ekrany w słońcu

Data: 2011-05-30 15:25:31
Autor: ...::QRT::...
ekrany w słońcu
Tak sie zastanawiam - czemu w słońcu wszystkie ekrany telefonów
(przynajmniej te które wiedziałem) tak marnie wyglądają? Przecież da sie zrobić ekran który nawet bez podświetlenia wygląda w ostrym
słońcu doskonale (np taki jak w outdorowych garminach)…

Garmin ma na to jakieś patenty czy jak?

Data: 2011-05-30 14:26:57
Autor: Waldek Godel
ekrany w słońcu
Dnia Mon, 30 May 2011 15:25:31 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

[...]

Porównaj sobie jakość tego ekranu w kazdych innych warunkach z jakością
dobrego ekranu smartfona, to zrozumiesz.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Szkoda ze zaden windows mobile nie odtworzy zdjecia z cyfrowki ... - Paweł

Data: 2011-05-30 16:24:01
Autor: ...::QRT::...
ekrany w słońcu
Dnia Mon, 30 May 2011 14:26:57 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

to jest ekran sprzed niewiemnawetilu laty. O wielkości działów R&D i kasie
na badania pomiędzy garminem a firmami w branży telekomunikacyjnej nawet
nie warto wspominać. Ale ok - rozumiem iż poprostu nie wiesz, a klienci nawet nie wiedzą ze może
być inaczej :P

Data: 2011-05-30 15:27:24
Autor: Waldek Godel
ekrany w słońcu
Dnia Mon, 30 May 2011 16:24:01 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

to jest ekran sprzed niewiemnawetilu laty.

dokładnie tak samo jak technologia TFT stosowana w smartfonach.
Amoled też nie jest aż takie nowe.

Ale ok - rozumiem iż poprostu nie wiesz,

nie, nie rozumiesz.

Data: 2011-05-30 16:46:38
Autor: ...::QRT::...
ekrany w słońcu
Dnia Mon, 30 May 2011 15:27:24 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

no to tłumacz. oregon ma 240 x 400 przy 3 calach co jest współcześnie wynikiem osiaganym
przez słabsze smartfony - czytelność w słońcu (bez podświetlenia) owszem
gorsza niż w viscie ale ciagle na głowie bije wszelkie urządzenia
telekomunikacyjne (które bez podświetlenia sa poprostu kompletnie
nieczytelne.) Przy włączonym podswietleniu poprostu wszystko dobrze widać.

Data: 2011-05-30 15:54:57
Autor: Waldek Godel
ekrany w słońcu
Dnia Mon, 30 May 2011 16:46:38 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

oregon ma 240 x 400 przy 3 calach co jest współcześnie wynikiem osiaganym
przez słabsze smartfony - czytelność w słońcu (bez podświetlenia) owszem

osiąganym? To jest wynik już dawno NIE osiągany, to jest wynik żenujący.
Teraz OSIĄGA się wyniki WVGA albo i wyższe. Przy pełnej palecie barw i
bardzo szybkiej reakcji.

gorsza niż w viscie ale ciagle na głowie bije wszelkie urządzenia
telekomunikacyjne (które bez podświetlenia sa poprostu kompletnie
nieczytelne.)

Bicie na głowę? uważasz, że coś co wyświetla imponujące 256 kolorów QVGA w
dodatku ze sporą bezwładnością może cokolwiek bić na głowę jakikolwiek
ekran telefoniczny? To są mniej więcej parametry SonyEricssona T68i,
telefonu sprzed 9 lat.
W tym samym roku w sprzedaży była jeszcze Nokia 3310, miała wyświetlacz
świetnie widoczny w słońcu, powinna spełnić twoje marzenia. Jakość obrazu
tylko niewiele gorsza od Oregona.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Gdybys nie byl durniem wiedzialbys iz pliki po BT przesyla sie w iphonie

Data: 2011-05-30 17:21:54
Autor: ...::QRT::...
ekrany w słońcu
Dnia Mon, 30 May 2011 15:54:57 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

i żenującej czytelności w słońcu nawet przy pełnym podświetleniu - bo o tym
jest wątek.
[...]

za przeproszeniem ale piszesz żeczy które tylko pozornie zwiazane sa z
tematem watku.  EOT.

Data: 2011-05-30 16:29:12
Autor: Waldek Godel
ekrany w słońcu
Dnia Mon, 30 May 2011 17:21:54 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

za przeproszeniem ale piszesz żeczy które tylko pozornie zwiazane sa z
tematem watku.

RZeczy. Przypominam, że słowniki ortograficzne są wciąż świetnie widoczne w pełnym
słońcu. Nawet jeżeli zabrakło już rzeczowych argumentów do rozmowy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Jakbys czytał uwazanie to JA NIE MAM iphone" - Paweł "robbo" Kamiński aka

Data: 2011-05-30 17:44:35
Autor: ...::QRT::...
ekrany w słońcu
Dnia Mon, 30 May 2011 16:29:12 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Dnia Mon, 30 May 2011 17:21:54 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

za przeproszeniem ale piszesz Ĺźeczy ktĂłre tylko pozornie zwiazane sa z
tematem watku.

RZeczy. Przypominam, że słowniki ortograficzne są wciąż świetnie widoczne w pełnym
słońcu.

zdarza sie

Nawet jeżeli zabrakło już rzeczowych argumentów do rozmowy.

argumentĂłw? LOL :)
Przecież ja niczego nie argumentuje :) Zadałem pytanie bo brak mi w temacie
wiedzy i wcale sie tego nie wstydze. To ty coś argumentujesz ale w mojej
opini nie bardzo na temat bo w żaden sposób nie wyjaśniłeś dlaczego ekrany
garminów nawet bez podświetlenia sa czytelne w słońcu a smartfonów nie. Ja rozumiem czemu ekrany garminów sa „gorsze” (rozdzielczość, kolory) i
naprawdę nie musisz o tym pisać bo to komunały i wiedza dostępna dla
każdego ko przejrzy choćby specyfikacje.

Data: 2011-05-30 17:23:55
Autor: Waldek Godel
ekrany w słońcu
Dnia Mon, 30 May 2011 17:44:35 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

[...]

Wybacz, założyłem pewien elementarny poziom inteligencji czytającego, mój
błąd, nie powinienem czynić tak wyrafinowanych założeń.

Teraz więc wersja na poziomie podstawówki: ekrany są albo czytelne w
słońcu, albo dają obraz wysokiej jakości. Ekranów które potrafią jedno i
drugie jeszcze nie wymyślono. Klienci, jak pokazują wyniki sprzedaży,
wybierają ekrany dające obraz wysokiej jakości, pozwalające wyświetlać
zdjęcia i filmy, więc producenci montują takie ekrany, jakie chce mieć
większość klientów. Zapewne - tak jak ja - w większości używają je w
sytuacjach odmiennych od tych pasujących do określenia "w pełnym słońcu"

Wystarczająco zrozumiale, czy mam to sformułować w formie śpiewanki o
kwiatkach i motylkach?

Data: 2011-05-30 19:34:36
Autor: ...::QRT::...
ekrany w słońcu
Dnia Mon, 30 May 2011 17:23:55 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

a ja nie wiem dlaczego ciagne ten wątek z tobą. Już w pierwszym poście
dałeś dobitnie do zrozumienia iż nie masz bladego pojęcia o temacie poza
„wiedzą” nastolatka który wbija do głowy specyfikacje producenta by chwalić
sie przed kolegami. A na dodatek nie bardzo rozumiesz temat wątku :P
Teraz więc wersja na poziomie podstawówki: ekrany są albo czytelne w
słońcu, albo dają obraz wysokiej jakości.

co oczywiście w zaden sposób nic nie wyjaśnia dlaczego, czym po raz kolejny
udowadniasz iĹź czytanie ze zrozumieniem jest ci obce. Alternatywa o ktĂłrej piszesz stanowi tylko obserwacje empiryczne na
podstawie której wnioskujesz o istnieniu jakiejś korelacji (nikoniecznie
prawdziwej) pomiędzy jakością obrazu w słońcu a rozdzielczością i ilością
kolorów. No ale nizapominajmy iż ekranów niskiej jakości jest całe multum podczas
gdy ekranem czytelnym słońcu jest tylko ekran owej niesczęsnej visty i
innych garminĂłw.
Ekranów które potrafią jedno i drugie jeszcze nie wymyślono.

o tutaj sie nawet otarłeś (prawdopodbnie nieświadomie) o temat wątku :P
Kiedy kolorowa vista debiutowała (2004) - ekrany smartfonów (czy jak te
urządzenia wtedy zwano) wcale nie miały wtedy jakoś znacząco lepszych
parametrów. Rozdzielczością nie powalały, kolorystyką, bezwładnością czy
jak to tam nazywasz również. A w słońcu wcale nie zachowywały sie dobrze
przynajmniej w porównaniu z taką vistą. W zasadzie mozna powiedzić iż w tej
kwesti była miedzy nimi przepaść podczas gdy inne parametry miały
porównywalne. Tyle tylko iż ekrany smartfonów sie rozwinęły podczas gdy
garmin od kilku lat stoi w miejscu…

Data: 2011-05-30 18:40:14
Autor: Waldek Godel
ekrany w słońcu
Dnia Mon, 30 May 2011 19:34:36 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

a ja nie wiem dlaczego ciagne ten wątek z tobą. Już w pierwszym poście

Może dlatego, że nie masz zielonego pojęcia co znaczy stwierdzenie EOT
ktĂłrego uĹźywasz?

dałeś dobitnie do zrozumienia iż nie masz bladego pojęcia o temacie poza
„wiedzą” nastolatka który wbija do głowy specyfikacje producenta by chwalić
sie przed kolegami. A na dodatek nie bardzo rozumiesz temat wątku :P

Twoja przenikliwość mnie zaskakuje.

[...]
kolorĂłw.

No co ty, jaka empiria, tylko w Bravo Girl! czytałem.

[...]

Oczywiście, w końcu ekran wyświetlający 16 tysięcy barw wcale się nie różni
od tego wyświetlającego 256.
porównywalne. Tyle tylko iż ekrany smartfonów sie rozwinęły podczas gdy
garmin od kilku lat stoi w miejscu…

O.. serio? A jak się nazywał dotykowy outdoroowy Garmin z 2002? Jakoś mi to
umknęło. A Garmin z radiem PMRS z tego roku jak? no też nie pamiętam, co ta
starość robi z człowiekiem. Wrrrrrróć, przecież nastolatkiem jestem. No to
nie wiem, jabol w parku musiał mi zaszkodzić.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"I po co znów robisz z siebie idiote anonimowy trolu" - Paweł "robbo"

Data: 2011-05-31 10:20:50
Autor: J.F.
ekrany w słońcu
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał
[...]

No, tak prawde mowiac nikt sie mnie nie pytal co wole.
Tylko tak w pewnym momencie w sprzedazy pojawily sie wylacznie telefony z ekranami na ktorych bez podswietlenia nic nie widac.
No dobra - moze nie wylacznie, nie sledzilem pilnie oferty, w kazdym badz razie nie bylo rzucajacego sie w oczy podkreslenia "telefon z obrazem o wysokiej jakosci" i "telefon oszczedzajacy energie w dzien - nie wymaga podswietlenia".

Programistom tez chyba zapomnieli powiedziec, bo uparcie dawali jakies wygaszacze ekranu itp.

Ale moze robili badania konsumenckie i im wyszlo ze klienci narzekaja na niska jakosc obrazu.
Ja tam raczej narzekam teraz na niska jakosc obrazu w pelnym sloncu - ksiazki na plazy nie mozna sobie poczytac, zdjecia trzeba robic w ciemno itp.
Cos podejrzewam ze ich producenci wyswietlaczy namowili na "nowe, lepsze" - to takie wzieli :-)

W sumie - komu sie nie podoba, niech pisze do dzialu marketingu. Im wiecej bedzie takich listow tym wieksza szansa na wiekszy wybor.

J.

Data: 2011-05-31 17:45:46
Autor: Artur Maśląg
ekrany w słońcu
W dniu 2011-05-31 10:20, J.F. pisze:
(...)
No, tak prawde mowiac nikt sie mnie nie pytal co wole.

Pytał, pytał, tylko nie zauważyłeś.

Tylko tak w pewnym momencie w sprzedazy pojawily sie wylacznie telefony
z ekranami na ktorych bez podswietlenia nic nie widac.

Nieprawda.

[...]

A pytałeś?

Programistom tez chyba zapomnieli powiedziec, bo uparcie dawali jakies
wygaszacze ekranu itp.

Programiści robią to, co zamówił producent.

[...]

Widzisz, po raz kolejny upada Twoja wersja (nie tylko zresztą), że
telefon (smartphone) nadaje się do wszystkiego. Sam pomysł czytania
książki z telefonu na plaży uważam za dość irracjonalny - poza plażą
podobnie. Do czytania książek są specjalne e-readery, które mają inne
wyświetlacze. Podobnie z robieniem zdjęć telefonem - od tego jest
aparat fotograficzny. Oczywiście, awaryjnie można się wspomóc
telefonem, ale jego podstawowym przeznaczeniem nie jest robienie zdjęć,
czy czytanie książek.

Cos podejrzewam ze ich producenci wyswietlaczy namowili na "nowe,
lepsze" - to takie wzieli :-)

Uhmm - próbowałeś kiedyś czytać na plaży coś na laptopie?

W sumie - komu sie nie podoba, niech pisze do dzialu marketingu. Im
wiecej bedzie takich listow tym wieksza szansa na wiekszy wybor.

Szansa jest zerowa, ponieważ wybór jest. Jak ktoś wymyśli takie
wyświetlacze, które będą potrafiły sprostać wymaganiom choćby takim
jak tutaj przedstawiane (do tego w rozsądnych cenach) to pojawią się
wszędzie.

Data: 2011-05-31 18:11:16
Autor: ToMasz
ekrany w słońcu
[...]
tak. Gorzej jak niespodziewanie wyskakuje sytuacja gdy masz 45 minut
bezczynności. Bez przygotowania. Wtedy możliwość czytania książek jest
bardzo przydatna. Z praktyki mogę powiedzieć ze tekst biało czarny na
ekranie widać o wiele lepiej niż stronę www, czy mapę. Jeśli chodzi o
czytelność wyświetlacza na słońcu to problemem nie jest "nieczytelność"
tylko niebo odbijające sie w ekranie jak w lusterku.
Co do fotografi - wszyscy wiemy. Albo lepiej wszyscy powtarzamy.... bo
mało kto wie ze liczy sie rozmiar matrycy a nie ilość jej punktów( w
praktyce)
Trzeba by zrobić badania których zadaniem powinno być wskazanie jak
ludzie wykorzystują swoje telefony. Myślę ze mp3 wygra, nawet z
rozmowami. foto będzie wysoko. nawigacja również. ale oglądanie filmów?
Jeśli mam racje to akceptowalny byłby ekran lepiej widoczny w słońcu, a
gorzej oddający barwy. NAwet wolny. ja to bym nawet postawił na czarno
biały z 16 odcieniami szarości ale zeby miał dużą rozdzielczość i mało
prądu konsumował.

ToMasz

Data: 2011-05-31 19:01:12
Autor: J.F.
ekrany w słońcu
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w
Trzeba by zrobić badania których zadaniem powinno być wskazanie jak
ludzie wykorzystują swoje telefony. Myślę ze mp3 wygra, nawet z
rozmowami.

Czasowo to pewnie tak.

foto będzie wysoko.

a to trzeba ankiete uszczegolowic. Fotki z komorki wychodza ... mierne, wiec jesli ktos tak uzywa, to trzeba dopytac czemu.

nawigacja również.

A tu chyba podobnie - komorka to kiepska nawigacja, wiec raczej niewielki procent.

ale oglądanie filmów?
Jeśli mam racje to akceptowalny byłby ekran lepiej widoczny w słońcu, a
gorzej oddający barwy.

Ja sie dolacze.

NAwet wolny. ja to bym nawet postawił na czarno
biały z 16 odcieniami szarości ale zeby miał dużą rozdzielczość i mało
prądu konsumował.

No i tu jest problem niestety, ze sporo oprogramowania juz na kolory ustawione, a Ty nie odroznisz czerwonego od zielonego.
Trzeba by dopiero jakies nowe profile/opcje wprowadzac.

J.

Data: 2011-05-31 18:32:11
Autor: J.F.
ekrany w słońcu

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w
W dniu 2011-05-31 10:20, J.F. pisze:
No, tak prawde mowiac nikt sie mnie nie pytal co wole.
Pytał, pytał, tylko nie zauważyłeś.

No niezauwazylem. Moze dlatego ze przez dwa lata nikt mnie nie pytal, a potem bylo za pozno :-)

[...]

No nie pytalem bo nie pomyslalem. sprawdzilem pamiec, wyposazenie, inne opcje, a przy ekranie pisalo tylko "kolor" :-)
Nie ma sily - czas swiadomego kupowania sie skonczyl, za duzo roznych szczegolow zeby ktos to wszystko ogarnal.

Programistom tez chyba zapomnieli powiedziec, bo uparcie dawali jakies
wygaszacze ekranu itp.
Programiści robią to, co zamówił producent.

Przy tak duzym programie malo kto nad tym panuje.
Nie pisali od nowa, tylko przerobili stare, no i wygaszacz im zostal.
Potem widac doszli do wniosku ze to juz nie ma sensu

[...]

Ale w czym problem ? Ze 17" ekran nie miesci sie w kieszeni, to przeciez doskonale wiem :-)

Sam pomysł czytania
książki z telefonu na plaży uważam za dość irracjonalny - poza plażą

A czemu ?

podobnie. Do czytania książek są specjalne e-readery, które mają inne
wyświetlacze.

A sa jakies przeszkody zeby taki wyswietlacz byl w telefonie ?

Cos podejrzewam ze ich producenci wyswietlaczy namowili na "nowe,
lepsze" - to takie wzieli :-)
Uhmm - próbowałeś kiedyś czytać na plaży coś na laptopie?

Nie. Piach dyskowi szkodzi no i nie ma zasilania :-)

[...]

No ale widzisz - wyswietlacze sa rozne. Kto w telefonie potrzebuje kwiecistych kolorow ? :-)

J.

Data: 2011-06-01 16:50:41
Autor: ATA
ekrany w słońcu
> [...]

Cos podejrzewam ze ich producenci wyswietlaczy namowili na "nowe, lepsze" - to takie wzieli :-)

jak podswietlanie siadlo mi w notebooku,
to bylo widac troche :)

Data: 2011-05-30 21:30:40
Autor: TGor
ekrany w słońcu
On 2011-05-30 17:44, ...::QRT::... wrote:

argumentów? LOL :)
Przecież ja niczego nie argumentuje :) Zadałem pytanie bo brak mi w temacie
wiedzy i wcale sie tego nie wstydze.

Wiedzę zdobywaj samodzielnie a nie czekasz aż ktoś "przewertuje" kilkanaście portali i wyskoczy z odpowiedzią.

Jak widzisz pytanie jest z gatunku trudnych i teraz łosie szukają dla ciebie odpowiedzi.

Albo i nie.

> To ty coś argumentujesz ale w mojej
> opini nie bardzo na temat bo w żaden sposób nie wyjaśniłeś dlaczego
> ekrany garminów nawet bez podświetlenia sa czytelne w słońcu a
> smartfonów nie.

Ponarzekałbym jeszcze na to, że akumulator nie wytrzymuje tyle, ile byś chciał, ekran za mały, rozdzielczość niewielka, procesor wolny, nie chodzą gry ... wymień jeszcze jakieś życzenia, to nic nie kosztuje.

"Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

Data: 2011-06-01 11:20:30
Autor: Pszemol
ekrany w słońcu
"...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> wrote in message news:1lvrj4ro5tht5.15c12x0itzi28$.dlg40tude.net...
i żenującej czytelności w słońcu nawet przy pełnym podświetleniu
- bo o tym jest wątek.

Wątek jest o kompromisach przy wyborze LCD do urządzeń.
Takie kompromisy są wymagane bo nie ma idealnego LCD
który nadaje się jednocześnie do pokazywania filmów i do
patrzenia na kontrastowy obraz w pełnym słońcu...
Urządzenia więc które używa się w 99% na dworze (gpsy)
będą mieć inne ekrany niż urządzenia które używa się
głownie w pomieszczeniach (telefony).

za przeproszeniem ale piszesz żeczy które tylko pozornie
zwiazane sa z tematem watku.

To że Ty nie widzisz związku z omawianym tematem nie znaczy
że go nie ma...

Data: 2011-06-08 14:09:18
Autor: ...::QRT::...
ekrany w słońcu
Dnia Wed, 1 Jun 2011 11:20:30 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

to ja zakładałem wątek i wiec chyba lepiej wiem na jaki temat on jest :D
I nie jest o zadnych kompromisach czy wyborach. Jest konkretnym pytaniem o
rozwiązania techniczne powodujące dobrą lub złą widoczność ekranu w
oświetleniu słonecznym.
[...]

no dobrze - ale jaka jest przyczyna ze jedne zachowują sie tak a inne
inaczej? Bo sam fakt rozdzielczości, responywności czy ilości wyświetlanych kolorów
jest kwestią wtórną i na jego podstawie nie da sie wnioskować o dobrym czy
złym zachowaniu ekranu LCD w słońcu.

Data: 2011-06-12 02:13:34
Autor: Animka
ekrany w słońcu
W dniu 2011-06-08 14:09, ...::QRT::... pisze:

[...]

Jak miałam *jasność* ustawiona na 50% (żeby w oczy nie raziło) to na słońcu nic nie widziałam. Jak ustawilam na 100% to w słońcu dobrze widać to co jest na wyświetlaczu telefonu.

--
animka

Data: 2011-06-12 21:53:35
Autor: jadryś
ekrany w słońcu
W dniu 2011-06-12 02:13, Animka pisze:
W dniu 2011-06-08 14:09, ...::QRT::... pisze:

no dobrze - ale jaka jest przyczyna ze jedne zachowują sie tak a inne
inaczej?
Bo sam fakt rozdzielczości, responywności czy ilości wyświetlanych
kolorĂłw
[...]

A jaki to telefon?

Data: 2011-05-30 16:49:53
Autor: J.F.
ekrany w słońcu
Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w
Dnia Mon, 30 May 2011 14:26:57 +0100, Waldek Godel napisał(a):
Porównaj sobie jakość tego ekranu w kazdych innych warunkach z jakością
dobrego ekranu smartfona, to zrozumiesz.

to jest ekran sprzed niewiemnawetilu laty.

Ale wyswietl na nim obrazek w jakis soczystych barwach i powiedz jak wyszlo .. a najlepiej zrob fotke.

Niestety - ale tak pi*drzwi liczac kolorowy wyswietlacz LCD chyba musi byc co najmniej 6 razy ciemniejszy (polowa na polaryzatorze, 2/3 wytna filtry koloru), w praktyce pewnie wiecej - no efekt jak widac - tzn ciemnosc widac :-)

Inna sprawa ze nie bardzo wiadomo po co te soczyste barwy na telefonie.

O wielkości działów R&D i kasie
na badania pomiędzy garminem a firmami w branży telekomunikacyjnej nawet
nie warto wspominać.

A skutek taki ze Nokia to chyba nawet w jednym modelu potrafi zmienic wyswietlacz na pochodzacy od innego dostawcy.

Samsung, LG - o, oni maja duze fundusze w tym dziale R&D, bo robia monitory. Ale w monitorach sie walczy o kontrast i prawdziwa czern :-)

J.

Data: 2011-05-30 19:58:24
Autor: Akarm
ekrany w słońcu
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:phxsksiaf1hi.dlglepper.institute.com...
[...]

Będę wdzięczny za wytłumaczenie, jak po obejrzeniu dwóch wyświetlaczy można zrozumieć, dlaczego w słońcu wszystkie ekrany telefonów (przynajmniej te które wiedziałem) tak marnie wyglądają.

--
              Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2011-05-30 20:39:41
Autor: Waldek Godel
ekrany w słońcu
Dnia Mon, 30 May 2011 19:58:24 +0200, Akarm napisał(a):

Będę wdzięczny za wytłumaczenie, jak po obejrzeniu dwóch wyświetlaczy można zrozumieć, dlaczego w słońcu wszystkie ekrany telefonów (przynajmniej te które wiedziałem) tak marnie wyglądają.

Bo taka ich zmiana, żeby wyglądały dobrze w słońcu skutkuje fatalną
jakością obrazu, przynajmniej w obecnie stosowanych technologiach.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
" pewne osoby w panstwie nie moga oddawac plaszcza do pralnii." - Paweł

Data: 2011-05-30 23:12:26
Autor: Akarm
ekrany w słońcu
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:hzildrz549cb.dlglepper.institute.com...
[...]

Ale nadal nie wiem, jak  po obejrzeniu dwóch różnych wyświetlaczy można zrozumieć *dlaczego* w słońcu wszystkie ekrany telefonów (przynajmniej te które wiedziałem) tak marnie wyglądają.

--
              Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2011-05-30 22:15:57
Autor: Waldek Godel
ekrany w słońcu
Dnia Mon, 30 May 2011 23:12:26 +0200, Akarm napisał(a):

Ale nadal nie wiem, jak  po obejrzeniu dwóch różnych wyświetlaczy można zrozumieć *dlaczego* w słońcu wszystkie ekrany telefonów (przynajmniej te które wiedziałem) tak marnie wyglądają.

bo podświetlenie ekranu jest w zasadzie niewidoczne, a słońce po przejściu
przez te wszystkie warstwy 2 razy mało co pokazuje.
Kiedyś monochromatyczne były widoczne, bo oryginalnie były przewidziane do
pracy w zewnętrznym oświetleniu i miały znacznie prostszą konstrukcję

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-05-31 15:50:43
Autor: Piotr Karocki
ekrany w słońcu
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
Ale nadal nie wiem, jak  po obejrzeniu dwóch różnych wyświetlaczy
można zrozumieć *dlaczego* w słońcu wszystkie ekrany telefonów
(przynajmniej te które wiedziałem) tak marnie wyglądają.
bo podswietlenie ekranu jest w zasadzie niewidoczne, a słońce po
przejsciu przez te wszystkie warstwy 2 razy mało co pokazuje.
 Bo nie ma z tylu lusterka, tylko jest lampa. W zwiazku z tym swiatlo sloneczne ma problem z powrotem.

 Bardzo dobre sa ekrany robione w OLPC, bo tam byly takie zalozenia: na Saharze wyciagasz toto, wlaczasz, i masz widziec.
 Garmin tez zaklada korzystanie w terenie.

 A byznesmen siedzi przykuty do biurka w biurze badz samochodzie, gdzie jest tak naprawde ciemno i szkoda pakowac cos porzadnego do telefonu, ktory za pare miesiecy trafi na smietnik.

Data: 2011-05-31 17:20:40
Autor: Waldek Godel
ekrany w słońcu
Dnia 31 May 2011 15:50:43 GMT, Piotr Karocki napisał(a):

 Bo nie ma z tylu lusterka, tylko jest lampa. W zwiazku z tym swiatlo sloneczne ma problem z powrotem.

Lampa w ekranach LCD jest z boku, z tyłu jest warstwa rozpraszająca światło

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"

Data: 2011-05-31 18:55:15
Autor: J.F.
ekrany w słońcu
[...]

Tym niemniej cos mi chodzi po glowie, ze jesli lampa ma podswietlac obraz, to nie da sie uniknac sytuacji zeby swiatla zewnetrzne podswietlalo lampe.
Byc moze nawet w tym samym/analogicznym procencie.

Gdzie sa te lampy w telefonach to nie bede sie upieral - ale to nie sa notebooki ze swietlowka z boku.

A takie SE zadziwiajaco sprawne w roli latarki - ciekaw jestem jak oni to zrobili, ale swiatlo wychodzace z wyswietlacza jest dosc kierunkowe.

J.

Data: 2011-06-02 00:08:16
Autor: VomitroN
ekrany w słońcu

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:is36ha$qj6$1news.onet.pl...
[...]

Przy okazji tej dyskusji, mam pytanie. Czy istnieja telefony w ktorych wyswietlacz ma wbudowany czujnik, aby automatycznie sciemniac obraz w zacienionych pomieszczeniach a rozjasniac na sloncu?
W koncu w nawigacjach GPS takie czujniki sa.  Ale moze fakt, ze to glownie TFT, ma jakies znaczenie?

--
VomitroN

" All those moments will be lost in time, like... tears in rain "

Data: 2011-06-01 23:22:59
Autor: Waldek Godel
ekrany w słońcu
Dnia Thu, 2 Jun 2011 00:08:16 +0200, VomitroN napisał(a):

[...]

Większość smartfonów ma takie

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

Data: 2011-06-02 01:18:15
Autor: Q
ekrany w słońcu
Przy okazji tej dyskusji, mam pytanie. Czy istnieja telefony w ktorych wyswietlacz ma wbudowany czujnik,
aby automatycznie sciemniac obraz w zacienionych pomieszczeniach a rozjasniac na sloncu?

E71 na pewno, przy czym na sloncu tez raczej sie sciemnia.

Data: 2011-06-02 01:40:08
Autor: Marcin Szumilas
ekrany w słońcu
Quoted:
Q (no@spam.pl)
in news:is6h98$ta3$1news.task.gda.pl

[...]

Pewnie wszystkie Nokie z Symbianem? E51 miała.

MSz

Data: 2011-06-08 23:21:42
Autor: VomitroN
ekrany w słońcu

Użytkownik "Q" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:is6h98$ta3$1news.task.gda.pl...
[...]

Najlepsze jest to, ze mialem ten telefon dosc dlugo i dopiero teraz sie o tym dowiaduje :)

Data: 2011-06-01 16:50:28
Autor: Q
ekrany w słońcu
bo podświetlenie ekranu jest w zasadzie niewidoczne, a słońce po przejściu
przez te wszystkie warstwy 2 razy mało co pokazuje.

....ale jest jeszcze takie cos jak:
http://en.wikipedia.org/wiki/Transflective_liquid_crystal_display

A tu transflective (np.: E71, E72) vs transmissive (np.: E5):
http://www.scribd.com/doc/2199135/Transmissive-and-Transflective-LCDs

Data: 2011-06-01 11:30:03
Autor: Pszemol
ekrany w słońcu
"Q" <no@spam.pl> wrote in message news:is5jh5$o1m$1news.task.gda.pl...
[...]

Nokia 5630 też ma zdaje się transflective (transmissive-reflective).
No chyba że tu drukują farmazony:
http://www.resetnokia.com/nokia-5630-xpressmusic-reset-code/

Data: 2011-06-02 11:38:30
Autor: Krzysztof Mlynarski
ekrany w słońcu
W dniu 30.05.2011 23:12, Akarm pisze:
[...]

Może dlatego, że Słońce ma "power" nieco większy niż dowolny ekran na
Świecie - nie tylko komórkowy? ;-)

Dlatego też, producenci, którzy idą "na walkę" ze Słońcem poprzez
podkręcanie podświetlenia na maksa.. z góry stoją na przegranej pozycji.

Ciekawy jest pomysł Nokii (nie, nie jestem fanem tej marki, ale to jedno
naprawdę im się udało). Mianowicie popatrz sobie na ekran np. E52 czy
E72 w pełnym Słońcu. Oni zamiast walczyć ze Słońcem, wykorzystali jego
światło dodając coś w rodzaju odblaskowej warstwy do swoich LCD.

Owszem, prawie tracisz kolory, ale napisy na ekranie (dowolne) widać w
pełnym Słońcu bezwzględnie dobrze. Więcej.. im bardziej bezpośrednio
Słońce świeci w ekran, tym lepszy efekt.

Szczerze mówiąc, ten pomysł daje najlepszy skutek ze wszystkiego, co
miałem do tej pory w rękach. Być może jest to patent wyłącznie Nokii i
inni producenci nie mogą tego używać (nie wiem, nie znam się na
patentach), niemniej... nie widziałem tego u konkurencji - póki co.

-K.

Data: 2011-05-30 23:14:22
Autor: JanKo
ekrany w słońcu
Agent Waldek Godel nadaje:
Porównaj sobie jakość tego ekranu w kazdych innych warunkach z
jakością dobrego ekranu smartfona, to zrozumiesz.

Dobry grafik bez ekranu smartfona nie wyobraĹźa sobie Ĺźycia.

Data: 2011-05-30 18:19:19
Autor: Wojciech Waga aka wojek
ekrany w słońcu
....::QRT::... pisze:
[...]

Na starszych już nokiach było widać w miarę nieźle: http://www.allaboutsymbian.com/images/reviews/e55-05.jpg
na telefonach z OLED chyba nie ma szansy żeby cokolwiek zobaczyć jak są wyłączone. Najlepiej z kolei widać e-ink: http://www.eink.com/images/showcase_slide_motofone_image001.jpg tylko tutaj niewiele można pokazać.

pozdr.
w.

Data: 2011-05-30 17:29:55
Autor: Waldek Godel
ekrany w słońcu
Dnia Mon, 30 May 2011 18:19:19 +0200, Wojciech Waga aka wojek napisał(a):

wyłączone. Najlepiej z kolei widać e-ink: http://www.eink.com/images/showcase_slide_motofone_image001.jpg tylko tutaj niewiele można pokazać.

Pokazać już można coraz więcej, bo są już kolorowe, ale wciąż nie nadają
się do użycia w telefonach przez dużą bezwładność. I jeszcze długo nie będą
się nadawać.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Dlaczego znow robisz z siebie durnia ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-05-31 13:41:19
Autor: J.F.
ekrany w słońcu
[...]

Aby na pewno ? Wolniejsze od starych symbianow chyba nie bedzie, a uzytkownicy to akceptuja.

Wideorozmowa moze bedzie troche kiepska - ale uzytkownicy jakos za video nie przepadaja.
Proste animacje na tym wychodza.

J.

Data: 2011-05-31 00:05:39
Autor: G Nowak
ekrany w słońcu
na telefonach z OLED chyba nie ma szansy żeby cokolwiek zobaczyć jak są wyłączone. Najlepiej z kolei widać e-ink:

Przeciez oled to zbior swiecacych pikseli, jak nie swieca obraz jest w danym miejscu jest czarny.

--
Pozdr

Data: 2011-05-31 18:17:54
Autor: ToMasz
ekrany w słońcu
....::QRT::... pisze:
[...]

tak z fizyki - bo nie wiem czy wszyscy kumają. Ekran aby był widoczny
musi świecić. albo światłem odbitym albo własnym. "światło" słońca w
południe ma pi razy oko ponad 1000 wat na metr, wiec nasze ekraniki
które nie wykorzystują światła odbitego, muszą emitować 5w aby dorównać
temu co "wyświetla" słoneczko odbite od szybki. Dorównać, a nie
efektywnie sie przebić. tak wiec komórka z mocno podświetlanym ekranem
"da rade" ale akumulator padnie szybko. 5W to chyba maks na cały telefon
a nie ekran.

ToMasz

Data: 2011-06-01 16:40:47
Autor: Q
ekrany w słońcu
Tak sie zastanawiam - czemu w słońcu wszystkie ekrany telefonów
(przynajmniej te które wiedziałem) tak marnie wyglądają?

W E71 mam transreflectiva (czy jakos tak)
i w sloncu calkiem git wszystko widac -
- w przeciwienstwie do E5.

Data: 2011-06-01 16:59:27
Autor: Q
ekrany w słońcu
W E71 mam transreflectiva (czy jakos tak)
i w sloncu calkiem git wszystko widac -
- w przeciwienstwie do E5.

....w E71 jest czujnik oswietlenia, ktory zmniejsza
podswietlenie ekranu jak jest ciemno
i chyba rowniez jak jest bardzo jasno (co mialoby sens).

ekrany w słońcu