ekrany w słońcu

Data: 2011-05-31 18:17:54
Autor: ToMasz
ekrany w słońcu
....::QRT::... pisze:
Tak sie zastanawiam - czemu w słońcu wszystkie ekrany telefonów
(przynajmniej te które wiedziałem) tak marnie wyglądają? Przecież da sie zrobić ekran który nawet bez podświetlenia wygląda w ostrym
słońcu doskonale (np taki jak w outdorowych garminach)…

Garmin ma na to jakieÅ› patenty czy jak?

tak z fizyki - bo nie wiem czy wszyscy kumają. Ekran aby był widoczny
musi świecić. albo światłem odbitym albo własnym. "światło" słońca w
południe ma pi razy oko ponad 1000 wat na metr, wiec nasze ekraniki
które nie wykorzystują światła odbitego, muszą emitować 5w aby dorównać
temu co "wyświetla" słoneczko odbite od szybki. Dorównać, a nie
efektywnie sie przebić. tak wiec komórka z mocno podświetlanym ekranem
"da rade" ale akumulator padnie szybko. 5W to chyba maks na cały telefon
a nie ekran.

ToMasz

ekrany w słońcu