egzaminy i dokumenty tożsamości

Data: 2011-06-28 17:35:26
Autor: Robert
egzaminy i dokumenty tożsamości
W IT popularne są certyfikaty poświadczające określone umiejętności. Egzaminy zdawane są w autoryzowanych ośrodkach. Spotkałem się z wymogiem posiadana przy sobie dwóch dokumentów tożsamości okazywanych w ośrodku, przy czym przynajmniej jeden z nich musiał być ze zdjęciem.

W Polsce dokumentami tożsamości są dowód osobisty i paszport. Okazać wystarczy jeden z nich. Czy w Polsce ośrodek egzaminacyjny ma prawo odmówić przystąpienia do egzaminu gdy wylegitymuje się/posiada się tylko jeden z nich?

Robert

Data: 2011-06-28 10:37:06
Autor: witek
On 6/28/2011 10:35 AM, Robert wrote:
[...]

bo to sie wzięło z krajów gdzie nie ma formalnych dokumentów tożsamości.

[...]

Nie, ale wczesniej sie upewnij. Zdecydowanie łatwiej bedzie przyniesc legitymacje szkolną, studencką, prawo jazdy i dowód niż użerać się latami.
W każdym razie ode mnie niczego po za dowodem nie chcieli.

Data: 2011-06-29 16:41:22
Autor: Robert
witek wrote:
bo to sie wzięło z krajów gdzie nie ma formalnych dokumentów tożsamości.

Zgadza się.

Nie, ale wcześniej się upewnij. Zdecydowanie łatwiej będzie przynieść legitymacje szkolną, studencką, prawo jazdy i dowód niż użerać się latami.
W każdym razie ode mnie niczego po za dowodem nie chcieli.

To prawda, ale w razie czego to użeranie się byłoby z powództwa cywilnego, tak?

Mam jeszcze pytanie jak wygląda sprawa wszelkich regulaminów? Czy jeśli są przedłożone do podpisania to nie powinny one być sporządzone w języku polskim, a nie jak angielskim? Proszę o wyjaśnienie.

Robert

Data: 2011-06-29 14:09:11
Autor: witek
On 6/29/2011 9:41 AM, Robert wrote:
witek wrote:
[...]

pewnie tak, tylko o co?
o odszkodowanie, ze nie mogles zdac egzaminow i przez to poniosles wymierne straty? Potrafisz je wyliczyc i wykazac? Te wymierne. Nie potencjalne zyski, ktore mogłbys miec, ale nie miałeś.

No i o co jeszcze? O zmianę regulaminów? Ale gdzie i w jakim sądzie? moze UOKIK.

Mam jeszcze pytanie jak wygląda sprawa wszelkich regulaminów? Czy jeśli
są przedłożone do podpisania to nie powinny one być sporządzone w języku
polskim, a nie jak angielskim? Proszę o wyjaśnienie.

Pojecia nie mam.

Data: 2011-06-28 17:38:56
Autor: spp
W dniu 2011-06-28 17:35, Robert pisze:
[...]

A dlaczego nie? To nie są egzaminy 'państwowe' więc wymagania określa wewnętrzny regulamin organizatora.

--
spp

Data: 2011-06-28 10:39:05
Autor: witek
On 6/28/2011 10:38 AM, spp wrote:
[...]

dlatego, że nie ma obowiązku posiadania dwóch dokumentów tożsamości, a takowe są ściśle określone.

Podejrzewam, że tekst jest po prostu kalką z angielskiego i to na dodatek źle przetłumaczoną.
Bardziej logicznie byłoby napisać dokument stwierdzający tożsamość.

Data: 2011-06-28 17:45:15
Autor: spp
W dniu 2011-06-28 17:39, witek pisze:

A dlaczego nie? To nie są egzaminy 'państwowe' więc wymagania określa
wewnętrzny regulamin organizatora.

dlatego, że nie ma obowiązku posiadania dwóch dokumentów tożsamości, a
takowe są ściśle określone.

:=)
No tak - z naciskiem na _tożsamość_. :)

--
spp

Data: 2011-07-01 01:18:08
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 28 Jun 2011, witek wrote:

On 6/28/2011 10:38 AM, spp wrote:

A dlaczego nie? To nie są egzaminy 'państwowe' więc wymagania określa
wewnętrzny regulamin organizatora.

dlatego, że nie ma obowiązku posiadania dwóch dokumentów tożsamości,

  Nie ma.
  Nie ma również obowiązku np. prowadzenia DG.
  Co nie szkodzi na przeszkodzie tezie, że jak nie prowadzisz DG
to do Makro Cash&Carry się nie "zapiszesz".
  Jak chcesz zapobiec *umownemu* warunkowi, jeśli oferent *NIE*
występuje z ofertą publiczną (czyli skierowaną "do każdego")
a warunek *nie* ma cech dykryminacji?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-30 19:39:51
Autor: witek

On 6/28/2011 10:38 AM, spp wrote:

[...]

tylko, ze ta oferta jest publiczna, tak samo jak np. kursy prawa jazdy.

egzaminy i dokumenty tożsamości