egzotyczny wybryk natury

Data: 2013-02-09 10:37:51
Autor: Dirko
egzotyczny wybryk natury
    "... Gdzie s± ci, którzy masowo skorzystali z awansu społecznego?... Dzi¶ nie słychać zbyt wielu maj±cych odwagę publicznie przypomnieć, że nie szukali wówczas pracy, bo ta na nich czekała, że dzieci miały w szkole internistę, dentystę, darmowe szczepienia, a bilety do kina czy teatru nie robiły wyrwy w rodzinnym budżecie. Że telewizja wypełniała misję kulturotwórcz±, a bez zrealizowanych wówczas filmów nie byłoby czym dzi¶ wypełnić ramówki.
    Ten, kto pamięta zdobycze socjalistycznej Polski, doprawdy stanowi egzotyczny wybryk natury..."
www.przeglad-tygodnik.pl

Data: 2013-02-09 10:52:44
Autor: Trybun
egzotyczny wybryk natury
W dniu 2013-02-09 10:37, Dirko pisze:
[...]

S±, jednak przez ryk kapitalistycznej propagandy ich po prostu nie słychać. Teraz nie mówi się o faktach a mitach w stylu samego octu na półkach sklepowych.

Data: 2013-02-09 12:00:53
Autor: Aleksander
egzotyczny wybryk natury to ja?
A ja pamiętam.....pamiętam likwidacje analfabetyzmu, gruĽlicy, itp.... pamiętam, że wszelkie poczynania miały słuzyć ludziom wszystkim, a nie wybrańcom z kas±, pamietam państwowe ulice, czyli też moje na których mogłem parkować auto bezpłatnie, nikt mnie nie stresował czasem postoju, długo¶ci± czasu pobytu w urzędzie, itp.
A ja pamiętam , jak w byłym ZSRR , podczas mojego pobytu tam na półkach sklepowych w ich sklepach spożywczych  zatrzęsienie było butelek z napojem: naturalny sok z brzozy. Zalegał ten napój wiele półek sklepowych , a my Polacy nie chcieli¶my go pić, woleli¶my jakie¶ napoje z mięt±, jakie¶ limonki, itp. Ten sok z brzozy był ¶miesznie tani.  ....... Dzi¶ jak wchodzę do lepszego marketu w Polsce to widzę, że tenże sam sok z brzozy to napój wysoce luksusowy, cena butelki to 20 zł i więcej.   Taki mieli wtedy dobrobyt u siebie Rosjanie a my tego wtedy nie doceniali¶my.

Alx

Data: 2013-02-09 12:50:54
Autor: Wiesiaczek
egzotyczny wybryk natury to ja?
On Sat, 09 Feb 2013 12:00:53 +0100, Aleksander wrote:

A ja pamiĂŞtam.....pamiĂŞtam likwidacje analfabetyzmu, gruĹ’licy, itp....
pamiêtam, ¿e wszelkie poczynania mia³y s³uzyæ ludziom wszystkim, a nie
wybrañcom z kas±, pamietam pañstwowe ulice, czyli te¿ moje na których
mog³em parkowaæ auto bezp³atnie, nikt mnie nie stresowa³ czasem postoju,
d³ugo¶ci± czasu pobytu w urzêdzie, itp.
A ja pamiêtam , jak w by³ym ZSRR , podczas mojego pobytu tam na pó³kach
sklepowych w ich sklepach spoÂżywczych  zatrzĂŞsienie byÂło butelek z
napojem: naturalny sok z brzozy. Zalega³ ten napój wiele pó³ek
sklepowych , a my Polacy nie chcieli¶my go piæ, woleli¶my jakie¶ napoje
z miêt±, jakie¶ limonki, itp. Ten sok z brzozy by³ ¶miesznie tani. ....... Dzi¶ jak wchodzê do lepszego marketu w Polsce to widzê, ¿e ten¿e
sam sok z brzozy to napĂłj wysoce luksusowy, cena butelki to 20 zÂł i
wiĂŞcej.   Taki mieli wtedy dobrobyt u siebie Rosjanie a my tego wtedy
nie doceniali¶my.

Alx

Może przypomnę tylko taką migawkę, że w DC był bar Zodiak (od Rotundy w głąb pasażu), w którym była smażalnia ryb i na porządną porcję smażonego halibuta szło się tak jak dziś do makdonaldsa na tanie żarcie.

--
Wiesiaczek (dziĹ› z DC)

"Ja pijÄ™ tylko przy dwĂłch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2013-02-09 21:17:07
Autor: Dirko
Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:kf5gne$acb$1news.task.gda.pl...

Może przypomnę tylko taką migawkę, że w DC był bar Zodiak (od Rotundy w
głąb pasażu), w którym była smażalnia ryb i na porządną porcję smażonego
halibuta szło się tak jak dziś do makdonaldsa na tanie żarcie.

    A niesamowite w smaku kompozycje lodĂłw (melba, ambrozja ...) w "Horteksie" na rogu ĹšwiÄ™tokrzyskiej i MarszaĹ‚kowskiej. Wszystko w cenach na studenckÄ…, za Gierka wyjÄ…tkowo zasobnÄ…, kieszeĹ„.

Data: 2013-02-09 13:47:07
Autor: Bogdan Idzikowski
egzotyczny wybryk natury to ja?

Użytkownik "Aleksander" <powazny@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:51162bbd$0$1294$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wła¶nie! Samochód miałe¶! Jedyny we wsi! Mój dziadek we wsi, jako jedyny, miał rower. Było to przed wojn±!

rozbawiony

--
Donald Tusk - "wolałbym się nie urodzić, niż na grobach zmarłych budować swoj± karierę polityczn±".

Data: 2013-02-09 13:14:45
Autor: Wiesiaczek
On Sat, 09 Feb 2013 13:47:07 +0100, Bogdan Idzikowski wrote:

Użytkownik "Aleksander" <powazny@tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
A ja pamiętam.....pamiętam likwidacje analfabetyzmu, gruźlicy, itp....
pamiętam, że wszelkie poczynania miały słuzyć ludziom wszystkim, a nie
wybrańcom z kasą, pamietam państwowe ulice, czyli też moje na których
mogłem parkować auto bezpłatnie, nikt mnie nie stresował czasem postoju,
długością czasu pobytu w urzędzie, itp.
A ja pamiętam , jak w byłym ZSRR , podczas mojego pobytu tam na półkach
sklepowych w ich sklepach spoĹĽywczych  zatrzÄ™sienie byĹ‚o butelek z
napojem: naturalny sok z brzozy. Zalegał ten napój wiele półek
sklepowych , a my Polacy nie chcieliśmy go pić, woleliśmy jakieś napoje
z miętą, jakieś limonki, itp. Ten sok z brzozy był śmiesznie tani. ....... Dziś jak wchodzę do lepszego marketu w Polsce to widzę, że
tenże sam sok z brzozy to napój wysoce luksusowy, cena butelki to 20 zł
i wiÄ™cej.   Taki mieli wtedy dobrobyt u siebie Rosjanie a my tego wtedy
nie docenialiśmy.

Właśnie! Samochód miałeś! Jedyny we wsi! Mój dziadek we wsi, jako
jedyny,
miał rower. Było to przed wojną!

rozbawiony

Podziwiam Twoją satysfakcję, że potrafiłeś utrzymać ten poziom życia do dziś.

Data: 2013-02-09 15:11:23
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:kf5i45$acb$5news.task.gda.pl...
[...]

....... DziĹ› jak wchodzÄ™ do lepszego marketu w Polsce to widzÄ™, ĹĽe
[...]

dziĹ›.

Nie jestem swoim dziadkiem. WieĹ›(ni)aczku!

rozbawiony

Data: 2013-02-09 15:46:27
Autor: Trybun
W dniu 2013-02-09 12:00, Aleksander pisze:
[...]

Było wtedy dużo więcej normalnych rzeczy, które na dzień dzisiejszy okazuj± się super luksusem. Ale nie ma komu tego wytłumaczyć.,. Takie czasy nastały że to gołow±sy w mediach tłumaczę staruszkom jak± to komuna była patologia..

Data: 2013-02-09 16:38:43
Autor: Marek Woydak
egzotyczny wybryk natury
On Sat, 09 Feb 2013 10:52:44 +0100, Trybun wrote:

[...]

Co ty kole¶ piperzysz? Nie było w PRL takiej sytuacji, że były puste półki
w sklepach? MW

Data: 2013-02-09 17:27:45
Autor: Bogdan Idzikowski
egzotyczny wybryk natury

Użytkownik "Marek Woydak" <mark.woydak@gmx.de> napisał w wiadomo¶ci news:o3a67zpd42a3.qzg6ukb2qce9.dlg40tude.net...
[...]

Nie było! Na półkach sały butelki z octem.

beztroski emeryt