egzekucja na rachunku firmowym

Data: 2011-08-09 16:10:05
Autor: bastek72
egzekucja na rachunku firmowym
pytanie: jaki bank pobiera najniższe opłaty za
przelew zajęcia komorniczego?

z pewnych powodów musi być otworzone konto
bankowe na które pan X będzie wpłacał kwoty
ze świadomością że zajmie je ZUS.

w zawodach w kopaniu leżącego przoduje bodajże
alior bank 49,99zł opłaty (nie wiem czy dobrze
myślę, poważnie: wpłacisz 50zł przekażą 0,01?)
w ING jest bodajże 20zł, są banki co pobierają
np. 5zł? o 1zł nie marzę. A może są takie co raz
w roku podliczają koszty egzekucji komorniczej?

Data: 2011-08-09 16:19:41
Autor: Jarek Andrzejewski
On Tue, 09 Aug 2011 16:10:05 +0200, bastek72@onet.pl wrote:

z pewnych powodów musi być otworzone konto
bankowe na które pan X będzie wpłacał kwoty
ze świadomością że zajmie je ZUS.

A mógłbyś wyjaśnić, dlaczego pan X nie płaci tych kwot na rachunek ZUS
lub komornika?

Data: 2011-08-09 17:58:58
Autor: bastek72
[...]

pan X nie chce spełnienia warunku określonego
w przepisie, który mówi że cośtam można zrobić
dopiero gdyby egzekucja okazała się bezskuteczna

dlatego dąży do tego aby była skuteczna ale ta
skuteczność ma dotyczyć relatywnie niskich kwot
np. wpłaca 20zł, bank 10zł zus potrąci 10zł
np. wpłaca 50zł bank 10zł zus potrąci 40zł
ale "coś" się dzieje w sprawie egzekucyjnej.
i nie spełnia się przesłanek z ustawy która
mowiłaby że egzekucja okazała się bezskuteczna.

co w zamierzeniu ma blokować inne, bardziej
dolegliwe formy egzekucji długu. Taki jest cel.
Czy jest on możliwy do realizowania w sposób
długotwały czy krótkotrwały czy chwilowo, nie wiem.

po drugie, chyba nie da sie wpłacić czegokolwiek
bezpośrednio (gotówką) na rachunek ZUS w NBP, trzeba dokonać przelewu, a wiec założyć rachunek. przelewając z tego rachunku informujemy zus, że
posiadamy taki rachunek i w nastepnym miesiącu
ten rachunek jest już zajęty egzekucyjnie. I trzeba zakładać kolejny rachunek.
Dobrze więc żeby te pozajmowane rachunki nie
były obciążane prowizjami za prowadzenie itp.

Data: 2011-08-09 12:16:46
Autor: witek
On 8/9/2011 10:58 AM, bastek72@onet.pl wrote:
[...]

dalej nie rozumiem dlaczego nie moze uzyc poczty i zrobi przekaz bezposrednio na konto komornika lub zus w zaleznosci od tego kto chce zająć.

Data: 2011-08-09 19:29:42
Autor: MarekZ
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j1rqat$hk7$8@inews.gazeta.pl...

dalej nie rozumiem dlaczego nie moze uzyc poczty i zrobi przekaz bezposrednio na konto komornika lub zus w zaleznosci od tego kto chce zająć.

Może dlatego, że w takim przypadku zobowiązanie nie zostanie uregulowane na skutek postępowania egzekucyjnego?

Data: 2011-08-10 09:32:49
Autor: Jarek Andrzejewski
On Tue, 9 Aug 2011 19:29:42 +0200, "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote:

Może dlatego, że w takim przypadku zobowiązanie nie zostanie uregulowane na skutek postępowania egzekucyjnego?

Jeśli komornik dostanie przelew na swój rachunek (do wpłaty nań wezwał
dłużnika), to chyba będzie?

Data: 2011-08-12 09:30:56
Autor: bastek72
> [...]

Jeśli komornik dostanie przelew na swój rachunek (do wpłaty nań wezwał

organem egzekucyjnym jest zus. Nie podał rachunku innego niż w NBP

Data: 2011-08-10 09:30:56
Autor: Jarek Andrzejewski
On Tue, 09 Aug 2011 17:58:58 +0200, bastek72@onet.pl wrote:

po drugie, chyba nie da sie wpłacić czegokolwiek
bezpośrednio (gotówką) na rachunek ZUS w NBP,

Jesteś pewien, że poczta nie świadczy takiej usługi (bez zakładania
rachunku w Banku Pocztowym)?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-08-12 09:28:52
Autor: bastek72
> [...]
>bezpośrednio (gotówką) na rachunek ZUS w NBP,

Jesteś pewien, że poczta nie świadczy takiej usługi (bez zakładania

jestem pewien że każdemu kto chce wpłacać gotówkę do ZUS
pocztowcy zakładają rachunek GIRO składka. Wiem także, że
przepisy zobowiązują do zapłaty przelewem. Nie wiem, czy
poczta dla osób mocno upierających się przy nieposiadaniu
rachunku bankowego przyjmuje wplaty do ZUS "bezrachunkowo"
przypuszczam że i tak musieliby założyć jakiś rachunek,
choćby techniczny, żeby przelew mógł nazwać się przelewem.

Data: 2011-08-16 10:26:31
Autor: czak norris
[...]

Nie, musisz mieć choć konto Giro-składka, a i to "konto" przygłupy potrafią zająć...

Dla autora wątku: mBank - zajęcie: 30zł

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;)

Data: 2011-08-16 09:30:59
Autor: jureq
Dnia Tue, 16 Aug 2011 10:26:31 +0200, czak norris napisał(a):

Jesteś pewien, że poczta nie świadczy takiej usługi (bez zakładania
rachunku w Banku Pocztowym)?

Nie, musisz mieć choć konto Giro-składka, a i to "konto" przygłupy
potrafią zająć...

Nie tylko. Można także wpłacać bez konta. Ustawa pozwala na takie wpłaty np. artystom. Ale nie daje poczcie żadnej możliwości sprawdzenia czy wpłacający spełnia te warunki. Więc poczta musi przyjąć od każdego.

Data: 2011-08-09 18:29:59
Autor: _ąćęłńóśźż
egzekucja na rachunku firmowym
KB SA 210 zł (150 zajęcie + 60 realizacja).
Złodzieje, co?

-- -- -

Data: 2011-08-09 18:39:11
Autor: Darek
egzekucja na rachunku firmowym
w zawodach w kopaniu leżącego przoduje bodajże
alior bank 49,99zł opłaty (nie wiem czy dobrze

Co Ty wiesz o przodowaniu? :) Pekao pobiera 100zł

Jeżeli zadłużenie powstało z tyt. prowadzenia jednoosobowej działalności to może lepiej założyć zwykły ROR - opłaty są zazwyczaj dużo mniejsze. A zawsze można składać prośbę o realizację zajęcia z pominięciem kwoty wolnej od zajęcia
Ważne - zakładać konta darmowe nie brać kart.

Darek

Data: 2011-08-09 20:01:16
Autor: bastek72
egzekucja na rachunku firmowym
Jeżeli zadłużenie powstało z tyt. prowadzenia jednoosobowej działalności to może lepiej założyć zwykły ROR - opłaty są zazwyczaj dużo mniejsze.

Niestety, to MUSI być konto firmowe. Które banki mają darmowe rachunki (tj
bez oplat za prowadzenie) z niskimi opłatami za przelew egzekucyjny?

Data: 2011-08-12 09:52:17
Autor: Kris
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:41f0.000002a3.4e4175ec@newsgate.onet.pl...

[...]

Załóż konto w jakimś SKOKu

Data: 2011-08-12 10:35:46
Autor: bastek72
egzekucja na rachunku firmowym
dziwi mnie że na pytanie
>Niestety, to MUSI być konto firmowe. Które banki mają darmowe rachunki (tj
>bez oplat za prowadzenie) z niskimi opłatami za przelew egzekucyjny?

padła odpowiedź:

Załóż konto w jakimś SKOKu

czyżby SKOK-i ogólnie traktowały tanio egzekucję? Przyznam, że przeglądałem
kilka cenników i gdy zobaczyłem ceny za przelewy INTERNETOWE na poziomie
ok. 2zł lub 3zł i uświadomilem sobie że jeszcze muszę extra zapłacić za
zapisanie się do takiego prawie-banku (co można w przybliżeniu porównać z
1-razową kilkudziesięciozłotową opłatą "za założenie rachunku bankowego")
to dałem sobie spokój. --

Data: 2011-08-12 12:55:20
Autor: Jacenty
egzekucja na rachunku firmowym
On 12 Sie, 10:35, baste...@onet.pl wrote:
dziwi mnie że na pytanie

> [...]

1-razową kilkudziesięciozłotową opłatą "za założenie rachunku bankowego")

SKOK Stefczyka: zajęcie egzekucyjne bez opłat
przelewy internetowe do ZUS i US 3 zł, na pozostałe rachunki: 0 zł
wpisowe: 90 zł

Data: 2011-08-17 11:14:45
Autor: Pendrive
W dniu 2011-08-09 20:01, bastek72@onet.pl pisze:
[...]

mbank 30 zł, jak bedziesz miec linie to z linii nie puszcza, dopiero po telefonie do mbanku wypuszczaja okreslona kwote

Data: 2011-08-18 14:07:39
Autor: bastek72
egzekucja na rachunku firmowym
mbank 30 zł,

ING 20zł Inteligo 20zł, kto da mniej?

Data: 2011-08-18 21:12:38
Autor: MarekZ
Użytkownik <bastek72@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a65.00000171.4e4d008b@newsgate.onet.pl...
mbank 30 zł,

ING 20zł Inteligo 20zł, kto da mniej?

IMHO nie ma dużych szans na mniej.

Niemniej jednak przejdź się do Rajfiego. Tam zdaje się jest taka zasada, że sam przelew kosztuje tyle samo ile zwykły przelew w oddziale, natomiast jest pobierana kwota chyba 50 zł ogólnie za realizację "zajęcia".

No i teraz trzeba tylko ustalić co to jest dla Rajfiego to "zajęcie". Bo jak to jest pojedynczy tytuł wykonawczy (a jeśli to zajęcie z ZUS, to może ich być w cholerę), to kaplica. Ale gdyby Rajfi takie zajęcie potraktował jako jedno zajęcie (czyli jedno 50 zł), no to przelewy miałbyś chyba najtańsze.

No ale to jest kwestia, która zdecydowanie wymaga wizyty w oddziale i podzwonienia po banku, bo tak od ręki zapewne nikt tego nie będzie wiedział. Nie jestem pewien do końca czy nadal tak w Rajfim jest. Ale kiedyś chyba tak było.

Data: 2011-08-12 14:29:19
Autor: bastek72
BANKOWE ZAWODY W KOPANIU LEŻĄCEGO
ponieważ dyskusja poszła w kilku bocznych wątkach
w innym kierunku, pozwolę sobie ponownie zapytać

który bank przegrywa zawody w kopaniu leżącego?
tzn.: