eeepc wsi±k³y czy co?

Data: 2010-11-29 04:10:32
Autor: ptoki
eeepc wsi±k³y czy co?
Swego czasu dosyc popularne byly eepc. Od prostych konfiguracji do
calkiem rozbudowanych.
Teraz ostaly sie tylko te drozsze wersje (1kzl i wiecej) a tych
uzywanych nie ma za wiele na allegro.

Co jest?
Byly tak slabe ze poumieraly?
Sa tak dobre za posiadacze sobie je chwala i przekazuja dzieciom/
wnukom?

Kupil bym sobie cos do internetu w domu, byle tanie (do 300 zl) i z
akumulatorem na te 30 minut minimum. A w sieci widze tylko jakies
tablety czy netbooki z androidem czy winCE...

Data: 2010-11-29 14:41:26
Autor: Vituniu
eeepc wsiakly czy co?
Swego czasu dosyc popularne byly eepc.

Nadal sa.

Kupil bym sobie cos do internetu w domu,
byle tanie (do 300 zl) i z akumulatorem na te
30 minut minimum. A w sieci widze tylko jakies
tablety czy netbooki z androidem czy winCE...

Podnies widelki tak ze dwa razy, do 600,- to sie zaczna i eeepc pojawiac.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-11-29 08:21:01
Autor: ptoki
eeepc wsiakly czy co?
On 29 Lis, 14:41, "Vituniu" <vitu...@poczta.fm> wrote:
> Swego czasu dosyc popularne byly eepc.

Nadal sa.

Ale walsnie mi chodzi o te kupione kiedys.
Wtedy kosztowaly kolo 600zl wiec teraz powinny biegac po nizszej
cenie.

> [...]
> tablety czy netbooki z androidem czy winCE...

Podnies widelki tak ze dwa razy, do 600,- to sie zaczna i eeepc pojawiac.

A tyle to ja wiem :)
Ale potrzebuje czegos co uniesie FF i apache+php i obsluzy pendrajwa.
No i alternatywa jest taka zeby kupic jakis T21 czy innego compaqa...

Data: 2010-11-29 14:16:17
Autor: Vituniu
eeepc wsiakly czy co?
Ale walsnie mi chodzi o te kupione kiedys.
Wtedy kosztowaly kolo 600zl wiec teraz powinny
biegac po nizszej cenie.

Kolo 600,- to IIRC kosztowaly najtansze wersje
eeepc 700/701 (ekran 7" 800x480, 256 MB RAM,
2 GB flash zamiast dysku) w momencie, gdy dolar
stal po niewiele ponad 2 zlote.

Ale potrzebuje czegos co uniesie FF i apache+php
i obsluzy pendrajwa. No i alternatywa jest taka
zeby kupic jakis T21 czy innego compaqa...

IMHO T21 bedzie lepszym wyborem od eepc 700/701
chocby ze wzgledu na wygodniejszy (wiekszy) ekran.
Piszesz o FF a sporo stron potrzebuje jednak tych
1024x768 zeby jako-tako wygladac (pisze jako
uzytkownik eeepc 901 ;)).

Tylko z Flashem sie nie polubisz... oj nie... :)

pozdrawiam,
Vituniu

Data: 2010-11-30 07:43:23
Autor: Sergiusz Rozanski
eeepc wsiakly czy co?
Dnia 29.11.2010 Vituniu <vituniu@gmail.com> napisa³/a:
[...]

By³y wersje z HDD, a ten flash nie taki z³y - hint ma dobry
seek mimo ¿e nie jest szybki jak OCZ to FF chodzi. Gorzej na
prawdê z atomem + obfity kod js typu google maps czy openlayers.

btw. mam bia³± 901 eeepc na sprzeda¿ - w³asnie z flashem 4+8.

--
"A có¿ to za sens kupowaæ samochód, ¿eby je¼dziæ po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedzia³ek zaczyna siê w sobotê.

Data: 2010-11-30 08:59:46
Autor: Vituniu
eeepc wsiakly czy co?
Tylko z Flashem sie nie polubisz... oj nie... :)

By³y wersje z HDD, a ten flash nie taki z³y

:)

Piszac o pamieci "flash" pisalem o serii 700
(chyba nie bylo tam modelu z klasycznym dyskiem)

Piszac zas, ze "nie polubi sie z Flashem" mialem
juz na mysli Adobe Flash i jego dzialanie na T21
(czy czymkolwiek innym z Pentium III ~600 MHz
na pokladzie).

Przepraszam, jesli niezbyt czytelnie wyszlo...

Gorzej na prawdê z atomem + obfity kod
js typu google maps czy openlayers.

Ano... :)

btw. mam bia³± 901 eeepc na sprzeda¿ - w³asnie
z flashem 4+8.

Z ciekawosci: znudzila sie?

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-11-30 08:21:42
Autor: Sergiusz Rozanski
eeepc wsiakly czy co?
Dnia 30.11.2010 Vituniu <vituniu@poczta.fm> napisa³/a:

Ano... :)

btw. mam bia³± 901 eeepc na sprzeda¿ - w³asnie
z flashem 4+8.

Z ciekawosci: znudzila sie?

1. ma 2 lata wiêc gwarancja out - i co 2 lata jednak zmieniam
g³ówne narzêdzie pracy.
2. du¿o piszê aplikacji pod przegl±darki z obfitym
JS, wiêc mi trochê przeszkadza jego w tym powolno¶æ. Gdybym tego
_u¿ywa³_ to pewnie by mi wystarcza³o, gdy mam na tym _pracowaæ_ i
debugowaæ JS we firebug to na atomie siê nie da tego robiæ
wygodnie.
3. No po 2 latach siê nudzi - jednak.

Zmieni³em na nowego Air-a 13.3"/1.8GHz/2GB/128GB-SSD, a eeepc
sobie _ca³e_ w nim ju¿ zwirtualizowa³em - tak jak sta³,
w sumie pierwszy raz zrobi³em p2v i jestem pod wra¿eniem efektu.
U¿y³em virtualbox-a.

ps. chcesz kupiæ? Mogê Ci go podrzuciæ przy najbli¿szej okazji ;)

Data: 2010-11-30 09:36:42
Autor: Vituniu
eeepc wsiakly czy co?
[...]

Ano... Zwlaszcza przy zestawieniu z Air'em.
Mocno nieuczciwe dla dowolnego eee ;)

3. No po 2 latach siê nudzi - jednak.

Czyli kolega "ptoki" ma swoja odpowiedz na pytanie
co sie dzieje z eeeepc. Otoz eeepc nie umieraja, a z
rzadka sie nudza i trafiaja na rynek wtorny ;)

ps. chcesz kupiæ? Mogê Ci go podrzuciæ przy najbli¿szej okazji ;)

Nieee... na co mi dwa takie same? ;)

Poza tym - 901 to rewelacyjne polaczenie rozsadnych
parametrow i malych rozmiarow (wszystkie pozniejsze
modele sa juz wieksze niestety) ale jesli nie ma potrzeby
noszenia go w kieszeni, to taki T42 (za +/- same pieniadze)
bedzie wygodniejszy (i szybszy przy okazji).

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-11-30 11:45:22
Autor: Sergiusz Rozanski
eeepc wsiakly czy co?
[...]

Ale nie zamierzam go wrzucaæ na ten rynek za 300z³ :D
Liczy³em na ~700z³ w transakcji.

Ale wiêkszy.

Data: 2010-11-30 11:18:55
Autor: ptoki
eeepc wsiakly czy co?
On 30 Lis, 12:45, Sergiusz Rozanski <write-only-with-...@media-
lab.com.pl> wrote:
Dnia 30.11.2010 Vituniu <vitu...@poczta.fm> napisa³/a:

> [...]
> rzadka sie nudza i trafiaja na rynek wtorny ;)

Ale nie zamierzam go wrzucaæ na ten rynek za 300z³ :D

No to sie wetne.
Wczesniejsze posty mnie troche zak³u³y bo pomyslalem ze moze bym tego
bialego kupil ale za tyle to nie :)

> [...]
> noszenia go w kieszeni, to taki T42 (za +/- same pieniadze)
> bedzie wygodniejszy (i szybszy przy okazji).

Wyszperalem sobie na allegro itronixa. pIII 700 i 512MB ram za 400zl.
Dam dziecku i skonfiskuje mu panasonika cf-27 plus UPS.
Tak wiec eeepc mnie ominie.
Dziekuje za wyjawienie tej okropnej tajemnicy absencji tanich eeepc :)

Data: 2010-11-30 21:22:38
Autor: Sergiusz Rozanski
eeepc wsiakly czy co?
lab.com.pl> wrote:
Dnia 30.11.2010 Vituniu <vitu...@poczta.fm> napisał/a:

> Czyli kolega "ptoki" ma swoja odpowiedz na pytanie
> co sie dzieje z eeeepc. Otoz eeepc nie umieraja, a z
> rzadka sie nudza i trafiaja na rynek wtorny ;)

Ale nie zamierzam go wrzucać na ten rynek za 300zł :D
Liczyłem na ~700zł w transakcji.

No to sie wetne.
Wczesniejsze posty mnie troche zakłuły bo pomyslalem ze moze bym tego
bialego kupil ale za tyle to nie :)

Dziewiątki są unikatowe, a mają forme notesu A5, za 400zł to wolę go
mieć jakby co :)

Data: 2010-11-29 20:48:00
Autor: BartekK
eeepc wsiakly czy co?
W dniu 2010-11-29 17:21, ptoki pisze:
[...]
Wtedy były nawet po 699zł do kupienia nowe. Potem/teraz juz nie bylo, a zycie zweryfikowalo ze to byla bardzo dobra okazyjna cena - kto kupil, to nie odda za 300zl "pelnosprawnego malutkiego laptopka" bo co za to kupi? dwuletnia nokie?

Podnies widelki tak ze dwa razy, do 600,- to sie zaczna i eeepc pojawiac.
A tyle to ja wiem :)
No wlasnie. To jest cena ktora wolny rynek wyregulowal, wiec albo szukaj mega okazji, albo "nie wiem czy dziala, dostalem od kolegi w rozliczeniu, ja sie na tym nie znam, ale pewnie dziala, zwrotu i negatywa nie przyjmuje" ;)

Data: 2010-12-30 11:49:52
Autor: Rados³aw Sokó³
eeepc wsi±k³y czy co?
W dniu 29.11.2010 13:10, ptoki pisze:
Swego czasu dosyc popularne byly eepc. Od prostych konfiguracji do
calkiem rozbudowanych.
Teraz ostaly sie tylko te drozsze wersje (1kzl i wiecej) a tych
uzywanych nie ma za wiele na allegro.

Pal licho, ¿e dro¿sze. Gorzej, ¿e osta³y siê te du¿e, ciê¿kie,
z Windows i HDD.

Byly tak slabe ze poumieraly?

Nie. By³y tak specjalizowane, ¿e ludzie siê rozczarowali
kupuj±c je jako zwyk³e, ale bardzo tanie komputery przeno-
¶ne i dopiero po zakupie stwierdzaj±c, ¿e nie nadaj± siê do
grania, ogl±dania WWW wype³nionych animacjami i innych za-
stosowañ wymagaj±cych wiêkszego ekranu i szybszego proceso-
ra. Co nie dziwi, bo nigdy do takich zastosowañ te komputer-
ki przecie¿ nie by³y przeznaczone.

A producenci niestety podchwycili wymagania u¿ytkowników
(co same z siebie nie jest takie z³e), przy tym jednak
likwiduj±c te¿ kategoriê "podrêcznych notatników", która
przyda³aby siê bardziej zaawansowanym u¿ytkownikom. No,
chyba ¿e kto¶ bêdzie uwa¿a³ np. Sony Vaio P za taki notat-
nik (który siê do tego celu doskonale nadaje, ale cenê ma
zdecydowanie nieadekwatn± do swoich mo¿liwo¶ci).

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

eeepc wsi±k³y czy co?