Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   eksploatacja diesli

eksploatacja diesli

Data: 2009-04-15 22:51:38
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
eksploatacja diesli
mirror pisze:
przesiadam sie z autka benzynowego na dieselka -
czy poza jedna roznica, ze silnik ma lancuch a nie pasek -
sa jakies istotne roznice w eksploatacji ?
Wieść gminna niesie, że łańcucha się nie wymienia.
A potem płacz i zgrzytanie zębów.
W normalnej eksploatacji nie ma znaczenia - auto nie hamuje po naciśnięciu prawego pedału ;). Inaczej sprawa wygląda przy serwisowaniu
- pasek rozrządu się wymienia regularnie np. co 60 kkm lub co 120 - jak producent takiego silnika zaleca. Najczęściej przy okazji wymienia się np. pompę wody, rolki zwrotne i rolkę napinacza.
Przy łańcuchu rozrządu - też się go wymienia oraz pompę wody i prowadnice łańcucha - nie wiem, jak z częstotliwościami - to zależy od konstrukcji.

czy swiece
wymienia sie czesciej czy rzadziej niz w silnikach
benzynowych ? co ile ? czy swiece dedykowane do
diesli  sa znacznie drozsze ?
Świece żarowe są zupełnie inne niż w silnikach benzynowych - wymienia się różnie - zazwyczaj jak pojawiają się problemy z rozruchem zimnego silnika. Cczasem w lecie ciężko powiedzieć, że któraś jest uszkodzona - problem ujawnia się dopiero przy niskich temperaturach. Same świece są droższe i czasem ich wymiana jest bardziej skomplikowana.

czy olej silnikowy wymienia
sie rzadziej czy czesciej niz w benzyniakach ? co ile ?
czy oleje do diesli sa drozsze ?

Olej w zasadzie częściej - ale to zależy jaki silnik masz na myśli. Wymiany mogą być np. co 7.5kkm lub co 40kkm.
Generalnie im nowocześniejszy silnik tym rzadziej.

na co powinienem zwrocic
uwage wybierajac olej ?
Co producent zalecił - a dokładnie olej MUSI spełniać wymagania danego producenta dotyczące składu, klasy lepkości itd... Jeśli auto ma służyć dłużej, to nie warto oszczędzać i testować na sobie jakieś nieznane marki oleju.

  czy to prawda, ze turbinka
nie lubi zeby ja szybko wylaczac lub zeby mocno
dociskac gazu zaraz po odpaleniu ? czy to, zeby
chwile po starcie i chwile przed wylaczeniem silnika
diesel popracowal na jalowym biegu to jest jakis
mit oparty na funkcjonowaniu starych silnikow diesla ?
Turbina podczas pracy obraca się naprawdę szybko (przy max obciążeniu silnika jej obroty wynoszą nawet 100.000 na minutę) Przy wyłączeniu silnika przestaje do jej łożysk dopływać olej pod ciśnieniem więc pojawia się dodatkowe tarcie prowadzące do zużywania się panewek turbiny. Czyli wyłączanie silnika natychmiast po ostrej jeździe zanim turbina zwolni skraca jej żywotność.
Co do pracy zaraz po rozruchu - to nie ma takiej potrzeby. należy tylko pamiętać, żeby łagodnie jechać zanim silnik się nie rozgrzeje.

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

Data: 2009-04-15 23:06:35
Autor: mirror
eksploatacja diesli
czy swiece
wymienia sie czesciej czy rzadziej niz w silnikach
benzynowych ? co ile ? czy swiece dedykowane do
diesli  sa znacznie drozsze ?

Świece żarowe są zupełnie inne niż w silnikach benzynowych - wymienia
się różnie - zazwyczaj jak pojawiają się problemy z rozruchem zimnego
silnika. Cczasem w lecie ciężko powiedzieć, że któraś jest uszkodzona
- problem ujawnia się dopiero przy niskich temperaturach. Same świece
są droższe i czasem ich wymiana jest bardziej skomplikowana.

czy liderzy w produkcji swiec zarowych to ci sami producenci co przy
swiecach do benzyniakow np. NGK ? czy tez moze dla zarowych
jakies inne firmy wioda prym ? macie swoich faworytow, co wygrywaja
kazdej zimy ? nawet przy takich mrozach jak ostatnimi laty ?

Data: 2009-04-16 07:26:30
Autor: Agent
eksploatacja diesli

Użytkownik "mirror" <lipif@o2.pl> napisał w wiadomości news:gs5i8m$chj$1achot.icm.edu.pl...
czy swiece
wymienia sie czesciej czy rzadziej niz w silnikach
benzynowych ? co ile ? czy swiece dedykowane do
diesli  sa znacznie drozsze ?

Świece żarowe są zupełnie inne niż w silnikach benzynowych - wymienia
się różnie - zazwyczaj jak pojawiają się problemy z rozruchem zimnego
silnika. Cczasem w lecie ciężko powiedzieć, że któraś jest uszkodzona
- problem ujawnia się dopiero przy niskich temperaturach. Same świece
są droższe i czasem ich wymiana jest bardziej skomplikowana.

czy liderzy w produkcji swiec zarowych to ci sami producenci co przy
swiecach do benzyniakow np. NGK ? czy tez moze dla zarowych
jakies inne firmy wioda prym ? macie swoich faworytow, co wygrywaja
kazdej zimy ? nawet przy takich mrozach jak ostatnimi laty ?

czytałem już opinie kilku osób którzy zawiedli się na BOSCHu . Ja mam teraz Beru od ponad roku i jest ok.

Data: 2009-04-16 08:39:26
Autor: Czarek Daniluk
eksploatacja diesli
mirror pisze:

czy liderzy w produkcji swiec zarowych to ci sami producenci co przy
swiecach do benzyniakow np. NGK ? czy tez moze dla zarowych
jakies inne firmy wioda prym ? macie swoich faworytow, co wygrywaja
kazdej zimy ? nawet przy takich mrozach jak ostatnimi laty ?

Chłopie - zaprzątasz sobie czaszkę zupełnie niepotrzebnymi rzeczami.
Jak będziesz normalnie jeździł to może za 5 lat Ci któraś świeca padnie - napewno to zauważysz przy porannym rozruchu.
W nowoczesnych silnikach świece zaczynają grzać gdzieś około 0 stopni na dworzu, do -10 powinieneś odpalić bez większych problemów nawet z niesprawnymi wszystkimi świecami (mam na myśli sprawny w miarę nowy silnik diesla).

Pozdrawiam !!

eksploatacja diesli

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona