egzekucja komornika vs. spółka zoologiczna

Data: 2010-06-29 12:12:49
Autor: slonko
egzekucja komornika vs. spółka zoologiczna
Witam
Po krotce mamy nakaz z klauzula wykonalnosci, dluznikiem jest sp. zoo
Komornik wykonal wstepne czynnosci, polegajace na wizycie w siedzibie firmy (nie mogl znalesc dluznika/firmy) , wyslal rowniez pismo do US z prosba o ew. informacje czy maja nadplaty podatku - nie maja.
To tyle dzialan komorniczych.
Teraz - jeden ze wspolwlascicieli spolki ma pootwieranych kilka biznesow w kraju. Szeroko reklamuje sie w internecie. I to on wlasnie podpisywal umowe , z ktorej sie nie wywiazal.
Pytanie czy sa w tej sytuacji - jesli tak to jakie mozliwosci wyegzekwowania od dluznika naleznosci ?
Czy mozna sciagnac naleznosc od tego wspolwlasciciela ew. z nalezacej do niego innej firmy ?

Data: 2010-06-29 12:16:56
Autor: Liwiusz
slonko pisze:

Czy mozna sciagnac naleznosc od tego wspolwlasciciela ew. z nalezacej do niego innej firmy ?

   Nie.

--
Liwiusz

Data: 2010-06-29 12:52:57
Autor: Herald
Dnia Tue, 29 Jun 2010 12:16:56 +0200, Liwiusz napisał(a):

Czy mozna sciagnac naleznosc od tego wspolwlasciciela ew. z nalezacej do niego innej firmy ?

   Nie.

A zlicytować jego udziały w "spółce-dłużniku"?
Złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości spółki tej co "jest winna"?

Data: 2010-06-29 13:11:04
Autor: Liwiusz
Herald pisze:
[...]

   Nie, bo udziały są jego, a to nie on jest dłużnikiem, tylko spółka.

Złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości spółki tej co "jest winna"?

   To już zależy ile jest winna i czy się opłaca. Generalnie warto skorzystać z art. 299ksh - jeśli egzekucja komornicza wobec spółki jest bezskuteczna, za należności odpowiadają jej członkowie zarządu, chyba że w odpowiednim czasie złożyli wniosek o upadłość.

--
Liwiusz

Data: 2010-06-29 13:38:08
Autor: .B:artek.
W dniu 29-06-2010 12:12, slonko pisze:
[...]

Jeżeli podpisywał umowę jako członek zarządu, to szybciutko do komornika o umorzenie postępowania z powodu bezskuteczności i dalej pozew przeciwko członkowi (członkom) zarządu z art. 299 KSH. Jak dostaniecie nakaz na członka/-ów zarządu, to można się dobierać do ich majątków i innych biznesów.

--
..B:artek.

Data: 2010-06-29 14:14:19
Autor: ąćęłńóśźż
egzekucja komornika vs. spółka zoologiczna
To po co cała konstrukcja sp. z o.o. ?
Nie widziały gały z kim (o jakim kapitale) podpisywały umowę??

-- -- -

| Jeżeli podpisywał umowę jako członek zarządu, to szybciutko do komornika o umorzenie postępowania z powodu bezskuteczności i dalej
pozew przeciwko członkowi zarządu z art. 299 KSH.

Data: 2010-06-29 15:34:07
Autor: .B:artek.
W dniu 29-06-2010 14:14, ąćęłńóśźż pisze:
To po co cała konstrukcja sp. z o.o. ?
Nie widziały gały z kim (o jakim kapitale) podpisywały umowę??

Tak jest w sp. z o.o. i nie będę z tym polemizował. Moim zdaniem dobrze, bo 5.000 zł kapitału zakładowego, którego wniesienie potwierdza tylko zarząd, może starczyć na rachunki za prąd w siedzibie spółki, ale nie na pokrycie roszczeń z większych umów jakie spółka zawiera.

--
..B:artek.

Data: 2010-06-29 15:36:05
Autor: Liwiusz
..B:artek. pisze:
[...]

   Można jeszcze tłumaczyć, że kapitał jaki jest, każdy widzi, i umów nie trzeba z takimi podpisywać. Problemem jest to, że deklarowany kapitał spółki a rzeczywisty kapitał, to dwie, zupełnie różne rzeczy.

   Bo co mi z tego, że 10 lat temu przy wnoszeniu kapitału ktoś sobie wycenił komputer, poloneza i 4 krzesła na 50 tysięcy?

--
Liwiusz

Data: 2010-06-29 17:50:36
Autor: cef
ąćęłńóśźż wrote:
To po co cała konstrukcja sp. z o.o. ?
Nie widziały gały z kim (o jakim kapitale) podpisywały umowę??

Chodzi o zarząd, a nie udziałowców.

Data: 2010-06-29 14:39:19
Autor: slonko
W dniu 29.06.2010 13:38, .B:artek. pisze:

[...]

Ok podziekowal.
Czyli jak mam rozumiec pozew standardowo w trybie nakazowym ?
Powstaje pytanie czy wystarczy przeciwko jednemy z nich czy ścigać wszyskich wpolwlascicieli ?

Data: 2010-06-29 14:46:32
Autor: andreas
Użytkownik "slonko" <slonko@stumilowy.las.com> napisał w wiadomości news:i0cpjk$lq2$1news.onet.pl...
[...]

Nie współwłaścicieli tylko zarząd.

--
andreas

egzekucja komornika vs. spółka zoologiczna