aviz.

Jak ktoś już korzysta z ePUAP to niech może opisze jak praktycznie
od strony użytkownika to działa. Wszyscy będziemy bardzo wdzięczni
tej osobie.

Andrzej.

Data: 2015-11-09 09:31:30
Autor: Liwiusz
ePuap a powiadomienia
W dniu 2015-11-09 o 09:29, nkab@toya.net.pl pisze:
[...]

Propozycja równie sensowna, jak ta, aby o sprawach informować przez
telefon, ale to nie urząd dzwoni, tylko obywatel musi co tydzień dzwonić
pod jakiś numer.

Awiza to jakaś niezbadana technologia, aby nie można było tego
zaimplementować? Minimum to awizo na mail, ale czemu i nie sms?

--
Liwiusz

Data: 2015-11-09 00:51:51
Autor: nkab
ePuap a powiadomienia
W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 09:31:41 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

Propozycja równie sensowna, jak ta, aby o sprawach informować przez
telefon, ale to nie urząd dzwoni, tylko obywatel musi co tydzień dzwonić
pod jakiś numer.

No właśnie - TO NIE TELEFON I NIE LIST!
Komunikacja elektroniczna to nowoczesny dialog na odległość.
Jedynym problemem jest wiarygodność stron, co załatwia system
certyfikatów.

Awiza to jakaś niezbadana technologia, aby nie można było tego
zaimplementować? Minimum to awizo na mail, ale czemu i nie sms?

Bo awiza są nie ekonomiczne, w obecnych czasach przestarzałe, zbędne.

Bo odbieranie emejli ma już charakter NATURALNOŚCI, czegoś tak oczywistego
jak sranie.

Andrzej.

Data: 2015-11-09 10:00:33
Autor: Liwiusz
ePuap a powiadomienia
W dniu 2015-11-09 o 09:51, nkab@toya.net.pl pisze:
[...]

I temu nowoczesnemu dialogowi wadzi, aby wysłać maila lub smsa jak ktoś
ma do kogoś sprawę?

[...]

Ale to ty nie chcesz wysyłać powiadomień na maila, tylko się ludki mają
logować co tydzień.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-09 01:05:51
Autor: nkab
ePuap a powiadomienia
W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 10:00:44 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

Ale to ty nie chcesz wysyłać powiadomień na maila, tylko się ludki mają
logować co tydzień.

Ale kluczyk od skrzynki Poczty Polskiej masz - otwierasz, sprawdzasz?
Nie widzę różnicy w systemie a jedynie to, że elektronika jest wygodniejsza.

Andrzej.

Data: 2015-11-09 07:36:48
Autor: witek
ePuap a powiadomienia
nkab@toya.net.pl wrote:
Ale kluczyk od skrzynki Poczty Polskiej masz - otwierasz, sprawdzasz?

I właśnie wolałbym, żeby to skrzynka do mnie zadzwonila/ wysłała emaila jesli ktoś coś do niej wrzucił zamiast zaklądać do niej codziennie.

Wszak chcemy iść z postępem.

Data: 2015-11-09 10:08:53
Autor: Liwiusz
ePuap a powiadomienia
W dniu 2015-11-09 o 10:05, nkab@toya.net.pl pisze:
[...]

I analogią do tego jest sprawdzanie na poczcie email, czy nie ma
e-awiza. Nie chodzę co tydzień do gminy i nie pytam się, czy ktoś czegoś
ode mnie nie chce.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-09 01:51:22
Autor: nkab
ePuap a powiadomienia
W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 10:09:03 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]

I analogią do tego jest sprawdzanie na poczcie email, czy nie ma
e-awiza. Nie chodzę co tydzień do gminy i nie pytam się, czy ktoś czegoś

Ale w emailu nie jest żadne awizo tylko treść pisma urzędowego:

Sąd okręgowy XII wydział
adres

....rozprawa odbędzie się w dniu... w sali... godz...

Avizo jest już niepotrzebne, bo zanim przeczytasz musisz
potwierdzić odbiór przesyłki.
Po potwierdzeniu wyświetla się ww. treść.

Andrzej.

Data: 2015-11-09 21:13:20
Autor: re
ePuap a powiadomienia

Użytkownik

> [...]

Avizo jest już niepotrzebne, bo zanim przeczytasz musisz
potwierdzić odbiór przesyłki.
Po potwierdzeniu wyświetla się ww. treść.
Ale ePuap NIE jest emailem, więc musi jakoś informować (czytaj AWIZOWAĆ) o pojawieniu się przesyłki byś ją mógł dopiero tak odebrać jak piszesz.

Data: 2015-11-09 10:43:06
Autor: Maciek
ePuap a powiadomienia
W dniu 2015-11-09 o 10:05, nkab@toya.net.pl pisze:
Ale kluczyk od skrzynki Poczty Polskiej masz - otwierasz, sprawdzasz?
Nie widzę różnicy w systemie a jedynie to, że elektronika jest wygodniejsza.
Różnica polega na tym, że papierowe awizo dostajesz do jednej skrzynki
pocztowej. Powiadomienia elektroniczne też powinieneś dostawać na jakąś
jedną skrzynkę, dlatego możliwość podania maila, czy numeru telefonu, na
który dostaniesz SMS o przyjściu informacji jest sprawą kluczową.
Wyobraź sobie, że określone urzędy, czy instytucje instalują Ci w domu
fefnaście klasycznych skrzynek, do których wrzucają swoje awiza, a Ty
pracowicie "pracujesz" sobie codziennie kluczykami, sprawdzając
wszystkie po kolei.

Maciek

Data: 2015-11-09 01:54:53
Autor: nkab
ePuap a powiadomienia
W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 10:42:54 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
fefnaście klasycznych skrzynek, do których wrzucają swoje awiza, a Ty
pracowicie "pracujesz" sobie codziennie kluczykami, sprawdzając

-- Pozdrawiam
Maciek

Dlatego ePUAP jest jedynym miejscem do korespondencji urzędowej,
nie podajesz tam dziesięciu skrzynek tylko jedną, zupełnie jak tą
na klatce schodowej a list i tak musisz otworzyć aby przeczytać.

Andrzej.

Data: 2015-11-09 19:53:23
Autor: Maciek
ePuap a powiadomienia
W dniu 2015-11-09 o 10:54, nkab@toya.net.pl pisze:
Dlatego ePUAP jest jedynym miejscem do korespondencji urzędowej,
nie podajesz tam dziesięciu skrzynek tylko jedną, zupełnie jak tą
na klatce schodowej a list i tak musisz otworzyć aby przeczytać.
Tak, oczywiście. Chyba, że korespondujesz jeszcze z ZUS, albo urzędem,
gdzie ePuap jest wdrożony tylko teoretycznie itp itd.

Maciek

Data: 2015-11-09 21:21:21
Autor: re
ePuap a powiadomienia

Użytkownik

> [...]

nie podajesz tam dziesięciu skrzynek tylko jedną, zupełnie jak tą
na klatce schodowej a list i tak musisz otworzyć aby przeczytać.
K... gościu. Tam nie ma podawania emaila na który przyszłaby korespondencja urzędowa ani awizo informujące o niej. Weź się pierdolij ze 3 razy nim jeszcze coś napiszesz na temat ePuap a tak to po prostu pytaj.

Data: 2015-11-09 21:10:39
Autor: re
ePuap a powiadomienia

Użytkownik

[...]

ePuap jest oparty o profile zaufane a nie certyfikaty.

[...]

Awizo to INFORMACJA o nadejściu przesyłki pocztowej. System pocztowy, który nie dostarcza przesyłki do twojej skrzynki musi jakoś poinformować Cię o tym, że nadeszła abyś dostał szansę odebrania jej. Taki ePuap właśnie nie dostarcza przesyłki ale nie dostarcza również awiza więc nie nadaje się kompletnie do niczego.

Data: 2015-11-09 21:02:16
Autor: re
ePuap a powiadomienia

Użytkownik

> [...]

na który mają przychodzić pisma urzędowe za POŚREDNICTWEM tego ePUAP.
I teraz piszesz, że chciałbyś być powiadamiany o tych urzędowych
Nie, ePuap jest niezależnym systemem wymiany dokumentów podobnym do poczty elektronicznej SMTP współpracującym z nim tylko w zakresie potwierdzania operacji ale bez przekazywania tych dokumentów i wygląda, że aktualnie także bez informowania o ich otrzymaniu.

[...]
Nie, chodziło o to, że ja chcę otrzymywać POTWIERDZENIA operacji tak jak dotychczas, czyli za pomocą poczty elektronicznej a dowiedziałem się, że od nowego roku musiałbym zacząć korzystać z "kanału SMS" co z mojego punktu widzenia jest zupełnie idiotyczne bo do powiadomień są takie otwarte standardy komunikacyjne jak XMPP a nie zamknięte SMS. A przede wszystkim to ja chcę otrzymywać POWIADOMIENIA o pojawieniu się dokumentów, czyli elektroniczne AWIZA.

[...]

No i widzisz, wypowiadasz się na temat ePuap mimo, że sam stwierdziłeś, że z niego nie korzystasz. Nie rozumiesz też kwestii awizacji. Awizacja to prawny wymóg doręczenia zastępczego a nie papierek PP czy innego operatora pocztowego. Dlatego fakt, że ePuap nie dostarcza awiz czyni ten system kompletnie bezużytecznym do dostarczania korespondencji sądowej podobnie jak fakt permanentnego niedoręczania powtórnego awiza przez Inpost zdarzającego się także PP albo nieczytelnych awiz PP które pierwsze nie różni się od drugiego.

Data: 2015-11-10 00:25:47
Autor: nkab
ePuap a powiadomienia
W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 21:03:09 UTC+1 użytkownik re napisał:
Użytkownik

> [...]

No i widzisz, wypowiadasz się na temat ePuap mimo, że sam stwierdziłeś, że z niego nie korzystasz. Nie rozumiesz też kwestii awizacji. Awizacja to prawny wymóg doręczenia zastępczego a nie papierek PP czy innego operatora pocztowego. Dlatego fakt, że ePuap nie dostarcza awiz czyni ten system kompletnie bezużytecznym do dostarczania korespondencji sądowej podobnie jak fakt permanentnego niedoręczania powtórnego awiza przez Inpost zdarzającego się także PP albo nieczytelnych awiz PP które pierwsze nie różni się od drugiego.

Czyli ten system jest do dupy.
Niech go zmodyfikują tak jak ja to wymyśliłem.

Daję im to rozwiązanie za darmo!

Powtórzę:
ePUAP ma być państwowym pośrednikiem do prowadzenia korespondencji
urzędowej - urząd-obywatel/obywatel-urząd.

Andrzej.

ePuap a powiadomienia