egekucja z nieruchomości z hipoteką inn ej instytucji

Data: 2010-04-05 09:35:31
Autor: dwr
egekucja z nieruchomości z hipoteką inn ej instytucji
Witam

Sytuacja jest taka (na razie teoria):
- mam do wyegzekwowania od dłużnika kwotę i odbędzie się to w formie egz. komorniczej
- dłużnik posiada nieruchomość z wpisaną hipoteką na rzecz banku i płaci tamte zobowiązania (tak sądzę)
- wartość tej nieruchomości nie pokrywa nawet kapitału tamtego kredytu nie wspominając o mojej wierzytleności

Poczytałem już trochę w tym zakresie i znalazłem informacje, że dowolny wierzyciek może egz. należność z nieruchomości zabezpieczonej inną hipoteką ale oczywiście uzyskane przez komornika środki zabezpieczą najpier koszty egz. a później wierzycieli hipotecznych (zgodnie z kolejnością wpisu hipotek) a dopiero na końcu innych wierzycieli, czyli np. mnie.
W tej sytuacji czy mam rację sądząc, że wszczynając egz. z majątku, którym jest tylko wpomniana nieruchomość nie uzyskam żadnego zwrotu długu a jedynie zrobię na złość dłużnikowi?
W sumie to nawet stracić może bank mający tamtą hipotekę, bo komornik sprzeda nieruchomość dłużnika nie pytając się o zgodę i chęci tego banku-wierzyciela a kredyt jest znacznie większy niż obecna wartość nieruchoimości?
W zasadzie to taka egz. z tej nieruchomości ma dla mnie znikomy sens w takim razie. Może lepiej mnie jako wierzycielowi poczekać aż będzie szansa uzyskać jakieś środki z majątku dłużnika? Bo z tej nieruchomości pewnie nieprędko "powstanie" wartość pokrywająca oprócz kredytu z hipoteką moje należności.
Co sądzicie o takiej sytuacji?

Data: 2010-04-05 23:52:57
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "dwr" <d-w-r@g-a-z-e-t-a.-u-s-u-n-n.pl> napisał w wiadomości news:4bb992b9$1news.home.net.pl...

[...]

1. wizja zlicytowania nieruchomości może zdyscyplinować dłużnika do spłaty,
1a. jeśli nie zostaniesz zaspokojony z tej licytacji, to dalej masz tytuł egzekucyjny,
2. może warto dogadać się z dłużnikiem na jakieś raty, które będzie w stanie spłacać,
3. jeśli bank kredytował zakup tej nieruchomości, to dłużnik ten ma pewnie jakieś dochody nie z szarej strefy,
4. jeśli zdecydujesz się na przeczekanie nie zapomnij o oddaniu do egzekucji przed upływem 10 lat.

egekucja z nieruchomości z hipoteką inn ej instytucji