eee pc ktory z dlugo dzialajaca bateria?

Data: 2010-02-18 13:03:20
Autor: Lukasz Sczygiel
eee pc ktory z dlugo dzialajaca bateria?
Namnozylo sie modeli eeepc i o ile kiedys sie orientoiwalem ze ktorys mial ilus
tam komorowa baterie a inne mialy mniejsza to teraz juz zupelnie nie sledze jak
ten temat wyglada.

Najpierwsze pytania:
Który z modeli wytrzymuje dlugo na raz naladowanym akumulatorze?
Czy we wszystkich mozna rozszerzac ram?
Czy mozna wymienac dysk na wiekszy?
Jak szybko eeepc wstaje i zasypia i ile na "zaśnięciu" zre akumulatora?

A teraz reszta tla calosci:
Szukam urzadzonka ktore bylo by czyms pomiedzy pda a PC.
Przerobilem Zaurusa (malo ram), TungstenaW (brak multitaskingu), nokie e61
(symbian sucks), OQO (slaba bateria, zawodne elementy). Kazdy z nich ma jakas wade.

Ostatnio zastanawiam sie nad netwalkerem od sharpa (nastepca zaurusa) albo eeepc.

Moje priorytety:
-musi dzialac na tym linux i byc uzywalny. -grac mp3 i filmy (avi, mpg, rm)
-miec zlacze vga aby moc pracowac na zewnetrznym monitorze (moze byc na donglu usb)
-budzic sie szybko aby moc cos zanotowac, to samo z zasypianiem.
-dzialac te 4h na baterii przy ogladaniu filmow.
-byc maly (zamkniety max A5) i wytrzymaly.
-tani :)

Opcjonalne ficzery:
-moze byc x86 zeby windowsa uzywac
-pamieci ma miec tyle zeby odpalic przegladarke, jakis notatnik, czytarke
ebookow (acrobat czy inny irfan-jpg, djvu) i praca byla wygodna.
-ekran czytelny w dzien na zewnatrz.

Teoretycznie eeepc spelnia wszystkie te wymagania ale jakos rozmiar jest dla
mnie troche za duzy. Trudno wyjac eeepc na ulicy (maszynki ktore testowalem sie
do tego nadaja).

Podzieli sie ktos namiarami na sensowne urzadzonko?

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-02-18 22:07:25
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 18.02.2010 Lukasz Sczygiel <ptokiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał/a:

Najpierwsze pytania:
Który z modeli wytrzymuje dlugo na raz naladowanym akumulatorze?

Patrz na baterie, ale nie na ilośc komór, a na pojemnośc, np ja mam 6600mAh

Czy we wszystkich mozna rozszerzac ram?

Z tego co wiem, to można w każdym, ale przez wymianę

Czy mozna wymienac dysk na wiekszy?

Tak

Jak szybko eeepc wstaje i zasypia i ile na "zaśnięciu" zre akumulatora?

Debian, testing sleep 3-4 sek, wakeup 5-6 (plus hasło wygaszacza)

Piszę o eee 901 z 12GB ssd, acu 6600 (55Wh) 9".

-musi dzialac na tym linux i byc uzywalny.

Spoko, wszystko działa

-grac mp3 i filmy (avi, mpg, rm)

OK

-miec zlacze vga aby moc pracowac na zewnetrznym monitorze (moze byc na donglu usb)

Ok

-budzic sie szybko aby moc cos zanotowac, to samo z zasypianiem.

Porównać do palma się nie da, ale nie jest to wolne, raczej ok.

-dzialac te 4h na baterii przy ogladaniu filmow.

Hmm, na styk ;) Normalnie bierze 8W (wg powertopa) 55Wh/8W tyle działa,
na filmie może 4 nie iść, jaki film? hd bez AC nie pójdzie.

-byc maly (zamkniety max A5) i wytrzymaly.

9" ma format A5 kapownika właśnie, twożywo, ale dobrej klasy (ala klocki lego),
bardzo konkretne zawiasy.

-tani :)

Jak barszcz :) Nigdy nie miałem tańszego laptopa ;) kupiłem 1.5 roku temu za
1100 chyba.

Opcjonalne ficzery:
-moze byc x86 zeby windowsa uzywac

hmm, szukaj takiego bez ;)

-pamieci ma miec tyle zeby odpalic przegladarke, jakis notatnik, czytarke

2gb, 0 swap, /tmp logi cache ffoxa itd ramdysk

ebookow (acrobat czy inny irfan-jpg, djvu) i praca byla wygodna.

-ekran czytelny w dzien na zewnatrz.

Tu jest kiepsko.

Teoretycznie eeepc spelnia wszystkie te wymagania ale jakos rozmiar jest dla
mnie troche za duzy. Trudno wyjac eeepc na ulicy (maszynki ktore testowalem sie
do tego nadaja).

szukaj 9"!

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2010-02-19 07:59:19
Autor: Lukasz Sczygiel
> [...]
> Który z modeli wytrzymuje dlugo na raz naladowanym akumulatorze?

Patrz na baterie, ale nie na ilośc komór, a na pojemnośc, np ja mam 6600mAh

Wieczorem znalazlem te tabelke z wiki na temat eeepc. Tam wypatrzylem
zestawienie baterii i czasow dzialania.

> Czy mozna wymienac dysk na wiekszy?

Tak

Z tabelki mi wyszlo ze chyba najsensowniej pod katem storage kupic 904HD i sie
nie motac w upgrade dziwnych dyskow (ssd na minipcie czy 1,8 calowe na jakiejs
tam złączce)

> -dzialac te 4h na baterii przy ogladaniu filmow.

Hmm, na styk ;) Normalnie bierze 8W (wg powertopa) 55Wh/8W tyle działa,
na filmie może 4 nie iść, jaki film? hd bez AC nie pójdzie.

904HD ma wlasnie taka ale z tego co widze to dosyc drogo na allegro biega
(okolice 1kzl)

> -tani :)

Jak barszcz :) Nigdy nie miałem tańszego laptopa ;) kupiłem 1.5 roku temu za
1100 chyba.

A ja mialem :) i to solidne np. lifebook 2125 (PIII 600 256MB ram i ekran 12
cali) za 700zl.
> Opcjonalne ficzery:
> -moze byc x86 zeby windowsa uzywac

hmm, szukaj takiego bez ;)

Czasem trzeba ale i tak wole linuxa a winde tylko bootowac jak bardzo potrzeba.

> Teoretycznie eeepc spelnia wszystkie te wymagania ale jakos rozmiar jest dla
> mnie troche za duzy. Trudno wyjac eeepc na ulicy (maszynki ktore testowalem sie
> do tego nadaja).

szukaj 9"!

No i w sumie wyszlo mi ze warto szukac 904hd. Musze gdzies sie przejsc zobaczyc
jakie to jest duze w rzeczywistosci. Dziekuje za informacje.

--
Lukasz Sczygiel --

Data: 2010-02-19 09:05:26
Autor: Radosław Sokół
W dniu 2010-02-19 07:59, Lukasz Sczygiel pisze:
904HD ma wlasnie taka ale z tego co widze to dosyc drogo na allegro biega
(okolice 1kzl)

I dostaniesz go chyba tylko z drugiej ręki, a więc z baterią
w nieznanym stanie -- a zamienniki chyba zawsze są o niebo
gorsze od oryginałów potem (przynajmniej ja mam takie doświad-
czenia z akumulatorami kupowanymi na wymianę).

Nie ma w tej chwili przyzwoitych, lekkich i względnie tanich
netbooków 9" z długim czasem pracy na zasilaniu bateryjnym.
Wszyscy chcą 10"-11" po dwóch godzinach wymagające podłącza-
nia do gniazdka zasilającego :/ I nie przeszkadza im dźwiga-
nie 1.5 kg najwyraźniej.

Owszem, jest Sony Vaio P. Ale baterie też ma nie takie super,
a w Polsce kosztuje niemiłosiernie drogo (szczególnie w po-
równaniu z Dalekim Wschodem, gdzie można go dostać za 60%
naszej ceny).

Data: 2010-02-19 09:53:57
Autor: sam jestem
Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <ptokiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5065.000002ea.4b7e36c7newsgate.onet.pl...

Z tabelki mi wyszlo ze chyba najsensowniej pod katem storage kupic 904HD

http://en.wikipedia.org/wiki/ASUS_Eee_PC#Specifications

ja tez szukałem młego eee, i 904 wydawł mi się NAJGORSZYM wyborem.
to dlatego, ze:

1. dziewiecsteczworka ma maly ekran w obudowie od asusow 1xxx - brzydko wygląda szeroka ramka i maly ekran
2. niepotrzebnie bedziesz dzwigal duzą i ciężką obudowę (w porownaniu do np. 901 który wazy pół kg mniej, a ma taki sam ekran).
3. dyskwalifikuje go celeron - jesli wybierzesz eee z atomem - popracujesz dluzej, a wydajnosc obu jest taka sama
4. brak bluetooth w 904

moim zdaniem - nie brac 904!

sam uzywam 901, i jestem z niego zadowolony (ale i ten ma swoje wady - 4+8GiB).

SJ

Data: 2010-02-19 14:03:30
Autor: Lukasz Sczygiel
> [...]

to dlatego, ze:

1. dziewiecsteczworka ma maly ekran w obudowie od asusow 1xxx - brzydko wygląda szeroka ramka i maly ekran
Mi nie przeszkadza.

2. niepotrzebnie bedziesz dzwigal duzą i ciężką obudowę (w porownaniu do np. 901 który wazy pół kg mniej, a ma taki sam ekran).
Fajnie by bylo miec lzej ale wtedy nie bede mogl nosic tyle danych ze soba...
3. dyskwalifikuje go celeron - jesli wybierzesz eee z atomem - popracujesz dluzej, a wydajnosc obu jest taka sama
Ale atom to juz drozsza polka...

4. brak bluetooth w 904

Da sie obleciec donglem usb (wole te z bluesoleilem bo sie latwiej zarzadza
polaczeniami i danymi w fonie)

moim zdaniem - nie brac 904!
Tak jak juz mnie postraszył Radosław straszysz mnie ty. :(
Skoro nie mozna kupic nowki to uzywki moga rzeczywiscie byc w roznym stanie
uzycia akumulatora.

sam uzywam 901, i jestem z niego zadowolony (ale i ten ma swoje wady - 4+8GiB).

No wlasnie, chcialbym miec urzadzonko w ktorym moge trzymac wszystkie swoje
szpeje i latwo sobie robic backup. Od biedy mozna by zabazowac na tej 901-ce i
trzymac szpeje na duzej karcie SD...

Czyli dalej jestem w rzyci bo jak mam miec 901-ke to i netwalkera sobie moge
sprawic (bo tam tez jest malo miejsca ale dane beda na ssd) a on jest mniejszy i
lzejszy ale nie jest x86.

Kurcze a juz myslalem ze eeepc bedzie rozwiazaniem...

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-02-19 18:02:50
Autor: sam jestem
Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <ptokiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5065.0000033c.4b7e8c22newsgate.onet.pl...

Ale atom to juz drozsza polka...

???
eee 901 nowy kosztował _dokładnie_ tyle samo w makro, co nowy 904 w euroagd.

Skoro nie mozna kupic nowki to uzywki moga rzeczywiscie byc w roznym stanie
uzycia akumulatora.

904 były jeszcze w grudniu w euro-rtv-agd. szukaj na ichg stronie, jesli bedzie w ktorymkowlik sklepie, to sciagną dla Ciebie.

No wlasnie, chcialbym miec urzadzonko w ktorym moge trzymac wszystkie swoje

cos się tak zwziął na "urządzonko"? pisz jak facet - urządzenie.

a co do małej pojemności:
nie wiem jak się to sprawuje, bo ja tego nie używam, ale każdy użytkownik ausa 901 i innych uboższych w GiB asusów ma do dyspozycji 10 lub więcej gigabajtów  na serwerze asusa, i może tam magazybować swoje dane.
czyli w przypadku eee 901 miałbyś c:4GiB, d:8GB, karta ssd 8 , 16 lub 32 GB, oraz 10 GiB u producenta.

SJ

Data: 2010-02-19 18:09:06
Autor: sam jestem
Użytkownik "sam jestem" <janke@vp.pl> napisał w wiadomości news:hlmg7i$2i28$1opal.icpnet.pl...

w przypadku eee 901 miałbyś c:4GiB, d:8GB, karta ssd 8 , 16 lub 32 GB, oraz 10 GiB u producenta.

no i oczywiście kart możesz mieć wiele, nie tylko jedną.

są  karty mniejsze, np 2 i 4, ale to chyba mało sensowny zakup.
8 lub 16 wydaje się optymalnym (cena za 1 GB), zwłaszcza 16.
karty 32 są bardzo drogie.

możesz też miec duże pendrivy, one sa uniwersalne, szybkie gdy przełączać taką pamięć miedzy komputerami (karta mniej - nie kazdy komp ma czytnik).
ale peny nie sa wygodne - wystający z komputera dzyndzol.

SJ

Data: 2010-02-20 09:01:37
Autor: Lukasz Sczygiel
> [...]

???
eee 901 nowy kosztował _dokładnie_ tyle samo w makro, co nowy 904 w euroagd.

Chodzilo mi o to ze atomowe sa zazwyczaj drozsze (bo sa nastepca celerona),
dopiero teraz zajrzalem do tabelki i zauwazylem ze 901-ka miala atoma a 904-ka
celerona.
W tabelce 904hd ma wpisany dluzszy czas dzialania niz 901-ka. No ale to wiki :)

> [...]

904 były jeszcze w grudniu w euro-rtv-agd. szukaj na ichg stronie, jesli bedzie w ktorymkowlik sklepie, to sciagną dla Ciebie.

I tak nie jestem przekonany do eeepc. Ciutke za duzy. Te ktore maja hdd sa
drogie a te ktore maja ssd maja go malo i netwalker wygrywa wielkoscia.

Jakbym kupowal to pewnie i tak uzywke (taniej a zazwyczaj dziala ok).
A widze na sieci ze mozna dostac baterie zastepcze w sensownych cenach.

> No wlasnie, chcialbym miec urzadzonko w ktorym moge trzymac wszystkie > swoje

cos się tak zwziął na "urządzonko"? pisz jak facet - urządzenie.

Nie, urzadzenie trzyma sie w dwu rekach, urzadzonko w jednej :)

[...]

Mi sie nie przyda. 99% mojej aktywnosci jest lokalna. Czytanie, filmy m3,
notatki.  A karty tanieja. Ale jest inna sprawa z kartami: Jak sie ma dwie to
jeszcze jakos mozna sobie radzic ale majac dajmy na to 3-4 karty zaczyna sie
zaglowanie, bo na jednej sa filmy na drugiej ksiazki na trzeciej jakis miszmasz
i co chwile trzeba kontent kopiowac do laptoka zby moc popracowac. Przerabialem
to na palmach i na zaurusie. upierdliwe.

Ale dziekuje za wskazanie roznic w konfiguracjach.
Na pocieszenie napisze ze nadal mam takie same rozterki co do wyboru jak na
poczatku. :)

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-02-19 12:58:47
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 19.02.2010 Lukasz Sczygiel <ptokiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał/a:

Z tabelki mi wyszlo ze chyba najsensowniej pod katem storage kupic 904HD i sie
nie motac w upgrade dziwnych dyskow (ssd na minipcie czy 1,8 calowe na jakiejs
tam złączce)

Nie 904, tylko 901, 904 ma obudowę większą, jak 10" i duzy margines, 901 od biedy
można używać jak kciukowca, trochę ciężko, ale da się kilka klawiszy obrobić (
np strzałki czy tab, spacje)

904HD ma wlasnie taka ale z tego co widze to dosyc drogo na allegro biega
(okolice 1kzl)

Zapomnij to celeron, bez speedstepa i 0W idle, krótko na 1 ładowaniu i mniej
na sleepie, jak 904 to lepiej szukać 1xxx.

Nie wiem czy 901 nowego kupisz, chyba juz nie robią - a szkoda, bo to imo
najrozsądniejszy kompromis na pośrednik desktop/laptop <> pda.

Mój ma już 1.5roku i też po mału się rozglądam za następcą, ale nie widzę
narazie.

Data: 2010-02-20 09:08:25
Autor: Lukasz Sczygiel
> [...]

można używać jak kciukowca, trochę ciężko, ale da się kilka klawiszy obrobić (

Ciagle takie niewygodne kompromisy.
Szukam czegos co daje sie nosic i uzywac w terenie ale po podpieciu do
klawiry,myszy i monitora bedzie wygodnym desktopem.
Zakosztowalem tego z oqo i bylo by fajnie ale oqo krotko zyje na baterii i dlugo
sie hibernuje.
Zaurus sie fajnie nosi i uzywa ale ma malo memorki (64MB). ech...

> (okolice 1kzl)

Zapomnij to celeron, bez speedstepa i 0W idle, krótko na 1 ładowaniu i mniej
na sleepie, jak 904 to lepiej szukać 1xxx.

Hmmm w tabelce na wiki wygladalo odwrotnie...

Nie wiem czy 901 nowego kupisz, chyba juz nie robią - a szkoda, bo to imo
najrozsądniejszy kompromis na pośrednik desktop/laptop <> pda.

Wlasnie, kompromis, z tego co widze to producenci kontynuuja polityke "za
mniejsze musisz zaplacic wiecej" Tylko wczesne eeepc byly wylomem.
Czyzby rynek na takie malce byl tak niewielki?

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-02-19 13:05:33
Autor: Łukasz Góralczyk
eee pc ktory z dlugo dzialajaca bateria?
On Thu, 18 Feb 2010 13:03:20 +0100, Lukasz Sczygiel wrote:

KtĂłry z modeli wytrzymuje dlugo na raz naladowanym akumulatorze? Czy we
wszystkich mozna rozszerzac ram? Czy mozna wymienac dysk na wiekszy?
Jak szybko eeepc wstaje i zasypia i ile na "zaśnięciu" zre akumulatora?

Używam Asus Eee 1101HA. Realnie na baterii wytrzymuje ok. 8 godzin z włączoną siecią WiFi i w trybie power save i słabym podświetleniu. Jak się chce to i 10 godzi można by wyciągnąć. Pamięć możesz wymienić, ale wymiana dysku wiąże się z utratą gwarancji.
Zalety: duży ekran, BT, WiFi, kamerka, głośniki, dobra klawiatura, względnie lekki, mały zasilacz. Wady: można się lekko czepiać wykonania, trochę dużawy, cena (~1,5k PLN), karta GM500 (kiepsko z obsługą pod Linuxem /podobno się to zmienia teraz/), czasem może być wolny.

Pewnie przypasowałaby Ci Nokia N900, ale cena jest dość zaporowa - 2,2k PLN i nie wiem czy spełniłaby wymagania co do czasu pracy na baterii.

Rozejrzałbym się też za jakimś PDA HP (HP-4700?), któryś model dobrze współpracował z Linuxem i miał ekran 640x480, można do takiego czegoś dokupić pojemniejszą baterię żeby dłużej wytrzymywał.

Mógłbyś zorientować się o ile zwiększyłby się czas pracy na jakimś mniejszym Asusie Eee jeśli wymieniłbyś baterię na bardziej pojemną - są firmy które zajmują się wymianą ogniw w zużytych akumulatora.

--
Łukasz.

Data: 2010-02-19 22:34:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 19 Feb 2010, Łukasz Góralczyk wrote:

On Thu, 18 Feb 2010 13:03:20 +0100, Lukasz Sczygiel wrote:

[...max.A5...]

Używam Asus Eee 1101HA.

  Ale ścisnąć trzeba ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-20 09:11:31
Autor: Lukasz Sczygiel
> [...]

> Jak szybko eeepc wstaje i zasypia i ile na "zaĹ&#65533;niÄ&#65533;ciu" zre akumulatora?

Pewnie przypasowaĹ&#65533;aby Ci Nokia N900, ale cena jest doĹ&#65533;Ä&#65533; zaporowa - 2,2k PLN i nie wiem czy speĹ&#65533;niĹ&#65533;aby wymagania co do czasu pracy na baterii.

Za drogo. Za tyle mozna naprawde ladne urzadzenie znalezc.

RozejrzaĹ&#65533;bym siÄ&#65533; teĹź za jakimĹ&#65533; PDA HP (HP-4700?), ktĂłryĹ&#65533; model dobrze wspĂłĹ&#65533;pracowaĹ&#65533; z Linuxem i miaĹ&#65533; ekran 640x480, moĹźna do takiego czegoĹ&#65533; dokupiÄ&#65533; pojemniejszÄ&#65533; bateriÄ&#65533; Ĺźeby dĹ&#65533;uĹźej wytrzymywaĹ&#65533;.

To juz mam. Zaurus jest na tyle potezny ze zjada prawie kazdego pda (a mnie bt
czy wifi niepotrzebne).

MĂłgĹ&#65533;byĹ&#65533; zorientowaÄ&#65533; siÄ&#65533; o ile zwiÄ&#65533;kszyĹ&#65533;by siÄ&#65533; czas pracy na jakimĹ&#65533; mniejszym Asusie Eee jeĹ&#65533;li wymieniĹ&#65533;byĹ&#65533; bateriÄ&#65533; na bardziej pojemnÄ&#65533; - sÄ&#65533; firmy ktĂłre zajmujÄ&#65533; siÄ&#65533; wymianÄ&#65533; ogniw w zuĹźytych akumulatora.

Tak, to tez rozwazam.
ech. widze ze nawet grupowo wiele nie urzezbimy. Bede myslal :)

--
Lukasz Sczygiel

--

eee pc ktory z dlugo dzialajaca bateria?