ekspres do kawy z m³ynkiem

Data: 2010-02-22 16:32:50
Autor: ptz
ekspres do kawy z m³ynkiem
Czy zna kto¶ mo¿e jaki¶ model ekspresu do kawy z m³ynkiem i
timerem/programatorem, tzn. mo¿liwo¶ci± ustawienia, ¿eby siê kawa sama zrobi³a
o okre¶lonej godzinie? Przeszukiwanie katalogów producentów nie daje
pozytywnego rezultatu (chodzi oczywi¶cie o tê drug± opcjê).

Pozdrowienia.

Data: 2010-02-22 19:44:40
Autor: Kane
ekspres do kawy z m³ynkiem
[...]

looknij np http://www.totu.com/index.php?st=76&IdProdukt=2000002&PHPSESSID=p2tsfjs0s87bcfuj9v6om1g187

nie wczytywalem sie w specyfikacje ale google zwrocilo to w 3 sekundy a potem 10 sekund klikania ;)
Mam nadzieje ze trafnie.

Pozdrawiam

Kane

Data: 2010-02-23 14:59:00
Autor: ptz
ekspres do kawy z m³ynkiem
Kane <smaptrap@spamtrap.pl> napisa³(a):
> [...]

j9v6om1g187

nie wczytywalem sie w specyfikacje ale google zwrocilo to w 3 sekundy a potem 10 sekund klikania ;)

Dzieki. Z opisu na stronie dystrybutora nie wynika co prawda, ze tam jest
wlasnie tego typu programator czasowy, a nie moge sie do nich dodzwonic, ale szukam dalej.

Pozdr.

Data: 2010-02-23 12:42:50
Autor: Jacek Osiecki
ekspres do kawy z m³ynkiem
Dnia Mon, 22 Feb 2010 16:32:50 +0000 (UTC),  ptz napisa³(a):
[...]

Zawsze mnie zastanawia sens takich zabawek - chyba ¿e chodzi o to by mieæ
motywacjê typu "kurna, kawa siê zrobi³a, muszê wypiæ bo wystygnie" :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-23 15:08:19
Autor: Boombastic
ekspres do kawy z m³ynkiem
Zawsze mnie zastanawia sens takich zabawek - chyba ¿e chodzi o to by mieæ
motywacjê typu "kurna, kawa siê zrobi³a, muszê wypiæ bo wystygnie" :)

A ja go rozumiem. Mo¿e prowadzi uregulowany tryb ¿ycia, budzi siê o tej samej porze i ju¿ czeka na niego kawa.

Data: 2010-02-23 17:39:11
Autor: Kane
ekspres do kawy z m³ynkiem
A ja go rozumiem. Mo¿e prowadzi uregulowany tryb ¿ycia, budzi siê o tej samej porze i ju¿ czeka na niego kawa.

Dok³adnie. Jak ja - uregulowane jest wstawanie ;) Wrecz zaluje ze nie mam tej opcji acz nie problem jest podejsc i nacisnac przycisk po prostu ;)

Pozdrawiam

Kane

Data: 2010-02-23 17:39:57
Autor: ptz
ekspres do kawy z m³ynkiem
Boombastic <boombasticnospam@poczta.onet.pl> napisa³(a):
> [...]

A ja go rozumiem. Mo¿e prowadzi uregulowany tryb ¿ycia, budzi siê o tej samej porze i ju¿ czeka na niego kawa.

Dok³adnie tak - jak pisa³em poni¿ej - a nawet trochê wiêcej: ¶wiadomo¶æ, ¿e
kawa jest gotowa _zmusza_ mnie do wstania. Je¶li mogê po prostu nacisn±æ guzik
i poczekaæ, to zawsze mogê to zrobiæ nieco pó¼niej :)

Data: 2010-02-23 14:44:11
Autor: kris
ekspres do kawy z m³ynkiem

U¿ytkownik " ptz" <blaven@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hlubji$ohp$1inews.gazeta.pl...
[...]

A mo¿esz uzasadnic do czego Tobie taka funkcjonalno¶æ?
Bo ja zawsze pije kawe kiedy ja chcê a nie wtedy kiedy ekspres ja zrobi.
ale skoro szukasz takiego ekspresu to pewnie masz jakies uzasadnienie i chetnie bym je pozna³.

Krzysiek

Data: 2010-02-23 14:51:12
Autor: ptz
ekspres do kawy z m³ynkiem
kris <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c0@poczta.onet.pl> napisa³(a):

> [...]

ale skoro szukasz takiego ekspresu to pewnie masz jakies uzasadnienie i chetnie bym je pozna³.

Oczywi¶cie. Godzina 7:00, dzwoni budzik, otwieram leniwie oko, po chwili
dociera do mnie z kuchni ³agodny odg³os s±cz±cej siê kawy....

I ju¿ wiem, ¿e sielanka siê koñczy i trzeba wstaæ z ³ó¿ka, ale przynajmniej
kawa jest ju¿ gotowa. :-)))

Data: 2010-02-23 20:02:50
Autor: TERRANova
ekspres do kawy z m³ynkiem

[...]

....a jak nie wypije kawy to umre...
Ludzie to teraz juz jak maszyny. Nie naoliwisz to nie bedzie dzialac.
Swoja droga szkoda takich "uporzadkowanych"  stworzen...:)

Data: 2010-02-24 11:44:09
Autor: kris
ekspres do kawy z m³ynkiem

U¿ytkownik "TERRANova" <terra@johnson.eu> napisa³ w wiadomo¶ci news:hm18o2$suj$1news.supermedia.pl...
...a jak nie wypije kawy to umre...
Ludzie to teraz juz jak maszyny. Nie naoliwisz to nie bedzie dzialac.
Swoja droga szkoda takich "uporzadkowanych"  stworzen...:)
Powiedzia³bym: ludziom to juz sie w g³owach przewraca;))

Krzysiek

Data: 2010-02-24 11:47:21
Autor: kris
ekspres do kawy z m³ynkiem

U¿ytkownik " ptz" <blaven@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hm0q10$jfo$1inews.gazeta.pl...
[...]

Mo¿na jeszcze:
7:04 automatycznie sp³ukuje sie woda w WC
7:45 auto odpala w gara¿u
7:47 otwiera sie brama garazowa
7;48 otwiera sie brama wyjazdowa z posesji

A gdzie  w tym wszystkim jest cz³owiek;))

Krzysiek

Data: 2010-02-24 12:21:59
Autor: Krzysztof 45
ekspres do kawy z m³ynkiem
kris napisa³(a):
[...]

Jeszcze ¶pi bo bateria pad³a w budziku ;))
--
Krzysiek

Data: 2010-02-24 15:02:52
Autor: kris
ekspres do kawy z m³ynkiem

U¿ytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hm324p$lep$1news.dialog.net.pl...
[...]

Dobre;)))))
Faktycznie maj±c taki ekspres jak chce autor w±tku potrzebny bêdzie centralny serwer czasu dla ekspresu i budzika. Bo przy tak uregulowanym trybie ¿ycie synchronizacja jest niezbêdna.

Krzysiek

Data: 2010-02-24 15:26:25
Autor: Danny
ekspres do kawy z m³ynkiem
Dnia Wed, 24 Feb 2010 12:21:59 +0100, Krzysztof 45 napisa³(a):

[...]

a - to dlatego nie ma mi kto wyczy¶ciæ monitora ;)

Daniel
http://pl.openoffice.org/ - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
http://www.mozillapl.org - narzêdzia internetowe "nie tylko dla or³ów"

Data: 2010-02-26 18:13:51
Autor: Zbylut
ekspres do kawy z m³ynkiem
kris zapodal(a):

[...]

no ale czemu by nie? W koñcu po to s± maszyny, ¿eby cz³owiekowi u³atwiaæ ¿ycie. Pomys³ z kaw± czekaj±c± rano po pobudce jest bardzo dobry :)

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2010-02-26 20:08:07
Autor: Krzysztof 45
ekspres do kawy z m³ynkiem
Zbylut napisa³(a):
Pomys³ z kaw± czekaj±c± rano po pobudce jest bardzo dobry :)
Masz racje, ale jest taki expres który stwierdza ¿e jestem po pobudce?
--
Krzysiek

Data: 2010-02-27 12:12:25
Autor: Zbylut
ekspres do kawy z młynkiem
Krzysztof 45 napisal(a):

Pomysł z kawą czekającą rano po pobudce jest bardzo dobry :)
Masz racje, ale jest taki expres który stwierdza że jestem po pobudce?

możliwe że jest. Ale na przykład wstając o ustalonej
porze, można zaprogramować ekspres na parę minut przed godziną
budzika. Inne przypadki też na pewno da się rozwiązać technicznie:)

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2010-02-27 20:23:54
Autor: Kris
ekspres do kawy z młynkiem

Użytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał w wiadomości news:slrnhoi2j1.302.ZbylutNoWhere.zzz...

budzika. Inne przypadki też na pewno da się rozwiązać technicznie:)

Ale po co komplikwac sobie życie

Data: 2010-02-28 07:15:06
Autor: prawusek
ekspres do kawy z młynkiem
Kris wrote:

Użytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał w wiadomości

budzika. Inne przypadki też na pewno da się rozwiązać technicznie:)

Ale po co komplikwac sobie życie

Pilot radiowy, mozna załączyć nawet z kibla.
Przerost ambicji nad możliwościami osobistego wykonania "inteligencji w
domu".

Data: 2010-02-27 19:00:42
Autor: Kris
ekspres do kawy z m³ynkiem

U¿ytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrn.pl.hof6hf.12ds.ZbylutNoWhere.zzz...
[...]

Ale to cz³owiek powinien sam sobie ustalaæ harmonogram dnia a nie maszyny sterowaæ postepowaniem czlowieka
Odnosnie ekspresu: jaki t problem po wstaniu z lozka nacisn±æ przycisk w ekspresie?
A jak ekspres bedzie zaprogramowany na 7.00 a ty wstaniesz 10min po¼niej to pijesz zimna kawe.

Kris

Data: 2010-02-27 18:32:29
Autor: Zbylut
ekspres do kawy z młynkiem
Kris napisal(a):

Ale to człowiek powinien sam sobie ustalać harmonogram dnia a nie maszyny sterować postepowaniem czlowieka

a to nie jest tak? Przecież człowiek ustalił o której godzinie ma być kawa

Odnosnie ekspresu: jaki t problem po wstaniu z lozka nacisnąć przycisk w ekspresie?
A jak ekspres bedzie zaprogramowany na 7.00 a ty wstaniesz 10min poźniej to pijesz zimna kawe.

jak jest budzik na 7.00 to po to by wstać o 7, czyż nie? I wtedy wraz z budzikiem budzi cię zapach kawy ;)

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2010-02-27 20:22:22
Autor: Kris
ekspres do kawy z młynkiem

Użytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał w wiadomości news:slrnhoip94.me5.ZbylutNoWhere.zzz...
Kris napisal(a):

[...]

budzikiem budzi ciÄ™ zapach kawy ;)

Nici z zapachu bo sypilnia na piętrze a kucnia nna parterze;0

A jak po przebudzeniu będziesz musiał załatwić wieksza potrzeba w wWC to kawa stygnie
A powtórze: co za problem wciśnąć przycisk w ekspresie jeśli ktoś już tak lubi kawe z ekspresu

Kris

Data: 2010-02-28 21:45:03
Autor: ptz
ekspres do kawy z m³ynkiem
Kris <kszysztofcWYWAL@wp.pl> napisa³(a):

Nici z zapachu bo sypilnia na piÄ&#65533;trze a kucnia nna parterze;0

A jak po przebudzeniu bÄ&#65533;dziesz musiaÅ&#65533; zaÅ&#65533;atwiÄ&#65533; wieksza potrzeba w wWC to kawa stygnie
A powtórze: co za problem wciÅ&#65533;nÄ&#65533;Ä&#65533; przycisk w ekspresie jeÅ&#65533;li ktoÅ&#65533; już ta
k lubi kawe z ekspresu

Ch³opie, ale co Ciê tak z³o¶ci? To, ¿e nie Ty wpad³e¶ na ten genialny w swojej
prostocie pomys³ ;) Spokojnie, nie jest opatentowany, mo¿esz z niego
skorzystaæ (da siê zrobiæ nawet bez ekspresu z programatorem) :)

Data: 2010-03-01 09:36:21
Autor: kris
ekspres do kawy z m³ynkiem

U¿ytkownik " ptz" <blaven@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hmeo4v$9ug$1inews.gazeta.pl...
Ch³opie, ale co Ciê tak z³o¶ci? To, ¿e nie Ty wpad³e¶ na ten genialny w swojej
prostocie pomys³ ;) Spokojnie, nie jest opatentowany, mo¿esz z niego

skorzystaæ (da siê zrobiæ nawet bez ekspresu z programatorem) :)

Nic mnie nie z³o¶æi.
Co z tego ¿e pomys³ genialny w swojej prstocie(a mozna to zrealizowaæ w zwyk³ym ekspresie sterownikiem czasowym za kilkanascie pln)
Tylko ¿e ten genialny pomys³ jest ca³kowicie niefunkcjonalny moim zdaniem.
Równie dobrze mozna timerem sterowac spuszczanie wody w kiblu. Tylko PO CO.
A z pomys³u i tak nie skorzystam gdyz nie lubie kawy z ekspresu. Pijê tradycyjnie sypan± zalan± wod± z czajnika.
Kurcze ale czajnik tez móg³by siê uruchamiac o okre¶lonej godzinie.
Tylko PO CO?;))

Na pl.misc.budowanie toczy siê dyskusja o domach inteligentnych.
Pomys³ów jest sporo, systemów do ich realizacji jeszcze wiêcej, ale to zabawa dla hobbystów lubiacych komplikowaæ sobie zycie.
Ew. dla takich którzy lubia pochwalic sie go¶ciom migajacym monitorkiem dotykowym w przedpokoju sterujacym wszystkim i niczym.

Wszelkie bajery ¿ycia to nie u³atwiaj± a i oszczêdno¶ci tym bardziej ¿adnych nie przynosz±

Krzysiek

Data: 2010-03-01 10:06:18
Autor: prawusek
ekspres do kawy z młynkiem
kris wrote:

Na pl.misc.budowanie toczy siÄ™ dyskusja o domach inteligentnych.
Pomysłów jest sporo, systemów do ich realizacji jeszcze więcej, ale to
zabawa dla hobbystów lubiacych komplikować sobie zycie.
Ew. dla takich którzy lubia pochwalic sie gościom migajacym monitorkiem
dotykowym w przedpokoju sterujacym wszystkim i niczym.

Wszelkie bajery życia to nie ułatwiają a i oszczędności tym bardziej
żadnych nie przynoszą

        Bajery majÄ… to do siebie, że sÄ… zawodne. I wystarczy impuls
elektromagnetyczny z burzy słonecznej lub bomby i wyjdą iz stroja ...
        Z inteligencji domowej wybraÅ‚bym pobieranie i oszczÄ™dzanie energii - to
jest sprawa warta zachodu, ale też tam, gdzie energie naturalną można
rozłożyć i tam ja akumulować na hektarach, a mieć do dyspozycji wiaterek
I mały odwiert lub plantację roślin olejowych bądź fermentacyjnych.
        Takich miejsc w Polsce jest niewiele, a plantacje takie sÄ… tropione z
gorliwoscią równą plantacjom maku i konopii.

Data: 2010-03-02 15:40:29
Autor: Zbylut
ekspres do kawy z m³ynkiem
kris zapodal(a):

[...]

no jak to po co: podchodzisz a woda ju¿ ciep³a :)

zabawa dla hobbystów lubiacych komplikowaæ sobie zycie.
Ew. dla takich którzy lubia pochwalic sie go¶ciom migajacym monitorkiem dotykowym w przedpokoju sterujacym wszystkim i niczym.

masz z³e wyobra¿enie. Bramê do gara¿u te¿ lepiej rêczn±, bo taka na pilota
to bajer, czy¿ nie? :)

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2010-03-02 21:59:10
Autor: Kris
ekspres do kawy z m³ynkiem

U¿ytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrn.pl.hopqdl.70s.ZbylutNoWhere.zzz...
Kurcze ale czajnik tez móg³by siê uruchamiac o okre¶lonej godzinie.
Tylko PO CO?;))

no jak to po co: podchodzisz a woda ju¿ ciep³a :)

Tylko ze ja wolê sam decydowac kiedy chcê mieæ ciepla a nie ¿e muszê podej¶c dok³adnie o 7:04 bo wtedy czajnik wode podgrza³

masz z³e wyobra¿enie. Bramê do gara¿u te¿ lepiej rêczn±, bo taka na pilota
to bajer, czy¿ nie?

 Nie. Brame otwieram pilotem wtedy kiedy chce a nie ¿e otwiera siê ona sama 27 minut po sygnale budzika lub 17 minut po zaparzeniu kawy.

Kris

Data: 2010-03-02 23:15:52
Autor: Boombastic
ekspres do kawy z m³ynkiem
Tylko ze ja wolê sam decydowac kiedy chcê mieæ ciepla a nie ¿e muszê podej¶c dok³adnie o 7:04 bo wtedy czajnik wode podgrza³

Ale przeciez to ty zdecydowa³e¶, ze o 7 ma byæ kawa, nie kto inny.

Data: 2010-03-03 10:06:10
Autor: kris
ekspres do kawy z m³ynkiem

U¿ytkownik "Boombastic" <boombasticnospam@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hmk2n3$37s$1news.onet.pl...
Tylko ze ja wolê sam decydowac kiedy chcê mieæ ciepla a nie ¿e muszê podej¶c dok³adnie o 7:04 bo wtedy czajnik wode podgrza³

Ale przeciez to ty zdecydowa³e¶, ze o 7 ma byæ kawa, nie kto inny.

A o 7,15 ma siê woda w kiblu spu¶cic itd.;))

Jak decyduje ¿e chce kawe to podchodze do ekspresu i naciskam przycisk.
Jak trzeba wodê w toalecie spu¶cic to tez sam decyduje kiedy.
To samo z bram± gara¿ow±.
I niewa¿ne czy otwieram brame rêcznie, czy pilotem czy laptopem z sypialni.
Otwieram ja ca³kiem ¶wiadomie wtedy kiedy mam taka potrzebe
To samo z kawa. Pijê ja wtedy kiedy mam ochote a nie wtedy kiedy inteligentny ekpres j± zrobi.
Rano moze wyst±pic 5minutowy po¶liz czasowy ¿aden madry ekspres tego nie przewidzi i kawa zimna;))

Krzysiek

Data: 2010-03-03 10:20:06
Autor: Panslavista
ekspres do kawy z m³ynkiem

"kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c0@poczta.onet.pl> wrote in message news:hml8q2$39l$1news.onet.pl...

[...]

-- Pozdrawiam

Krzysiek

A wystarczy pilot. A na grzenie wody do wanny timer sprzê¿ony z budzikiem - wstajesz o 7 - timer za³±czy bojler o 5, wstajesz o 10 - timer za³±czy o 8...

Data: 2010-03-03 10:21:14
Autor: Boombastic
ekspres do kawy z m³ynkiem
Rano moze wyst±pic 5minutowy po¶liz czasowy ¿aden madry ekspres tego nie przewidzi i kawa zimna;))

Mieszkasz w igloo ¿e masz kawê zimn± w ci±gu 5 minut?

Data: 2010-03-03 11:11:02
Autor: kris
ekspres do kawy z m³ynkiem

U¿ytkownik "Boombastic" <boombasticnospam@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hml9ma$5lo$1news.onet.pl...
Rano moze wyst±pic 5minutowy po¶liz czasowy ¿aden madry ekspres tego nie przewidzi i kawa zimna;))

Mieszkasz w igloo ¿e masz kawê zimn± w ci±gu 5 minut?

Nie mieszkam w igloo.
Ale kawê lubie gor±c± piæ. zaraz po zaparzeniu.
Piwo zas lubie zimne
A kobiety s± gor±ce;)))

Krzysiek

Data: 2010-03-03 21:05:10
Autor: Zbylut
ekspres do kawy z młynkiem
kris napisal(a):

Rano moze wystąpic 5minutowy pośliz czasowy żaden madry ekspres tego nie przewidzi i kawa zimna;))

Co kto woli, wiadomo że jeśli masz budzik na 7 a wstajesz o 8 to żaden system nie pomoże. Chyba większość ludzi po to ustawia budzik na konkretną godzinę, żeby o tej właśnie godzinie wstać a nie 5 minut później. Jak ustawiam budzik na 7:05 to o tej wstaję i kawa czeka, nie trzeba
przyciskać, czekać. Już jest. --
pozdrawiam, Zbylut

ekspres do kawy z m³ynkiem