"ekspres cisnieniowy"

Data: 2011-02-12 16:00:31
Autor: neoniusz
"ekspres cisnieniowy"
Zostalem obdarowany takim malym zlomkiem (ekspresem ciśnieniowym), widocznym na zdjęciach.

http://obrazki.elektroda.pl/1335361800_1297522494.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/7368595300_1297522494.jpg

W ogole nie moge sobie poradzic z obsluga, a instrukcji też nigdzie nie ma. Wyczytałem już, że to nie Privileg, bo to tylko "firma nazwa" a tak napradę jest to wyrób innej marki. Ktoś ma pojęcie co to jest i rozpozna po zdjęciach? Warto tego uzywac, czy na szrot? ;)

Data: 2011-02-12 16:16:41
Autor: medea
"ekspres cisnieniowy"
W dniu 2011-02-12 16:00, neoniusz pisze:
[...]

Hm, wygląda mi na to, że trzeba gdzieś nalać wodę (chyba z tyłu jest pojemnik), a to ruchome ustrojstwo z przodu wyjąć (powinno się po przekręceniu dać wyciągnąć), do małego zbiorniczka w nim nasypać zmielonej kawy i przykręcić to z powrotem. Włączyć przycisk i poczekać aż się rozgrzeje (jakaś lampka może zgaśnie albo się zapali i da sygnał), i przycisnąć/przesunąć drugi przycisk (może jest tam jakaś ikonka z filiżanką?) - tak zazwyczaj działają ekspresy ciśnieniowe. Być może jest to ekspres dwufunkcyjny, bo to obok z dolną płytką grzejącą wygląda na ekspres przelewowy, ale może też służyć tylko do podgrzewania już zrobionej większej ilości kawy np. w dzbanku.

Ewa

Data: 2011-02-12 16:26:53
Autor: medea
"ekspres cisnieniowy"
W dniu 2011-02-12 16:16, medea pisze:
[...]

No i oczywiście podstawić pod to filiżankę, żeby miała się gdzie kawa lać. :)

Ewa

Data: 2011-02-23 09:57:31
Autor: ąćęłńóśźż
Privileg
Privileg to nazwa sprzętu domów wysyłkowych Quelle (chyba nie tak dawno zbankrutowały).
Ale skoro jest Swiss Made, to bym popróbował uźywać.
Może to nawet jakiś Jura?

-- -- -

Data: 2011-02-23 11:38:06
Autor: Adam
Privileg

Użytkownik " ąćęłńóśźż" <j666.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ik2lmb$h59$1inews.gazeta.pl...
Privileg to nazwa sprzętu domów wysyłkowych Quelle (chyba nie tak dawno
zbankrutowały).

teraz to jest Helens

Adam

Data: 2011-02-14 10:29:56
Autor: Druid29
"ekspres cisnieniowy"

Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:ij67af$gab$1news.onet.pl...
[...]

Wygląda mi na espres przelewowo-ciśnieniowy, przy czym część "ciśnieniowa" jest na 3,5 bara. Nie da z niego uzyskać włoskiego espresso.
Cześć "ciśnieniowa" działaniem bardziej przypomina mokę niż ekspres ciśnieniowy. Miałem takie cudo w kwaterze na wczasach i po paru próbach wolałem robić sobie zalewajkę lub kawę rozpuszczalną. Ekspresy ciśnieniowe z prawdziwego zdarzenia dysponują pompą na 15-18 bar, ten ekspres nie ma pompy.
Ten ekspres nie ma oddzielnego zbiornika na zimną wodę. Wodę wlewamy bezpośredno do bojlera, praktycznie tylko na jeden strzał, odkręcając wielką nakrętke w górnej części urządzenia. Mieloną kawę wsypujemy do koby bardzo i lekko ugniatamy lub tylko formujemy. Nie wolno mocno ugniatać kawy, bo niewielkie ciśnienie gotującej się wody nie przebije kawy. Mam nadzieję, że jest tam jakiś zawór bezpieczeństwa :)
Do tego rodzaju ekspresu nie sypiemy zbyt drobno mielonej kawy. Wystarczy gotowa mielonka ze sklepu.

Po zrobieniu kawy w bojlerze powinnna być wystarczająca ilość pary do spienienia mleka. Dysza do spieniania wygląda przyzwoicie, więc może warto spróbować i nauczyć się. Potrzebny jest odpowiedni dzbanek do spieniania, mleko świeże lub pasteryzowane (im bardziej tłuste tym lepiej) i odrobina cieprpliwości (do nauki). Przy okazji polecam forum kawowe www.caffeprego.pl/

Powodzenia!

Druid29

Data: 2011-02-14 10:37:00
Autor: Druid29
"ekspres cisnieniowy"

Użytkownik "Druid29" <druid29@tlen.wytnij.pl> napisał w wiadomości news:ijasmm$ufa$1news.onet.pl...

Uwaga, po zrobieniu kawy, wrząca woda pod ciśnieniem znajduje się w boilerze. Odkręcanie nakrętki i dolewanie wody przed wystygnięciem grozi oparzeniem.

Druid29

Data: 2011-02-15 14:36:46
Autor: Borys Pogoreło
"ekspres cisnieniowy"
Dnia Mon, 14 Feb 2011 10:29:56 +0100, Druid29 napisał(a):

mleko świeże lub pasteryzowane (im bardziej tłuste tym lepiej) i odrobina cieprpliwości (do nauki). Przy okazji polecam forum kawowe www.caffeprego.pl/

 To forum jest równie zabawne, co dowolne audiofilskie.

 Można się z niego dowiedzieć m.in., że opakowanie kawy po tygodniu od
otwarcia jest do wyrzucenia. Albo, że liczy się tylko jeden gatunek kawy z
określonej palarni we Włoszech, reszta to szajs.

 Nic tylko założyć odpowiednik audiovoodoo.glt.pl ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-15 21:24:04
Autor: Druid29
"ekspres cisnieniowy"

Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:1lufqa9pngdlg$.ica980r7evmw$.dlg40tude.net...
[...]

A znasz inne forum na ten temat? BTW kawa jest do wyrzucenia po 15 minutach od zmielenia :)

Pozdrawiam,
Druid29

Data: 2011-02-16 14:52:22
Autor: Borys Pogoreło
"ekspres cisnieniowy"
Dnia Tue, 15 Feb 2011 21:24:04 +0100, Druid29 napisał(a):

[...]

 Nie, ale ja nie dorabiam ideologii do picia kawy ;)

BTW kawa jest do wyrzucenia po 15 minutach od zmielenia :)

 To może by zacząć na takich kawofilach zarabiać? Np. wygrzewacze do ziaren
(uwypuklają głębię smaku), pozłacane puszki do kawy (całkowity brak wpływu
na smak przechowywanej kawy) albo specjalne kable zasilające do ekspresu
(bardziej równa praca młynka). Wszystko w promocyjnych cenach od 4999zł! :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-16 20:56:55
Autor: Druid29
"ekspres cisnieniowy"

Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:z2tol9uvh9q3$.1rctsejgylexm.dlg40tude.net...
[...]

W pisaniu bzdur i tak Ci nie dorównam.

Druid29

Data: 2011-02-16 21:27:01
Autor: Borys Pogoreło
"ekspres cisnieniowy"
Dnia Wed, 16 Feb 2011 20:56:55 +0100, Druid29 napisał(a):

[...]

 :)) Uwielbiam fanatyków.

 Ta moja grafomania musi być efektem picia tandetnej kawy z beznadziejnego
ekspresu na kapsułki, niegodnego nawet splunięcia prawdziwego kawosza ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-23 09:58:21