Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   elektryczna zagadka

elektryczna zagadka

Data: 2009-09-20 21:32:10
Autor: Tomasz Pyra
elektryczna zagadka
Jurij Atarov pisze:

Godzinę wcześniej akumulator był podładowywany. Myślicie, że to aku zdechł czy coś innego?

Ewidentnie niewydolność zasilania.
Rozładowany akumulator, albo poluzowana klema.

Pytanie jeszcze o przyczynę takiego stanu rzeczy - albo akumulator już dokonał żywota ze starości, albo samochód go nie ładuje, albo samochód go wykończył przeładowując.

Swoją drogą stało się to w okolicy ASO Renault. Ochroniarz był, przyjął samochód do serwisu, zaczynają pracę jutro o 8mej. Trochę się boję, że mnie mogą tam ładnie skasować ale z drugiej strony miałem jutro jechać na wakacje... ech...

Oj nie bój się myślę że więcej niż 3000zł nie wezmą ;P Żartuje.

I tak musisz do nich zadzwonić, dogadać się o co chodzi, uzgodnić jakieś ceny, bo póki co to oni nawet nie wiedzą o co chodzi. Zawsze się możesz rozmyślić, bo na 95% sprawę rozwiąże kupno nowego akumulatora.

Data: 2009-09-20 22:12:11
Autor: Jurij Atarov
elektryczna zagadka
Tomasz Pyra pisze:

Pytanie jeszcze o przyczynę takiego stanu rzeczy - albo akumulator już dokonał żywota ze starości, albo samochód go nie ładuje, albo samochód go wykończył przeładowując.

Nie wiem ile akumulator ma lat. Kupiłem go razem z samochodem 3 lata temu. Co do przeładowania to bardzo możliwe - był dzisiaj podpięty do prostownika przez parę godzin. Chciałem go doładować, bo na wskaźniku diodowym nie paliło się tyle lampek co zwykle. Myślałem że się po prostu rozładował przez świecącą dłuższy czas lampkę bagażnika (uszkodził się wyłącznik przy klapie)


Oj nie bój się myślę że więcej niż 3000zł nie wezmą ;P Żartuje.

Jakby mieli brać 3000zł, to bym im po prostu ten samochód zostawił ;-)

I tak musisz do nich zadzwonić, dogadać się o co chodzi, uzgodnić jakieś ceny, bo póki co to oni nawet nie wiedzą o co chodzi. Zawsze się możesz rozmyślić, bo na 95% sprawę rozwiąże kupno nowego akumulatora.

Jak zostawiałem samochód, wypełniłem formularz, gdzie trzeba było opisać problem. Tak czy inaczej pojadę jutro rano.
Co do akumulatora - on jest jakiś dziwny. Mam takie kable z końcówkami, które nakręca się na gwintowane złącza akumulatora. Z tego co kojarzę, w sklepach są aku z niegwintowanymi złączami... Mam nadzieję że w ASO będą mieli odpowiedni...

Pozdrawiam!

Data: 2009-09-20 22:43:20
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
elektryczna zagadka
Jurij Atarov pisze:

Co do akumulatora - on jest jakiś dziwny. Mam takie kable z końcówkami, które nakręca się na gwintowane złącza akumulatora. Z tego co kojarzę, w sklepach są aku z niegwintowanymi złączami... Mam nadzieję że w ASO będą mieli odpowiedni...

On nie jest dziwny. To taki fajny patent Renault. Na końcówki zwykłego aku nabija się po kupnie tulejki z gwintem. I zamiast zaciskanych klem, są nakrętki, osłonięte plastikiem tworzącym wygodne pokrętło.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być jak kobieta - ładny, znający umiar z miłym głosem. Ale zawsze znajdzie się ktoś kto woli wredną, wrzeszczącą i wściekle umalowaną kurwę."

Data: 2009-09-20 23:00:26
Autor: J.F.
elektryczna zagadka
On Sun, 20 Sep 2009 22:43:20 +0200,  Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
Jurij Atarov pisze:
Co do akumulatora - on jest jakiś dziwny. Mam takie kable z końcówkami, które nakręca się na gwintowane złącza akumulatora.

On nie jest dziwny. To taki fajny patent Renault. Na końcówki zwykłego aku nabija się po kupnie tulejki z gwintem. I zamiast zaciskanych klem, są nakrętki, osłonięte plastikiem tworzącym wygodne pokrętło.

eee - to sa zaciskane klemy. Tylko troche inaczej zaciskane.

A plastik potrafi sie ukrecic i zostajemy bez wygodnego pokretla :-(

J.

Data: 2009-09-20 23:01:28
Autor: Jurij Atarov
elektryczna zagadka
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Jurij Atarov pisze:

Co do akumulatora - on jest jakiś dziwny. Mam takie kable z końcówkami, które nakręca się na gwintowane złącza akumulatora. Z tego co kojarzę, w sklepach są aku z niegwintowanymi złączami... Mam nadzieję że w ASO będą mieli odpowiedni...

On nie jest dziwny. To taki fajny patent Renault. Na końcówki zwykłego aku nabija się po kupnie tulejki z gwintem. I zamiast zaciskanych klem, są nakrętki, osłonięte plastikiem tworzącym wygodne pokrętło.


Skoro tak, to chyba jednak odwołam naprawę w ASO. Pójde do supermarketu, który też jest w pobliżu, przytargam akumulator, a w serwisie kupię końcówki.
Teraz głupie pytanie :) Czy takie akumulatory z supermarketów są plug&play, czy trzeba je sobie naładować przed włożeniem do samochodu?

Data: 2009-09-20 23:27:05
Autor: akara0
elektryczna zagadka
Użytkownik "Jurij Atarov" napisał
Skoro tak, to chyba jednak odwołam naprawę w ASO. Pójde do supermarketu, który też jest w pobliżu, przytargam akumulator, a w serwisie kupię końcówki.
Teraz głupie pytanie :) Czy takie akumulatory z supermarketów są plug&play, czy trzeba je sobie naładować przed włożeniem do samochodu?
nie kupuj akku w markecie. wszyscy odradzają i coś w tym jest - moja centra futura z reala padła po 14 miesiącach :/

Data: 2009-09-20 23:43:11
Autor: J.F.
elektryczna zagadka
On Sun, 20 Sep 2009 23:27:05 +0200,  akara0 wrote:
Użytkownik "Jurij Atarov" napisał
Teraz głupie pytanie :) Czy takie akumulatory z supermarketów są plug&play, czy trzeba je sobie naładować przed włożeniem do samochodu?

Ja bym doladowal.

nie kupuj akku w markecie. wszyscy odradzają i coś w tym jest - moja centra futura z reala padła po 14 miesiącach :/

A kiedy kupowana ? Bo tak jak kupili w listopadzie, to do grudnia
powinny byc dobre :-)

J.

Data: 2009-09-21 06:41:24
Autor: Grejon
elektryczna zagadka
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Jurij Atarov pisze:

Co do akumulatora - on jest jakiś dziwny. Mam takie kable z końcówkami, które nakręca się na gwintowane złącza akumulatora. Z tego co kojarzę, w sklepach są aku z niegwintowanymi złączami... Mam nadzieję że w ASO będą mieli odpowiedni...

On nie jest dziwny. To taki fajny patent Renault. Na końcówki zwykłego aku nabija się po kupnie tulejki z gwintem. I zamiast zaciskanych klem, są nakrętki, osłonięte plastikiem tworzącym wygodne pokrętło.

Może i wygodne, ale jak mi na tym kapturku z 5 nóżek została jedna, to już nie czekałem i wymieniłem na normalne klemy :)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-09-20 22:54:25
Autor: J.F.
elektryczna zagadka
On Sun, 20 Sep 2009 22:12:11 +0200,  Jurij Atarov wrote:
Tomasz Pyra pisze:
Oj nie bój się myślę że więcej niż 3000zł nie wezmą ;P Żartuje.
Jakby mieli brać 3000zł, to bym im po prostu ten samochód zostawił ;-)

Alternator i akumulator w ASO ? Niewiele Tomasz zartuje :-)

Co do akumulatora - on jest jakiś dziwny. Mam takie kable z końcówkami, które nakręca się na gwintowane złącza akumulatora. Z tego co kojarzę, w sklepach są aku z niegwintowanymi złączami... Mam nadzieję że w ASO będą mieli odpowiedni...

A nie sa to takie klemy, ktore zaklada sie na typowe koncowki
akumulatora ? J.

Data: 2009-09-20 22:28:48
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
elektryczna zagadka
Tomasz Pyra pisze:
Jurij Atarov pisze:

Godzinę wcześniej akumulator był podładowywany. Myślicie, że to aku zdechł czy coś innego?

Ewidentnie niewydolność zasilania.
Rozładowany akumulator, albo poluzowana klema.

Pytanie jeszcze o przyczynę takiego stanu rzeczy - albo akumulator już dokonał żywota ze starości, albo samochód go nie ładuje, albo samochód go wykończył przeładowując.


Stawiam na to ostatnie, skoro Jurij pisał, że wraz z dodaniem gazu, napięcie wzrastało (wskaźnik diodowy). Czyli regulator napięcia poszedł na zieloną łąkę.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być jak kobieta - ładny, znający umiar z miłym głosem. Ale zawsze znajdzie się ktoś kto woli wredną, wrzeszczącą i wściekle umalowaną kurwę."

Data: 2009-09-20 22:50:48
Autor: Jurij Atarov
elektryczna zagadka
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Stawiam na to ostatnie, skoro Jurij pisał, że wraz z dodaniem gazu, napięcie wzrastało (wskaźnik diodowy). Czyli regulator napięcia poszedł na zieloną łąkę.

Ale przecież zawsze tak u mnie było. Wskaźnik ma 6 diod. Dwie czerwone, jedna na za niskie napięcie, druga na za wysokie. Do tego 4 diody na dobry zakres napięć. I zawsze gdy dodawałem gazu, zapalało się więcej diod - to źle?

Data: 2009-09-20 22:55:35
Autor: Tomasz Pyra
elektryczna zagadka
Jurij Atarov pisze:

Ale przecież zawsze tak u mnie było. Wskaźnik ma 6 diod. Dwie czerwone, jedna na za niskie napięcie, druga na za wysokie. Do tego 4 diody na dobry zakres napięć. I zawsze gdy dodawałem gazu, zapalało się więcej diod - to źle?

Nie wiadomo co oznaczają te diody.

Napięcie ładowania może sie lekko wahać w zależności od obrotów, ale nigdy nie powinno przekroczyć 14.4V.

elektryczna zagadka

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona