Data: 2009-04-17 10:10:48 | |
Autor: .Peeter | |
eksploatacja diesli | |
Użytkownik "mirror" napisał:
sa jakies istotne roznice w eksploatacji ? Jak dla mnie, w telegraficznym skrócie: 1. Nie pałować na zimnym (dotyczy to wszystkich silników, więc nic nowego) 2. Po ostrej jeździe odczekać 1-2 min, żeby trochę schłodzić turbosprężarkę (czyli identycznie jak w turbo benzynach, nic nowego) 3. Nie uprawiać PSJ, a jak się nie da, to przy pierwszej okazji na lepszej drodze dać w palnik :-) Świec nie tykać, póki się nie zepsują - zostało to już tutaj napisane. Olej wymieniać zgodnie z książką serwisową, wlać taki, jaki jest zalecany przez producenta auta, zazwyczaj jest to jakiś syntetyk. Diesel to nie żadne dziwadło, normalny silnik, tylko trochę klekocze i czasem sobie czarnego bączka puści. :-) Pozdrawiam ..Peeter |
|
Data: 2009-04-17 12:43:53 | |
Autor: Brzezi | |
eksploatacja diesli | |
pią, 17 kwi 2009 o 10:10 GMT, .Peeter napisał(a):
2. Po ostrej jeździe odczekać 1-2 min, z tym czasem nie trzeba przesadzac żeby trochę schłodzić turbosprężarkę Nie turbosprezarke, tylko sama turbine, torbosprezarka z jednej strony sie nagrzewa od spalin, to jest turbina, a sprezarka z drugiej strony chodzona jest powietrzem w ukladzie dolotowym Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2009-04-17 16:40:06 | |
Autor: .Peeter | |
eksploatacja diesli | |
Brzezi wrote:
Nie turbosprezarke, tylko sama turbine, torbosprezarka z jednej No tak, oczywiście masz rację, że nagrzewa się strona gorąca, ale to takie trochę na siłę czepialstwo, bo wiadomo o co chodzi. :-) -- Pozdrawiam __ |__)_ _|_ _ _ ..| (-(-|_(-| |
|