Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   elektryczna zagadka

elektryczna zagadka

Data: 2009-09-20 23:39:57
Autor: B.P. \(pobo\)
elektryczna zagadka

"Jurij Atarov" <artur@cia.gov> wrote in message news:h95ue8$sag$1news.onet.pl...
Witam!
Pacjent Renault Clio benzyna, rocznik 1994.
Jadę sobie, gaśnie silnik, po chwili gasną kontrolki, światła i nie działają awaryjne.
Wyłączam stacyjkę. Przy otwartych drzwiach, lampka na suficie się świeci. Przekręcam stacyjkę, kontrolki się nie zapalają, gaśnie także lampka pod sufitem. Czasami kontrolki się zapalają, ale wszystko gaśnie przy próbie odpalenia (słychać leciutkie drgnięcie rozrusznika)....>


1. Słaby kontakt kabla od akku (np. kiepskie połącznie z masą)

lub

2. Wewnętrzna przerwa w akumulatorze

lub (możliwe niestety)

3. Zablokowany/zwarty rozrusznik

Trzeci przypadek jest jak najbardziej możliwy. Kilka lat temu zdarzyło mi się pomagać gościowi w nowym Audi (skrzynia automat) który zatrzymał się na poboczu kupić owoce i już nie odpalił. Stwierdził że padł akumulator bo rozrusznik nie chce nawet drgąć. Łączymy kablami z moją baterią, kilka prób odpalenia - rozrusznik nie ruszył. Za to pojawił się dym spod silnika i charakterystyczny zapach smażonych uzwojeń :)

pobo

Data: 2009-09-20 23:41:44
Autor: B.P. \(pobo\)
elektryczna zagadka

"B.P. (pobo)" <pobo2000@spamu.nie.lubie.poczta(dot)onet.pl> wrote in message news:h967fv$u3g$1mx1.internetia.pl...

"Jurij Atarov" <artur@cia.gov> wrote in message news:h95ue8$sag$1news.onet.pl...
Witam!
Pacjent Renault Clio benzyna, rocznik 1994.
Jadę sobie, gaśnie silnik, po chwili gasną kontrolki, światła i nie działają awaryjne.
Wyłączam stacyjkę. Przy otwartych drzwiach, lampka na suficie się świeci. Przekręcam stacyjkę, kontrolki się nie zapalają, gaśnie także lampka pod sufitem. Czasami kontrolki się zapalają, ale wszystko gaśnie przy próbie odpalenia (słychać leciutkie drgnięcie rozrusznika)....>


1. Słaby kontakt kabla od akku (np. kiepskie połącznie z masą)

lub

2. Wewnętrzna przerwa w akumulatorze

lub (możliwe niestety)

3. Zablokowany/zwarty rozrusznik

Trzeci przypadek jest jak najbardziej możliwy. Kilka lat temu zdarzyło mi się pomagać gościowi w nowym Audi (skrzynia automat) który zatrzymał się na poboczu kupić owoce i już nie odpalił. Stwierdził że padł akumulator bo rozrusznik nie chce nawet drgąć. Łączymy kablami z moją baterią, kilka prób odpalenia - rozrusznik nie ruszył. Za to pojawił się dym spod silnika i charakterystyczny zapach smażonych uzwojeń :)

pobo

4. Zatarty silnik (?) - próbowałeś zapalić na pych?

pobo

Data: 2009-09-20 23:46:18
Autor: Jurij Atarov
elektryczna zagadka
B.P. (pobo) pisze:

4. Zatarty silnik (?) - próbowałeś zapalić na pych?

Brzmi groźnie. Ale chwilę przed awarią dobrze śmigał. Nie próbowałem, uznałem że jeśli elektryka nie działa, to nie będę jechał, zwłaszcza że już ciemnawo było.

Co do teorii z rozrusznikiem - nie przekonuje mnie, gdyż czasami nawet kontrolki nie chciały się zaświecić, więc nawet nie było wtedy jeszcze kręcenia rozrusznika.

Data: 2009-09-20 23:43:05
Autor: Jurij Atarov
elektryczna zagadka
B.P. (pobo) pisze:

Trzeci przypadek jest jak najbardziej możliwy. Kilka lat temu zdarzyło mi się pomagać gościowi w nowym Audi (skrzynia automat) który zatrzymał się na poboczu kupić owoce i już nie odpalił. Stwierdził że padł akumulator bo rozrusznik nie chce nawet drgąć. Łączymy kablami z moją baterią, kilka prób odpalenia - rozrusznik nie ruszył. Za to pojawił się dym spod silnika i charakterystyczny zapach smażonych uzwojeń :)

O czymś mi przypomniałeś :) Przy próbach załączania stacyjki/uruchomienia spod klemy od masy szedł czasami dym.

Data: 2009-09-20 23:50:02
Autor: B.P. \(pobo\)
elektryczna zagadka

"Jurij Atarov" <artur@cia.gov> wrote in message news:h967lc$jl9$1news.onet.pl...
B.P. (pobo) pisze:

Trzeci przypadek jest jak najbardziej możliwy. Kilka lat temu zdarzyło mi się pomagać gościowi w nowym Audi (skrzynia automat) który zatrzymał się na poboczu kupić owoce i już nie odpalił. Stwierdził że padł akumulator bo rozrusznik nie chce nawet drgąć. Łączymy kablami z moją baterią, kilka prób odpalenia - rozrusznik nie ruszył. Za to pojawił się dym spod silnika i charakterystyczny zapach smażonych uzwojeń :)

O czymś mi przypomniałeś :) Przy próbach załączania stacyjki/uruchomienia spod klemy od masy szedł czasami dym.



No to sprawa prosta: przypadek 1 - źle zaciśnięty/zaśniedziały kabel lub zabrudzona klema
Tam nie ma prawa nic dymić jak jest dobry kontakt

pobo

Data: 2009-09-20 23:52:30
Autor: Jurij Atarov
elektryczna zagadka
B.P. (pobo) pisze:
"Jurij Atarov" <artur@cia.gov> wrote in message news:h967lc$jl9$1news.onet.pl...
B.P. (pobo) pisze:

Trzeci przypadek jest jak najbardziej możliwy. Kilka lat temu zdarzyło mi się pomagać gościowi w nowym Audi (skrzynia automat) który zatrzymał się na poboczu kupić owoce i już nie odpalił. Stwierdził że padł akumulator bo rozrusznik nie chce nawet drgąć. Łączymy kablami z moją baterią, kilka prób odpalenia - rozrusznik nie ruszył. Za to pojawił się dym spod silnika i charakterystyczny zapach smażonych uzwojeń :)
O czymś mi przypomniałeś :) Przy próbach załączania stacyjki/uruchomienia spod klemy od masy szedł czasami dym.



No to sprawa prosta: przypadek 1 - źle zaciśnięty/zaśniedziały kabel lub zabrudzona klema
Tam nie ma prawa nic dymić jak jest dobry kontakt

Czyściłem, polewałem WD40, nie pomagało, to wycierałem chusteczką... jestem prawie przekonany że połączenie jest ok.

Data: 2009-09-21 00:04:25
Autor: B.P. \(pobo\)
elektryczna zagadka

"Jurij Atarov" <artur@cia.gov> wrote in message news:h96871$jl9$3news.onet.pl...
B.P. (pobo) pisze:
"Jurij Atarov" <artur@cia.gov> wrote in message news:h967lc$jl9$1news.onet.pl...
B.P. (pobo) pisze:

Trzeci przypadek jest jak najbardziej możliwy. Kilka lat temu zdarzyło mi się pomagać gościowi w nowym Audi (skrzynia automat) który zatrzymał się na poboczu kupić owoce i już nie odpalił. Stwierdził że padł akumulator bo rozrusznik nie chce nawet drgąć. Łączymy kablami z moją baterią, kilka prób odpalenia - rozrusznik nie ruszył. Za to pojawił się dym spod silnika i charakterystyczny zapach smażonych uzwojeń :)
O czymś mi przypomniałeś :) Przy próbach załączania stacyjki/uruchomienia spod klemy od masy szedł czasami dym.



No to sprawa prosta: przypadek 1 - źle zaciśnięty/zaśniedziały kabel lub zabrudzona klema
Tam nie ma prawa nic dymić jak jest dobry kontakt

Czyściłem, polewałem WD40, nie pomagało, to wycierałem chusteczką... jestem prawie przekonany że połączenie jest ok.


Szukaj miejsca skąd idzie dym. Najczęściej to miejsce zaciśnięcia kabla miedzianego w ołowianym zacisku - tego nie wyczyścisz.
I żadna chusteczka!!! Papier ścierny -> klema i zacisk

Data: 2009-09-21 00:06:50
Autor: B.P. \(pobo\)
elektryczna zagadka

"B.P. (pobo)" <pobo2000@spamu.nie.lubie.poczta(dot)onet.pl> wrote in message news:h968tr$20t$1mx1.internetia.pl...

"Jurij Atarov" <artur@cia.gov> wrote in message news:h96871$jl9$3news.onet.pl...
B.P. (pobo) pisze:
"Jurij Atarov" <artur@cia.gov> wrote in message news:h967lc$jl9$1news.onet.pl...
B.P. (pobo) pisze:

Trzeci przypadek jest jak najbardziej możliwy. Kilka lat temu zdarzyło mi się pomagać gościowi w nowym Audi (skrzynia automat) który zatrzymał się na poboczu kupić owoce i już nie odpalił. Stwierdził że padł akumulator bo rozrusznik nie chce nawet drgąć. Łączymy kablami z moją baterią, kilka prób odpalenia - rozrusznik nie ruszył. Za to pojawił się dym spod silnika i charakterystyczny zapach smażonych uzwojeń :)
O czymś mi przypomniałeś :) Przy próbach załączania stacyjki/uruchomienia spod klemy od masy szedł czasami dym.



No to sprawa prosta: przypadek 1 - źle zaciśnięty/zaśniedziały kabel lub zabrudzona klema
Tam nie ma prawa nic dymić jak jest dobry kontakt

Czyściłem, polewałem WD40, nie pomagało, to wycierałem chusteczką... jestem prawie przekonany że połączenie jest ok.


Szukaj miejsca skąd idzie dym. Najczęściej to miejsce zaciśnięcia kabla miedzianego w ołowianym zacisku - tego nie wyczyścisz.
I żadna chusteczka!!! Papier ścierny -> klema i zacisk
A swoją drogą - jesteś podatny na reklamy. WD40 jest smarowidłem (dokładnie namiastką smaru/oleju). Nadaje się do wszystkiego (czytaj "niczego")
Jeśli już to Kontakt 60

Data: 2009-09-21 00:09:47
Autor: Jurij Atarov
elektryczna zagadka
B.P. (pobo) pisze:

Szukaj miejsca skąd idzie dym. Najczęściej to miejsce zaciśnięcia kabla miedzianego w ołowianym zacisku - tego nie wyczyścisz.
I żadna chusteczka!!! Papier ścierny -> klema i zacisk
A swoją drogą - jesteś podatny na reklamy. WD40 jest smarowidłem (dokładnie namiastką smaru/oleju). Nadaje się do wszystkiego (czytaj "niczego")
Jeśli już to Kontakt 60

Nigdy nie widziałem reklamy WD40 ;-) Kontaktu też używałem - ale nie pamiętam jaki numer, kiedyś go kupiłem do ratowania starych potencjometrów.

Data: 2009-09-21 16:54:28
Autor: J.F.
elektryczna zagadka
Użytkownik "B.P. (pobo)" <pobo2000@spamu.nie.lubie.poczta(dot)onet.pl>
A swoją drogą - jesteś podatny na reklamy. WD40 jest smarowidłem (dokładnie namiastką smaru/oleju). Nadaje się do wszystkiego (czytaj "niczego")

Do smarowania to sie akurat bardzo slabo nadaje.
Odparuje prawie wszystko i nie bedzie co mialo smarowac.

To nafta - dobra do odrdzewiania.

J.

Data: 2009-09-22 09:35:53
Autor: Piotrek
elektryczna zagadka

Do smarowania to sie akurat bardzo slabo nadaje.
Odparuje prawie wszystko i nie bedzie co mialo smarowac.



Więc co uzyć żeby weszło i nasmarowało jakieś np prowadnice?

elektryczna zagadka

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona