eSATA

Data: 2014-05-05 11:51:41
Autor: G Nowak
eSATA
Witam,
Czy moze mi ktos powiedziec, czy e-SATA w laptopie daje 12V pod dysk 3.5''? Dodklanie chodzi o Dell Studio 1525.

--
Pozdr

Data: 2014-05-05 13:07:37
Autor: G Nowak
eSATA
On 05/05/2014 11:51, G Nowak wrote:
Witam,
Czy moze mi ktos powiedziec, czy e-SATA w laptopie daje 12V pod dysk
3.5''? Dodklanie chodzi o Dell Studio 1525.

Ok, znalazlem, odpowiem sobie sam: Laptop daje tylko 5V.

--
Pozdr

Data: 2014-05-05 15:29:59
Autor: z
eSATA
W dniu 2014-05-05 14:07, G Nowak pisze:
Ok, znalazlem, odpowiem sobie sam: Laptop daje tylko 5V.

Połączenie eSata u mnie na studio 1555 jest dość niestabilne. Próbowałem różnych ustawień i dwóch różnych stacji dokujących.
eSata nadaje się do okazyjnego połączenia ale z dużą prędkością a po USB (woollnniieejj) może działać tygodniami.
Wiem teoria u mnie rozminęła się z praktyką :-)

Data: 2014-05-05 15:35:52
Autor: G Nowak
eSATA
On 05/05/2014 14:29, z wrote:
[...]

Dzieki. To lipa. Myslalem by stara plyte zaprzac do pracy w forme NAS, ale dyski laptopowe to zadna przestrzen magazynowa.

--
Pozdr

Data: 2014-05-06 12:17:10
Autor: X-Man
eSATA
"G Nowak" <gnowak200@caledonian.ac.uk> wrote in message news:lk87k6$cto$1speranza.aioe.org...
On 05/05/2014 14:29, z wrote:
[...]

12V możesz pociągnąć z osobnego zasilacza przecież...

Pzdr
Piotrek

Data: 2014-05-06 17:28:19
Autor: G Nowak
eSATA
On 06/05/2014 12:17, X-Man wrote:

Ok, znalazlem, odpowiem sobie sam: Laptop daje tylko 5V.
Połączenie eSata u mnie na studio 1555 jest dość niestabilne. Próbowałem

12V możesz pociągnąć z osobnego zasilacza przecież...

....za cene tych wszystkich przejsciowek moglbym kupic nornalny Nas. Swoja droga te pudelka do 500pln sa malo sprytne, tj. albo dalekie od wysycenia 1Gbe (nawet przy odczycie) albo brak im podstatowych funkcji lub elternatywnej dystrybucji linuksa.

--
Pozdr

Data: 2014-05-09 07:44:44
Autor: sphinxozo
eSATA
W dniu wtorek, 6 maja 2014 18:28:19 UTC+2 użytkownik G Nowak napisał:
On 06/05/2014 12:17, X-Man wrote:

> [...]

...za cene tych wszystkich przejsciowek moglbym kupic nornalny Nas. Swoja droga te pudelka do 500pln sa malo sprytne, tj. albo dalekie od wysycenia 1Gbe (nawet przy odczycie) albo brak im podstatowych funkcji lub elternatywnej dystrybucji linuksa.

Z takich prawie mieszczących się w cenie polecam nowe Synology DS214se, 599 nowe. Na dwa dyski, ciągnie 80-90MB po ethernecie, zapis koło 70MB.. Ma dużo bajerów + możliwość pociągnięcia dodatkowych pakietów. Obsługuje iscsi , wyciąga koło 60-70MB w tym przypadku. To moje 3 Synology i naprawdę zą tą cenę trudno znaleść coś lepszego.. NAS jest praktycznie niesłyszalny, a dyski bardzo chłodne koło 33 stopni. Nie nie jest to reklama tej akurat firmy :)
Albo jak miejsce nie jest problemem popolować na HP Microserver i postawić nas4free albo freenas, lub Win 2012 server. Da się upolować za 500-600 pln.

Data: 2014-05-09 18:42:34
Autor: G Nowak
eSATA
On 09/05/2014 15:44, sphinxozo@gmail.com wrote:

> [...]
> Albo jak miejsce nie jest problemem popolować na HP Microserver i postawić nas4free albo freenas, lub Win 2012 server. Da się upolować za 500-600 pln.

Calkiem "na bogato" w porownaniu do konkurencji opartej na tym samym Marvellu, np. Buffalo 421e kosztuje 1/4 taniej. Oczywiscie oprogramowanie w przypadku Synology jest fajniejsze, ale chyba wolalbym chyba zwykla dystrybucje linuksa zamiast jakichs "usprytniaczy".

--
Pozdr

Data: 2014-06-06 10:53:18
Autor: 666
eSATA
Czym się różnią poszczególne wersje Synology 214 ?
599 to podejrzanie tanio (no chyba, ze netto bez VAT).

-- -- -
Z takich prawie mieszczących się w cenie polecam nowe Synology DS214se, 599 nowe.

Data: 2014-05-09 12:28:02
Autor: m
eSATA
W dniu 06.05.2014 18:28, G Nowak pisze:
On 06/05/2014 12:17, X-Man wrote:

[...]

Ale laptop ma to czego nie mają NASy - wifi.

p. m.

Data: 2014-05-09 12:54:34
Autor: Adam
eSATA
On 06/05/2014 12:17, X-Man wrote:

[...]

A mają :)

Zobacz np na LaCie:
9000436EK
9000464EK
301940EK
301932EK
albo Verbatim PN: 98243 (tylko to "zabawka"
lub Synology DS213air

Więcej nie chce mi się szukać.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-06-06 17:17:08
Autor: Michal Lukasik
eSATA
On 09/05/2014 11:28, m wrote:

Ale laptop ma to czego nie mają NASy - wifi.

W czym problem podpiąć WiFi na USB?
(pomijając fakt, że IMO WiFi w NASie to głupi pomysł (blokujemy port USB), bo NAS wpięty w LAN z reguły ma dostęp do routera a ten znowu przeważnie ma WiFi)
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-06-06 18:16:16
Autor: 2late
eSATA
On 06/06/2014 17:17, Michal Lukasik wrote:
On 09/05/2014 11:28, m wrote:

[...]

Na taka okazje specjalnie kupilem sobie 'range extender' ktory dalej jest podlaczony do NASa kablem. W moim przypadku Zyxel i TP-Link
http://www.tp-link.com/en/products/details/?model=TL-WA730RE#down

Data: 2014-06-10 09:36:25
Autor: Poldek
eSATA
z wrote:
[...]

Nie mam studio 1555, tylko laptopa z gniazdkiem eSATA oraz obudowę RAID z dwoma dyskami. Używam tego na co dzień od trzech lat i działa jak dzwon. Nie potwierdzam niestabilności połączenia przez eSATA.

eSATA