Data: 2009-04-15 22:51:38 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
eksploatacja diesli | |
mirror pisze:
przesiadam sie z autka benzynowego na dieselka -Wieść gminna niesie, że łańcucha się nie wymienia. A potem płacz i zgrzytanie zębów. W normalnej eksploatacji nie ma znaczenia - auto nie hamuje po naciśnięciu prawego pedału ;). Inaczej sprawa wygląda przy serwisowaniu - pasek rozrządu się wymienia regularnie np. co 60 kkm lub co 120 - jak producent takiego silnika zaleca. Najczęściej przy okazji wymienia się np. pompę wody, rolki zwrotne i rolkę napinacza. Przy łańcuchu rozrządu - też się go wymienia oraz pompę wody i prowadnice łańcucha - nie wiem, jak z częstotliwościami - to zależy od konstrukcji. czy swieceŚwiece żarowe są zupełnie inne niż w silnikach benzynowych - wymienia się różnie - zazwyczaj jak pojawiają się problemy z rozruchem zimnego silnika. Cczasem w lecie ciężko powiedzieć, że któraś jest uszkodzona - problem ujawnia się dopiero przy niskich temperaturach. Same świece są droższe i czasem ich wymiana jest bardziej skomplikowana. czy olej silnikowy wymienia Olej w zasadzie częściej - ale to zależy jaki silnik masz na myśli. Wymiany mogą być np. co 7.5kkm lub co 40kkm. Generalnie im nowocześniejszy silnik tym rzadziej. na co powinienem zwrocicCo producent zalecił - a dokładnie olej MUSI spełniać wymagania danego producenta dotyczące składu, klasy lepkości itd... Jeśli auto ma służyć dłużej, to nie warto oszczędzać i testować na sobie jakieś nieznane marki oleju. czy to prawda, ze turbinka nie lubi zeby ja szybko wylaczac lub zeby mocnoTurbina podczas pracy obraca się naprawdę szybko (przy max obciążeniu silnika jej obroty wynoszą nawet 100.000 na minutę) Przy wyłączeniu silnika przestaje do jej łożysk dopływać olej pod ciśnieniem więc pojawia się dodatkowe tarcie prowadzące do zużywania się panewek turbiny. Czyli wyłączanie silnika natychmiast po ostrej jeździe zanim turbina zwolni skraca jej żywotność. Co do pracy zaraz po rozruchu - to nie ma takiej potrzeby. należy tylko pamiętać, żeby łagodnie jechać zanim silnik się nie rozgrzeje. -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha |
|
Data: 2009-04-15 23:06:35 | |
Autor: mirror | |
eksploatacja diesli | |
czy swiece Świece żarowe są zupełnie inne niż w silnikach benzynowych - wymienia czy liderzy w produkcji swiec zarowych to ci sami producenci co przy swiecach do benzyniakow np. NGK ? czy tez moze dla zarowych jakies inne firmy wioda prym ? macie swoich faworytow, co wygrywaja kazdej zimy ? nawet przy takich mrozach jak ostatnimi laty ? |
|
Data: 2009-04-16 07:26:30 | |
Autor: Agent | |
eksploatacja diesli | |
Użytkownik "mirror" <lipif@o2.pl> napisał w wiadomości news:gs5i8m$chj$1achot.icm.edu.pl... czy swiece czytałem już opinie kilku osób którzy zawiedli się na BOSCHu . Ja mam teraz Beru od ponad roku i jest ok. |
|
Data: 2009-04-16 08:39:26 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
eksploatacja diesli | |
mirror pisze:
czy liderzy w produkcji swiec zarowych to ci sami producenci co przy Chłopie - zaprzątasz sobie czaszkę zupełnie niepotrzebnymi rzeczami. Jak będziesz normalnie jeździł to może za 5 lat Ci któraś świeca padnie - napewno to zauważysz przy porannym rozruchu. W nowoczesnych silnikach świece zaczynają grzać gdzieś około 0 stopni na dworzu, do -10 powinieneś odpalić bez większych problemów nawet z niesprawnymi wszystkimi świecami (mam na myśli sprawny w miarę nowy silnik diesla). Pozdrawiam !! |