eksmisja osoby niezameldowanej

Data: 2011-08-07 11:36:45
Autor: grzeda
eksmisja osoby niezameldowanej
W dniu 2011-08-06 17:04, vari107 pisze:
W moim domu, którego jestem jedynym właścicielem, przebywa osoba
niezameldowana, nie chcąca opuścić domu. Z tego powodu ja mieszkam kontem u
rodziny w innym mieście bo z tą osobą nie mogę psychicznie wytrzymać pod
jednym dachem.

Mieszkanie jest Twoje, zloz wniosek o eksmisje. Jak masz lokal zastepczy, to jest po sprawie, ale pewnie nie masz. Wtedy gmina sie musi tym zajac, czyli troche poczekasz. We Wroclawiu teraz zalatwiane sa sprawy z lat 2005-2006.
Sa rozne sposoby na pozbycie sie niechcianego lokatora. Zalezy to glownie od Twojej wytrwalosci i jego odpornosci. Poczytaj w internecie jak mozna to zalatwic.

pozdr
PG

Data: 2011-08-07 12:13:09
Autor: wromek
eksmisja osoby niezameldowanej
Sa rozne sposoby na pozbycie sie niechcianego lokatora. Zalezy to glownie od Twojej wytrwalosci i jego odpornosci. Poczytaj w internecie jak mozna to zalatwic.

no jakie? odciac prad czy gaz? jak sie uprze i pojdzie do sadu to bedziesz musial nadal tolerowac uzywanei tych mediow przez niechcianego lokatora na Twoj koszt.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-07 13:29:53
Autor: Tomaszek
W dniu 2011-08-07 12:13, wromek pisze:
no jakie? odciac prad czy gaz? jak sie uprze i pojdzie do sadu to bedziesz
musial nadal tolerowac uzywanei tych mediow przez niechcianego lokatora na
Twoj koszt.

Anonimowi sprawcy mogą mu zrobić przegląd szczęki na przykład;)

Data: 2011-08-07 08:33:56
Autor: witek
On 8/7/2011 6:29 AM, Tomaszek wrote:
[...]

glupi jestes jak ci anonimowi sprawcy

Data: 2011-08-07 15:50:40
Autor: wromek
eksmisja osoby niezameldowanej
Anonimowi sprawcy mogą mu zrobić przegląd szczęki na przykład;)

hehehehe, dobre. zartowalem, bzdura.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-07 16:02:59
Autor: Konop
[...]

A z czym ma pójść do sądu? To właściciel nie może zrezygnować z dostawy wody, prądu, gazu do swojego lokalu? Po prostu idzie, rozwiązuje umowę z dostawcami i tyle. Nie musi chyba zapewniać w.w. mediów osobie, z którą nie ma żadnej umowy na wynajem itp. Tym bardziej, jeśli wcześniej wypowie użyczenie tej osobie mieszkania... A swoją drogą - można tak po prostu wypowiedzieć użyczenia?

  Konop

Data: 2011-08-07 10:34:23
Autor: witek
On 8/7/2011 9:02 AM, Konop wrote:
[...]

jesli to sa umowy podpisywane na jego nazwisko, to moze.
przy czym lokator podpisze sobie wlasne na siebie.

[...]

wypowiedzenie nie ma tu nic do rzeczy.
lokator powinien miec umowy na siebie, ale sie tego nie praktykuje. a szkoda.

tak jak sie umowe uzyczenia zawarlo, chocby ustnie tak samo mozna ja wypowiedziec w kazdej chwili.

Data: 2011-08-08 19:59:27
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-08-07, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

wypowiedzenie nie ma tu nic do rzeczy. lokator powinien miec umowy na siebie, ale sie tego nie praktykuje. a szkoda.

Praktykuje się, choć czasem się napotyka na beton w zakładach świadczących usługi (np. w kanalizacji "my podpisujemy umowy tylko z właścicielami lokalu").

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-08-11 06:54:21
Autor: Kamil
Dnia Sun, 07 Aug 2011 10:34:23 -0500, witek napisał(a):

A z czym ma pójść do sądu? To właściciel nie może zrezygnować z dostawy
wody, prądu, gazu do swojego lokalu?

przy czym lokator podpisze sobie wlasne na siebie.

A dostawca będzie wymagał jakiegokolwiek tytułu do danego lokalu.

Data: 2011-08-11 11:41:04
Autor: wromek
[...]

Będzie albo nie będzie, u mnie w energetyce i gazowni nie potrzebowali i umowę na media bez tytułu podpisali z lokatorem.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-12 11:25:03
Autor: Kamil
Dnia Thu, 11 Aug 2011 11:41:04 +0200, wromek napisał(a):

[...]

Doprawdy?
Któż to jest takim niefrasobliwym Twoim dostawcą energii elektrycznej?
Podaj nazwę ;)
Lecimy:
http://www.lubzel.pl/klient/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=23&Itemid=47#2
http://www.enion.pl/pl/dla_domu/przylaczenie/krok_po_kroku/krok_po_kroku
http://www.google.pl/#hl=pl&q=niezb%C4%99dne+dokumenty+do+zawarcia+umowy+o+sprzedaz+energii+prawo+energetyczne&oq=niezb%C4%99dne+dokumenty+do+zawarcia+umowy+o+sprzedaz+energii+prawo+energetyczne&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=150046l153536l20l153732l19l19l0l18l0l0l123l123l0.1l1l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=da0e4d0089b15c91&biw=1440&bih=733

:))
wszędzie potrzebny jest TYTUŁ PRAWNY do lokalu :)

Data: 2011-08-15 15:57:57
Autor: wromek
eksmisja osoby niezameldowanej
Doprawdy?

doprawdy.

Któż to jest takim niefrasobliwym Twoim dostawcą energii elektrycznej?

a co za roznica? faktem jest, ze wisi licznik i prad jest, co prawda przedplatowy ale jest. jak odkrecam gaz to tez syczy a jednak umowa nie jest na mnie (a na kogo i na jakiej podstawie to ja nie wiem)

teoretycznie tak ale zyjemy w polsce...

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-12 21:13:30
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 11 Aug 2011, Kamil wrote:

[...]

  No to dostanie - umowę najmu, w czym problem?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-08-16 12:20:13
Autor: Kamil
Dnia Fri, 12 Aug 2011 21:13:30 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]

Tylko skąd ją wytrzaśnie, skoro tej umowy najmu nie ma przecież.
Takoż mowa była o użyczeniu lokalu.

Data: 2011-08-16 13:02:22
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 16 Aug 2011, Kamil wrote:

[...]

Tylko skąd ją wytrzaśnie, skoro tej umowy najmu nie przecież.

  A, mówisz o lokatorze nie będącym najemcą? (skoro umowy najmu nie ma)

Takoż mowa była o użyczeniu lokalu.

....no to okaże umowę użyczenia ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-08-16 13:56:42
Autor: Kamil
Dnia Tue, 16 Aug 2011 13:02:22 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]

Gotfryd, nie bierz mnie pod włosek, nie urodziłem się wczoraj ;P
Z wątku wynika że zamieszkująca osoba nie jest *lokatorem*, bo nie ma umowy
z właścicielem na najem. Sam pisałeś że było to *użyczenie*,. Również bez
formy pisemnej.

Takoż mowa była o użyczeniu lokalu.

...no to okaże umowę użyczenia ;)

'Panie, ja mam umowę ustną na to lokum, podłąccie mi prondy i telefonik" :)

Data: 2011-08-16 14:40:39
Autor: wromek
[...]

nie bylo umowy najmu, byla umowa uzyczenia ale sie skonczyla ;)
nawet napisalem pismo do enei, ze umowa uzyczenia zosala wypowiedziana no to podlaczyli licznik przedplatowy.
do gazowni napisalem takie samo pisekmko jak do enei ale gazik jest a na jakiej zasadzie to ja juz nie wiem.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-08 11:25:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 7 Aug 2011, Konop wrote:

osobie mieszkania... A swoją drogą - można tak po prostu wypowiedzieć użyczenia?

  Oczywiście.
  Pic w tym, że w tym momencie nie powstaje "pustka prawna", bo
niechcianego lokatora chronią przepisy KC o posiadaniu oraz
zakaz "wywalania na bruk".

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-08-07 16:05:39
Autor: vari107
eksmisja osoby niezameldowanej
no jakie? odciac prad czy gaz? jak sie uprze i pojdzie do sadu to bedziesz musial nadal tolerowac uzywanei tych mediow przez niechcianego lokatora na Twoj koszt.

Z mediów to jest tam jedynie prąd.
Woda jest ze studni i hydrofor.
Na szczęscie udało mi się zmienić licznik na przedpłatowy.
Teraz ile sobie ta osoba wykupi tyle zużyje.
Inne umowy wypowiedziałem (smieci, szambo) więc niech sobie sama podpisuje.
Aktualnie w domu nikt nie jest zameldowany więc nie obliguje mnie to do wywozu nieczystości. Ja nie mieszkam ani nie wynajmję - mieszka ktoś na dziko, równie dobrze może w domu sąsiadki (dom ma tylko na lato i równie dobrze może ktoś wleźć i siedzieć co nie obliguje sasiadki do zawarcia umowy o wywóz czegokolwiek).

Data: 2011-08-07 10:37:06
Autor: witek
On 8/7/2011 9:05 AM, vari107 wrote:
[...]

no i tak ma byc.

Inne umowy wypowiedziałem (smieci, szambo) więc niech sobie sama podpisuje.
zgadza sie

Aktualnie w domu nikt nie jest zameldowany więc nie obliguje mnie to do
wywozu nieczystości.

to cie obliguje jako wlasiciela do zgloszenia niezameldowanej osoby, ktora mieszka w mieszkaniu, ktore jest twoja wlasnosci.
w przypadku wizyty policji, upierdliwej dostaniesz z marszu 1000 zl mandatu. druga osoba zreszta tez.

[...]

umowa najmu nie jest jedyna ktora jestnieje na swiecie.

ta osoba mieszka tam za twoja zgoda, ty ja wpusiciel ty pozwoliles mieszkac, poniewaz nie pobierasz za to opłat to mozna to podciagnac pod umowe uzyczenia.

Data: 2011-08-08 09:01:06
Autor: vari107
[...]

Policja już była. Powiedziała, że właśnie nałożyłaby mandat ale jakieś tam przepisy już nieobowiazują i nawet powiedzieli "szkoda, że nie możemy nałożyć, bo się pan awanturuje" nie dawałem sobie przerywać po prostu

ta osoba mieszka tam za twoja zgoda, ty ja wpusiciel ty pozwoliles mieszkac, poniewaz nie pobierasz za to opłat to mozna to podciagnac pod umowe uzyczenia.

Nic nie można. Od pewnego jej wyjazdu do rodziny mieszka nielegalnie.
Miała nie wracać.
Mieszka bez umowy, wbrew mojej woli choć mam wiedzę, że tak czyni.

Data: 2011-08-07 16:43:27
Autor: grzeda
eksmisja osoby niezameldowanej
W dniu 2011-08-07 12:13, wromek pisze:

no jakie? odciac prad czy gaz?

Prad i gaz o ile jest podejrzenie, ze nie bedzie placil i zadluzy mieszkanie. Inaczej jesli to zrobi bedzie sie tlumaczyc. Moze natomiast dokoptowac lokatorow. 12 m2 na lokatora. Umiescic niechcianego lokatora w pokoju z malezenstwem z malym dzieckiem i psem. Moze okna wymieniac przez miesiac pozna jesienia. W necie jest mnostwo niesprzecznych z prawem pomyslow na utrudnienie zycia niewlascicielowi mieszkania.

> jak sie uprze i pojdzie do sadu to bedziesz
> musial nadal tolerowac uzywanei tych mediow przez niechcianego lokatora na
> Twoj koszt.

Farmazon.

pozdr
PG

Data: 2011-08-07 15:46:23
Autor: Zbynek Ltd.
grzeda napisał(a) :
Sa rozne sposoby na pozbycie sie niechcianego lokatora. Zalezy to glownie od Twojej wytrwalosci i jego odpornosci. Poczytaj w internecie jak mozna to zalatwic.

Hmmm... chodzi o to, żeby sublokatorowi uprzykrzyć życie "od
wewnątrz"? Właściciel wprowadza się do swojego mieszkania i od tego
momentu robi tam melinę? Po dwu tygodniach znika, a nowi
sublokatorzy imprezują dalej. Do skutku. Rok, dwa. Gorzej jak się
nie wyprowadzą potem ;-) Zawsze to krócej niż czekać 5 lat na eksmisję.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2011-08-07 10:32:09
Autor: witek
On 8/7/2011 8:46 AM, Zbynek Ltd. wrote:
grzeda napisał(a) :
[...]

i ma sprawe o eksmisje, a tymczasem lokator baluje w hotelu na jego koszt.
dodatkowo ma sprawe karna o naruszenie miru domowego i w papierach ma wpis karany.

Data: 2011-08-07 22:34:30
Autor: Zbynek Ltd.
grzeda napisał(a) :
[...]

Miałem na myśli, że właściciel nie włamuje się, tylko zostaje wpuszczony za zgodą tego lokatora. O ile tamta osoba zechce to uczynić. No i zaczyna też mieszkać. No i od tej pory obie osoby są zamieszkujące pod tym adresem. Właściciel po jakimś czasie zrobi melinę. Jak już będzie zamieszkujący ze wszelkimi z tego wynikającymi prawami.

Nie wiemy, czy lokator zechce zgodzić się na to zamieszkanie. Wiemy tylko, że właściciel nie chce tam mieszkać.

    Zbyszek
PGP key: 0xC62E926B

Data: 2011-08-07 17:55:35
Autor: witek
On 8/7/2011 3:34 PM, Zbynek Ltd. wrote:
Miałem na myśli, że właściciel nie włamuje się, tylko zostaje wpuszczony
za zgodą tego lokatora. O ile tamta osoba zechce to uczynić. No i
zaczyna też mieszkać.

o ile go lokator nie wyprosi, to bedzie mieszkal.
Naruszeniem miru domowego jest rowniez nieopuszczenie lokalu na wezwanie.
Wiec wystarczy, zeby cie wyprosił.

eksmisja osoby niezameldowanej