Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [onet] ekodrajwing jest be...

[onet] ekodrajwing jest be...

Data: 2011-08-30 00:05:39
Autor: megrims
[onet] ekodrajwing jest be...
http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabija,artykul.html

"Jak ktoĹ› ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepszÄ… kondycjÄ™ i jest bardziej wydajny.  Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w sposĂłb "babciny" nie sÄ… tak dobrze docierane jak samochĂłd bardziej dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich obrotach. Samochody, ktĂłre sÄ… "dynamiczniej jeĹĽdĹĽone", sÄ… lepiej dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"

No to od jutra katuje auto.

Data: 2011-08-29 23:21:38
Autor: kamil
[onet] ekodrajwing jest be...
On 29/08/2011 23:05, megrims wrote:
http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabija,artykul.html

"Jak kto¶ ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepsz± kondycję i jest
bardziej wydajny. Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w
sposób "babciny" nie s± tak dobrze docierane jak samochód bardziej
dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich
obrotach. Samochody, które s± "dynamiczniej jeżdżone", s± lepiej
dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"

No to od jutra katuje auto.


Ja od dawna używam tylko 1 biegu w mie¶cie i max 3 w trasie.


--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-29 23:40:09
Autor: G Nowak
[onet] ekodrajwing jest be...
On 29/08/2011 23:21, kamil wrote:
On 29/08/2011 23:05, megrims wrote:
http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabija,artykul.html

"Jak kto¶ ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepsz± kondycję i jest
bardziej wydajny. Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w
sposób "babciny" nie s± tak dobrze docierane jak samochód bardziej
dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich
obrotach. Samochody, które s± "dynamiczniej jeżdżone", s± lepiej
dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"

No to od jutra katuje auto.


Ja od dawna używam tylko 1 biegu w mie¶cie i max 3 w trasie.

LMFAO. Przypomnial mi sie znajomy, ktory nie wiedzial, do czego sluyzy bieg "6". Zaczal go uzywac dopiero, pod dokladniejszym objasnieniu sprawy ;)

--
Pozdr
G

Data: 2011-08-30 01:21:31
Autor: Przemysław Czaja
[onet] ekodrajwing jest be...

Użytkownik "G Nowak"

"Jak kto¶ ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepsz± kondycję i jest
bardziej wydajny. Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w
sposób "babciny" nie s± tak dobrze docierane jak samochód bardziej
dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich
obrotach. Samochody, które s± "dynamiczniej jeżdżone", s± lepiej
dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"

No to od jutra katuje auto.


Ja od dawna używam tylko 1 biegu w mie¶cie i max 3 w trasie.

LMFAO. Przypomnial mi sie znajomy, ktory nie wiedzial, do czego sluyzy bieg "6". Zaczal go uzywac dopiero, pod dokladniejszym objasnieniu sprawy ;)

Ta? To może podziel się t± magiczn± wiedz±, również chętnie się dowiem do czego służy 6 bieg :)

Data: 2011-08-30 06:40:59
Autor: Lukasz
[onet] ekodrajwing jest be...
Użytkownik "Przemysław Czaja" <przempo@poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:j3h6vq$pr3$1mx1.internetia.pl...
Ta? To może podziel się t± magiczn± wiedz±, również chętnie się dowiem do czego służy 6 bieg :)

moim zdaniem służy do tego żeby się dobrze na pi±tce rozpędzić i wtedy go wrzucić (np przy 160km/h), ale niektórym kojarzy się tylko z ekodrajwingiem

--
Pozdrawiam
Lukasz

Data: 2011-08-30 08:38:43
Autor: gzk
[onet] ekodrajwing jest be...

moim zdaniem służy do tego żeby się dobrze na pi±tce rozpędzić i wtedy go
wrzucić (np przy 160km/h),

No tacy też s±...

Data: 2011-08-30 08:52:46
Autor: PM
[onet] ekodrajwing jest be...


Ta? To może podziel się t± magiczn± wiedz±, również chętnie się dowiem do czego służy 6 bieg :)

moim zdaniem służy do tego żeby się dobrze na pi±tce rozpędzić i wtedy go wrzucić (np przy 160km/h), ale niektórym kojarzy się tylko z ekodrajwingiem

o dziwo na lekcjach ekodrivingu (były takie za darmoszkę w Poznaniu - tak się przejada unijne dotacje a coo)
to radzili jazdę dynamiczn±, mocne wciskanie gazu i wyższe obroty -tak słyszałem od uczestnika.

Data: 2011-08-30 09:15:12
Autor: Vlad The Ripper
[onet] ekodrajwing jest be...

o dziwo na lekcjach ekodrivingu (były takie za darmoszkę w Poznaniu - tak się przejada unijne dotacje a coo)
to radzili jazdę dynamiczn±, mocne wciskanie gazu i wyższe obroty -tak słyszałem od uczestnika.

Nie o dziwo, tylko jedna z 2 podstawowych technik. Rozpędzić się dynamicznie do porz±danej prędko¶ci i utrzymywać j± możliwie długo, na obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu. Druga to hamowanie silnikiem na biegu, nie toczenie się na luzie, ani ze wci¶nietym sprzęgłem. Sprawdzaj± się w zasadzie w każdym aucie. Mogę też potwierdzić swoimi obserwacjami.
Kapelusznicza jazda to nie ekodrajwing. :D

Data: 2011-08-30 09:29:20
Autor: Przemysław Czaja
[onet] ekodrajwing jest be...

Użytkownik "Vlad The Ripper"

o dziwo na lekcjach ekodrivingu (były takie za darmoszkę w Poznaniu - tak się przejada unijne dotacje a coo)
to radzili jazdę dynamiczn±, mocne wciskanie gazu i wyższe obroty -tak słyszałem od uczestnika.

Nie o dziwo, tylko jedna z 2 podstawowych technik. Rozpędzić się dynamicznie do porz±danej prędko¶ci i utrzymywać j± możliwie długo, na obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu. Druga to hamowanie silnikiem na biegu, nie toczenie się na luzie, ani ze wci¶nietym sprzęgłem. Sprawdzaj± się w zasadzie w każdym aucie. Mogę też potwierdzić swoimi obserwacjami.
Kapelusznicza jazda to nie ekodrajwing. :D

To jak to się dzieje, że jad±c 90km/h na 5 biegu (co¶ ok 1,5krpm) ¶rednie spalanie mam poniżej 4 litrów a jad±c ok 130km/h (ok 2,5krpm) spalanie ¶rednie skacze do 4,7-5l/100km. Max moment w moim silniczku w zakresie 2100-2700rpm?

Data: 2011-08-30 00:47:41
Autor: WS
ekodrajwing jest be...
On 30 Sie, 09:29, "Przemysław Czaja" <prze...@poczta.fm> wrote:

To jak to się dzieje, że jad±c 90km/h na 5 biegu (co¶ ok 1,5krpm)
¶rednie spalanie mam poniżej 4 litrów a jad±c ok 130km/h (ok 2,5krpm)
spalanie ¶rednie skacze do 4,7-5l/100km. Max moment w moim silniczku w
zakresie 2100-2700rpm?

wiekszy opor powietrza...

WS

PS. i sprzeglo sie slizga, bo jesli przy 90 jest 1.5krpm to przy 130
powinno byc 2.16 rpm :)  :)  :)  :)

Data: 2011-08-30 09:59:20
Autor: Przemysław Czaja
ekodrajwing jest be...

Użytkownik "WS" :

To jak to się dzieje, że jad±c 90km/h na 5 biegu (co¶ ok 1,5krpm)
¶rednie spalanie mam poniżej 4 litrów a jad±c ok 130km/h (ok 2,5krpm)
spalanie ¶rednie skacze do 4,7-5l/100km. Max moment w moim silniczku w
zakresie 2100-2700rpm?

wiekszy opor powietrza...

WS

PS. i sprzeglo sie slizga, bo jesli przy 90 jest 1.5krpm to przy 130
powinno byc 2.16 rpm :)  :)  :)  :)

Hiahia :) przyznam, że nieco strzeliłem te rpm-y - ale sprawdzę dokładnie i pozwole sobie wstawić wyniki, bo być może rzeczywi¶cie się slizga :)

Data: 2011-09-01 13:04:25
Autor: Przemysław Czaja
ekodrajwing jest be...

Użytkownik "WS" :

wiekszy opor powietrza...

WS

PS. i sprzeglo sie slizga, bo jesli przy 90 jest 1.5krpm to przy 130
powinno byc 2.16 rpm :)  :)  :)  :)

Hiahia :) przyznam, że nieco strzeliłem te rpm-y - ale sprawdzę dokładnie i pozwole sobie wstawić wyniki, bo być może rzeczywi¶cie się slizga :)

nic się nie ¶lizga

Przy 90km/h - 1700-1800 rpm
Przy 130km/h - 2500 - 2600 rpm

słabo mam wyskalowany obrotomierz dlatego prędko¶ci z zakresu

Data: 2011-08-30 09:53:36
Autor: elmer radi radisson
[onet] ekodrajwing jest be...
On 2011-08-30 09:29, Przemysław Czaja wrote:

To jak to się dzieje, że jad±c 90km/h na 5 biegu (co¶ ok 1,5krpm)
¶rednie spalanie mam poniżej 4 litrów a jad±c ok 130km/h (ok 2,5krpm)
spalanie ¶rednie skacze do 4,7-5l/100km. Max moment w moim silniczku w
zakresie 2100-2700rpm?


Przy tej predkosci wypada nie bagatelizowac juz dosc wyraznego wplywu
oporu powietrza. Miedzy tymi predkosciami jest w nim znaczaca
roznica.

--

memento lorem ipsum

Data: 2011-08-30 18:12:53
Autor: scobowski
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-08-30 09:53, elmer radi radisson pisze:
On 2011-08-30 09:29, Przemysław Czaja wrote:

To jak to się dzieje, że jad±c 90km/h na 5 biegu (co¶ ok 1,5krpm)
¶rednie spalanie mam poniżej 4 litrów a jad±c ok 130km/h (ok 2,5krpm)
spalanie ¶rednie skacze do 4,7-5l/100km. Max moment w moim silniczku w
zakresie 2100-2700rpm?


Przy tej predkosci wypada nie bagatelizowac juz dosc wyraznego wplywu
oporu powietrza. Miedzy tymi predkosciami jest w nim znaczaca
roznica.

temże bardziej, że rzeczony ro¶nie +- do kwadratu z przyrostem prędko¶ci

Data: 2011-08-31 13:18:49
Autor: J.F
[onet] ekodrajwing jest be...
Użytkownik "scobowski"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j3j29j$lvt$1@mx1.internetia.pl...
To jak to się dzieje, że jad±c 90km/h na 5 biegu (co¶ ok 1,5krpm)
¶rednie spalanie mam poniżej 4 litrów a jad±c ok 130km/h (ok 2,5krpm)
spalanie ¶rednie skacze do 4,7-5l/100km. Max moment w moim silniczku w
zakresie 2100-2700rpm?
Przy tej predkosci wypada nie bagatelizowac juz dosc wyraznego wplywu
oporu powietrza. Miedzy tymi predkosciami jest w nim znaczaca
roznica.

temże bardziej, że rzeczony ro¶nie +- do kwadratu z przyrostem prędko¶ci

W tym zakresie najwyrazniej nie, albo jest duzy udzial oporow innych.
Bo inaczej nie skonczyloby sie na 5, tylko na 8/100.

Ewentualnie .. przy 90 sprawnosc silnika jest wyraznie gorsza, i dlatego pali 4 a nie 2.5 :-)

J.

Data: 2011-08-30 09:29:30
Autor: komar
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-08-30 09:15, Vlad The Ripper pisze:

o dziwo na lekcjach ekodrivingu (były takie za darmoszkę w Poznaniu - tak się przejada
unijne dotacje a coo)
to radzili jazdę dynamiczną, mocne wciskanie gazu i wyższe obroty -tak słyszałem od
uczestnika.

Nie o dziwo, tylko jedna z 2 podstawowych technik. Rozpędzić się dynamicznie do porządanej
prędkości i utrzymywać ją możliwie długo, na obrotach, gdzie jest niedaleko do max
momentu.

utrzymywać - owszem - ale najniższe możliwe. Trzymanie wysokich obrotów (nawet niektóre diesle mają max moment powyżej 3000rpm) to właśnie coś odwrotnego niż ekodriving. Na czas przyśpieszania redukcja, jazda ze stałą prędkością - najwyższy możliwy bieg, najniższe obroty.

Data: 2011-08-30 10:55:57
Autor: Michał Baszyński
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-08-30 09:29, komar pisze:

utrzymywać - owszem - ale najniższe możliwe. Trzymanie wysokich obrotów
(nawet niektóre diesle mają max moment powyżej 3000rpm) to właśnie coś
odwrotnego niż ekodriving. Na czas przyśpieszania redukcja, jazda ze
stałą prędkością - najwyższy możliwy bieg, najniższe obroty.

dokładnie. Mój diesel ma max momentu (płaska krzywa) pomiędzy 3200 - 4600 obr/min. A poniżej 2500 obr/min nie idzie, bo go EGR dusi. I jak tu jeździć? ;-)

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-08-30 11:40:17
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-08-30 10:55, Michał Baszyński pisze:
W dniu 2011-08-30 09:29, komar pisze:

utrzymywać - owszem - ale najniższe możliwe. Trzymanie wysokich obrotów
(nawet niektóre diesle mają max moment powyżej 3000rpm) to właśnie coś
odwrotnego niż ekodriving. Na czas przyśpieszania redukcja, jazda ze
stałą prędkością - najwyższy możliwy bieg, najniższe obroty.

dokładnie. Mój diesel ma max momentu (płaska krzywa) pomiędzy 3200 -
4600 obr/min. A poniĹĽej 2500 obr/min nie idzie, bo go EGR dusi. I jak tu
jeździć? ;-)


Co to za diesel?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-08-30 15:33:39
Autor: Michał Baszyński
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-08-30 11:40, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

dokładnie. Mój diesel ma max momentu (płaska krzywa) pomiędzy 3200 -
4600 obr/min. A poniĹĽej 2500 obr/min nie idzie, bo go EGR dusi. I jak tu
jeździć? ;-)


Co to za diesel?

wolnossÄ…cy mercedesowski OM605 (2,5l 83kW@5000 obr/min)

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-08-30 15:41:22
Autor: Przemysław Czaja
[onet] ekodrajwing jest be...

Użytkownik "Michał Baszyński"

wolnossÄ…cy mercedesowski OM605 (2,5l 83kW@5000 obr/min)

Weź nie pisz tu takich zaawansowanych kodów dla profesjonalistów, bo się Cavalino znów oburzy, że nie używasz zrozumiałego języka ;-)

Data: 2011-08-30 18:06:02
Autor: megrims
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-08-30 11:40, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
(płaska krzywa)
Jak wyglÄ…da pĹ‚aska krzywa :D  ??

Data: 2011-08-30 20:01:02
Autor: Michał Baszyński
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-08-30 18:06, megrims pisze:
W dniu 2011-08-30 11:40, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

po pierwsze: nie On tylko ja..

(płaska krzywa)
Jak wygląda płaska krzywa :D ??

po drugie: czepiasz siÄ™ ;-P
Skrót myślowy. Wszystko zależy od rozpatrywanego fragmentu krzywej. Nikt nie zabrania aproksymować krzywej odcinkami ;-P

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-08-30 20:09:57
Autor: Przemysław Czaja
[onet] ekodrajwing jest be...

Użytkownik "Michał Baszyński"

nie zabrania _aproksymować_ krzywej odcinkami ;-P

Matko Bosko! ;-)

Data: 2011-08-30 20:52:24
Autor: megrims
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-08-30 20:01, Michał Baszyński pisze:
W dniu 2011-08-30 18:06, megrims pisze:
W dniu 2011-08-30 11:40, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

po pierwsze: nie On tylko ja..

(płaska krzywa)
Jak wygląda płaska krzywa :D ??

po drugie: czepiasz siÄ™ ;-P
Skrót myślowy. Wszystko zależy od rozpatrywanego fragmentu krzywej. Nikt
nie zabrania aproksymować krzywej odcinkami ;-P

Oczywiście.
Czepiam się, a raczej wydało mi się to śmieszne.
Czytaj: Zabawne.

Uważam, że "płaska krzywa" to zajebisty tekst i bardzo mi się
podoba. :D

BTW super płaską krzywą to ma silnik w BMW335i BiTurbo:

http://tnij.com/75cpI

Data: 2011-08-30 21:12:05
Autor: Krzysiek Kielczewski
[onet] ekodrajwing jest be...
On 2011-08-30, megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> wrote:

po drugie: czepiasz się ;-P
Skrót my¶lowy. Wszystko zależy od rozpatrywanego fragmentu krzywej. Nikt
nie zabrania aproksymować krzywej odcinkami ;-P

Oczywi¶cie.
Czepiam się, a raczej wydało mi się to ¶mieszne.
Czytaj: Zabawne.

Uważam, że "płaska krzywa" to zajebisty tekst i bardzo mi się
podoba. :D

BTW super płask± krzyw± to ma silnik w BMW335i BiTurbo:

http://tnij.com/75cpI

I co, jest to krzywa? Jest. W sporej czę¶ci jest płaska? Jest.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-08-30 23:18:29
Autor: to
[onet] ekodrajwing jest be...
begin megrims
BTW super płaską krzywą to ma silnik w BMW335i BiTurbo:

Chyba ĹĽartujesz, powyĹĽej 5000 rpm moment leci na Ĺ‚eb na szyjÄ™. Zobacz sobie wykres jakiegoĹ› nowoczesnego, wolnossÄ…cego V8.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-08-31 11:25:49
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
[onet] ekodrajwing jest be...
On 2011-08-31 01:18, to wrote:
begin megrims

BTW super płask± krzyw± to ma silnik w BMW335i BiTurbo:

Chyba żartujesz, powyżej 5000 rpm moment leci na łeb na szyję. Zobacz
sobie wykres jakiego¶ nowoczesnego, wolnoss±cego V8.

Podaj link do konkretnego przykładu.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-08-31 11:49:03
Autor: DoQ
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 31-08-2011 11:25, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
On 2011-08-31 01:18, to wrote:
begin megrims

BTW super płask± krzyw± to ma silnik w BMW335i BiTurbo:

Chyba żartujesz, powyżej 5000 rpm moment leci na łeb na szyję. Zobacz
sobie wykres jakiego¶ nowoczesnego, wolnoss±cego V8.
Podaj link do konkretnego przykładu.

http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=647

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-08-31 11:57:03
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
[onet] ekodrajwing jest be...
On 2011-08-31 11:49, DoQ wrote:
W dniu 31-08-2011 11:25, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
On 2011-08-31 01:18, to wrote:
begin megrims

BTW super płask± krzyw± to ma silnik w BMW335i BiTurbo:

Chyba żartujesz, powyżej 5000 rpm moment leci na łeb na szyję. Zobacz
sobie wykres jakiego¶ nowoczesnego, wolnoss±cego V8.
Podaj link do konkretnego przykładu.

http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=647

Ten link ma prowadzić do tego nowoczesnego wolnoss±cego V8 ? Faktycznie musi być bardzo nowoczesny, ponieważ jest to bi-turbo R6 ;-)

Ja prosiłem o wykres tego nowoczesnego, naturalnie oddychaj±cego V8, co ma płask± jak stół ch-ke momentu, która nie spada powyżej 5k rpm :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-08-31 19:45:38
Autor: megrims
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-08-31 11:49, DoQ pisze:
W dniu 31-08-2011 11:25, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
On 2011-08-31 01:18, to wrote:
begin megrims

BTW super płask± krzyw± to ma silnik w BMW335i BiTurbo:

Chyba żartujesz, powyżej 5000 rpm moment leci na łeb na szyję. Zobacz
sobie wykres jakiego¶ nowoczesnego, wolnoss±cego V8.
Podaj link do konkretnego przykładu.

http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=647

Pozdrawiam
Paweł

Ten sam motor podesłałem. :D

Data: 2011-09-01 10:20:46
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
[onet] ekodrajwing jest be...
On 2011-08-31 11:25, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
On 2011-08-31 01:18, to wrote:
begin megrims

BTW super płask± krzyw± to ma silnik w BMW335i BiTurbo:

Chyba żartujesz, powyżej 5000 rpm moment leci na łeb na szyję. Zobacz
sobie wykres jakiego¶ nowoczesnego, wolnoss±cego V8.

Podaj link do konkretnego przykładu.

To gdzie ten przykład mistycznej V8 ? :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-09-02 21:42:23
Autor: to
[onet] ekodrajwing jest be...
begin Marcin 'Yans' Bazarnik
Chyba ĹĽartujesz, powyĹĽej 5000 rpm moment leci na Ĺ‚eb na szyjÄ™. Zobacz
sobie wykres jakiegoĹ› nowoczesnego, wolnossÄ…cego V8.

Podaj link do konkretnego przykładu.

To gdzie ten przykład mistycznej V8 ? :-)

Nie potrafisz sam znaleźć, irytujący ignorancie?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-08-31 12:43:17
Autor: Jakub Witkowski
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-08-30 20:52, megrims pisze:

Uważam, że "płaska krzywa" to zajebisty tekst i bardzo mi się
podoba. :D

Potoczne, techniczne słownictwo, a jednak może jeszcze kogoś bawić ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-08-31 23:05:40
Autor: Andrzej Lawa
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 30.08.2011 20:52, megrims pisze:

Czepiam się, a raczej wydało mi się to ¶mieszne.
Czytaj: Zabawne.

Uważam, że "płaska krzywa" to zajebisty tekst i bardzo mi się
podoba. :D

Czepiasz się, bo masz słabe pojęcie matematyce i ¶miejesz się "jak głupi do sera".

Krzywa jak najbardziej może być płaska - wszak prosta jest tylko szczególnym przypadkiem krzywej, podobnie jak okr±g jest szczególnym przypadkiem elipsy, a kwadrat szczególnym przypadkiem prostok±ta (a ten z kolei - czworok±ta).

Data: 2011-09-01 07:27:39
Autor: megrims
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-08-31 23:05, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 30.08.2011 20:52, megrims pisze:

Czepiam się, a raczej wydało mi się to ¶mieszne.
Czytaj: Zabawne.

Uważam, że "płaska krzywa" to zajebisty tekst i bardzo mi się
podoba. :D

Czepiasz się, bo masz słabe pojęcie matematyce i ¶miejesz się "jak głupi
do sera".

Krzywa jak najbardziej może być płaska - wszak prosta jest tylko
szczególnym przypadkiem krzywej, podobnie jak okr±g jest szczególnym
przypadkiem elipsy, a kwadrat szczególnym przypadkiem prostok±ta (a ten
z kolei - czworok±ta).
A o co Tobie chodzi?

Data: 2011-09-01 08:29:44
Autor: Andrzej Lawa
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 01.09.2011 07:27, megrims pisze:

Krzywa jak najbardziej może być płaska - wszak prosta jest tylko
szczególnym przypadkiem krzywej, podobnie jak okr±g jest szczególnym
przypadkiem elipsy, a kwadrat szczególnym przypadkiem prostok±ta (a ten
z kolei - czworok±ta).
A o co Tobie chodzi?

O to, że rechoczesz z czego¶, co wydaje ci się oksymoronem, a jest
matematycznie ¶cisłe i poprawne.

Data: 2011-09-01 18:32:05
Autor: megrims
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-09-01 08:29, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 01.09.2011 07:27, megrims pisze:

Krzywa jak najbardziej może być płaska - wszak prosta jest tylko
szczególnym przypadkiem krzywej, podobnie jak okr±g jest szczególnym
przypadkiem elipsy, a kwadrat szczególnym przypadkiem prostok±ta (a ten
z kolei - czworok±ta).
A o co Tobie chodzi?

O to, że rechoczesz z czego¶, co wydaje ci się oksymoronem, a jest
matematycznie ¶cisłe i poprawne.

Każdy z nas jest inny i każdego co innego ¶mieszy.
Możemy zakończyć na tym.

Data: 2011-09-02 14:46:04
Autor: Andrzej Lawa
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 01.09.2011 18:32, megrims pisze:

O to, że rechoczesz z czego¶, co wydaje ci się oksymoronem, a jest
matematycznie ¶cisłe i poprawne.

Każdy z nas jest inny i każdego co innego ¶mieszy.
Możemy zakończyć na tym.

Whatever. Chciałem tylko by¶ sobie zdawał sprawę, że krzywa owszem może
być płaska.

Data: 2011-09-02 18:32:20
Autor: megrims
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-09-02 14:46, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 01.09.2011 18:32, megrims pisze:

O to, że rechoczesz z czego¶, co wydaje ci się oksymoronem, a jest
matematycznie ¶cisłe i poprawne.

Każdy z nas jest inny i każdego co innego ¶mieszy.
Możemy zakończyć na tym.

Whatever. Chciałem tylko by¶ sobie zdawał sprawę, że krzywa owszem może
być płaska.

Mog± być również "wbudowane instrumenty pochodne wyodrębnione" :D.

Data: 2011-08-31 11:27:33
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-08-30 18:06, megrims pisze:
W dniu 2011-08-30 11:40, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
(płaska krzywa)
Jak wygl±da płaska krzywa :D ??

Nie tak:
http://imageshack.us/photo/my-images/375/stilo19jtd115kmchipxpsj.jpg
Tu masz "niepłask±" krzyw± - jeszcze nie jest to przykład ekstremalny...

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-08-30 11:10:25
Autor: Vlad The Ripper
[onet] ekodrajwing jest be...

utrzymywać - owszem - ale najniższe możliwe. Trzymanie wysokich obrotów (nawet niektóre
diesle mają max moment powyżej 3000rpm) to właśnie coś odwrotnego niż ekodriving. Na czas przyśpieszania redukcja, jazda ze stałą prędkością - najwyższy możliwy bieg, najniższe obroty.

Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi o to, że mając np. max momentu na 2500 obrotów, możemy mieć 90% momentu maksymalnego na 1800 obrotów. I warto trzymać obroty w tym niższym zakresie, ale już w pobliżu maksymalnego momentu.

Data: 2011-08-30 14:25:48
Autor: Jakub Witkowski
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-08-30 11:10, Vlad The Ripper pisze:

Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi o to, że mając np. max momentu na 2500 obrotów, możemy mieć 90% momentu maksymalnego na 1800 obrotów. I warto trzymać obroty w tym niższym zakresie, ale już w pobliżu maksymalnego momentu.

Wyjaśnijmy jedną rzec apropos "trzymania obrotów".
Sprawność silnika zależy od obrotów i stopnia napełnienia (otwarcia przepustnicy).
Przy czym w szerokim zakresie obrotów, zależność sprawności od obrotów jest dość płaska,
natomiast od napełnienia - silna.

Gdy przyspieszamy z gazem w podłodze, najwyższą sprawność faktycznie uzyskamy
gdzieś w okolicy maksimum momentu (choć to jest dość płaski szczyt).

Zupełnie inaczej sprawa wygląda przy utrzymywaniu stałej prędkości.
Stała prędkość -> stała moc, a moc = moment * obroty.
Jeśli do utrzymania tej prędkości można użyć równie dobrze:
a) obrotów X i momentu Y (niższy bieg, mały stopień otwarcia przepustnicy)
b) obroty= X/2 oraz moment Y*2 (wyższy bieg, większe otwarcie przepustnicy)
to nawet jeśli X to są te "obroty max. momentu", to w większości przypadków
ekonomiczniejszy będzie wariant b, ponieważ sprawnośc trochę spada ze względu
na obroty, ale jednocześnie znacznie wzrośnie ze względu na wyższe napełnianie.

A tak w ogóle to trzeba wziąć poziomicowy wykres sprawności danego silnika
w funkcji obrotów i obciążenia, nanieść na niego krzywe stałej mocy, i wszystko
to widać jak na dłoni :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-08-30 18:15:00
Autor: scobowski
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-08-30 14:25, Jakub Witkowski pisze:

A tak w ogóle to trzeba wziąć poziomicowy wykres sprawności danego silnika
w funkcji obrotów i obciążenia, nanieść na niego krzywe stałej mocy, i
wszystko
to widać jak na dłoni :)


Pięknie to ująłeś!. Poetycko tak ;)

Data: 2011-08-31 23:00:23
Autor: Andrzej Lawa
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 30.08.2011 09:29, komar pisze:

utrzymywać - owszem - ale najniższe możliwe. Trzymanie wysokich obrotów
(nawet niektóre diesle maj± max moment powyżej 3000rpm) to wła¶nie co¶
odwrotnego niż ekodriving. Na czas przy¶pieszania redukcja, jazda ze
stał± prędko¶ci± - najwyższy możliwy bieg, najniższe obroty.

Bez przesady w drug± stronę - chyba że uzgodnimy, że obroty przy których silnik już się do¶ć mocno trzęsie s± niższe niż możliwe ;->

Data: 2011-08-30 17:59:27
Autor: Shrek
[onet] ekodrajwing jest be...
On 2011-08-30 09:15, Vlad The Ripper wrote:

o dziwo na lekcjach ekodrivingu (były takie za darmoszkę w Poznaniu -
tak się przejada unijne dotacje a coo)
to radzili jazdę dynamiczn±, mocne wciskanie gazu i wyższe obroty -tak
słyszałem od uczestnika.

Nie o dziwo, tylko jedna z 2 podstawowych technik. Rozpędzić się
dynamicznie do porz±danej prędko¶ci i utrzymywać j± możliwie długo, na
obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu.

Sprawdzić czy nie V-tec, albo inne podobne ustrojstwo:P Czyli większo¶ć wspólczesnych silników.

Shrek.

Data: 2011-08-30 21:46:52
Autor: Olo
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-08-30 09:15, Vlad The Ripper pisze:

o dziwo na lekcjach ekodrivingu (były takie za darmoszkę w Poznaniu -
tak się przejada unijne dotacje a coo)
to radzili jazdę dynamiczn±, mocne wciskanie gazu i wyższe obroty -tak
słyszałem od uczestnika.

Nie o dziwo, tylko jedna z 2 podstawowych technik. Rozpędzić się
dynamicznie do porz±danej prędko¶ci i utrzymywać j± możliwie długo, na
obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu. Druga to hamowanie
silnikiem na biegu, nie toczenie się na luzie, ani ze wci¶nietym
sprzęgłem. Sprawdzaj± się w zasadzie w każdym aucie. Mogę też
potwierdzić swoimi obserwacjami.
Kapelusznicza jazda to nie ekodrajwing. :D

w/g komputera mam najniższe spalanie jak rozpędzam dynamicznie auto, potem wrzucam 5 i lekko popuszczam gaz, tak że auto nie zwalnia, ale nie podaje przesadnie dużej dawki paliwa... Generalnie lekkie popuszczanie gazu na każdym biegu daje mniejsze spalanie, ten moment da się łatwo wyczuć.

Data: 2011-08-31 22:57:52
Autor: Andrzej Lawa
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 30.08.2011 09:15, Vlad The Ripper pisze:

dynamicznie do porz±danej prędko¶ci i utrzymywać j± możliwie długo, na
obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu. Druga to hamowanie
silnikiem na biegu, nie toczenie się na luzie, ani ze wci¶nietym
sprzęgłem. Sprawdzaj± się w zasadzie w każdym aucie.

Nie, nie w każdym - musi to być pojazd potrafi±cy odci±ć dopływ paliwa.

Data: 2011-09-01 00:30:16
Autor: J.F.
[onet] ekodrajwing jest be...
Dnia Wed, 31 Aug 2011 22:57:52 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
W dniu 30.08.2011 09:15, Vlad The Ripper pisze:
dynamicznie do porz±danej prędko¶ci i utrzymywać j± możliwie długo, na
obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu. Druga to hamowanie
silnikiem na biegu, nie toczenie się na luzie, ani ze wci¶nietym
sprzęgłem. Sprawdzaj± się w zasadzie w każdym aucie.

Nie, nie w każdym - musi to być pojazd potrafi±cy odci±ć dopływ paliwa.

Czyli w zasadzie kazde ? Pomijajac jakies antyki ..

J.

Data: 2011-09-01 08:41:03
Autor: Andrzej Lawa
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 01.09.2011 00:30, J.F. pisze:

obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu. Druga to hamowanie
silnikiem na biegu, nie toczenie się na luzie, ani ze wci¶nietym
sprzęgłem. Sprawdzaj± się w zasadzie w każdym aucie.

Nie, nie w każdym - musi to być pojazd potrafi±cy odci±ć dopływ paliwa.

Czyli w zasadzie kazde ? Pomijajac jakies antyki ..

No cóż, dla snobów każdy samochód starszy niż kilkuletni to "antyk" ;->

Pomijam taki detal, że i nowe ale bardzo budżetowe samochody mog± nie
mieć tej funkcji.

Dlatego lepiej sprawdzić.

Data: 2011-09-01 09:15:58
Autor: Jakub Witkowski
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-09-01 08:41, Andrzej Lawa pisze:

Czyli w zasadzie kazde ?
Pomijajac jakies antyki ..

No cóż, dla snobów każdy samochód starszy niż kilkuletni to "antyk" ;->

Pomijam taki detal, że i nowe ale bardzo budżetowe samochody mog± nie
mieć tej funkcji.

Dlatego lepiej sprawdzić.

Nie znam ani jednego samochodu na wtrysku, który by nie odcinał paliwa
przy hamowaniu. Ciekaw jestem czy s± takie - znasz? Budżetowo¶ć nie ma
raczej nic do rzeczy - linia w programie sterownika kosztuje tyle co nic.

Z tych co nie odcinaj±, to:
- stare gaĽnikowce (i to nie wszystkie, np łada 1500 miała już odcięcie)
- samochody z instalacj± LPG I-II gen.
co¶ jeszcze?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2011-09-01 12:04:26
Autor: Andrzej Lawa
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 01.09.2011 09:15, Jakub Witkowski pisze:

Dlatego lepiej sprawdzić.

Nie znam ani jednego samochodu na wtrysku, który by nie odcinał paliwa
przy hamowaniu. Ciekaw jestem czy s± takie - znasz? Budżetowo¶ć nie ma
raczej nic do rzeczy - linia w programie sterownika kosztuje tyle co nic.

Z tych co nie odcinaj±, to:
- stare gaĽnikowce (i to nie wszystkie, np łada 1500 miała już odcięcie)
- samochody z instalacj± LPG I-II gen.
co¶ jeszcze?


Uhm, czyli twierdzisz, że wszystkie starsze diesle też odcinaj±, hmm?

Data: 2011-09-01 12:45:25
Autor: Jakub Witkowski
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-09-01 12:04, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 01.09.2011 09:15, Jakub Witkowski pisze:

Dlatego lepiej sprawdzić.

Nie znam ani jednego samochodu na wtrysku, który by nie odcinał paliwa
przy hamowaniu. Ciekaw jestem czy s± takie - znasz? Budżetowo¶ć nie ma
raczej nic do rzeczy - linia w programie sterownika kosztuje tyle co nic.

Z tych co nie odcinaj±, to:
- stare gaĽnikowce (i to nie wszystkie, np łada 1500 miała już odcięcie)
- samochody z instalacj± LPG I-II gen.
co¶ jeszcze?


Uhm, czyli twierdzisz, że wszystkie starsze diesle też odcinaj±, hmm?

Uhm, czyli gdzie twierdzę? Przecież wyraĽnie pytam.

Na dieslach się nie znam. Być może należy dopisać jakie¶ diesle.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2011-09-01 13:53:12
Autor: Vlad The Ripper
[onet] ekodrajwing jest be...
Uhm, czyli twierdzisz, że wszystkie starsze diesle też odcinaj±, hmm?

TDI i SDI odcinaj± na 100% i zapewne konkurencyjne z wtryskiem bezpo¶rednim też. Podobnie wszystkie, gdzie jakakolwiek elektronika steruje wtryskiem paliwa.
Być może Ursus C330 nie odcina, tego nie wiem.

Data: 2011-09-02 14:44:48
Autor: Andrzej Lawa
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 01.09.2011 13:53, Vlad The Ripper pisze:
Uhm, czyli twierdzisz, że wszystkie starsze diesle też odcinaj±, hmm?

TDI i SDI odcinaj± na 100% i zapewne konkurencyjne z wtryskiem
bezpo¶rednim też. Podobnie wszystkie, gdzie jakakolwiek elektronika
steruje wtryskiem paliwa.

Żadnego commonrail ani innego wynalazku u mnie nie ma.

Data: 2011-09-01 10:18:13
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
[onet] ekodrajwing jest be...
On 2011-09-01 08:41, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 01.09.2011 00:30, J.F. pisze:

obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu. Druga to hamowanie
silnikiem na biegu, nie toczenie się na luzie, ani ze wci¶nietym
sprzęgłem. Sprawdzaj± się w zasadzie w każdym aucie.

Nie, nie w każdym - musi to być pojazd potrafi±cy odci±ć dopływ paliwa.

Czyli w zasadzie kazde ?
Pomijajac jakies antyki ..

No cóż, dla snobów każdy samochód starszy niż kilkuletni to "antyk" ;->

Pomijam taki detal, że i nowe ale bardzo budżetowe samochody mog± nie
mieć tej funkcji.

To może zamiast teoretyzować, podasz jaki¶ konkretny przykład - zwłaszcza, że praktycznie wszystkie maj± wtrysk paliwa.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-09-01 11:22:10
Autor: Andrzej Lawa
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 01.09.2011 10:18, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

Pomijam taki detal, że i nowe ale bardzo budżetowe samochody mog± nie
mieć tej funkcji.

To może zamiast teoretyzować, podasz jaki¶ konkretny przykład -
zwłaszcza, że praktycznie wszystkie maj± wtrysk paliwa.


Wg. informacji m.in. st±d np. moja Corsa nie ma (wtrysk jak najbardziej,
bo to diesel). Corsa B, 1.5D.

Data: 2011-09-01 12:43:33
Autor: Jakub Witkowski
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-09-01 11:22, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 01.09.2011 10:18, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

Pomijam taki detal, że i nowe ale bardzo budżetowe samochody mog± nie
mieć tej funkcji.

To może zamiast teoretyzować, podasz jaki¶ konkretny przykład -
zwłaszcza, że praktycznie wszystkie maj± wtrysk paliwa.


Wg. informacji m.in. st±d np. moja Corsa nie ma (wtrysk jak najbardziej,
bo to diesel). Corsa B, 1.5D.

O ile to prawda, to ciekawe, co powodowało konstruktorem.
Wszyscy chc± ograniczać emisję, a tu za darmo by mogli, a nie ma.
Bo rozumiem, że wtrysk nie jest mechaniczny raczej?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2011-09-01 13:18:13
Autor: Maciek
[onet] ekodrajwing jest be...
Dnia Thu, 01 Sep 2011 12:43:33 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):

Bo rozumiem, że wtrysk nie jest mechaniczny raczej?

Jesli to jest 1.5D Isuzu, to to jest konstrukcja z komora wirowa i pompa
wtryskowa moze byc jeszcze czysto mechaniczna, tylko co to ma do rzeczy?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-09-02 14:44:14
Autor: Andrzej Lawa
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 01.09.2011 12:43, Jakub Witkowski pisze:

Wg. informacji m.in. st±d np. moja Corsa nie ma (wtrysk jak najbardziej,
bo to diesel). Corsa B, 1.5D.

O ile to prawda, to ciekawe, co powodowało konstruktorem.
Wszyscy chc± ograniczać emisję, a tu za darmo by mogli, a nie ma.
Bo rozumiem, że wtrysk nie jest mechaniczny raczej?

Na pewno nie jest elektroniczny :-P

Data: 2011-09-02 07:28:10
Autor: MadMan
[onet] ekodrajwing jest be...
Dnia Thu, 1 Sep 2011 00:30:16 +0200, J.F. napisał(a):

Nie, nie w każdym - musi to być pojazd potrafi±cy odci±ć dopływ paliwa.

Czyli w zasadzie kazde ? Pomijajac jakies antyki ..

Automaty często też nie odcinaj±. Sprzęgła jednokierunkowe, moment nie
jest przenoszony z kół na silnik. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-08-30 11:53:23
Autor: Przemysław Gubernat
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-08-30 00:40, G Nowak pisze:
On 29/08/2011 23:21, kamil wrote:
On 29/08/2011 23:05, megrims wrote:
http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabija,artykul.html

"Jak ktoś ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepszą kondycję i jest
bardziej wydajny. Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w
sposĂłb "babciny" nie sÄ… tak dobrze docierane jak samochĂłd bardziej
dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich
obrotach. Samochody, ktĂłre sÄ… "dynamiczniej jeĹĽdĹĽone", sÄ… lepiej
dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"

No to od jutra katuje auto.


Ja od dawna używam tylko 1 biegu w mieście i max 3 w trasie.

LMFAO. Przypomnial mi sie znajomy, ktory nie wiedzial, do czego sluyzy bieg "6".
Zaczal go uzywac dopiero, pod dokladniejszym objasnieniu sprawy ;)

Jak w wypożyczonym samochodzie zacząłem używać 6-ki wzrosło spalanie ;-)

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

Data: 2011-08-30 12:37:44
Autor: Przemysław Czaja
[onet] ekodrajwing jest be...

Użytkownik "Przemysław Gubernat"

LMFAO. Przypomnial mi sie znajomy, ktory nie wiedzial, do czego sluyzy bieg "6".
Zaczal go uzywac dopiero, pod dokladniejszym objasnieniu sprawy ;)

Jak w wypożyczonym samochodzie zacząłem używać 6-ki wzrosło spalanie ;-)

Mój do 120-130km/h najmniej pali na 5, ale powyżej tych prędkości najmniejsze zużycie jest na 6 biegu

Data: 2011-08-30 14:49:09
Autor: Mirek Ptak
[onet] ekodrajwing jest be...
Dnia 2011-08-30 00:21,  *kamil* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabija,artykul.html

"Jak kto¶ ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepsz± kondycję i jest
bardziej wydajny. Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w
sposób "babciny" nie s± tak dobrze docierane jak samochód bardziej
dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich
obrotach. Samochody, które s± "dynamiczniej jeżdżone", s± lepiej
dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"

No to od jutra katuje auto.


Ja od dawna używam tylko 1 biegu w mie¶cie i max 3 w trasie.

Ja z kolei i tu i tu 4 biegów - w mie¶cie 1,2,3,4, poza 1,2,4,6 :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2011-08-30 13:29:09
Autor: to
[onet] ekodrajwing jest be...
begin Mirek Ptak
Ja z kolei i tu i tu 4 biegów - w mieście 1,2,3,4, poza 1,2,4,6 :)

A ja 1, 2, 3 w mieście i 2, 3, 4 za miastem. 5 ew. na autostradzie (niemieckiej :>).

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-08-30 15:32:52
Autor: Przemysław Czaja
[onet] ekodrajwing jest be...

UĹĽytkownik "to"

Ja z kolei i tu i tu 4 biegów - w mieście 1,2,3,4, poza 1,2,4,6 :)

A ja 1, 2, 3 w mieście i 2, 3, 4 za miastem. 5 ew. na autostradzie
(niemieckiej :>).

Po mieście nie umiesz ruszyć z 2, skoro za miastem tak dobrze ci idzie?

Data: 2011-08-30 15:59:03
Autor: DoQ
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 30-08-2011 15:32, Przemysław Czaja pisze:

A ja 1, 2, 3 w mie¶cie i 2, 3, 4 za miastem. 5 ew. na autostradzie
(niemieckiej :>).
Po mie¶cie nie umiesz ruszyć z 2, skoro za miastem tak dobrze ci idzie?

Po co męczyć sprzęgło?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-08-30 16:28:48
Autor: SW3
[onet] ekodrajwing jest be...
Dnia 30-08-2011 o 15:32:52 Przemysław Czaja <przempo@poczta.fm> napisał(a):

Po mie¶cie nie umiesz ruszyć z 2, skoro za miastem tak dobrze ci idzie?

Może za miastem się nie zatrzymuje ;)

--
SW3
-- --
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.  /Bastiat

Data: 2011-08-30 12:41:10
Autor: Olo
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-08-30 00:05, megrims pisze:
http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabija,artykul.html

"Jak kto¶ ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepsz± kondycję i jest
bardziej wydajny. Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w
sposób "babciny" nie s± tak dobrze docierane jak samochód bardziej
dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich
obrotach. Samochody, które s± "dynamiczniej jeżdżone", s± lepiej
dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"

No to od jutra katuje auto.


piękne :D

Data: 2011-08-30 16:59:31
Autor: Kuba \(aka cita\)
[onet] ekodrajwing jest be...

Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:j3h2fh$v8n$1usenet.news.interia.pl...
http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabija,artykul.html

"Jak ktoĹ› ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepszÄ… kondycjÄ™ i jest bardziej wydajny.  Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w sposĂłb "babciny" nie sÄ… tak dobrze docierane jak samochĂłd bardziej dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich obrotach. Samochody, ktĂłre sÄ… "dynamiczniej jeĹĽdĹĽone", sÄ… lepiej dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"

No to od jutra katuje auto.


ale rozumiesz różnice między sportowym trybem życia i ćwiczeniami, a pracą w kamieniołomach będąc popychanym przez strażnika z batem?


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-08-30 17:59:41
Autor: aro333
[onet] ekodrajwing jest be...
Hmmm wszystko fajnie tylko czy taki ekodriving nie odbija się potem  w takim 1,9 TDI na  sprawno¶ci turbiny ze zmienna geometria łopatek?Własnie jestem swieżo  po zakupie diesla  z takowym silnikiem, użytkowanego przez 70 letniego dziadka od nowosci. W 5 roku go zakupilem i niestety po 3 tysiach mojej jazdy od zakupu (ok 121 tysi przebieg)  standardowe notlaufy (przeładowanie z wylaczeniem turbo). Niestety, dziadkowa jazda ze zmiana biegow cos okolo 2000 tysiecy obrotow spowodowala zapieczenie  zmiennej geometrii lopatek w turbinie. Fakt, zmiana biegow i jazda na  niskich obrotach przy wysokim biegu daje naprawdę ciekawe spalanie . Ale to co sie zaoszczędzi na tym to potem trzeba i tak wladowac w turbawkę. Mogę sie mylić, to moj pierwszy diesel . Dziadek zaoszczędzil niestety ja za to zaplacilem.
To samo tyczy sie chyba filtra cz±stek stalych w nowszych dieslach, choć tu mogę się mylić. Z jednej strony eko eko  a z drugiej sprzęt ktory przy eko powoduje awarie.

Data: 2011-08-30 18:42:48
Autor: Kuba \(aka cita\)
[onet] ekodrajwing jest be...

Użytkownik "aro333" <aro333@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j3j1em$4if$1inews.gazeta.pl...
Hmmm wszystko fajnie tylko czy taki ekodriving nie odbija się potem  w takim 1,9 TDI

wszystko co w nadmiarze i robione bezmy¶lne szkodzi.
Nie tylko w 1,9TDI

Pałowanie, eco, na emeryta.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-08-30 20:46:10
Autor: Maciek
[onet] ekodrajwing jest be...
Dnia Tue, 30 Aug 2011 17:59:41 +0200, aro333 napisał(a):

Własnie jestem swieżo  po zakupie diesla  z takowym silnikiem, użytkowanego przez 70 letniego dziadka od nowosci.

Jak to z 1.9 TDI - wszystkie sa po 70-letnich dziadkach, ktorzy jezdzili
nimi od nowosci :P


--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-08-30 21:14:57
Autor: aro333
[onet] ekodrajwing jest be...
Możesz sie smiac ale samochod kupiony od wlasciciela pierwszego, zakupiony w polskim salonie.

Data: 2011-08-30 23:16:38
Autor: Maciek
[onet] ekodrajwing jest be...
Dnia Tue, 30 Aug 2011 21:14:57 +0200, aro333 napisał(a):

Możesz sie smiac ale samochod kupiony od wlasciciela pierwszego, zakupiony w polskim salonie.

Zartuje sobie, bez urazy. --
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-08-30 21:39:59
Autor: megrims
[onet] ekodrajwing jest be...
W dniu 2011-08-30 20:46, Maciek pisze:
(ciach)
Jak to z 1.9 TDI - wszystkie sa po 70-letnich dziadkach, ktorzy jezdzili
nimi od nowosci :P


do ko¶cioła tylko

Data: 2011-08-30 23:16:01
Autor: Maciek
[onet] ekodrajwing jest be...
Dnia Tue, 30 Aug 2011 21:39:59 +0200, megrims napisał(a):

do ko¶cioła tylko

I nawet nie w kazda niedziele! Bo to byl niemiecki dziadek, a oni jacys
slabo wierzacy :) No i do kosciola mial tylko 500 m, za to calosc po
autostradzie.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-08-30 21:07:58
Autor: DJ
[onet] ekodrajwing jest be...
Hmmm wszystko fajnie tylko czy taki ekodriving nie odbija się potem  w takim 1,9 TDI na  sprawno¶ci turbiny ze zmienna geometria łopatek?Własnie jestem swieżo  po zakupie diesla  z takowym silnikiem, użytkowanego przez 70 letniego dziadka od nowosci. W 5 roku go zakupilem i niestety po 3 tysiach mojej jazdy od zakupu (ok 121 tysi przebieg)  standardowe notlaufy (przeładowanie z wylaczeniem turbo). Niestety, dziadkowa jazda ze zmiana biegow cos okolo 2000 tysiecy obrotow spowodowala zapieczenie  zmiennej geometrii lopatek w turbinie.

Tu problemem nie jest dziadkowa jazda ze zmiana biegow przy 2 tys. obr., ale to, ze dziadek jezdzil tylko w niedziele i tylko do kosciola ;)

Pozdrawiam

Darek

Data: 2011-08-30 21:16:20
Autor: aro333
[onet] ekodrajwing jest be...
Wiesz, aby na¶migać 120 tysi przez 5 lat do koscioła ,to musiał mieć daleko ten ko¶ciół raczej.Go¶cio dosc sporo jezdzil jednak  jego jazda raczej byla za spokojna chyba.

Data: 2011-08-31 06:50:14
Autor: Andrzej Kubiak
[onet] ekodrajwing jest be...
Dnia Tue, 30 Aug 2011 17:59:41 +0200, aro333 napisał(a):

Niestety, dziadkowa jazda ze zmiana biegow cos okolo 2000 tysiecy obrotow

A te dwa miliony obrotów to w jakim czasie?

AK

Data: 2011-08-31 13:15:59
Autor: J.F
[onet] ekodrajwing jest be...
UĹĽytkownik "megrims"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabija,artykul.html
"Jak ktoĹ› ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepszÄ… kondycjÄ™ i jest bardziej wydajny.  Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w sposĂłb "babciny" nie sÄ… tak dobrze docierane jak samochĂłd bardziej dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich obrotach. Samochody, ktĂłre sÄ… "dynamiczniej jeĹĽdĹĽone", sÄ… lepiej dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"

Skadindad wiadomo ze z mechanizmami jest odwrotnie. Ale przy tych dzisiejszych superekologicznych silnikach to juz nikt nic nie wie.

Ja pokladam wiare w niemieckich kontruktorow - zakladam ze ich pojazdy byly testowane w trybie "pedal w podloge, odpoczynek jak sie bak oprozni".

No i scierke katowalem bez cienia litosci, a w zamian odwdzieczyla sie dluga bezawaryjna (prawie) eksploatacja.


J.

[onet] ekodrajwing jest be...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona